E36 - Ar4aa

Profila bilde
Ar4aa
Ziņojumi: 148
Pievienojies: 26 Mar 2016, 21:09
Braucu ar: violētu kūti

06 Mai 2018, 20:47

Sveicinu forumu!

Nepārāk sen iesāku savu nelielo projektu - vēlos, pēc savām interesēm, sakomplektēt dinamisku
ikdienas braucamo. Parcik veidoju jaunu topiku šajā sadaļā, protams esmu izvēlējies e36 kā starta bāzi.
Mans iepriekšējais ikdienas auto bija 94. gada kupeja ar kuru arī nobraukāju dažus gadus. Autiņam nebija
pilnīgi nekādas vainas, gluži vienkārši auga nepieciešamība pēc četrām durvīm, pēc tam vēl arī sāku novērtēt
auto praktiskumu - sapratu ka gribu tūringu. Lai vai kā, bet e36 ir sirdslieta, tāpēc 2017. gada pašās beigās
iegādājos ilgi meklēto universāli.

Automašīna ir 97. gada feislifts ar beigtu 1.6 tosola sildītāju, manuālo ātrumkārbu, un šādu tādu komplektāciju: (spoileris)
Slēpts saturs: Parādīt
Un te jau pats auto:

Attēls


Attēls


Salona bilžu pagaidām nebūs, jo tur nav ko redzēt. Iegādes brīdī salons bija sapuvis, jo auto bija pastāvējis kādu brīdi.

Kāpēc tieši šis auto? Mani galvenie kritēriji bija virsbūves stāvoklis un cena. Pārējais nebija aktuāls,
jo tāpat liela daļa mainīsies. Kā arī, šis nav arī otrais e36, esmu labi iepazinies ar viņiem. Salīdzinot ar citām auto apskates reizēm, kad galvenokārt braucu novērtēt motoru, tā kompresiju un uzvedību darba temperatūrā, tad šoreiz, prioritāte bija
sliekšņi, domkrata vietas, tilta vietas, grīda utt. Auto bija braukājies tikai pa laukiem, pēc īpašnieka teiktā ziemas
sāļus nebija redzējis. Rezultātā aiz visām domkrata vietām pacēlu ar oem domkratu, cauruma neviena, tikai
virspusēja korozija vietās kur mastika nosista - tieši tas ko meklēju. Personīgi, mani ļoti atbaida virsbūves darbi.

Plāni? Par plāniem nevēlos daudz stāstīt. Tādi protams ir - seši cilindri, kūpoši rati utt. Subis, tātad principā standarts.
Labāk plānu vietā izvēlos uzskaitīt izdarītās lietas:

*Nav vēl nekas izdarīts :D

Nepārprotiet, līdz izdarītajām lietām vēl jātiek. Kā arī - auto manā īpašumā jau gandrīz pusgadu, kur ir progress?
Parcik novēlināti izveidoju topiku, izdarīto atrādīšu pamazām, tādā veidā rakstu pilnveidojot.
Pēdējais labojis Ar4aa - 06 Mai 2018, 21:55, kopā labots 3 reizes.
Profila bilde
ikey07
Ziņojumi: 4212
Pievienojies: 26 Mar 2013, 14:44
Braucu ar: '99 Cabrio
Atrašanās vieta: Mārupe
Reputācija: 9
 

06 Mai 2018, 21:08

Ir labs, lai kko darītu. :super:
Par cik var noprast virsbūve ir daudz maz ok, iesaku noņemt priekšējos paspārņus un iztīrīt tās smiltis kas tur sakrājas, kādi 3īs kilogrami būs, savadāk tur krājas ūdens un viss pūst.
- ikey07
Profila bilde
RENIO
E36 Club Latvia
Ziņojumi: 11570
Pievienojies: 15 Mar 2011, 17:30
Braucu ar: 2 BMW
Atrašanās vieta: Rīga
Reputācija: 20
 

06 Mai 2018, 22:17

Veiksmi darbos :drink:
Profila bilde
Ar4aa
Ziņojumi: 148
Pievienojies: 26 Mar 2016, 21:09
Braucu ar: violētu kūti

08 Mai 2018, 23:02

Parcik auto tika iegādāts pirms pirmā sniega, jo ziema šogad nokavējās, turpmākais progress bija ļoti lēns. Bija
daudz darba un šim nebija tik daudz laika pieķerties. Nu labi, nedaudz meloju, aukstums un darbs gar auto ir meh,
jo garāžā nebija nekādas apkures.

Attēls


Kādu mēnesi nostāvēja pagalmā, līdz brīdim, kad tika uzstādīta pečka garāžā un tad jau kautkas sāka notikt.

Attēls


Attēls


Uzdāviniet spoguleni :(
Profila bilde
RENIO
E36 Club Latvia
Ziņojumi: 11570
Pievienojies: 15 Mar 2011, 17:30
Braucu ar: 2 BMW
Atrašanās vieta: Rīga
Reputācija: 20
 

10 Jūn 2018, 22:52

un kas tagad notiek?
Profila bilde
Ar4aa
Ziņojumi: 148
Pievienojies: 26 Mar 2016, 21:09
Braucu ar: violētu kūti

22 Jūn 2018, 14:28

Neesmu "atmeties" :D un autiņš rit uz priekšu.


