E36-Strom
Ievadam...
Ņemot vērā, ka mana, pēc ilgu gadu pārtraukuma iegādātā e36 pirmatnējā ideja, kuru sākumā biju plānojis izmantot kā vienkāršu pakaļas pārvietotāju "for fun" un rezerves auto, jau pēc atvešanas uz LV momentā tika atmesta un lēnām radās nepieciešamība pēc vietas, kur smalkāk veikt piezīmes par ieguldīto (telefonā iebūvētā Notes aplikācija jau sen vairs nešķiet pārskatāma). Rezultāts ir tāds, ka laikam arī man neizsprukt pašam no savas tēmas šajā portālā. Šis nebūs stāsts par to kā es caurām naktīm savā garāžā cīnos ar vanosiem utt., jo, lai arī ikdienā man ir cieša saistība ar automašīnām, to remontiem un tml. lietām, es savus auto uzticu remontēt tiem, kuri to izdara ar pirmo piegājienu pa ceļam neko nesačakarējot.
Tehniskā specifikācija:
VIN: WBACB71070AP56897
Model: 323i - EUR
Chassis: LIM
Steering: LL
Doors; 4
Engine: M52
Displacement: 2.50
Power: 125
Transmission: MECH
Color: Cosmosschwarz Metallic - 303
Upholstery: Leder Standard/schwarz - P8SW
Production Plant: MUNICH
Production Date: 1997-06-04
Rūpnīcas aprīkojums:
240 Leather Steering Wheel
243 Airbag For Front Passenger
305 Remote Control For Central Locking
320 Model Designation, Deletion
401 Sliding/vent Roof, Electric
411 Window Lifts, Electric
423 Floor Mats, Velour
428 Warning Triangle
431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d
441 Smokers Package
494 Seat Heating F Driver/front Passenger
498 Headrests In Rear, Mechanic. Adjustable
510 Headlight Beam-throw Contr. F Low Beam
520 Foglights
528 Automatic Air Recirculation Control(auc)
534 Automatic Air Conditioning
556 Exterior Temperature Display
668 Radio Bmw Reverse Rds
718 Exclusive Edition
785 White Direction Indicator
801 Germany Version
863 Europe/dealer Directory
879 German / On-board Documentation
971 Exclusiv Package
Vēsture:
Pēdējā gada laikā diezgan bieži sanāk būt Vācijā, tāpēc izmantojot izdevību jau krienu laiku virspusēji pētīju turienes e36 tirgu (nostaļģijas vadīts, jo man pirms nepilniem 10 gadiem bija e36 Diamondschwarz kupeja). Mērķis bija sedans/kupeja, mehānikā un ne mazāks par 323i. Nezinu, kurš tic pasakām par sterilajiem eksemplāriem Vācijā par 1000eur, bet viss, kam bija 6cyl un kas tika redzēts kategorijā līdz nepilniem 2000eur bija, teiksim tā, vairumā gadījumu labāks nekā pie mums, bet ne tas, par ko gribētos to naudu nolikt (tāpat tur ir nekopti, izrūsējuši un nodzīti mesli). Līdz beidzot, 2017.gada agrā pavasarī no Vācijas tika atvests melns sedans ar 212 000km noskrējienu - ar virspusēji bojātu labās puses pr. stūri, bet vispārēji ļoti labā stāvoklī. Starpcitu, ja kāds plāno līdzīgu pasākumu uzrīkot pats, tad uzreiz varu pateikt, ka pie auto cenas jāpieliek kā minimums 500-600eur, pie nosacījuma, ka auto atradīsi ar pirmo piegājienu un pats ar to veiksmīgi atbrauksi mājās. Var, protams, cerēt un uzticēties vācietim (ja tas vispār būs vācietis) otrā galā un auto atvest ar treileri to neredzot (~400eur), bet no pieredzes, otrā galā ir daudz turki, shēmas, tādi paši perekupi, pasaku stāstītāji utt., tāpēc kārtot tādas lietas attālināti noteikti neiesaku, bet ok, tas atkāpei, es jau novirzījos no tēmas.
Pēc rūpīgas auto izpētes servisā tika secināts, ka izmantot to vienkāršai ikdienas dzenāšanai pa mūsu ceļiem nebūtu sevišķi gudri, jo virsbūves stāvoklis uz kopējā fona ir apskaužams un ir skaidrs, ka manas rokas necelsies ar to auto braukt arī ziemā. Nobraukuma autentiskumu apliecina kaudze ar Vācu dokumentiem, t.s. servisa grāmata un gandrīz visu gadu TA protokoli, kuros ir fiksēts nobraukums. Redzams, ka auto par šiem 20 gadiem ir saudzēts un kopts, pretējā gadījumā to 20 gadu laikā tik labi saglabāt nav iespējams pat Vācijā.
