Dzinēju Maiņas SWAP detaļu saraksts
Atbilde saņemta: 08 Jan 2016, 11:14
Tātad kaut kas te runāja,ka vajadzētu vienotu topiku sarakstīt kas kurā swapa gadijumā ir vajadzīgs,domāju tad sākt šo topiku un katrs kam ir papildināma info bez liekas di.. papildina šo topiku ,lai tas būtu pārskatāms,nebūtu vēlams šeit uzdot jautājumus vai ko apspriest,jo tad topiks būs nepārskatāms un tāds mums jau ir.
Tātad M43 -> M50/52:
Būs nepieciešams viss motors ar visu apkari un izplūdi, vadiem,vadības bloku un kronšteiniem,ja gribēsies lai tahometrs nerādā Huskvarnai cienīgus rpm,tad vajadzēs arī 6cyl instrumentu paneli vai arī to pārkodēt(ar otro gan laikam daudzi nenodarbojas,tāpēc lētāk ir nopirkt paneli pa 10-20eur)Vajadzēs arī filtra kasti attiecīgi no 2,0 vai 2,5 dzinēja,tās atšķiras ar diametriem jo gaisa masas mērītāji atšķiras,var izmantot konisko filtru,bet to vajag izolēt no karstuma.
Apkarē ietilpst:
Ģenerators
Stūres pastiprinātājs(ja nu pērkat pa detaļām motoru,ir jaunāki pastiprinātāja sūkņi,kuri paredzēti tiem M52 dzinējiem,kam eļļas filtrs ar plastmasas vāku,ir iespējams vnk samainīt eļļas filtra korpusu uz veco ar alumīnija vāku,ja atrast šādu pastiprinātāju sagādā problēmas)
Ūdenssūknis
Kolektori(atšķiras gan izplūdes gan ieplūdes,vēlams izmantot M50 ieplūdi arī ja liekam M52 motoru,tur gan nedaudz jāpiestrādā ir pie drosles uzlikšanas.Izplūdes kolektorus M52 gadijumā izmantojam M52,jo tiem ir zondes vietas,M50 šādas nav,ja gribas izmantot M52 kolektorus uz M50,būs nepieciešamas skrūves ar ko aizskrūvēt šīs zondes vietas,vai arī vecas zondes var saskrūvēt,bet tas ir gateris.)
Sprauslas
Spoles(M50 un M52 spoles atšķirsies,M52 spoles nevarēs pieskrūvēt ar divām skrūvēm uz m50,tākā tas principā jau būs gateris)
Visi devēji(gaisa masas un zondi daži gan tirgos atsevišķi,jo tie ir manāmi dārgāki komponenti)
Kronšteini
*Ja gribēsiet pievienot stūres pastiprinātāja trauku piestiprināt paredzētajā vietā t.i pie šofera puses motora kronšteina,tad vajadzēs arī šļaukas,kas nākušas no m50 motora.Ja gribas ļoti iepist kapeiku,var atstāt esošās(m43 gadijumā un m40,citiem nezinu) bet nāksies locīt un trauks nestāvēs paredzētajā vietā tāpat.
*Kārba der tā pati,sajūgs ar spararatu arī var palikt no m43,cik ilgi tas kalpos ir grūti atbildēt,man m43b16 spararats ar sajūgu kalpoja gan uz 2,0 gan pēctam uz 2,5 hi-compa kurš vērās tīri nopietni,tākā tas ir jūsu pašu ziņā.
Ja dzinējs nācis no automāta,būs vajadzīgs iepresēt gultni kloķvāpstai galā kārbas primārajai asij.
*Starteris der tas pats
*Ieteicams nomainīt aizmugurējo un priekšējo kloķvārpstas blīvslēgu,jo pēctam to izdarīt būs grūti,par to var diy sarakstīt arī,kā arī visas vajadzīgās blīves,ieteicams izmantot hermētiķi,bet ne to,kas maksā eiro bendzīntankā un smird pēc etiķa,bet to,kas saucās loctite vai victor reinz,protams virsmas attaukot.
*Kulise,daudzi itkā saskaras ar problēmām ,ka nevarot atstāt 4cyl kulisi,tā kā strīdīgs jautājums ,jo manam auto kulise palika no m43,motors bija m50.
*Pirmajā brīdī šķitīs,ka kardāns neder,bet galvenais ir nemīzt,viņš bīdās pa šlicēm iekšā,tākā tur viss kūl.
