EWS II pievienošana swapojot no 91.-95. uz 96.+ dzinējiem.
Atbilde saņemta: 21 Jūl 2014, 12:19
Izveidošu topiku, kur aprakstīšu ātru EWSII pievienošanu, ja swapojat dzinējus uz tādiem, kuriem darbībai nepieciešams EWS.
M40, M42, M50, M51 (līdz 95. gadam) dzinējiem nav EWS, bet M41, M43, M44, M52 un M51 pēc 95. gada ir EWS modulis.
EWS skaitās rūpnīcas imobilaizers, kurš liedz nesankcionētu dzinēja piedarbināšu, t.i., bez attiecīga čipa (atrodas aizdedzes atslēgā) nevar piedarbināt auto.
Ja tiek swapots no jaunāka dzinēja uz vecāku, tad arī jāveic dažas darbības, lai pēc swapa varētu piedarbināt, precīzāk - lai starteris grieztu/strādātu, bet par to vēlāk (skat. raksta apakšā).
Tātad.
Pats EWS komplekts. Pats nepieciešamākais no VIENA auto (dzinēja). Ieteiktu EWS moduli ņemt ar visu pienākošo štekeri, lai ir daudz ērtāka saslēgšana. ECU, EWS modulis un čips (atrodas aizdedzes atslēgā) ir savstarpēji saistīti. Ja būs neatbilstība, auto nevarēs piedarbināt.
Lai veiksmīgi visu saslēgtu bez EWS E36tajā, nepieciešams arī čipa signāla uztvērējriņķis un signāla pastiprinātājs.
Signāla pastiprinātājs: Signāla uztvērējriņķis: Ieteiktu visu ņemt no viena auto, tad vismaz nevajadzēs skraidīt un meklēt trūkstošo.
Komponenšu atrašanās vietas: Ilustrēta uzskatāmā shēma: Pati vienkāršākā saslēgšana, lai varētu piedarbināt dzinēju:
!!! Bieži pēc šādiem swapiem ir tā, ka dzinējs "negriež" līdz 6500 apgriezieniem, bet tikai līdz 5500.. Tad ir nepieciešams vilkt papildus vadu, lai ECU saņemtu "ātruma signālu", tādā veidā apejot, lai nebūtu nepieciešams ASC+T, ja tāds nav.
Tad ir nepieciešams vilkt vadu no spidometra vai vadu sadalītāju kastītes virs šofera kājām.
Atrodam vadu sadalītāju kastītē Melns/Balts vadu, pievienojam klāt tur vēl vienu vadu un velkam caur drošinātāju kasti uz x20 štekeri (apaļais štekeris blakus drošinātāju kastei) uz 9. pinu Brūns/Sarkans.
-------------
Ja swapojat no jaunāka dzinēja uz vecāku, t.i., uz tādu, kuram nav nepieciešams EWS, tad, lai varētu dzinēju piedarbināt, būs nepieciešams savienot 2 vadus pie EWS, lai ļautu "griezt" starteri.
Jāsavieno 2 resnākie vadi, kas pienāk pie EWS. Jāsavieno Zaļs/Melns ar Melns/Dzeltens.
Ieteiktu to darīt tā, lai, ja kādreiz izdomājat atlikt atpakaļ jaunākas paaudzes dzinēju, būtu vienkārši savienot/salodēt atpakaļ tos vadus, bet tas nav tik ļoti vitāli, tāpat varēs piedarbināt.
Ceru, ka kādam noderēs. Ja kādi jautājumi, droši šeit vai PM.
Ja pamanat kādas kļūdas, droši rakstiet, pielabosim.
Ceru, ka neko neesmu piemirsis.
Pievienota papildus informācija, patulkota, kā arī pievienotas īstās EWSII shēmas pielikumā.
M40, M42, M50, M51 (līdz 95. gadam) dzinējiem nav EWS, bet M41, M43, M44, M52 un M51 pēc 95. gada ir EWS modulis.
EWS skaitās rūpnīcas imobilaizers, kurš liedz nesankcionētu dzinēja piedarbināšu, t.i., bez attiecīga čipa (atrodas aizdedzes atslēgā) nevar piedarbināt auto.
Ja tiek swapots no jaunāka dzinēja uz vecāku, tad arī jāveic dažas darbības, lai pēc swapa varētu piedarbināt, precīzāk - lai starteris grieztu/strādātu, bet par to vēlāk (skat. raksta apakšā).
