Motora Diagnostika Mājas Apstākļos(the basics)
Atbilde saņemta: 24 Sep 2011, 01:13
Nepieciešamais darba rīks
* digitālais testeris _ esot letāli izmatot parasto Ne šadu-- DIY būs par elektriskajām dzinēja vadības/kontorles ierīcem benzīna dzinējiem ar BOSCH vadību!
Degvielas iesmidzināšana un sagatavošana/s(agregāti) 1. Degvielas sūkņa relejs 2. galvenais relejs (DME) 3. Apslides relejs lamda zondei
Lamda zonde
1Melns vads-zeme
2peleks-signāls
3balts vads-apsilde
4balts vads ar svītru-apsilde(minus) ((vai arī bez svītras ir mīnus))
1.Pārbaude-iedaribniet dzinēju,pēc kāda laika japarādās pūlsējošam siganālm starp 1 un 2 kuram ir jābūt diapzonā no 0,2-0,8V ja singals iziet ārpus robežām,tad pārbaudam apsildi! Ja singāla nav mainam zondi.
2.Apsildes pārbaude-atvienojot štekeri,ieslēdzam aizdedzi,pārbaudam spriegumu starp 3 un 4 jābūt 12v,ja sprieguma nav pārbaudam zondes apsildes releju!
Pārbaudam apsildes ķedi pašā zondē,attiecīgi nomēram ķēdi--diodes režimā--starp 3 un 4 pie zodes štekera,ja ķēde ir pārauta mainam zondi!
Gaisa masas mērītājs
(DME 1.7) m40 m42 m43 (varu kļudīties par m43)
Noņemam gumijas apavalku,lai tiktu klāt vadiem
1.Ieslēdzam aizdedzi
2.pārbaudam spriegumu starp kontaktu 1 un zemi-spriegumam jābūt 5V (vadu numerācija ir uz patronas,aŗi lamda zondei)
3.Noņemam mērītāju no gaisa kastes
4.Pieslēdzam ommetru pie 1 un 2
5. ar pirkstu lēnam spiež gaisa lūku vaļa,pretestībai ir jāmainas ļoti laideni,ja tā mainās ar parāvumiem mainam mērītaju!
6.pārbaudam temperatūras dačiku iekša mēritājā,atvienojot štekeri
izmēram pretestibu starp 4 un 5 pretestībām ir jāsakrīt aptuveni pēc tempereatūras
-10C 7-11,6kOm
+20C 2,1-2,9kOm
+80C 0,27-0,40kOm
TABULA 1.
(DME 3.1/3.3.1) m44 M50 M52
1.Atveinojam prezi no štekera
2.iedarbinam dzinēju un uzsildam to
3.izslēdzam dzinēju un novērojam novērojam stiepli,kas ir iekša GMM(gaisa masas mērītājs),tai pēc izdarbināšanas aptuveni pēc 4 sec ir jāiekvēlojās(tā viņa attīras no putekļiem)! Ja viņa niekvēlojas,tad vai nu elektronsiks,vai mehānisks bojājums(ja ir pārauta)
4.Pieslēdzam voltmetru pie 1 un 4 ar iesprauztu štekeri (ka jau teicu uz patronas ir apzīmējumi)
Izpildot augstak minētās darbības 2 un 3 pēc 4 sekundēm ir jāreģistrējas īsam sprieguma kāpumam 4V,ja spriegums ir bet stieple neiekvēlojas mainam dačiku(elektrisks bojājums)
Ja sprieguma nav problēma būs vados
5.izslēdzam aizdedzi un atvienojam mērītāju
6.nomēram pretestibu starp 5 un 6,tai ir jābūt vienādai 3-4Om
Gaisa temperaturas dačiks(atrodas pie iepludes kolektora,blakus droselei) 1.atvienojam daciku
2.ieslēdzam aizdedzi
3.parabudam spriegumu jābūt 5V (tur ir tikai divi vadi sajaukt-neiespējami)
4. pārbaudam pretestību atvienojot štekre
5.pretestībai jābūt sk. TABULA 1.