Tātad, pēc motora izcelšanas auto tika uz brīdi nolikts (atkal), bet vēlāk tika pacelts uz džekstendiem un sāku apstrādāt virsbūves apakšu.
Visu sāku ar to, ka noņēmu bāku, tiltus, trubiņas un visu pārējo kas traucēja. Vietām virsbūves apakšai bija uzmetusies neliela virspusēja rūsiņa kuru iztīrīju, apstrādāju ar rūsas pārveidotāju, epoksīdgrunti un beigās nopiķēju. Vēlāk pārvilku visas bremžu trubas, parcik visur ērti tikt klāt (tik ērti cik ērti vien var būt garāžā bez bedres). Izvēlējos vara trubas dēļ noturības pret rūsu - protams.
Attēls

Attēls

Attēls

Attēls


Brīdī, kad apakšu pabeidzu, sāku likt kopā piekari. Stokā bija labi priekšējie plaukti kuriem nomainīju tikai ārējos atbalstus. Notīrīju un nokrāsoju bākas atsaites, lai kādu dienu nepārlūzt :doh: . Neesmu dzirdējis par žurku kurai nokristu bāka, bet esmu sējis bāku klāt minivenam naktī uz šosejas ar savilcējiem :D.
Vēl no padarītā izjaucu un satīrīju koilām vītnes. Sagatavoju bremzes…
Gribēju pārlasīt aizmugurējo tiltu, bet rezultātā iegādājos nesen pārliktu. Uzstādīju tikai jaunus rocenes bleķus un saliku jaunu roceni ar trosēm.

Auto šobrīd:
Attēls

Attēls

Attēls



Vietām to melno piķi sit cauri iepriekšējā mastika kura ir pelēkbalta. Un sliekšņiem vēl jāpieskaras, tāpēc nav nopiķēti.
Profila bilde
A bit
Ziņojumi: 446
Pievienojies: 31 Okt 2016, 17:28
Braucu ar: ēTrīmdesmit M20B30
Reputācija: 4
 

22 Jūn 2018, 15:28

tas piķis.... :sad: :sad:
M Power or no power..
cipruss18
Ziņojumi: 11873
Pievienojies: 19 Jan 2013, 15:32
Braucu ar: A8 4.2 d3 q cabrio

22 Jūn 2018, 15:46

Nav nekā labāka par veco krievu mastiku
ar kompatu pa brugji
maarpl
Ziņojumi: 170
Pievienojies: 06 Mar 2017, 13:46

22 Jūn 2018, 15:47

Korasols?
cipruss18
Ziņojumi: 11873
Pievienojies: 19 Jan 2013, 15:32
Braucu ar: A8 4.2 d3 q cabrio

22 Jūn 2018, 15:54

Šis
Jums nav vajadzīgās atļaujas lai apskatītu šo pielikumu.
ar kompatu pa brugji
Profila bilde
Ar4aa
Ziņojumi: 148
Pievienojies: 26 Mar 2016, 21:09
Braucu ar: violētu kūti

08 Jūl 2018, 13:41

Vasara jau gandrīz vidū, bet auto vēl nebrauc :doh:

Esmu apņēmies iespringt un beidzot salikt viņu kopā, jo nu cik var. Tātad svarīgākais ar ko turpināju ir motora iestellēšana virsbūvē, bet vispirms, protams, motoram bija jāuztaisa neliela apkopīte. Respektīvi, motoram nomainīju saļņiku kārbas pusē, gultni kārbas asij, kartera blīvi. Nomainīju arī šāles jo ir bēdīga pieredze - esmu aprāvis. Secināju, ka vecās šāles nebija sliktas, izņemot vienam cilindram. Ieliku dīzeļa šāles.

Attēls

Ar nagu var just, bet protams ir redzētas dāaaudz trakākas.

Diemžēl šim M52 bija tikuši klāt mežoņi un divas kartera skrūves bija pamīkstas, tomēr kautkā kā varēju pievilku un ceru ka netecēs. Mežoņi bija tikuši pat līdz spararata nomaiņai, uzstādījuši vienmasnieku pret ko man nav iebildumu, bet divām skrūvēm vītne bija deformējusies :doh: Ieskrūvēju citas skrūves, pieliku kurvi un sajūgs gatavs. Pirms kāda laika iegādājos zfkārbu no lietotāja Nixon, samainīju saļņikus, eļļu, pieliku motoram un ieswapoju. :clap:

Attēls

Attēls


Vēl, kad atbrīvojos, izdomāju izjaukt, satīrīt un sagatavot reduktoru. Reduktors būs 3.15, ceru, ka negribēsies īsāku.

Attēls

Attēls

Attēls


Pagaidām viss
Profila bilde
Riks*
Ziņojumi: 2450
Pievienojies: 28 Aug 2014, 23:08
Braucu ar: 300+HP
Atrašanās vieta: Centrs

11 Jūl 2018, 20:36

Veiksmi darbos! :super:
Profila bilde
kars
Ziņojumi: 3424
Pievienojies: 10 Apr 2011, 23:11
Braucu ar: 328
Atrašanās vieta: Rīga
Reputācija: 16
 

11 Jūl 2018, 21:36

3.15 ir par garu :(
Es neieteiktu neko garāku par 3.46 ikdienas e36
Tā lai ir ~3k rpm uz 100km/h
cipruss18
Ziņojumi: 11873
Pievienojies: 19 Jan 2013, 15:32
Braucu ar: A8 4.2 d3 q cabrio

11 Jūl 2018, 21:46

3k rpm uz 100km/h ir nereāli daudz
Man ir 2200 uz 100km/h
ar kompatu pa brugji
Profila bilde
ikey07
Ziņojumi: 4212
Pievienojies: 26 Mar 2013, 14:44
Braucu ar: '99 Cabrio
Atrašanās vieta: Mārupe
Reputācija: 9
 

11 Jūl 2018, 21:48

cipruss18 rakstīja: 11 Jūl 2018, 21:46 3k rpm uz 100km/h ir nereāli daudz
Man ir 2200 uz 100km/h
1.8 tā arī ir.
- ikey07