Kruīza Kontroles (un multistūres) uzstādīšana E46

Profila bilde
Kon4a
Ziņojumi: 1290
Pievienojies: 14 Apr 2011, 22:09
Braucu ar: E36 Touring
Atrašanās vieta: Rīga
Reputācija: 9
 
Pēc sava auto kruīza kontroles pievilkšanas PM'os parādījās jautājumi par šo procesu, tāpēc izdomāju uztaisīt DIY tieši par šo tēmu.

Kā jau vienmēr, šis informatīvs materiāls un es nenesu nekādu atbildību, ja izmantojot šo DIY jūs nodarīsiet pāri savam auto, utt.

Šis DIY ir aktuāls TIKAI tiem E46, kuru drosele tiek kontrolēta elektroniski, tai skaitā arī M52TUB sērijas dzinējiem.
ŠIS DIY NEDER E46 AR M43 DZINĒJIEM

Ķeramies pie lietas.
Lietas kas jums būs vajadzīgas (tā lai viss skaisti, protams, bez skaistuma var arī iztikt):

* Multistūre. Visiem E46 stūres lentas ir jau paredzētas multistūrēm, cita lenta nav nepieciešama. Stūri izvēlamies kādu velamies, es paliku pie standarta "stringiem".
Attēls
* Vadi. Ideālā variantā izjaucam kāda cita auto pravodku un paņemam maximāli oriģinālākas krāsas un izmēra vadus.
Varam, protams, nopirkt arī OEM retrofit kitu, kurā ir visi vadi, bet šoreiz, vienkārši vadamies pēc krāsām
Attēls
* Mazie metāla pini štekeriem (4gab.). Saucamie MOLEX pini, standartā lielākajai daļai auto. savam projektam izrāvu no ŠKODA Yeti pr.lampām. Derēs arī no, piem., E36 OBC štekeriem utt.
* Krustiņskrūvgriezis
* Zvaigznīte AirBag noņemšanai
* 16mm muciņa stūres skrūves atskrūvēšanai
* Seškante dzinēja vadības bloka atvēršanai
* Plakans skrūvgriezis, lai vieglāk atķeksēt vaļā lietas
* Izolācijas lente (parastā izolācijai, auduma, lai varētu kā OEM vadus satīt kopā)
* Pāris maziņi, melni savilcēji

Pats process:
Mans auto ir 2000.gada M52TUB20. Zemāk izklāstīšu arī variantu citiem dzinējiem. Starpība ir tikai pēdējā fāzē, kas ir pieslēgšanās pie dzinēja vadības bloka.

1. Solis
Drošība pirmajā vietā - pirms ņemam nost AirBag, atvienojam akumulatoru. Pirmkārt nedabūsiet sejā AirBagu, otrkārt neuzradīsies lampiņa par AirBag kļūdām.
Kad tas ir izdarīts, ņemam zvaigznīšatslēdziņu un atskrūvējam vaļā AirBag skrūves. Atvienojam vadus un noliekam AirBag kaut kur drošā vietā.
Ņemam 16mm muciņu un atskrūvējam vaļā stūres centrālo skrūvi. Pie reizes nočekojam, vai stūre ir bijusi uz statnes centrā. Šo daļu ir diezgan svarīgi pārbaudīt arī liekot virsū jauno stūri.
Attēls

2. Solis

Noņemam plastmasas ap stūre statni. Apakšējai daļai ir divi plastmasas puļķi, kas ar skrūvgriezi ir jāiespiež uz iekšu. Tad to plastmasu var noļurināt nost.
Tāpat noņemam arī virsējo plastmasu - viena plastmasas skrūvīte augšējā centrālajā daļā. Atskrūvējam un čpok noņemam nost.
Noņemam kreisajā pusē esošo apdares plastmasu/metālu pie gaismu slēdža.
Atskrūvējam skrūves gaismas slēdzim un uzmanīgi to izvelkam ārā, atvienojam štekeri un noliekam drošā vietā.
Attēls
Atveram mazo "bardačoku", atskrūvējam skrūves uz izņemam to arī ārā. Šobrīd ir lieliska iespēja izsūkt/izslaucīt putekļu kalnu, kas ir sakrājies paneļa iekšienē.

Uz šo brīdi visas nepieciešamās plastmasas salonā ir noņemtas.

3. Solis

Izraujam mazo štekerīti no stūres lentas aizmugures., "atveram" štekeri (mazs plastmasas klipsītis, kas neļauj piniem izšļukt ārā).

Ņemam savu vadu kumšķīti ar piniem. Spraužam štekerī iekšā trīs vadus:

PIN 8 - šim vadam būtu jābūt zilā krāsā
PIN 9 - šim vajadzētu būt baltam ar sarkanu līniju paralēli vadam un dzelteniem punktiem
PIN 10 - šim vadam būtu jābūt violetam ar dzeltenu līniju paralēli vadam


Saliekam štekerīti atpakaļ, iespraužam atpakaļ stūres lentas aizmugurē. Vadus satinam klāt oriģinālo vadu saišķim, kas gar statni iet iekšā panelī. Izmantojam savilcējus, lai viss turās vietās, tur kur tam paredzēts.

Vadi, kuri nāk no PIN 9 un PIN 10 jāaizvelk līdz gaismu slēdža štekerim.
Vads, kurš nāk no PIN 8 būs jāvelk uz motortelpu, šo atstājam pēc iespējas garāku!

4. Solis

Ņemam rokās gaismu slēdža štekeri. Izjaucam arī šo, lai skaidri varam redzēt kurš vads ieiet kurā PIN.