Drosles stāvokļa dačiks 1.novelkam prezi un ielsēdzam aizdedzi
2.starp 1 un zemi spreigumam ir jabut 5V
3.atvienojam štekeri
4.izmeram pretestibu starp 1 un 3 nominala pretestībai ir jabūt 4kOm
5.pieslēdzam ommetru pie 1 un 2 un lēnam atveram pāšu droseli,pretestībai ir laideni jāmainās no 1-4kOm
Brīvgaitas regulātors
1.Iedarbina dzinēju (ja viņs darbojās viņs dīvaini sīc,var dzirdēt ja ieklausās)
2.Izdarbina dzinēju un atvienojam dačiku
3.nomēram pretestibas starp:
1 un 2 = 20+/- 5Om
2 un 3 = 20+/-5 Om
1 un 3 = 40 Om
Aizdedzes spoles
4cil dzinējam (m42)
1. atvienojam aizdedzes spoles galveno štekeri
2.ieslēdzam aizdedzi un parbaudam spriegumu stapr 2 un zemi (12V) ja sprieguma nav,vaina vados!
3.izslēdzam aizdedzi
4.pārbaudam pretestību starp 1 un 2 norma ir no 0.4-0.8Om pēc tam 3 un 2 utt.
P.S. Lai kāds zinātajs palabo,jo nekad nav nācies saskārties šadu lielo štekeri pie spolēm
6cil dzinejam 1.noņemam prezi
2.pie ielslēgtas aizdedzes pārbaudam spriegumu stapr 15 (+) un zemi,katrai spolei (12V)
Izslēdzam aizdedzi!
3.Nomēram pretestību star 1(-) un 15(+) norma ir no 0.4-0.8Om
4.pārbaudam kopusa veselumu un zemi katrai spolei.
Kloķenes stāvokļa devējs 1.atvienojam dačiku
2.izmēram pretestību starp 1 un 2 norma skaitās 1280+/-10%Om
-Nezinu vai tas ir normāļi bet man abiem motoriem M42 un M50 pretestība bija 5xxOm,uzskatu,ka tā arī varētu būt norma
Sadalenes stāvokļa devējs
Principā tās pāšas darbības,kas ar kloķenes devēju!
* digitālais testeris _ esot letāli izmatot parasto Ne šadu-- DIY būs par elektriskajām dzinēja vadības/kontorles ierīcem benzīna dzinējiem ar BOSCH vadību!
Degvielas iesmidzināšana un sagatavošana/s(agregāti) 1. Degvielas sūkņa relejs 2. galvenais relejs (DME) 3. Apslides relejs lamda zondei
Lamda zonde
1Melns vads-zeme
2peleks-signāls
3balts vads-apsilde
4balts vads ar svītru-apsilde(minus) ((vai arī bez svītras ir mīnus))
1.Pārbaude-iedaribniet dzinēju,pēc kāda laika japarādās pūlsējošam siganālm starp 1 un 2 kuram ir jābūt diapzonā no 0,2-0,8V ja singals iziet ārpus robežām,tad pārbaudam apsildi! Ja singāla nav mainam zondi.
2.Apsildes pārbaude-atvienojot štekeri,ieslēdzam aizdedzi,pārbaudam spriegumu starp 3 un 4 jābūt 12v,ja sprieguma nav pārbaudam zondes apsildes releju!
Pārbaudam apsildes ķedi pašā zondē,attiecīgi nomēram ķēdi--diodes režimā--starp 3 un 4 pie zodes štekera,ja ķēde ir pārauta mainam zondi!
Gaisa masas mērītājs
(DME 1.7) m40 m42 m43 (varu kļudīties par m43)
Noņemam gumijas apavalku,lai tiktu klāt vadiem
1.Ieslēdzam aizdedzi
2.pārbaudam spriegumu starp kontaktu 1 un zemi-spriegumam jābūt 5V (vadu numerācija ir uz patronas,aŗi lamda zondei)
3.Noņemam mērītāju no gaisa kastes
4.Pieslēdzam ommetru pie 1 un 2
5. ar pirkstu lēnam spiež gaisa lūku vaļa,pretestībai ir jāmainas ļoti laideni,ja tā mainās ar parāvumiem mainam mērītaju!