*ieceļot motoru ir jāskatās vai motora apakša neķer stūres reiku un stabilizatora stieni,ja ķer tad var palikt šaibas zem kronšteiniem uz spilvena špilkām vai izmantot pareizos spilvenus.Stabilizatora stieni gan ieteicams nomainīt pret 6cyl,jo 4cyl stienis sanāk ļoti tuvu motoram.
*Radiators var palikt mazais,atkarīgs kādā slodzē auto tiks izmantots.motora dzeses trubām jābūt no attiecīgā motora,trubas no radiatora uz motoru itkā varēja uzstiept no m43 uz m50/m52 bet vienkāršāk un smukāk būtu dabūt pareizās.Mufta ,protams,der tā pati.
*Vadus pieslēdzam pie x20 štepseļa pie drošinātāju kastes,tur pat pluss jāpieskrūvē,protams visu jādara ar noņemtu akumulatoru.Jābūt labam kontaktam ar motora masu - vads kas no pasažiera puses lanžerona pieskrūvējas pie kronšteina.Pareizi pievienojam kloķenes un sadalenes devējus,bosch pravodkām dažām varēja sajaukt vietām un tad dzinējs nelec un neslēz iekšā benzīna sūkni.
*Gaisa masas mērītājs neder no m43 un m40 m42 m 44 jo tiem motoriem NAV gaisa masas bet ir gaisa plūsmas mērītājs,kurš darbojas pavisam citādāk.Zonde gan var palikt iepriekšējā,ja neliec m52.
Praktiski šāds pats storijs ir no m40 uz m50 un no abiem isiem.Pieļauju,ka esmu ko aizmirsis ,tāpēc var droši papildināt.
Ja liek no minētajiem nemotoriem uz m52,tad obligāti ir vajadzīgas noteiktajam vadības blokam paredzētās zondes,jo ir gan zaļās, gan dzeltenās,vienas no tām ir laikam retāk pieejamas(lietotas protams )Kā arī var jau saskarties ar EWS,bet par to viss ir jau šajā forumā sadrukāts.
Ja ir vajadzīga info par automātiem,tad to prasīt PM jo tas viss ir grūti nācis bet šo to vēl atcerēsimies
Papildiniet ja esmu ko aizmirsis,kā arī kāds varētu sarakstīt TDS -> M50 / M52 un vice versa.
Cerams šis kādam noderēs.
Tātad M43 -> M50/52:
Būs nepieciešams viss motors ar visu apkari un izplūdi, vadiem,vadības bloku un kronšteiniem,ja gribēsies lai tahometrs nerādā Huskvarnai cienīgus rpm,tad vajadzēs arī 6cyl instrumentu paneli vai arī to pārkodēt(ar otro gan laikam daudzi nenodarbojas,tāpēc lētāk ir nopirkt paneli pa 10-20eur)Vajadzēs arī filtra kasti attiecīgi no 2,0 vai 2,5 dzinēja,tās atšķiras ar diametriem jo gaisa masas mērītāji atšķiras,var izmantot konisko filtru,bet to vajag izolēt no karstuma.
Apkarē ietilpst:
Ģenerators
Stūres pastiprinātājs(ja nu pērkat pa detaļām motoru,ir jaunāki pastiprinātāja sūkņi,kuri paredzēti tiem M52 dzinējiem,kam eļļas filtrs ar plastmasas vāku,ir iespējams vnk samainīt eļļas filtra korpusu uz veco ar alumīnija vāku,ja atrast šādu pastiprinātāju sagādā problēmas)
Ūdenssūknis
Kolektori(atšķiras gan izplūdes gan ieplūdes,vēlams izmantot M50 ieplūdi arī ja liekam M52 motoru,tur gan nedaudz jāpiestrādā ir pie drosles uzlikšanas.Izplūdes kolektorus M52 gadijumā izmantojam M52,jo tiem ir zondes vietas,M50 šādas nav,ja gribas izmantot M52 kolektorus uz M50,būs nepieciešamas skrūves ar ko aizskrūvēt šīs zondes vietas,vai arī vecas zondes var saskrūvēt,bet tas ir gateris.)