Virsbūve un tās stāvoklis
Izmantojot tehniskos palīglīdzekļus (krāsas biezuma mērītāju), apstiprinājās jau vizuāli noteiktās aizdomas un tika konstatēts, ka virsbūvei ir rūpnīcas krāsojums, kas nozīmē to, ka tā nekad nav tikusi krāsota un visas virsbūves daļas ir oriģinālas. Tas pats stāsts ir arī ar sliekšņiem, grīdu utt., tā nekad nav tikusi pārmetināta vai kā savādāk remontēta un šobrīd ir ļoti labā stāvoklī, kā teica manā servisā - šādu "ainu" viņi uz e36 nav redzējuši gadus desmit. Protams, ņemot vērā faktu, ka automašīna nekad nav bijusi krāsota/metināta uz tās ir atrodami laika gaitā iegūti skrāpējumi, buktes un tml. Liela daļa no švīkām pazuda pēc pilnas virsbūves pulēšanas pēc kuras auto ieguva savu sākotnējo spīdumu, bet tipiskākā Vācu automašīnu problēma ir mazie akmentiņi ar kuriem laika gaitā tiek "nostrūklota" visa priekšējā daļa aiz sevis atstājot mazus baltus punktiņus. Visticamāk, ka pēc vēl dažu sīku vizuālu nepilnību novēršanas auto tiks pārklāts ar keramisko pārklājumu, lai vēl ilgāk noturētu spīdumu un aizsargātu krāsu.
Auto iegādes brīdī bija pēc sīka negadījuma, kurā tika bojāts labās puses priekšējais lukturis, virziena rādītājs, bukte uz spārna un ielocīts brilles stūris. Rezultātā problēma tika novērsta bez krāsošanas, bukte no spārna tiks izvilkta pie buktētājiem, vietā ir nopirkti un jau uzstādīti citi zkw bez lēcu lukturi, kuri nav nodzeltējuši un iegādāta cita OEM brille auto krāsā ar apskalotāju caurumiem, kuru visticamāk būšu spiests pārkrāsot. Krāsošanas jautājums man pašam joprojām ir liela dilemma, jo nokrāsojot vienu detaļu auto zaudēs savu unikalitāti, tāpat es diezgan paniski baidos no vietējo krāsotāju rezultāta, jo īpaši šādam auto, lai gan auto ir krāsoti daudz un pie dažādiem krāsotājiem, rezultāts ļoti reti ir tāds kādu to vēlētos redzēt.
Tehniskais stāvoklis
Tehniski auto bija ļoti labā stāvoklī, nekādu problēmu ar dzinēju, vanosiem un kārbu, nekādas eļļas vai tml. noplūdes. Uzreiz tika nomainītas sveces (NGK) ielieta laba eļļa (Mobil), nomainīti filtri un diznējā profilaksei ielieta laba eļļas piedeva (Bardahl). Tika pilnībā nomainīts arī vecais antifrīzs un uzlikts jauns termostats. Kondicionieris strādāja jau iegādes brīdī un pēc pāris mēnešu lietošanas tas nav izrādījis nekādas pazīmes par to, ka vasarā varētu pietrūkt vēsais gaiss. Arī kompjūtera diagnostikā netika konstatēti nekādi trūkumi. Piekarei profilakses pēc tika uzliktas jaunas pr. stab. atsaites (Lemforder), kuras teorētiski varēja arī nemainīt un reduktoram nomainīta priekšējā bukse (OEM). Rezultātā TA esam izgājuši uz 10/10.
Salons
Melna āda, saglabājies ļoti labi, ja neskaita praktiski visu e36 vecuma problēmu ar atlipušiem griestiem, ne tik daudz bija cietuši griesti kā lūkas apšuvums, kura nebija vispār, tāpēc jau pēc dažām dienām vecie griesti tiks pilnībā aizvietoti ar labiem OEM melnajiem. Salonam veikta ķīmiskā tīrīšana, kura pēc griestu pārvilkšanas noteikti būs jāatkārto vieglākā formā vēlreiz. Loģiski, ka 20 gadu laikā oriģinālie auto paklāji vairs neizskatījās pirmā svaiguma, protams, pēc ķīmiskās izdevās reanimēt visus, izņemot vadītāja, kuram jau bija izdilis neliels caurums, tāpēc no kāda foruma lietotāja tika nopirkti jauni, diemžēl melni un bez OEM caurumiem priekš stiprinājumiem, tāpēc noteikti turpināsies meklējumi pēc vēl viena komplekta tumši pelēkā krāsā, jo Wess Selec nosauktos ~150eur par jauniem OEM paklājiem laikam nebūšu gatavs nolikt.
Īsumā par visu pārējo
Sākumā auto bija uz ļoti svaigiem Style 30 diskiem un, lai cik ļoti es sākumā gribēju saglabāt visu max tuvu OEM, doma par Style 5 ar katru dienu piezagās arvien tuvāk. Sākās Style 5 meklējumi, meklēju vismaz mēnesi, ja ne visus divus un beigās sapratu, ka vasara pienāks atrāk, nekā es nopirkšu labus OEM Style 5 R17 par cenu, kas zemāka par gandrīz 4 ciparu skaitli, ko par viņiem prasa pat ne izcilā stāvoklī. Tas likās mazliet slimi pat priekš manis un vienlaicīgi arī spilgts piemērs, kas notiek ar preci, kad pieprasījums ievērojami pārsniedz piedāvājumu - Gagarins no augšas viegli pasmaida... vienu brīdi es gandrīz jau biju gatavs braukt tiem pakaļ uz Viļņu, bet kāds tos paspēja nopirkt pirms manis, ok, pārdzīvoju, vēl drusku parakņājos pa LV un sāku meklēt alternatīvas... ā, un vēl, pat, ja LV kaut kas izkrita, tad 10J platums man aizmugurē noteikti nebija plānā, jo tas nozīmētu, ka kaut kas ir jādara ar aizmugurējām arkām (jāvalcē vai kā minimums jāiespiež aizm. spārna kante), ko es noteikti nebiju gatavs darīt un man šķiet stulbi gandrīz perfektus aizmugurējos spārnus apzināti sačakarēt, lai ātrāk ieraudzītu rūsas burbuļus uz viņiem, tāpēc maksimums, ko biju gatavs likt aizmugurē - 8.5J. Par cik citu stilu uz sava auto es redzēt negribēju, driftu uz ielām nemāku un nedzīvoju Rīgā (mūsu provincē ceļi noteikti ir labāki) nolēmu, ka OEM es varu atlikt uz vēlāku laiku, gan jau kādreiz, rezultātā tika noprikti pilnīgi jauni un spīdīgi diski bez "vēstures", kuri ar manu lietošanas stilu noteikti vilks ilgi (ir pieredze ar līdzīgiem risinājumiem uz e60 un Style 172/128). Loģiski, ka kopā ar diskiem nācās uzlikt arī zemākas atsperes, jo R17 bez sēdinājuma varētu izskatīties diezgan smieklīgi + diskus uzreiz apāvām ar jaunām Altenzo Sport Comforter vasaras riepām, kuras noripojušas jau ~2000km un ir ļoti ok risinājums par to cenu.