6.pārbaudam temperatūras dačiku iekša mēritājā,atvienojot štekeri
izmēram pretestibu starp 4 un 5 pretestībām ir jāsakrīt aptuveni pēc tempereatūras
-10C 7-11,6kOm
+20C 2,1-2,9kOm
+80C 0,27-0,40kOm
TABULA 1.
(DME 3.1/3.3.1) m44 M50 M52
1.Atveinojam prezi no štekera
2.iedarbinam dzinēju un uzsildam to
3.izslēdzam dzinēju un novērojam novērojam stiepli,kas ir iekša GMM(gaisa masas mērītājs),tai pēc izdarbināšanas aptuveni pēc 4 sec ir jāiekvēlojās(tā viņa attīras no putekļiem)! Ja viņa niekvēlojas,tad vai nu elektronsiks,vai mehānisks bojājums(ja ir pārauta)
4.Pieslēdzam voltmetru pie 1 un 4 ar iesprauztu štekeri (ka jau teicu uz patronas ir apzīmējumi)
Izpildot augstak minētās darbības 2 un 3 pēc 4 sekundēm ir jāreģistrējas īsam sprieguma kāpumam 4V,ja spriegums ir bet stieple neiekvēlojas mainam dačiku(elektrisks bojājums)
Ja sprieguma nav problēma būs vados
5.izslēdzam aizdedzi un atvienojam mērītāju
6.nomēram pretestibu starp 5 un 6,tai ir jābūt vienādai 3-4Om
Gaisa temperaturas dačiks(atrodas pie iepludes kolektora,blakus droselei) 1.atvienojam daciku
2.ieslēdzam aizdedzi
3.parabudam spriegumu jābūt 5V (tur ir tikai divi vadi sajaukt-neiespējami)
4. pārbaudam pretestību atvienojot štekre
5.pretestībai jābūt sk. TABULA 1.
Drosles stāvokļa dačiks 1.novelkam prezi un ielsēdzam aizdedzi
2.starp 1 un zemi spreigumam ir jabut 5V
3.atvienojam štekeri
4.izmeram pretestibu starp 1 un 3 nominala pretestībai ir jabūt 4kOm
5.pieslēdzam ommetru pie 1 un 2 un lēnam atveram pāšu droseli,pretestībai ir laideni jāmainās no 1-4kOm
Brīvgaitas regulātors
1.Iedarbina dzinēju (ja viņs darbojās viņs dīvaini sīc,var dzirdēt ja ieklausās)
2.Izdarbina dzinēju un atvienojam dačiku
3.nomēram pretestibas starp:
1 un 2 = 20+/- 5Om
2 un 3 = 20+/-5 Om
1 un 3 = 40 Om
Aizdedzes spoles
4cil dzinējam (m42)
1. atvienojam aizdedzes spoles galveno štekeri
2.ieslēdzam aizdedzi un parbaudam spriegumu stapr 2 un zemi (12V) ja sprieguma nav,vaina vados!
3.izslēdzam aizdedzi
4.pārbaudam pretestību starp 1 un 2 norma ir no 0.4-0.8Om pēc tam 3 un 2 utt.
P.S. Lai kāds zinātajs palabo,jo nekad nav nācies saskārties šadu lielo štekeri pie spolēm
6cil dzinejam 1.noņemam prezi
2.pie ielslēgtas aizdedzes pārbaudam spriegumu stapr 15 (+) un zemi,katrai spolei (12V)
Izslēdzam aizdedzi!
3.Nomēram pretestību star 1(-) un 15(+) norma ir no 0.4-0.8Om
4.pārbaudam kopusa veselumu un zemi katrai spolei.
Kloķenes stāvokļa devējs 1.atvienojam dačiku
2.izmēram pretestību starp 1 un 2 norma skaitās 1280+/-10%Om
-Nezinu vai tas ir normāļi bet man abiem motoriem M42 un M50 pretestība bija 5xxOm,uzskatu,ka tā arī varētu būt norma
Sadalenes stāvokļa devējs
Principā tās pāšas darbības,kas ar kloķenes devēju!