Kon4a's Orient E36 Touring

Šodien neliela prieka diena - sagaidīts dazādu detaļu kalns, tai skaitā šādas tādas OEM daļas salonam:
Kamēr vēl nav sākti lielie darbi pie beņķu, abšifku un vizuālo kāšu sakopšanas, padarbojos ar šādām tādām muļķībām, ļoti veiksmīgi pamazām atgriežot svaigāka auto skatu salonā. Spot the differences 
Un tad vēl tapa versija 2.0 šādam pasākumam.
Zinu, ka labus gadus atpakaļ solīju šim DIY, kurš noteikti arī taps, tik nedaudz savādākā versijā. Šobrīd vēl meklēju oranžas diodes, lai saglabātu OEM look apgaismojumam salonā.
Piebildīšu, ka plānā ir līdzīgu pasākumu veikt arī PDC pogas problēmas risināšanai, tacu tas vēl tikai procesā. Tam DIY noteikti arī taps!
Bonusiņā arī daļēji veikta apkope - samainīti gaisa filtri, sveces (kuras bija vnk briesmīgā skatā), ieinstalētas aizmugurējās tumbas un notestēts tvaika tīrītājs dažādām paneļa šķirbiņām
Eļļas, degvielas filtrs u.c. šķidrumi mainīsies tuvāk mēneša beigām, kad būs iespēja tikt uz pacēlāja.
Slēpts saturs: Parādīt

Slēpts saturs: Parādīt

Piebildīšu, ka plānā ir līdzīgu pasākumu veikt arī PDC pogas problēmas risināšanai, tacu tas vēl tikai procesā. Tam DIY noteikti arī taps!

Slēpts saturs: Parādīt


Tumšie ziemas vakari ir darījuši savu un ļāvuši nodoties dažādiem darbiem ap žurci
Pēdējo nedēļu laikā sadarīts šis tas, lai uzlabotu auto salona stāvokli un padarītu to vēl ērtāku, kā arī sadarītas pāris lietas motortelpā - nomainīts termostats, izskalota sistēma, kā arī atrasts augsto tukšgaitas apgriezienu iemesls - klasiskais tukšgaitas vārsts
Samainītas eļļas, visi filtri, uz pacēlāja arī novērtēts grīdas stāvoklis - šis auto ziemas sāli vēl nekad nav redzējis
Uzlikta stringu stūrīte, pāršūta, kas vien jau maina daudz ko salona izskatā
Gribējās jau MTech 2, bet negribas atteikties no AirBag un pārsimt eiro stūres iegādei
Interjeram iegūti super netīri pusādas Sportsitze beņķi, kuri satīrīti un gaida ādas restaurāciju/pāršūšanu. Prieks, ka izdevās atrast pusādu, kuras audums sakrīt ar to, kas nācis oriģināli. Bonusiņā paliks vecie beņķi, no kuriem donorēt audumu, ja tāda vajadzība radīsies:
Paveikts griestu samelnināšanas process. Labi, ka porolons jau bija gana sažuvis un kasīšana neaizņēma pārāk daudz laika
Mazā BOSCH rotējošā birstīte šo procesu vēl paātrināja, tā kā to var saukt par mazu lifehack šajā procesā.
Bonusiņā arī sameistarots PDC slēdzis, kā arī ufrišināts piepīpētājs.
Par PDC pogas galējo dizainu es vēl neesmu pārliecināts, taču funkciju tā pilda - on/off slēdzis uzlodēts uz oriģinālās plates, kā arī pievienota indikatora lampiņa, lai skaidrs, kad PDC ir ieslēgts, un kad izslēgts
Bonusiņā vnk smukbilde no vienīgās reizes šoziem, kad šis auto redzēja sniegu tālak par 5m no garāžas vārtiem

Pēdējo nedēļu laikā sadarīts šis tas, lai uzlabotu auto salona stāvokli un padarītu to vēl ērtāku, kā arī sadarītas pāris lietas motortelpā - nomainīts termostats, izskalota sistēma, kā arī atrasts augsto tukšgaitas apgriezienu iemesls - klasiskais tukšgaitas vārsts