Vēl bija jāatrisina problēma ar audiosistēmu, kura noteikti vizuāli neiederējās salonā un par cik to vecumu, kurā Pioneer P88RS, subwoofer un divi pastiprinātāji pie grīdas bija gandrīz svarīgāki par visu pārējo es laikam esmu pārdzīvojis, mērķis bija atrast to pašu magnetolu, kura nāca konkrētajam auto no rūpnīcas - un atradām, tiesa, es joprojām meklēju vienu dekoratīvo maliņu priekš viņa, ja kādam ir, PM, varu savākt kopā ar visu magnetolu jebkādā stāvoklī. Tāpat, ja kādam ir saglabājusies AC/DC kasete - PM.
No tuvākajā laikā plānotajiem uzlabojumiem sarakstā kā pirmie ir melno griestu uzstādīšana pie gda33 un pilnvērtīga 7 pogu OBC aizvietošana ar 18 pogu OBC pie dogMa (ar visu check moduli un pilnīgi jauniem sensoriem par kuriem paldies lietotājam proTest1). Noteikti turpināšu cīņu ar sevi par/pret krāsošanu virsbūves metāla detaļām, kā arī jāizdomā kā novērst eiro izmēra rūsas aizmetni uz aizmugurējā spārna (pašā riteņa arkas stūrī pie aizm. bampera), varbūt kādam ir idejas kā to kvalitatīvi sakārtot nepārkrāsojot visu detaļu?
Uzlabojumi (veiktie)
- Sēdinātas atsperes (jaunas)
- Lietie diski R17 (jauni)
- Vasaras riepas (jaunas)
- OEM magnetola
- Priekšējās bremzes (ATE)
- Aizmugurējo atsperu regulatori (jauni)
Uzlabojumi(plānotie)
- Aizmugurējās bremzes
- Melnie griesti OEM
- 18 pogu OBC
- Trīs spieķu stūre
- Keramiskais pārklājums virsbūvei
- Facelift sānu sliekšņu uzlikas OEM
- Lukturu apskalotāju ievilkšana
- Logu tonēšana. Viegls tonējums logiem 30-50%, ja tonētājs apsolīs, ka aizmugurējo stiklam plēvi ielīmēs tā, lai nebūtu redzami baltie gaisa punkti pa perimetru (pirmā pazīme pēc kuras var atšķirt rūpnīcas tonējumu, no garāžas). Teorētiski to var izdarīt, bet praktiski tas prasa daudz vairāk laika un ne vienmēr izdosies par visiem 100%.
- Izplūde. Mērķis - max pieklājīgi, klusi un neuzkrītoši, bet ar mazu procentu labākas skaņas, ja ir ieteikumi, labprāt uzklausīšu.
Šobrīd vēl nedaudz svārstos par krāsošanas darbiem plastmasas detaļām, tb. priekšējo un aizmugurējo bamperi, visticamāk, ja dabūšu FL sliekšņu uzlikas, tad vedīšu to visu norkrāsot, jo vizuāli mazliet traucē, ka bamperu apakšējās daļas ir tumši pelēkas/matētas. Šķiet, ka uz šo brīdi tas arī pagaidām būs viss, nekādi grandiozi plāni par atkāpēm no esošās jaudas, visticamāk, ka nebūs, tāpat visticamāk, ka šis auto manas lietošanas laikā diez vai tiks apkrāmēts ar Mpaku, jo zinot sevi es gribēšu visu vai neko, tāpēc diez vai es metīšu laukā labu parasto salonu, lai tur ieliktu pabružātu Recaro, diez vai es sūtīšu oriģinālās M sliekšņu uzlikas, jo nemaz negribu zināt cik maksā jaunas. Vēl viens arguments pret noteikti ir cenas, kuras tiek prasītas par "ejošām" un retām lietām kā arī to pieejamība, kura ir visai ierobežota (tb. OEM detaļas labā stāvoklī, t.s. M bamperi un viss, kas saistīts ar paku). Reāli ir skaidrs, ka pilnvērtīgi to operāciju diez vai izveikt zem ~2000eur, bet ņemot vērā, ka jau uz šo brīdi ieguldījumi automašīnā ar visu iegādi un atvešanu krietni pārsniedz normāla cilvēka saprašanu par 20 gadus vecas mašīnas iegādi un uzturēšanu, es to visticamāk nedarīšu. Kur nu vēl auto, kuram līdz nākotnes klasikai vēl garš ceļš ejams. Un kāda tur vairs klasika, ja Motormuzeja pārstāvis pēc desmit gadiem iesitīs VIN decoderī un pateiks, ka es esmu lohs.
