Kesis 320d ///M

Profila bilde
Kesis
Ziņojumi: 80
Pievienojies: 12 Feb 2018, 19:20
Braucu ar: 320d ///M
Atrašanās vieta: Mārupe
Reputācija: 2
 

05 Feb 2019, 08:33

Attēls
Gliemeža tempiem darbi virzās uz priekšu. Paklausīju ieteikumiem un noņēmu dzinēja galvu, ja jau tik tālu jaucu, tad vismaz, lai visu var pārbaudīt.

Pagaidām no defektiem ir atklājies, ka otrajam un trešajam cilindram izplūdes porti ir mitri, bija zilais dūms.

Izmantojot situāciju, ka galva ir nocelta, plānots izdarīt darbiņu, kurš sākotnēji netika izdarīts - vārstu atvieglināšana.
Profila bilde
Kesis
Ziņojumi: 80
Pievienojies: 12 Feb 2018, 19:20
Braucu ar: 320d ///M
Atrašanās vieta: Mārupe
Reputācija: 2
 

28 Feb 2019, 15:04

Atvieglināts vārsts 31g, stock vārsts 36g.
Attēls
Nedaudz sakopta dzinēja galvas kontaktvirsma.
Attēls
Svars noņemts tikai no vārsta apakšas. Pārējais tiks simboliski piepulēts.
Attēls
Darbam nepieciešamais: Svētais ūdens, scotch brite, dažādi smilšpapīri, filcs un dinamta zaļais brīnums.
Attēls
Virpa, jeb varam to saukt par divu asu CNC :mhihi:
Attēls
Ļoti reti sanāk veltīt laiku šiem darbiem, šobrīd cerība, ka auto izdosies salikt līdz aprīlim, lai var pagūt sagatvoties sezonas atklāšanas pasākumiem :emo:
Profila bilde
Kesis
Ziņojumi: 80
Pievienojies: 12 Feb 2018, 19:20
Braucu ar: 320d ///M
Atrašanās vieta: Mārupe
Reputācija: 2
 

07 Apr 2019, 19:37

Foto nav, tikai nelieli pieraksti.
-No vārstu atvieglināšanas realizējās tikai -2grami ieplūdes vārstiem. Tātad uzskatu, ka nerealizējās :lol:
-Jauni vārstu blīvslēgi
-Pieslīpēti vārsti
-Jauna dzinēja galvas blīve
-Uzlikts oil catch can

Dzinējs salikts un šobrīd viss ir skaisti - dzinēja galva stāv vietā, negrasās celties nost.

Papildus tam auto ir ticis pie disku/riepu komplekta(8J ar 225/40 R18).
Auto priekša pacelta 20mm uz augšu.

Attēls
cipruss18
Ziņojumi: 11873
Pievienojies: 19 Jan 2013, 15:32
Braucu ar: A8 4.2 d3 q cabrio

07 Apr 2019, 20:20

Cik Tu tanī kastē esi jau ielicis? :hahaha:
ar kompatu pa brugji
Profila bilde
robertsq
Ziņojumi: 97
Pievienojies: 29 Mai 2016, 18:48
Atrašanās vieta: valmiera

08 Apr 2019, 08:38

cipruss18 rakstīja: 07 Apr 2019, 20:20 Cik Tu tanī kastē esi jau ielicis? :hahaha:
Noteikti mazāk kā Tu par diskiem esi samaksājis :D
Profila bilde
TomSkarsts
Ziņojumi: 2595
Pievienojies: 18 Okt 2015, 22:19
Braucu ar: 36 328 + 46 328
Reputācija: 5
 

08 Apr 2019, 14:48

robertsq rakstīja: 08 Apr 2019, 08:38
cipruss18 rakstīja: 07 Apr 2019, 20:20 Cik Tu tanī kastē esi jau ielicis? :hahaha:
Noteikti mazāk kā Tu par diskiem esi samaksājis :D
stipri apšaubu :nenene:
Being second is being the first of the losers. /Senna/
Profila bilde
Kesis
Ziņojumi: 80
Pievienojies: 12 Feb 2018, 19:20
Braucu ar: 320d ///M
Atrašanās vieta: Mārupe
Reputācija: 2
 

25 Apr 2019, 16:13

Kārtējais update, diemžēl šoreiz nedaudz brutālāks :evil:
Jeb dzinējam prasās nopietnāku apkopīti :faceoff:

13.04.19 333 trasē pievienojos uz Opel trackday ar mērķi nedaudz pavizināties, saprast, kas notiek ar tehniku un pataisnot rokas pēc ziemas.