Uzlikta stringu stūrīte, pāršūta, kas vien jau maina daudz ko salona izskatā

Gribējās jau MTech 2, bet negribas atteikties no AirBag un pārsimt eiro stūres iegādei


Interjeram iegūti super netīri pusādas Sportsitze beņķi, kuri satīrīti un gaida ādas restaurāciju/pāršūšanu. Prieks, ka izdevās atrast pusādu, kuras audums sakrīt ar to, kas nācis oriģināli. Bonusiņā paliks vecie beņķi, no kuriem donorēt audumu, ja tāda vajadzība radīsies:
Paveikts griestu samelnināšanas process. Labi, ka porolons jau bija gana sažuvis un kasīšana neaizņēma pārāk daudz laika

Mazā BOSCH rotējošā birstīte šo procesu vēl paātrināja, tā kā to var saukt par mazu lifehack šajā procesā.

Par PDC pogas galējo dizainu es vēl neesmu pārliecināts, taču funkciju tā pilda - on/off slēdzis uzlodēts uz oriģinālās plates, kā arī pievienota indikatora lampiņa, lai skaidrs, kad PDC ir ieslēgts, un kad izslēgts

Bonusiņā vnk smukbilde no vienīgās reizes šoziem, kad šis auto redzēja sniegu tālak par 5m no garāžas vārtiem



negribi manus ari parlimet? 


Griestu melnināšana nu būs pabeigta - nākamajiem auto/reizēm/projektiem esmu guvis pāris mācības, taču kopsummā viss veiksmīgi. Noteikti labak, kā pirmajā reizē pirms ~8 gadiem
Skats ir mega un griesti tik melni, ka garāžas apgaismojumā pat nevar lāgā nofočēt
Review par procesu:
Ūdens ielas MTU onka ļoti labi pastāstīja ko un kā labāk darīt - sākam no centra, ejam uz priekšu pa pārdesmit centimetriem un, galvenais, neskrienam. Patience is key.
No personīgās pieredzes - daļa pie saulessargiem un lampas izvirzījuma ir super tricky - ir ļoti, nu ļoti svarīgi sākt no lampas daļas un iet uz abām malām, savādāk pašā vidū paliks lieks materiāls, kas saies krunkās (iepriekšējā postā var to nedaudz redzēt). Nākamjā reizē šo noteikti ņemšu vērā.
Līmi ņēmu turpat MTU - 10EUR par balonu, ar vienu pietika visiem griestiem, otru paņēmu ja nu kas, kā arī stoiku abšifkām un citiem sīkumiem, kuri vēl ir plānā. Līme ātri žūst - ap 2min, un audums vairs nav nost noņemams neatstājot visu porolonu uz virsmas (ask me how I know it
). Viss process ar apgraizīšanu sanāca ap 3.5h
Plastmasu/rokturu/lampu melnināšana - sākumā plānoju lampas aplīmēt, taču sapratu, ka pat Hexis satīna melnā plēve ir par gludu, lai būtu kā OEM, tapēc nolēmu tomēr krāsot. Uztaisīju šablonu formām un aidā! Nav perfekti precīzi, bet neiedziļinoties īsti nemaz nepamanīs, ka nav oriģināli melnās lampas. P.S. Šablonu varu piedāvāt, ja kādam vajag, ir saglabāts
Par krāsu - ilgi spriedu, vai ņemt melno grunti, melnu termokrāsu, vai kādu speciālo plastmasas/vinila krāsu, kāmēr beigās nokrāsoju ar Montana Hardcore Matt Black. Rezultāts ideāls - paliek neliela faktūra, kā OEM, krāsa turas ļoti labi un žūst ātri. Ar nagu kasot nekas nost nenāk, tā kā domājams, ka šis būs labākais variants. Galvenais uzklāt plānas kārtas, savādāk krāsa turpina būt lipīga (saulessargiem vietām ar šo nolažoju).
Lai arī ziemā braukt negrasos, beidzot ir uzlikti ziemas ripuļi ar visiem kalpakiem, lai auto var pārvietot pa teritoriju. Kad ies atpakaļ virsū lietie diski, kalpakiem arī būs renovācijas process - jānotīra kārtīgi un jānomaina sadzeltējušās BMW emblēmas. Man kaut kā pat piedur super-stock-bez-šķūninga skats ar kalpakiem
Nākamie soļi :
> atrast vadītāja puses stoikas abšifku (lūdzu, dodiet kāds šo detaļu, es jau 2 mēnešus viņu meklēju)
> paveikt durvju abšifku ielaidumu pārvilkšanu.
Nevaru gan izlemt, vai mēģināt saglābt oriģinālo audumu, pārvilkt ar Alcantara, kā griestus, vai ar vinilu/ādas imitāciju, lai saskan ar salona swapu.
> salona swaps. Jāsakopj vadītāja sēdekļa āda, ar restaurācijas komplektu jāpāriet pāri arī pasažiera beņķim. Aizmugure ir labā stāvoklī, tur neko baigi darīt nevajadzēs. Pie reizes tiks apkrāsotas sliedes, lai uz paklāja fona neizceļas aprūsējums.
> vizuālo kasjaku labošana - nāksies vien krāsot praktiski visu, jo lakā no stāvēšanas ir iedegumi, laka vietām lobās, kā arī jātiek galā ar sākumā atrādītajām rūsiņām. Galvā joprojām šaudās doma par aplīmēšanu, taču neesmu pārliecināts, ka šis būs pareizais eksemplārs, uz kura to darīt
> magnetolas meklējumi, un visādu sīkumu apdarīšana