Nobeigumā pāris svaigi kadri un ceru, ka pēc pāris nedēļām varēšu salikt pirmos lielos punktus uz "i" un no somas izvilkt nopietnāku foto tehniku, lai iemūžinātu pavasari detalizētāk un nedaudz radošāk.
Ņemot vērā, ka mana, pēc ilgu gadu pārtraukuma iegādātā e36 pirmatnējā ideja, kuru sākumā biju plānojis izmantot kā vienkāršu pakaļas pārvietotāju "for fun" un rezerves auto, jau pēc atvešanas uz LV momentā tika atmesta un lēnām radās nepieciešamība pēc vietas, kur smalkāk veikt piezīmes par ieguldīto (telefonā iebūvētā Notes aplikācija jau sen vairs nešķiet pārskatāma). Rezultāts ir tāds, ka laikam arī man neizsprukt pašam no savas tēmas šajā portālā. Šis nebūs stāsts par to kā es caurām naktīm savā garāžā cīnos ar vanosiem utt., jo, lai arī ikdienā man ir cieša saistība ar automašīnām, to remontiem un tml. lietām, es savus auto uzticu remontēt tiem, kuri to izdara ar pirmo piegājienu pa ceļam neko nesačakarējot.
Tehniskā specifikācija:
VIN: WBACB71070AP56897
Model: 323i - EUR
Chassis: LIM
Steering: LL
Doors; 4
Engine: M52
Displacement: 2.50
Power: 125
Transmission: MECH
Color: Cosmosschwarz Metallic - 303
Upholstery: Leder Standard/schwarz - P8SW
Production Plant: MUNICH
Production Date: 1997-06-04
Rūpnīcas aprīkojums:
240 Leather Steering Wheel
243 Airbag For Front Passenger
305 Remote Control For Central Locking
320 Model Designation, Deletion
401 Sliding/vent Roof, Electric
411 Window Lifts, Electric
423 Floor Mats, Velour
428 Warning Triangle
431 Interior Rr Vw Mirror W Aut Anti-d
441 Smokers Package
494 Seat Heating F Driver/front Passenger
498 Headrests In Rear, Mechanic. Adjustable
510 Headlight Beam-throw Contr. F Low Beam
520 Foglights
528 Automatic Air Recirculation Control(auc)
534 Automatic Air Conditioning
556 Exterior Temperature Display
668 Radio Bmw Reverse Rds
718 Exclusive Edition
785 White Direction Indicator
801 Germany Version
863 Europe/dealer Directory
879 German / On-board Documentation
971 Exclusiv Package
Vēsture:
Pēdējā gada laikā diezgan bieži sanāk būt Vācijā, tāpēc izmantojot izdevību jau krienu laiku virspusēji pētīju turienes e36 tirgu (nostaļģijas vadīts, jo man pirms nepilniem 10 gadiem bija e36 Diamondschwarz kupeja). Mērķis bija sedans/kupeja, mehānikā un ne mazāks par 323i. Nezinu, kurš tic pasakām par sterilajiem eksemplāriem Vācijā par 1000eur, bet viss, kam bija 6cyl un kas tika redzēts kategorijā līdz nepilniem 2000eur bija, teiksim tā, vairumā gadījumu labāks nekā pie mums, bet ne tas, par ko gribētos to naudu nolikt (tāpat tur ir nekopti, izrūsējuši un nodzīti mesli). Līdz beidzot, 2017.gada agrā pavasarī no Vācijas tika atvests melns sedans ar 212 000km noskrējienu - ar virspusēji bojātu labās puses pr. stūri, bet vispārēji ļoti labā stāvoklī. Starpcitu, ja kāds plāno līdzīgu pasākumu uzrīkot pats, tad uzreiz varu pateikt, ka pie auto cenas jāpieliek kā minimums 500-600eur, pie nosacījuma, ka auto atradīsi ar pirmo piegājienu un pats ar to veiksmīgi atbrauksi mājās. Var, protams, cerēt un uzticēties vācietim (ja tas vispār būs vācietis) otrā galā un auto atvest ar treileri to neredzot (~400eur), bet no pieredzes, otrā galā ir daudz turki, shēmas, tādi paši perekupi, pasaku stāstītāji utt., tāpēc kārtot tādas lietas attālināti noteikti neiesaku, bet ok, tas atkāpei, es jau novirzījos no tēmas.
Pēc rūpīgas auto izpētes servisā tika secināts, ka izmantot to vienkāršai ikdienas dzenāšanai pa mūsu ceļiem nebūtu sevišķi gudri, jo virsbūves stāvoklis uz kopējā fona ir apskaužams un ir skaidrs, ka manas rokas necelsies ar to auto braukt arī ziemā. Nobraukuma autentiskumu apliecina kaudze ar Vācu dokumentiem, t.s. servisa grāmata un gandrīz visu gadu TA protokoli, kuros ir fiksēts nobraukums. Redzams, ka auto par šiem 20 gadiem ir saudzēts un kopts, pretējā gadījumā to 20 gadu laikā tik labi saglabāt nav iespējams pat Vācijā.