Sākšu ar pozitīvo pusi. Pāriešana no 205 platuma pusslikiem un 225 platuma ir krietni uzlabojusi saķeri, šobrīd liekas, ka auto vadās gluži kā man to gribās. Ļoti varēja just, ka trūkst treniņu.

Nu ķersimies vērsim pie ragiem. Piektā apļa sākumā pamaniju, ka eļļa uzkarsusi līdz 140 grādiem, pats arī biju iekarsis un tempu samazināt negribēju :lol:
Piektajā aplī izbraucot uz taisnes dzinējs sagura, eļļas spiediens bija ok. Pārliku un ceturto pārnesumu, bet sapratu, ka nevis jauda ir zudusi, bet dzinējs konkrēti bremzē, izspiedu sajūgu un momentāli noslāpa. Forši ar inercīti noripoju no trases. Atvēru dzinēja pārsegu, un tur eļļa no motora priekšgala. Izspiests kloķenes priekšgala saļņiks.

Kopumā uzreiz bija divi varianti - šāles beigušās vai kloķene lūzusi.

Tad nu šonedēļ pieķēros, lai izrautu dzinēju un saprastu cik slikti ir. Pirms izcelšanas/izjaukšanas paguvu nopirkt vēl vienu dzinēju rezerves daļām un nu varu teikt, ka bija vērts.
Attēls
Pirmā šāle nodegusi no abām pusēm un izgājusi no vietas, piespiedusi ķēdi un dzinējs noķīlējis.
Attēls
Ķīlēšanas rezultātā salūzusi kloķvārpsta.
Attēls
Ja nu kādam ir pamatota, labāka teorija, tad droši, bet, ja nav, tad lieki nespamojiet.

Nākamajam dzinējam plānā stipri ātrāk lietot biezāku eļļu un pārvietot eļļas dzesēšānas radiatoru vietā, kur tam būs labāka gaisa caurplūde, ja tas nepalīdzēs pazemināt eļļas temperatūru, tad likšu lielāku radiatoru.
limon
Ziņojumi: 49
Pievienojies: 18 Jan 2017, 23:24

25 Apr 2019, 18:07

Intereses pēc, kas tev bija par eļļu?
Profila bilde
Kesis
Ziņojumi: 80
Pievienojies: 12 Feb 2018, 19:20
Braucu ar: 320d ///M
Atrašanās vieta: Mārupe
Reputācija: 2
 

02 Mai 2019, 14:26

limon rakstīja: 25 Apr 2019, 18:07 Intereses pēc, kas tev bija par eļļu?
Cheap 5w40(ar domu, lai piebrauktu dzinēju), bet tas vairs nav svarīgi, jo papētot dziļāk tika saprasts, ka eļļas bads nebija, bet gan kloķene sagura.

Cits bloks un kļoķvārpsta ir sagatavota un šomēnes plānots salikt, lai varētu turpināt iesākto :D
Halava
Ziņojumi: 130
Pievienojies: 15 Nov 2015, 02:34

03 Mai 2019, 17:46

Cepuri nost par apņēmību, bet vai neesi domājis par 6cyl dīzeli?
Manuprāt būtu kaut kāds resurss tam dzinējam un varētu izpausties ar to dzinēju.

4cyl vienīgais pluss varētu būt svars pret 6cyl. Vai arī tur ir kāds cits pamatojums? Jautāju intereses pēc..😃
Profila bilde
Kesis
Ziņojumi: 80
Pievienojies: 12 Feb 2018, 19:20
Braucu ar: 320d ///M
Atrašanās vieta: Mārupe
Reputācija: 2
 

03 Mai 2019, 23:55

Halava rakstīja: 03 Mai 2019, 17:46 Cepuri nost par apņēmību, bet vai neesi domājis par 6cyl dīzeli?
Manuprāt būtu kaut kāds resurss tam dzinējam un varētu izpausties ar to dzinēju.