Skats ir mega un griesti tik melni, ka garāžas apgaismojumā pat nevar lāgā nofočēt

Review par procesu:
Ūdens ielas MTU onka ļoti labi pastāstīja ko un kā labāk darīt - sākam no centra, ejam uz priekšu pa pārdesmit centimetriem un, galvenais, neskrienam. Patience is key.
No personīgās pieredzes - daļa pie saulessargiem un lampas izvirzījuma ir super tricky - ir ļoti, nu ļoti svarīgi sākt no lampas daļas un iet uz abām malām, savādāk pašā vidū paliks lieks materiāls, kas saies krunkās (iepriekšējā postā var to nedaudz redzēt). Nākamjā reizē šo noteikti ņemšu vērā.
Līmi ņēmu turpat MTU - 10EUR par balonu, ar vienu pietika visiem griestiem, otru paņēmu ja nu kas, kā arī stoiku abšifkām un citiem sīkumiem, kuri vēl ir plānā. Līme ātri žūst - ap 2min, un audums vairs nav nost noņemams neatstājot visu porolonu uz virsmas (ask me how I know it


Plastmasu/rokturu/lampu melnināšana - sākumā plānoju lampas aplīmēt, taču sapratu, ka pat Hexis satīna melnā plēve ir par gludu, lai būtu kā OEM, tapēc nolēmu tomēr krāsot. Uztaisīju šablonu formām un aidā! Nav perfekti precīzi, bet neiedziļinoties īsti nemaz nepamanīs, ka nav oriģināli melnās lampas. P.S. Šablonu varu piedāvāt, ja kādam vajag, ir saglabāts

Par krāsu - ilgi spriedu, vai ņemt melno grunti, melnu termokrāsu, vai kādu speciālo plastmasas/vinila krāsu, kāmēr beigās nokrāsoju ar Montana Hardcore Matt Black. Rezultāts ideāls - paliek neliela faktūra, kā OEM, krāsa turas ļoti labi un žūst ātri. Ar nagu kasot nekas nost nenāk, tā kā domājams, ka šis būs labākais variants. Galvenais uzklāt plānas kārtas, savādāk krāsa turpina būt lipīga (saulessargiem vietām ar šo nolažoju).
Lai arī ziemā braukt negrasos, beidzot ir uzlikti ziemas ripuļi ar visiem kalpakiem, lai auto var pārvietot pa teritoriju. Kad ies atpakaļ virsū lietie diski, kalpakiem arī būs renovācijas process - jānotīra kārtīgi un jānomaina sadzeltējušās BMW emblēmas. Man kaut kā pat piedur super-stock-bez-šķūninga skats ar kalpakiem


Nākamie soļi :
> atrast vadītāja puses stoikas abšifku (lūdzu, dodiet kāds šo detaļu, es jau 2 mēnešus viņu meklēju)