Virsbūve un tās stāvoklis
Izmantojot tehniskos palīglīdzekļus (krāsas biezuma mērītāju), apstiprinājās jau vizuāli noteiktās aizdomas un tika konstatēts, ka virsbūvei ir rūpnīcas krāsojums, kas nozīmē to, ka tā nekad nav tikusi krāsota un visas virsbūves daļas ir oriģinālas. Tas pats stāsts ir arī ar sliekšņiem, grīdu utt., tā nekad nav tikusi pārmetināta vai kā savādāk remontēta un šobrīd ir ļoti labā stāvoklī, kā teica manā servisā - šādu "ainu" viņi uz e36 nav redzējuši gadus desmit. Protams, ņemot vērā faktu, ka automašīna nekad nav bijusi krāsota/metināta uz tās ir atrodami laika gaitā iegūti skrāpējumi, buktes un tml. Liela daļa no švīkām pazuda pēc pilnas virsbūves pulēšanas pēc kuras auto ieguva savu sākotnējo spīdumu, bet tipiskākā Vācu automašīnu problēma ir mazie akmentiņi ar kuriem laika gaitā tiek "nostrūklota" visa priekšējā daļa aiz sevis atstājot mazus baltus punktiņus. Visticamāk, ka pēc vēl dažu sīku vizuālu nepilnību novēršanas auto tiks pārklāts ar keramisko pārklājumu, lai vēl ilgāk noturētu spīdumu un aizsargātu krāsu.
Auto iegādes brīdī bija pēc sīka negadījuma, kurā tika bojāts labās puses priekšējais lukturis, virziena rādītājs, bukte uz spārna un ielocīts brilles stūris. Rezultātā problēma tika novērsta bez krāsošanas, bukte no spārna tiks izvilkta pie buktētājiem, vietā ir nopirkti un jau uzstādīti citi zkw bez lēcu lukturi, kuri nav nodzeltējuši un iegādāta cita OEM brille auto krāsā ar apskalotāju caurumiem, kuru visticamāk būšu spiests pārkrāsot. Krāsošanas jautājums man pašam joprojām ir liela dilemma, jo nokrāsojot vienu detaļu auto zaudēs savu unikalitāti, tāpat es diezgan paniski baidos no vietējo krāsotāju rezultāta, jo īpaši šādam auto, lai gan auto ir krāsoti daudz un pie dažādiem krāsotājiem, rezultāts ļoti reti ir tāds kādu to vēlētos redzēt.
Tehniskais stāvoklis
Tehniski auto bija ļoti labā stāvoklī, nekādu problēmu ar dzinēju, vanosiem un kārbu, nekādas eļļas vai tml. noplūdes. Uzreiz tika nomainītas sveces (NGK) ielieta laba eļļa (Mobil), nomainīti filtri un diznējā profilaksei ielieta laba eļļas piedeva (Bardahl). Tika pilnībā nomainīts arī vecais antifrīzs un uzlikts jauns termostats. Kondicionieris strādāja jau iegādes brīdī un pēc pāris mēnešu lietošanas tas nav izrādījis nekādas pazīmes par to, ka vasarā varētu pietrūkt vēsais gaiss. Arī kompjūtera diagnostikā netika konstatēti nekādi trūkumi. Piekarei profilakses pēc tika uzliktas jaunas pr. stab. atsaites (Lemforder), kuras teorētiski varēja arī nemainīt un reduktoram nomainīta priekšējā bukse (OEM). Rezultātā TA esam izgājuši uz 10/10.
Salons
Melna āda, saglabājies ļoti labi, ja neskaita praktiski visu e36 vecuma problēmu ar atlipušiem griestiem, ne tik daudz bija cietuši griesti kā lūkas apšuvums, kura nebija vispār, tāpēc jau pēc dažām dienām vecie griesti tiks pilnībā aizvietoti ar labiem OEM melnajiem. Salonam veikta ķīmiskā tīrīšana, kura pēc griestu pārvilkšanas noteikti būs jāatkārto vieglākā formā vēlreiz. Loģiski, ka 20 gadu laikā oriģinālie auto paklāji vairs neizskatījās pirmā svaiguma, protams, pēc ķīmiskās izdevās reanimēt visus, izņemot vadītāja, kuram jau bija izdilis neliels caurums, tāpēc no kāda foruma lietotāja tika nopirkti jauni, diemžēl melni un bez OEM caurumiem priekš stiprinājumiem, tāpēc noteikti turpināsies meklējumi pēc vēl viena komplekta tumši pelēkā krāsā, jo Wess Selec nosauktos ~150eur par jauniem OEM paklājiem laikam nebūšu gatavs nolikt.
Īsumā par visu pārējo
Sākumā auto bija uz ļoti svaigiem Style 30 diskiem un, lai cik ļoti es sākumā gribēju saglabāt visu max tuvu OEM, doma par Style 5 ar katru dienu piezagās arvien tuvāk. Sākās Style 5 meklējumi, meklēju vismaz mēnesi, ja ne visus divus un beigās sapratu, ka vasara pienāks atrāk, nekā es nopirkšu labus OEM Style 5 R17 par cenu, kas zemāka par gandrīz 4 ciparu skaitli, ko par viņiem prasa pat ne izcilā stāvoklī. Tas likās mazliet slimi pat priekš manis un vienlaicīgi arī spilgts piemērs, kas notiek ar preci, kad pieprasījums ievērojami pārsniedz piedāvājumu - Gagarins no augšas viegli pasmaida... vienu brīdi es gandrīz jau biju gatavs braukt tiem pakaļ uz Viļņu, bet kāds tos paspēja nopirkt pirms manis, ok, pārdzīvoju, vēl drusku parakņājos pa LV un sāku meklēt alternatīvas... ā, un vēl, pat, ja LV kaut kas izkrita, tad 10J platums man aizmugurē noteikti nebija plānā, jo tas nozīmētu, ka kaut kas ir jādara ar aizmugurējām arkām (jāvalcē vai kā minimums jāiespiež aizm. spārna kante), ko es noteikti nebiju gatavs darīt un man šķiet stulbi gandrīz perfektus aizmugurējos spārnus apzināti sačakarēt, lai ātrāk ieraudzītu rūsas burbuļus uz viņiem, tāpēc maksimums, ko biju gatavs likt aizmugurē - 8.5J. Par cik citu stilu uz sava auto es redzēt negribēju, driftu uz ielām nemāku un nedzīvoju Rīgā (mūsu provincē ceļi noteikti ir labāki) nolēmu, ka OEM es varu atlikt uz vēlāku laiku, gan jau kādreiz, rezultātā tika noprikti pilnīgi jauni un spīdīgi diski bez "vēstures", kuri ar manu lietošanas stilu noteikti vilks ilgi (ir pieredze ar līdzīgiem risinājumiem uz e60 un Style 172/128). Loģiski, ka kopā ar diskiem nācās uzlikt arī zemākas atsperes, jo R17 bez sēdinājuma varētu izskatīties diezgan smieklīgi + diskus uzreiz apāvām ar jaunām Altenzo Sport Comforter vasaras riepām, kuras noripojušas jau ~2000km un ir ļoti ok risinājums par to cenu.
Vēl bija jāatrisina problēma ar audiosistēmu, kura noteikti vizuāli neiederējās salonā un par cik to vecumu, kurā Pioneer P88RS, subwoofer un divi pastiprinātāji pie grīdas bija gandrīz svarīgāki par visu pārējo es laikam esmu pārdzīvojis, mērķis bija atrast to pašu magnetolu, kura nāca konkrētajam auto no rūpnīcas - un atradām, tiesa, es joprojām meklēju vienu dekoratīvo maliņu priekš viņa, ja kādam ir, PM, varu savākt kopā ar visu magnetolu jebkādā stāvoklī. Tāpat, ja kādam ir saglabājusies AC/DC kasete - PM.
No tuvākajā laikā plānotajiem uzlabojumiem sarakstā kā pirmie ir melno griestu uzstādīšana pie gda33 un pilnvērtīga 7 pogu OBC aizvietošana ar 18 pogu OBC pie dogMa (ar visu check moduli un pilnīgi jauniem sensoriem par kuriem paldies lietotājam proTest1). Noteikti turpināšu cīņu ar sevi par/pret krāsošanu virsbūves metāla detaļām, kā arī jāizdomā kā novērst eiro izmēra rūsas aizmetni uz aizmugurējā spārna (pašā riteņa arkas stūrī pie aizm. bampera), varbūt kādam ir idejas kā to kvalitatīvi sakārtot nepārkrāsojot visu detaļu?
Uzlabojumi (veiktie)
- Sēdinātas atsperes (jaunas)
- Lietie diski R17 (jauni)
- Vasaras riepas (jaunas)
- OEM magnetola
- Priekšējās bremzes (ATE)
- Aizmugurējo atsperu regulatori (jauni)
Uzlabojumi(plānotie)
- Aizmugurējās bremzes
- Melnie griesti OEM
- 18 pogu OBC
- Trīs spieķu stūre
- Keramiskais pārklājums virsbūvei
- Facelift sānu sliekšņu uzlikas OEM
- Lukturu apskalotāju ievilkšana
- Logu tonēšana. Viegls tonējums logiem 30-50%, ja tonētājs apsolīs, ka aizmugurējo stiklam plēvi ielīmēs tā, lai nebūtu redzami baltie gaisa punkti pa perimetru (pirmā pazīme pēc kuras var atšķirt rūpnīcas tonējumu, no garāžas). Teorētiski to var izdarīt, bet praktiski tas prasa daudz vairāk laika un ne vienmēr izdosies par visiem 100%.
- Izplūde. Mērķis - max pieklājīgi, klusi un neuzkrītoši, bet ar mazu procentu labākas skaņas, ja ir ieteikumi, labprāt uzklausīšu.
Šobrīd vēl nedaudz svārstos par krāsošanas darbiem plastmasas detaļām, tb. priekšējo un aizmugurējo bamperi, visticamāk, ja dabūšu FL sliekšņu uzlikas, tad vedīšu to visu norkrāsot, jo vizuāli mazliet traucē, ka bamperu apakšējās daļas ir tumši pelēkas/matētas. Šķiet, ka uz šo brīdi tas arī pagaidām būs viss, nekādi grandiozi plāni par atkāpēm no esošās jaudas, visticamāk, ka nebūs, tāpat visticamāk, ka šis auto manas lietošanas laikā diez vai tiks apkrāmēts ar Mpaku, jo zinot sevi es gribēšu visu vai neko, tāpēc diez vai es metīšu laukā labu parasto salonu, lai tur ieliktu pabružātu Recaro, diez vai es sūtīšu oriģinālās M sliekšņu uzlikas, jo nemaz negribu zināt cik maksā jaunas. Vēl viens arguments pret noteikti ir cenas, kuras tiek prasītas par "ejošām" un retām lietām kā arī to pieejamība, kura ir visai ierobežota (tb. OEM detaļas labā stāvoklī, t.s. M bamperi un viss, kas saistīts ar paku). Reāli ir skaidrs, ka pilnvērtīgi to operāciju diez vai izveikt zem ~2000eur, bet ņemot vērā, ka jau uz šo brīdi ieguldījumi automašīnā ar visu iegādi un atvešanu krietni pārsniedz normāla cilvēka saprašanu par 20 gadus vecas mašīnas iegādi un uzturēšanu, es to visticamāk nedarīšu. Kur nu vēl auto, kuram līdz nākotnes klasikai vēl garš ceļš ejams. Un kāda tur vairs klasika, ja Motormuzeja pārstāvis pēc desmit gadiem iesitīs VIN decoderī un pateiks, ka es esmu lohs.
Nobeigumā pāris svaigi kadri un ceru, ka pēc pāris nedēļām varēšu salikt pirmos lielos punktus uz "i" un no somas izvilkt nopietnāku foto tehniku, lai iemūžinātu pavasari detalizētāk un nedaudz radošāk.
Jums nav vajadzīgās atļaujas lai apskatītu šo pielikumu.
Pēdējais labojis Strom - 04 Jūn 2017, 20:26, kopā labots 3 reizes.
Ļoti skaisti.
Turpinājumam... par cik visu iepriekš minēto "palagu" lēnā garā gatavoju divas dienas, pa to laiku jau atnākušas pr. bremzes, kuras vakar arī veiksmīgi uzstādījām, jāiebraukā un, ja patiks, tad tādas pašas uzlikšu arī aizmugurē. Pie reizes pārbaudījām suportus, viss skaisti.
Pie reizes bija jāatrisina problēma ar aizmugurējām atsperēm un atbalstiem, izrādījās, ka sarkanās atsperes, kuras iepirku bija pārāk zemas/mīkstas uz esošā disku/riepu izmēra, rezultātā ar auto varēju pārvietoties viens, ja blakus iekāpa vēl kāds - sāka strīķēt pakaļā arkas, nemaz nerunājot par to, ka baidījos ieliet bākā benzīnu vairāk par 20L. Cerēju problēmu atrisināt ar atsperu regulatoriem, bet velti, nopirktie regulatori izrādījās par resnu un manās atsperēs vnk. nederēja, tāpat arī bija skaidrs, ka esošās atsperes būs par mīkstu. Operatīvi sameklējām divas citas aizm. atsperes (zilas), kuras ir mazliet zemākas, cietākas un kopā ar iepirktajiem atsperu regulātoriem rezultāts ir sasniegts.
Pie reizes bija jāatrisina problēma ar aizmugurējām atsperēm un atbalstiem, izrādījās, ka sarkanās atsperes, kuras iepirku bija pārāk zemas/mīkstas uz esošā disku/riepu izmēra, rezultātā ar auto varēju pārvietoties viens, ja blakus iekāpa vēl kāds - sāka strīķēt pakaļā arkas, nemaz nerunājot par to, ka baidījos ieliet bākā benzīnu vairāk par 20L. Cerēju problēmu atrisināt ar atsperu regulatoriem, bet velti, nopirktie regulatori izrādījās par resnu un manās atsperēs vnk. nederēja, tāpat arī bija skaidrs, ka esošās atsperes būs par mīkstu. Operatīvi sameklējām divas citas aizm. atsperes (zilas), kuras ir mazliet zemākas, cietākas un kopā ar iepirktajiem atsperu regulātoriem rezultāts ir sasniegts.
Jums nav vajadzīgās atļaujas lai apskatītu šo pielikumu.
ta noreklameji un beigas uzmet kinas diskus , domaju driz auto ies uz pardosanu. starpcitu styele 5 ik pa laikam uzpeld un nemaz tads kosmos ka tu te stasti 500 - 600 naudinas vareja dabut labu labos. bumers smuks
Kas var būt labāks par mint bundžu...
Strīķēšanās problēmu risini no nepareizā gala, kā stūrgalvīgākie stanceri
Strīķēšanās problēmu risini no nepareizā gala, kā stūrgalvīgākie stanceri
Nekad neesmu reklamējis diskus un variants par iespēju šo auto nopirkt ir tiešām virspusējs, tāpēc arī tur tiek liktas ATE bremzes, nevis K27, zin kā, priekš sevis nav žēl.DSSD rakstīja:ta noreklameji un beigas uzmet kinas diskus , domaju driz auto ies uz pardosanu. starpcitu styele 5 ik pa laikam uzpeld un nemaz tads kosmos ka tu te stasti 500 - 600 naudinas vareja dabut labu labos. bumers smuks
Par tēmu, ja atradīsi man tiešām labus Style 5 R17 par 500eur (8J-9J), vīrs un vārds - samaksāšu Tev kā komisiju 10% skaidrā naudā no darījuma summas. Tici man, es meklēju un diezgan nopietni, skaidri zināju, ka citu stilu nelikšu, tāpēc arī citu ceļu neredzēju kā tieši šos diskus un, ja man kaut ko vajag, tad man vajag šodien, nevis pēc mēneša, diviem vai pus gada, kad jau būs pienācis rudens un auto būs jāliek ziemot. Iesaki man par to laiku, kamēr meklēju labus OEM Style 5 braukāt ar stīlijiem vai R16 baloniem?
Tā, esmu gatavs noklausītes, ko tieši es esmu izdarījis nepareizi?kars rakstīja:Kas var būt labāks par mint bundžu...
Strīķēšanās problēmu risini no nepareizā gala, kā stūrgalvīgākie stanceri
Ja tev strīķē arkas pie pilna piekares gājiena, tā nav atsperu problēma, disks pārāk daudz torčī uz āru, dēļ 3er neraudzīgā ETStrom rakstīja: Tā, esmu gatavs noklausītes, ko tieši es esmu izdarījis nepareizi?
Nu, fizika jau ir skaidra, es visu sapratu - tie, kuri pielāgo apstākļus diskiem, nevis otrādi ir stūrgalvīgie stanceri.kars rakstīja:Ja tev strīķē arkas pie pilna piekares gājiena, tā nav atsperu problēma, disks pārāk daudz torčī uz āru, dēļ 3er neraudzīgā ETStrom rakstīja: Tā, esmu gatavs noklausītes, ko tieši es esmu izdarījis nepareizi?
[quote="Strom"]Turpinājumam... par cik visu iepriekš minēto "palagu" lēnā garā gatavoju divas dienas, pa to laiku jau atnākušas pr. bremzes, kuras vakar arī veiksmīgi uzstādījām, jāiebraukā un, ja patiks, tad tādas pašas uzlikšu arī aizmugurē. Pie reizes pārbaudījām suportus, viss skaisti.
Pa cik un kur ņemi pr.diskus? Nevaru kodu viņiem atrast.
Pa cik un kur ņemi pr.diskus? Nevaru kodu viņiem atrast.
Cenu precīzi nepateikšu, jo bija pasūtītas vairākas lietas kopā, bet, ja nemaldos, tad cipars par plikiem diskiem bija ~50e/gab.
Skaidrs, paldies.Strom rakstīja:Cenu precīzi nepateikšu, jo bija pasūtītas vairākas lietas kopā, bet, ja nemaldos, tad cipars par plikiem diskiem bija ~50e/gab.
Tagad izvelos starp šitiem un brembo frezetiem.
Skaisti!
Vienīgi piekritīšu, ka šim auto tās padjbokas nepiestāv, esmu pārlieināts ka uz kkādam M kontūrām viņš izskatītos daaudz labāk.
Bet citādak nice, prieks redzēt kādu dzīvu eksemplāru
Vienīgi piekritīšu, ka šim auto tās padjbokas nepiestāv, esmu pārlieināts ka uz kkādam M kontūrām viņš izskatītos daaudz labāk.
Bet citādak nice, prieks redzēt kādu dzīvu eksemplāru
e30 S50B30us
e90 M57TU2D30
e90 M57TU2D30
Autiņš sterils, tas tiesa. Pieeja tam visam arī laba.
Diski - nu jā, šādam auto tomēr prasās OEM. Vēl muļķīgāk liekas BBS uzlīmes uz tiem. Intereses pēc, kur ņemi diskus? Es vienkārši savējiem cenšos noskaidrot ''brendu'', jo ne Japan Racing, ne Dare tie nav.
Diski - nu jā, šādam auto tomēr prasās OEM. Vēl muļķīgāk liekas BBS uzlīmes uz tiem. Intereses pēc, kur ņemi diskus? Es vienkārši savējiem cenšos noskaidrot ''brendu'', jo ne Japan Racing, ne Dare tie nav.
Sāls jau nav tajā, ka es nepiekrītu, vnk. viņus labā stāvoklī un ciparā līdz 500-600eur atrast ir praktiski nereāli. Ko es stāstu, viņus pat sūdīgā stāvoklī par adekvātu cenu nopirkt ir gandrīz nereāli. Čoms tikko pārdeva pilnīgi nojātus, noskrāpētus, taisnojamus, pulējamus un krāsojamus (īsāk sakot nopietni restaurējamus) par 300 vai 400eur, nu bļ, nestāstiet, ka tas ir adekvāts cipars. Tāpēc arī nebrīnos, ka pa retam uzpeld normāls komplekts par gandrīz 4 ciparu skaitli.
Es joprojām esmu atvērts Style 5 piedāvājumiem, tā kā, ja kādam pie apvāršņa parādās - PM.
Es joprojām esmu atvērts Style 5 piedāvājumiem, tā kā, ja kādam pie apvāršņa parādās - PM.
Mēnesi atpakaļ tirgojās bbs rc040, par normālu ciparu
Reti, oem 3er, nav čakara uzlikt, tieši tas kas vajadzīgs priekš oem clean look
edit: reku no 'paraa disku' topika
Reti, oem 3er, nav čakara uzlikt, tieši tas kas vajadzīgs priekš oem clean look
edit: reku no 'paraa disku' topika
Slēpts saturs: Parādīt
ļoti kvalitatīvs apraksts, malacis!
e366 ari izskatās svaigs!
e366 ari izskatās svaigs!
ļoti labs apraksts un auto
par diskiem runājot, ļoti reti un viegli oem diski https://www.ss.lv/msg/lv/transport/spar ... gdxcl.html
lietotajs kars uzreiz iemetīs ar pačotu
par diskiem runājot, ļoti reti un viegli oem diski https://www.ss.lv/msg/lv/transport/spar ... gdxcl.html
lietotajs kars uzreiz iemetīs ar pačotu
kas tajos diskos rets?kasiks rakstīja: ↑04 Jūn 2017, 20:28 ļoti labs apraksts un auto
par diskiem runājot, ļoti reti un viegli oem diski https://www.ss.lv/msg/lv/transport/spar ... gdxcl.html
lietotajs kars uzreiz iemetīs ar pačotu