Sameklējam PIN 27 un PIN 21, atdalam attiecīgos vadus no kopējā saišķa.

Notīram izolāciju (vai pārgriežam) vadu, kas nāk no PIN 21 un savienojam tikko ievilkto vadu kas nāk no PIN 9 stūres lentas štekerī.
Ņemam vadu, kas nāk no gaismu slēdža štekera PIN 27, izolācija nost un liekam klāt vadu, kas nāk no PIN 10 stūres lentas štekerī.
Noizolējam visu un satinam, lai ir kā OEM :hahaha:

5. Solis

! PĀRLASOT ĀRZEMJU FORUMUS SAPRATU, KA DZINĒJA VADĪBAS MĒDZ IZSKATĪTIES DAŽĀDI, TĀPĒC, JA JŪSU VADĪBAS BLOKA ŠTEKERI ATŠĶIRAS NO ATTĒLOS NORĀDĪTAJIEM, SKATIET PUNKTU 5.2. (zemāk)!

5.1
Ņemam atlikušo vadu, kas nāk no PIN 8 un velkam uz pašu stūri, kur aiz paneļa uz ugunssienas jūs redzēsiet baltu plastmasas vāku, kas savieno auto salona pusi ar dzinēja vadības "kasti". Paskatoties zem paneļa viss būs skaidrs. Izstumjam vadu cauri vienai no "ventilācijas" caurumiem.
Attēls
Atveram haubi, paņemam seškanti, atskrūvējam vaļā visas dzinēja vadības kastes skrūves un noņemam vāku. Atrodam, kur ir pazudis mūsu vadiņš, meklējam pie pašas ugunssienas.

Atrodam DME bloku. Lai izdabūtu ārā pareizo štekeri, ņemam nost visus. Jums nepieciešamais štekeris ir šis, otrais, no priekšas uz ugunssienu skatoties:
Attēls
Attēls
Atjaucam vaļā šo štekeri un izvelkam ārā melno plastmasas ietvaru:
Attēls
Šajā ietvarā atrodam PIN 27. Ņemam no salona izvilkto vadiņu, pievienojam mazo metāla pinu un spraužam iekšā brīvajā vietā.

Saliekam atpakaļ štekeri, pietinam vadu smuki pie pārejā saišķa un spraužam visu atpakaļ vietā.

Pie reizes, pirms viss ir salikts atpakaļ kopā, pārbaudām, vai visi vadi ir tur, kur tiem ir jābūt:

Stūres Lentas PIN 8 -------------> Dzinēja vadības štekeris PIN 27
Stūres Lentas PIN 9 -------------> Gaismas slēdža PIN 21
Stūres Lentas PIN 10 -------------> Gaismas slēdža PIN 27


Ja viss sakrīt, skrūvējam kopā vadības bloku kasti, taisam haubi ciet :super:

5.2 - ALTERNATĪVS ŠTEKERA IZSKATS

Ņemam atlikušo vadu, kas nāk no PIN 8 un velkam uz pašu stūri, kur aiz paneļa uz ugunssienas jūs redzēsiet baltu plastmasas vāku, kas savieno auto salona pusi ar dzinēja vadības "kasti". Paskatoties zem paneļa viss būs skaidrs. Izstumjam vadu cauri vienai no "ventilācijas" caurumiem.
Attēls
Atveram haubi, paņemam seškanti, atskrūvējam vaļā visas dzinēja vadības kastes skrūves un noņemam vāku. Atrodam, kur ir pazudis mūsu vadiņš, meklējam pie pašas ugunssienas.

Atrodam DME bloku un atvienojam štekeri, kas ir vistuvāk ugunssienai:
Attēls
Attēls
Izjaucam štekeri un izņemam ārā BALTO plastmasas ietvaru.
Attēls
Šajā ietvarā atrodam PIN 37. Ņemam no salona izvilkto vadiņu, pievienojam mazo metāla pinu un spraužam iekšā brīvajā vietā.

Saliekam atpakaļ štekeri, pietinam vadu smuki pie pārejā saišķa un spraužam visu atpakaļ vietā.

Pie reizes, pirms viss ir salikts atpakaļ kopā, pārbaudām, vai visi vadi ir tur, kur tiem ir jābūt:

Stūres Lentas PIN 8 -------------> Dzinēja vadības štekeris PIN 37
Stūres Lentas PIN 9 -------------> Gaismas slēdža PIN 21
Stūres Lentas PIN 10 -------------> Gaismas slēdža PIN 27


Ja viss sakrīt, skrūvējam kopā vadības bloku kasti, taisam haubi ciet :super:

6. Solis
Kad visi vadi savilkti un haube ir ciet, varam likt kopā visu, kas salonā. Uzliekam jauno stūri ar pogām, saspraužam visus štekerus vietā, uzliekam stūres statnes plastmasas, ieliekam atpakaļ gaismu slēdzi, dekoratīvo līniju un savācam visus liekos vadu un izolācijas gabalus, kas tagad ir sasprūduši iekšā paklājā.
Kad viss ir salikts atpakaļ, pievienojam akumulatoru un testējam savu veikumu! :hahaha:

Ja viss ir izdarīts pareizi, nospiežot I/O pogu spidometrā būtu jāiedegas zaļajai Cruise Control lampiņai
Attēls
Braucam testēt un priecājamies par paveikto!

:bmw: Ja kādam ir vēl kas piebilstams šajā sakarā, droši komentējam vai rakstam man PM. :bmw:

Avoti:
BMW retrofit manual E46 cruise control
Youtube.com tutorial
Paša pieredze :)