> paveikt durvju abšifku ielaidumu pārvilkšanu.
Nevaru gan izlemt, vai mēģināt saglābt oriģinālo audumu, pārvilkt ar Alcantara, kā griestus, vai ar vinilu/ādas imitāciju, lai saskan ar salona swapu.
> salona swaps. Jāsakopj vadītāja sēdekļa āda, ar restaurācijas komplektu jāpāriet pāri arī pasažiera beņķim. Aizmugure ir labā stāvoklī, tur neko baigi darīt nevajadzēs. Pie reizes tiks apkrāsotas sliedes, lai uz paklāja fona neizceļas aprūsējums.
> vizuālo kasjaku labošana - nāksies vien krāsot praktiski visu, jo lakā no stāvēšanas ir iedegumi, laka vietām lobās, kā arī jātiek galā ar sākumā atrādītajām rūsiņām. Galvā joprojām šaudās doma par aplīmēšanu, taču neesmu pārliecināts, ka šis būs pareizais eksemplārs, uz kura to darīt

> magnetolas meklējumi, un visādu sīkumu apdarīšana
Var sarunāt


Skaisti
Cik audums izmaksāja? Saulessargus jau nopirki melnos jeb arī iemelnināji?

Cik audums izmaksāja? Saulessargus jau nopirki melnos jeb arī iemelnināji?

Audums maksāja, ja pareizi atceros, 9EUR/m2, paņēmu 3t.m, un gana daudz palika pāri, kas ar līmi (2 flakoni) kopā nostājās uz 70EUR

Saulessargus krāsoju ar to pašu Montana Hardcore Matt Black, pagaidam turās, tad redzēs, kā būs ilgtermiņā

Update par darbiem:
Vakar tāds produktīvs vakars - pabeigta lielā OBC instalācija

Pikseļi ir R.I.P. (tāpēc nav ieslēgta OBC bildes

P.S. Ja kādam mājās mētājas miris OBC, no kura varētu nodonorēt pogas vācu/angļu valodā, būšu priecīgs par piedāvājumu.
Samainīts elkoņbalsts. Arī šim ir defekti, taču daudz mazāk, kā vecajam

Viss gan sākās ar to, ka nenocietos un tomēr samainīju salonus

Sapratu, ka ādas restaurācijai un kārtīgai ķimiskajai tīrīšanai tos beņķus būs ērtāk aizvest kopā ar pašu auto. Mani nekad nebeigs pārsteigt, cik daudz ko maina vienkārša Sportsitze salona ieinstalēšana.


Protams, priecājos arī, ka pamazām nonāku tuvāk bijušā sedana salona paskatam

Skaidrs, ka vēlreiz elektro sportsitzes man neatrast, vismaz nepārdodot kādu orgānu, tāpēc būs jāsamierinās ar parastajām

Darbu procesā ir interesanti papētīt atšķirības starp FL E36 un pēdejo gadu pēdējiem izlaidumiem - ir visādas mazas nianses, kuras iepriekš nezināju/nebiju pamanījis. Piemēram:
1995.gada FL sedanam joprojām bija mehāniskā siksnu spriegošana pie sēdekļa, kāmēr šim, 1999.gada izlaiduma eksemplāram ir jau piropatrona. Tas nozīmē, ka ieliekot vecākus sēdekļus nāksies pārskrūvēt patronas/siksnas spraudņus, savādāk AirBag lampiņas degšana ir garantēta (es gan neesmu redzējis nevienu E36, kuram tā lampa nedeg, bet nu...

Pagaidām patronas vēl nesamainīju, taču tas ir plānā, nepatīk man lieki štekeri. Visticamāk, ka to sadarīs, kad atdos auto uz lielo tīrīšanu.
Velkot OBC pamanīju, ka spidometra baltā štekera PIN21 jau bija iekšā balts vads ar melnu līniju, lai gan vecākiem auto šis vads bija jāvelk no nulles (tā tas norādīts arī visu DIY shēmās).
Šķita, ka šos auto zinu no galvas, taču izskatās, ka joprojām var iemācīties ko jaunu