Sprauslas
Spoles(M50 un M52 spoles atšķirsies,M52 spoles nevarēs pieskrūvēt ar divām skrūvēm uz m50,tākā tas principā jau būs gateris)
Visi devēji(gaisa masas un zondi daži gan tirgos atsevišķi,jo tie ir manāmi dārgāki komponenti)
Kronšteini
*Ja gribēsiet pievienot stūres pastiprinātāja trauku piestiprināt paredzētajā vietā t.i pie šofera puses motora kronšteina,tad vajadzēs arī šļaukas,kas nākušas no m50 motora.Ja gribas ļoti iepist kapeiku,var atstāt esošās(m43 gadijumā un m40,citiem nezinu) bet nāksies locīt un trauks nestāvēs paredzētajā vietā tāpat.
*Kārba der tā pati,sajūgs ar spararatu arī var palikt no m43,cik ilgi tas kalpos ir grūti atbildēt,man m43b16 spararats ar sajūgu kalpoja gan uz 2,0 gan pēctam uz 2,5 hi-compa kurš vērās tīri nopietni,tākā tas ir jūsu pašu ziņā.
Ja dzinējs nācis no automāta,būs vajadzīgs iepresēt gultni kloķvāpstai galā kārbas primārajai asij.
*Starteris der tas pats
*Ieteicams nomainīt aizmugurējo un priekšējo kloķvārpstas blīvslēgu,jo pēctam to izdarīt būs grūti,par to var diy sarakstīt arī,kā arī visas vajadzīgās blīves,ieteicams izmantot hermētiķi,bet ne to,kas maksā eiro bendzīntankā un smird pēc etiķa,bet to,kas saucās loctite vai victor reinz,protams virsmas attaukot.
*Kulise,daudzi itkā saskaras ar problēmām ,ka nevarot atstāt 4cyl kulisi,tā kā strīdīgs jautājums ,jo manam auto kulise palika no m43,motors bija m50.
*Pirmajā brīdī šķitīs,ka kardāns neder,bet galvenais ir nemīzt,viņš bīdās pa šlicēm iekšā,tākā tur viss kūl.
*ieceļot motoru ir jāskatās vai motora apakša neķer stūres reiku un stabilizatora stieni,ja ķer tad var palikt šaibas zem kronšteiniem uz spilvena špilkām vai izmantot pareizos spilvenus.Stabilizatora stieni gan ieteicams nomainīt pret 6cyl,jo 4cyl stienis sanāk ļoti tuvu motoram.
*Radiators var palikt mazais,atkarīgs kādā slodzē auto tiks izmantots.motora dzeses trubām jābūt no attiecīgā motora,trubas no radiatora uz motoru itkā varēja uzstiept no m43 uz m50/m52 bet vienkāršāk un smukāk būtu dabūt pareizās.Mufta ,protams,der tā pati.
*Vadus pieslēdzam pie x20 štepseļa pie drošinātāju kastes,tur pat pluss jāpieskrūvē,protams visu jādara ar noņemtu akumulatoru.Jābūt labam kontaktam ar motora masu - vads kas no pasažiera puses lanžerona pieskrūvējas pie kronšteina.Pareizi pievienojam kloķenes un sadalenes devējus,bosch pravodkām dažām varēja sajaukt vietām un tad dzinējs nelec un neslēz iekšā benzīna sūkni.
*Gaisa masas mērītājs neder no m43 un m40 m42 m 44 jo tiem motoriem NAV gaisa masas bet ir gaisa plūsmas mērītājs,kurš darbojas pavisam citādāk.Zonde gan var palikt iepriekšējā,ja neliec m52.
Praktiski šāds pats storijs ir no m40 uz m50 un no abiem isiem.Pieļauju,ka esmu ko aizmirsis ,tāpēc var droši papildināt.
Ja liek no minētajiem nemotoriem uz m52,tad obligāti ir vajadzīgas noteiktajam vadības blokam paredzētās zondes,jo ir gan zaļās, gan dzeltenās,vienas no tām ir laikam retāk pieejamas(lietotas protams )Kā arī var jau saskarties ar EWS,bet par to viss ir jau šajā forumā sadrukāts.
Ja ir vajadzīga info par automātiem,tad to prasīt PM jo tas viss ir grūti nācis bet šo to vēl atcerēsimies
Papildiniet ja esmu ko aizmirsis,kā arī kāds varētu sarakstīt TDS -> M50 / M52 un vice versa.
Cerams šis kādam noderēs.