4cyl vienīgais pluss varētu būt svars pret 6cyl. Vai arī tur ir kāds cits pamatojums? Jautāju intereses pēc..😃
6cyl, protams, ka ir savas priekšrocības un pamatotākā varētu būt izturība. Bet šobrīd nav interese pāriet uz citu dzinēju.

Ja pārietu uz citu, tad diezvai M57, jo ieguldījumu lieli, bet jaudas ieguvums tikai uz dzinēja tilpuma rēķina. M47/57 vienādi sūdīgi dzinēji perfomancei, bet pamatā jau viss skaidrs, tie tam nav paredzēti :doh:

Es drīzāk pārietu uz E30(M20B30) vai E36(M50B30) strokeri ar gāzi. Vienkārši un stabili.

Ideālā gadijumā E90 M3, lai var izmantot gan ikdienai, gan trasei.

Bet diezvai kāds no tiem realizēsies, šogad noteikti nē. Jāizspiež maksimumu no 2.0d un tad skatīšos kā dzīve iegrozīsies. Diemžēl, bet auto nav visa mana dzīve.
Profila bilde
kars
Ziņojumi: 3424
Pievienojies: 10 Apr 2011, 23:11
Braucu ar: 328
Atrašanās vieta: Rīga
Reputācija: 16
 

04 Mai 2019, 11:53

Nevajag neko žmiegt daudz no tā 2.0d, labāk investē to $ top riepās, rezultāts būs labāks.
Krabiz
Ziņojumi: 185
Pievienojies: 02 Jan 2016, 11:10
Braucu ar: Dēli un BMW
Atrašanās vieta: Rīga
Reputācija: 1
 

04 Mai 2019, 14:47

Ja pareizi atceros, tad te 2.0d ir pamatā, jo ir labs izsvarojums un mazais tilpums dod iespēju konkurēt mazlitrāžas klasēs sporta braucienos.

Pieeja konkrētā dzinēja uzlabošanai ir apsveicama, jāsaprot, kas nogāja greizi, lai ar nākamo motoru var braukt ilgāk.

Nākotnes perspektīvā es ieteiktu apsvērt E90/91
335i, no kura var iegūt labu vadāmību un performanci, kam M3 netur līdzi. Apkares daļas nav lētas, toties dzinējs pats ir izturīgs.
neliec enģeļus
Profila bilde
TomSkarsts
Ziņojumi: 2595
Pievienojies: 18 Okt 2015, 22:19
Braucu ar: 36 328 + 46 328
Reputācija: 5
 

04 Mai 2019, 22:10

Krabiz rakstīja: 04 Mai 2019, 14:47 Ja pareizi atceros, tad te 2.0d ir pamatā, jo ir labs izsvarojums un mazais tilpums dod iespēju konkurēt mazlitrāžas klasēs sporta braucienos.

Pieeja konkrētā dzinēja uzlabošanai ir apsveicama, jāsaprot, kas nogāja greizi, lai ar nākamo motoru var braukt ilgāk.

Nākotnes perspektīvā es ieteiktu apsvērt E90/91
335i, no kura var iegūt labu vadāmību un performanci, kam M3 netur līdzi. Apkares daļas nav lētas, toties dzinējs pats ir izturīgs.
Ja vien dīzelim nav citi noteikumi, tad dēļ turbīnas tu 2000 klasē neesi =]
Being second is being the first of the losers. /Senna/
Profila bilde
kars
Ziņojumi: 3424
Pievienojies: 10 Apr 2011, 23:11
Braucu ar: 328
Atrašanās vieta: Rīga
Reputācija: 16
 

04 Mai 2019, 22:50

2.0d ierakstijās 3000cm klasē, 3.0d tikai open klasē
Profila bilde
skrv
Ziņojumi: 551
Pievienojies: 01 Mai 2011, 09:54
Braucu ar: slotu pa stiklu
Atrašanās vieta: Jugla
Reputācija: 2
 

05 Mai 2019, 00:03

kars rakstīja: 04 Mai 2019, 11:53 Nevajag neko žmiegt daudz no tā 2.0d, labāk investē to $ top riepās, rezultāts būs labāks.
Pats vipār kautkur brauc vai tikai spried?
Loud N' Proud
Profila bilde
kars
Ziņojumi: 3424
Pievienojies: 10 Apr 2011, 23:11
Braucu ar: 328
Atrašanās vieta: Rīga
Reputācija: 16
 