Next up:
Durvju abšifku ielaidumu pārvilkšana. Izlēmu, ka tomēr mēģināšu saglābt oriģinālo audumu. Jābrauc pie onkas uz Ūdens ielu un jāmeklē porolons, ko līmēt apakšā. Ja neviens nebūs ieniteresēts vecā slaonā iegādē, tas tiks donorēts audumam un porolonam, lai kārtīgi restaurētu sportsitzes un, iespējams, arī abšifkām. Vieglāk, protams, būtu nopirkt abšifkas ar vinila ielaidumiem, taču man nepatīk "vieglāk"



Neliels update! Pēdejā laikā maz laika pieķerties žurcim, taču pa sīkumam pamazām viss kustās!
Ienāca paciņas ar eksperimenta materiāliem:
Jāsaka, ka eksperiments ir bijis veiksmīgs - bagūža bļemba ir veiksmīgi atjaunota, izmantojot 70mm disku centru uzlīmes
Pirms: Pēc: Nomainīts arī noļupušais ātrumkloķa uzgalis
Papildus arī nākamais uzlabojums - DISKI!
Būs ko noņemties, lai dabūtu visu tādā izskatā, kā gribās, taču plāns ir gatavs.
Nē, nebūs stance. Nē, diski nepaliks melni. Patiesībā, vajadzētu idejas disku centru krāsai, tā kā, ja kādam kaut kas ir padomā, šaujat tik ārā
Paralēli notiekās arī abšifku ielaidumu pārvilkšana - būs ko noņemties, jo tā nolādētā plastmasa ir pārklāta ar audumu, pie kura ir ļoti pielipis vecais, sadrupušais un lipīgais parolons, kuru nevar nokasīt ar birstēm/skrāpjiem. Ar līmes noņēmēju iegūstu tikai lipīgā parolona putru, kura pielīp pie visa, kas tam pieskaras. Varētu jau to parolonu atstāt, taču pie tā atlikumiem līme jaunajam audumam neturās klāt. Šobrīd meklēju risinājumus, kuri neiekļauj tās detaļas vienkārši sadedzināt. Lai gan to ļoti gribētos haha
Prieks, ka vismaz atradu diezgan OEM looking vinilu/ādas imitāciju
Nākamais plānā - sakopt vizuālos kāšus - lūpošo laku, nelielos rūsas burbulīšus. Kopumā jācer, ka līdz sezonai auto būs gatavs


Ienāca paciņas ar eksperimenta materiāliem:
Jāsaka, ka eksperiments ir bijis veiksmīgs - bagūža bļemba ir veiksmīgi atjaunota, izmantojot 70mm disku centru uzlīmes

Pirms: Pēc: Nomainīts arī noļupušais ātrumkloķa uzgalis

Papildus arī nākamais uzlabojums - DISKI!
Būs ko noņemties, lai dabūtu visu tādā izskatā, kā gribās, taču plāns ir gatavs.
Nē, nebūs stance. Nē, diski nepaliks melni. Patiesībā, vajadzētu idejas disku centru krāsai, tā kā, ja kādam kaut kas ir padomā, šaujat tik ārā


Paralēli notiekās arī abšifku ielaidumu pārvilkšana - būs ko noņemties, jo tā nolādētā plastmasa ir pārklāta ar audumu, pie kura ir ļoti pielipis vecais, sadrupušais un lipīgais parolons, kuru nevar nokasīt ar birstēm/skrāpjiem. Ar līmes noņēmēju iegūstu tikai lipīgā parolona putru, kura pielīp pie visa, kas tam pieskaras. Varētu jau to parolonu atstāt, taču pie tā atlikumiem līme jaunajam audumam neturās klāt. Šobrīd meklēju risinājumus, kuri neiekļauj tās detaļas vienkārši sadedzināt. Lai gan to ļoti gribētos haha

Prieks, ka vismaz atradu diezgan OEM looking vinilu/ādas imitāciju

Nākamais plānā - sakopt vizuālos kāšus - lūpošo laku, nelielos rūsas burbulīšus. Kopumā jācer, ka līdz sezonai auto būs gatavs


Centra krāsu oem sudraba.

Par centru krāsu piekritīšu. Plauktu var kā oriģināli apstrādāt, - novirpot.