Tātad.
Pats EWS komplekts. Pats nepieciešamākais no VIENA auto (dzinēja). Ieteiktu EWS moduli ņemt ar visu pienākošo štekeri, lai ir daudz ērtāka saslēgšana. ECU, EWS modulis un čips (atrodas aizdedzes atslēgā) ir savstarpēji saistīti. Ja būs neatbilstība, auto nevarēs piedarbināt.
Lai veiksmīgi visu saslēgtu bez EWS E36tajā, nepieciešams arī čipa signāla uztvērējriņķis un signāla pastiprinātājs.
Signāla pastiprinātājs: Signāla uztvērējriņķis: Ieteiktu visu ņemt no viena auto, tad vismaz nevajadzēs skraidīt un meklēt trūkstošo.
Komponenšu atrašanās vietas: Ilustrēta uzskatāmā shēma: Pati vienkāršākā saslēgšana, lai varētu piedarbināt dzinēju:
- Pin 2 - Balts/Violets - aiz bardačoka atrodam vadu sadalītāju kastīti, atrodam, kurā saiet daudzi Balts/Violets vadi, izjaucam, pievienojam savu vadu no EWS moduļa (domāts, lai varētu diagnosticēt, ja ir problēmas)
Pin 4 – Zaļs – kodētā signāla vads uz ECU -> Pin 10 (4cyl) vai Pin 18 (6cyl) pie ECU štekera. - šo velkam cauri drošinātāju kastei no salona puses. Īsākais ceļs, kur to pievienot - apaļajā štekerī (x20) 7.pins.
Pin 5 – Sarkans/Dzeltens - atrodam zem bardačoka vai virs šofera kājām vadu sadalītāju kastitē plusu, kas parādās pēc aizdedzes ieslēgšanas, tur arī pievienojam.
Pin 7 – Brūns - pievienojam pie masas. Arī var atrast vadu sadalītāju kastītē.
Pin 13 – Zils - šo velkam uz signāla pastiprinātāja moduli.
- Pin 1 - Zils - ja sekojam pēc punktiem, tad šis jau ir pievienots pie EWS moduļa, arī Zils vads.
Pin 2 - Violets - atrodam zem bardačoka vai virs šofera kājām vadu sadalītāju kastitē plusu, kas parādās pēc aizdedzes ieslēgšanas, tur arī pievienojam.
Pin 3 - Brūns - pievienojam pie masas. Arī var atrast vadu sadalītāju kastītē.
!!! Bieži pēc šādiem swapiem ir tā, ka dzinējs "negriež" līdz 6500 apgriezieniem, bet tikai līdz 5500.. Tad ir nepieciešams vilkt papildus vadu, lai ECU saņemtu "ātruma signālu", tādā veidā apejot, lai nebūtu nepieciešams ASC+T, ja tāds nav.
Tad ir nepieciešams vilkt vadu no spidometra vai vadu sadalītāju kastītes virs šofera kājām.
Atrodam vadu sadalītāju kastītē Melns/Balts vadu, pievienojam klāt tur vēl vienu vadu un velkam caur drošinātāju kasti uz x20 štekeri (apaļais štekeris blakus drošinātāju kastei) uz 9. pinu Brūns/Sarkans.
-------------
Ja swapojat no jaunāka dzinēja uz vecāku, t.i., uz tādu, kuram nav nepieciešams EWS, tad, lai varētu dzinēju piedarbināt, būs nepieciešams savienot 2 vadus pie EWS, lai ļautu "griezt" starteri.
Jāsavieno 2 resnākie vadi, kas pienāk pie EWS. Jāsavieno Zaļs/Melns ar Melns/Dzeltens.
Ieteiktu to darīt tā, lai, ja kādreiz izdomājat atlikt atpakaļ jaunākas paaudzes dzinēju, būtu vienkārši savienot/salodēt atpakaļ tos vadus, bet tas nav tik ļoti vitāli, tāpat varēs piedarbināt.
Ceru, ka kādam noderēs. Ja kādi jautājumi, droši šeit vai PM.
Ja pamanat kādas kļūdas, droši rakstiet, pielabosim.
Ceru, ka neko neesmu piemirsis.
Pievienota papildus informācija, patulkota, kā arī pievienotas īstās EWSII shēmas pielikumā.