05 Mai 2019, 09:51

Spriežu :D
Profila bilde
skrv
Ziņojumi: 551
Pievienojies: 01 Mai 2011, 09:54
Braucu ar: slotu pa stiklu
Atrašanās vieta: Jugla
Reputācija: 2
 

05 Mai 2019, 11:57

kars rakstīja: 05 Mai 2019, 09:51Spriežu :D
Kāpēc nebrauc?
Loud N' Proud
Profila bilde
kars
Ziņojumi: 3424
Pievienojies: 10 Apr 2011, 23:11
Braucu ar: 328
Atrašanās vieta: Rīga
Reputācija: 16
 

05 Mai 2019, 12:40

skrv rakstīja: 05 Mai 2019, 11:57
kars rakstīja: 05 Mai 2019, 09:51Spriežu :D
Kāpēc nebrauc?
konkrēti sačos?
1. Auto neatbilst tehniskajiem noteikumiem
2. Nav $
Profila bilde
Kesis
Ziņojumi: 80
Pievienojies: 12 Feb 2018, 19:20
Braucu ar: 320d ///M
Atrašanās vieta: Mārupe
Reputācija: 2
 

06 Mai 2019, 13:11

Update :emo:

29.04 aizvedu bloku un kloķvārsptu uz pārbaudi un nepieciešamajām darbībām. Blokam hons + virsmaz slīpēšana, kloķvārpstai pirmais remontizmērs gan pamatšālēm, gan klaņu šālēm.
30.04 laimīgs saņēmu gatavu bloku un kloķvārpstu.
03.05 saņēmu jaunas šāles, kloķenes saļņikus un kartera blīvi jeb minimumu, kas nepieciešams, lai saliktu.
Tajā pat vakarā apņēmības pilns devos uz garāžu, lai saliktu bloku, bet atdūtos pret to, ka man garažā nav T60 torx, lai no vecā dzinēja noņemtu spararatu. Tajā pat vakarā, vēlu AF's izpalīdzēja un atveda instrumentu komplektu, kurā tāds ir.
04.05 pamodos un turpināju iesākto, bet atdūros pret to, ka kloķvārpsta negrib iet savā vietā :o
Nezinu, kuram to bija jāzin, bet aksiālā šāle(kopēja, nav divdaļīga) ir remontizmēra, bet bloķvārpstrai aksiālās šāles vieta palikusi uz standartizmēru.
Sazinos ar meistaru, solās 06.05 doties uz darbu un labot situāciju(es jau laimīgs, ka 06.05 nevis 07.05 kā oficiāli jābūt).
Rezultātā meistars izlēma jau 05.05 aizbraukt uz darbu un labot situāciju.
Es laimīgs dodos pakaļ kloķvārpstai un pa taisno uz garāžu.
Attēls
05.05 vēlā vakara stundā bloks ir salikts.
Attēls
Ķēžu vāks kā scarface, atgādinās par notikušo :mhihi:
Vecais dzinējs pilns ar mazām skaidiņām, diezgan čakarējos, lai visu satīrītu. Eļļas sūknis diezgan dabūjis ciest. Lieki piebilsts, ka liekot pirmo dzinēju es apzināju kādus 10 lietotu eļļas sūkņu tirgoņus un paņēmu labāko, jo visi pārējie izskatijās briesmīgi. Šoreiz no sev garažā esošajiem sūkņiem paņēmu labāko un miers.

Atlicis uzlikt turbīnu un dzinēja apakša ir gatava doties uz motortelpu. Tas gan notiks tikai 08.05, bet joprojām ir cerība pagūt salikt, kautcik piebraukt un veiksmīgi doties uz 11.05 paredzēto E46 vasaras sezonas atklāšanu. Slodzi gan domāju, ka auto neredzēs, jo gribās to vismaz nedaudz piebraukt, bet skatīšos cik ātri pagūšu salikt, kā uzvedīsies dzinējs un cik pagūšu nobraukt līdz 10.05 vakaram. :mhihi: