E36 - Ar4aa
Sveicinu forumu!
Nepārāk sen iesāku savu nelielo projektu - vēlos, pēc savām interesēm, sakomplektēt dinamisku
ikdienas braucamo. Parcik veidoju jaunu topiku šajā sadaļā, protams esmu izvēlējies e36 kā starta bāzi.
Mans iepriekšējais ikdienas auto bija 94. gada kupeja ar kuru arī nobraukāju dažus gadus. Autiņam nebija
pilnīgi nekādas vainas, gluži vienkārši auga nepieciešamība pēc četrām durvīm, pēc tam vēl arī sāku novērtēt
auto praktiskumu - sapratu ka gribu tūringu. Lai vai kā, bet e36 ir sirdslieta, tāpēc 2017. gada pašās beigās
iegādājos ilgi meklēto universāli.
Automašīna ir 97. gada feislifts ar beigtu 1.6 tosola sildītāju, manuālo ātrumkārbu, un šādu tādu komplektāciju: (spoileris)
Un te jau pats auto:
Salona bilžu pagaidām nebūs, jo tur nav ko redzēt. Iegādes brīdī salons bija sapuvis, jo auto bija pastāvējis kādu brīdi.
Kāpēc tieši šis auto? Mani galvenie kritēriji bija virsbūves stāvoklis un cena. Pārējais nebija aktuāls,
jo tāpat liela daļa mainīsies. Kā arī, šis nav arī otrais e36, esmu labi iepazinies ar viņiem. Salīdzinot ar citām auto apskates reizēm, kad galvenokārt braucu novērtēt motoru, tā kompresiju un uzvedību darba temperatūrā, tad šoreiz, prioritāte bija
sliekšņi, domkrata vietas, tilta vietas, grīda utt. Auto bija braukājies tikai pa laukiem, pēc īpašnieka teiktā ziemas
sāļus nebija redzējis. Rezultātā aiz visām domkrata vietām pacēlu ar oem domkratu, cauruma neviena, tikai
virspusēja korozija vietās kur mastika nosista - tieši tas ko meklēju. Personīgi, mani ļoti atbaida virsbūves darbi.
Plāni? Par plāniem nevēlos daudz stāstīt. Tādi protams ir - seši cilindri, kūpoši rati utt. Subis, tātad principā standarts.
Labāk plānu vietā izvēlos uzskaitīt izdarītās lietas:
*Nav vēl nekas izdarīts
Nepārprotiet, līdz izdarītajām lietām vēl jātiek. Kā arī - auto manā īpašumā jau gandrīz pusgadu, kur ir progress?
Parcik novēlināti izveidoju topiku, izdarīto atrādīšu pamazām, tādā veidā rakstu pilnveidojot.
Nepārāk sen iesāku savu nelielo projektu - vēlos, pēc savām interesēm, sakomplektēt dinamisku
ikdienas braucamo. Parcik veidoju jaunu topiku šajā sadaļā, protams esmu izvēlējies e36 kā starta bāzi.
Mans iepriekšējais ikdienas auto bija 94. gada kupeja ar kuru arī nobraukāju dažus gadus. Autiņam nebija
pilnīgi nekādas vainas, gluži vienkārši auga nepieciešamība pēc četrām durvīm, pēc tam vēl arī sāku novērtēt
auto praktiskumu - sapratu ka gribu tūringu. Lai vai kā, bet e36 ir sirdslieta, tāpēc 2017. gada pašās beigās
iegādājos ilgi meklēto universāli.
Automašīna ir 97. gada feislifts ar beigtu 1.6 tosola sildītāju, manuālo ātrumkārbu, un šādu tādu komplektāciju: (spoileris)
Slēpts saturs: Parādīt
Salona bilžu pagaidām nebūs, jo tur nav ko redzēt. Iegādes brīdī salons bija sapuvis, jo auto bija pastāvējis kādu brīdi.
Kāpēc tieši šis auto? Mani galvenie kritēriji bija virsbūves stāvoklis un cena. Pārējais nebija aktuāls,
jo tāpat liela daļa mainīsies. Kā arī, šis nav arī otrais e36, esmu labi iepazinies ar viņiem. Salīdzinot ar citām auto apskates reizēm, kad galvenokārt braucu novērtēt motoru, tā kompresiju un uzvedību darba temperatūrā, tad šoreiz, prioritāte bija
sliekšņi, domkrata vietas, tilta vietas, grīda utt. Auto bija braukājies tikai pa laukiem, pēc īpašnieka teiktā ziemas
sāļus nebija redzējis. Rezultātā aiz visām domkrata vietām pacēlu ar oem domkratu, cauruma neviena, tikai
virspusēja korozija vietās kur mastika nosista - tieši tas ko meklēju. Personīgi, mani ļoti atbaida virsbūves darbi.
Plāni? Par plāniem nevēlos daudz stāstīt. Tādi protams ir - seši cilindri, kūpoši rati utt. Subis, tātad principā standarts.
Labāk plānu vietā izvēlos uzskaitīt izdarītās lietas:
*Nav vēl nekas izdarīts
Nepārprotiet, līdz izdarītajām lietām vēl jātiek. Kā arī - auto manā īpašumā jau gandrīz pusgadu, kur ir progress?
Parcik novēlināti izveidoju topiku, izdarīto atrādīšu pamazām, tādā veidā rakstu pilnveidojot.
Pēdējais labojis Ar4aa - 06 Mai 2018, 21:55, kopā labots 3 reizes.
Ir labs, lai kko darītu.
Par cik var noprast virsbūve ir daudz maz ok, iesaku noņemt priekšējos paspārņus un iztīrīt tās smiltis kas tur sakrājas, kādi 3īs kilogrami būs, savadāk tur krājas ūdens un viss pūst.
Par cik var noprast virsbūve ir daudz maz ok, iesaku noņemt priekšējos paspārņus un iztīrīt tās smiltis kas tur sakrājas, kādi 3īs kilogrami būs, savadāk tur krājas ūdens un viss pūst.
- ikey07
Veiksmi darbos
Parcik auto tika iegādāts pirms pirmā sniega, jo ziema šogad nokavējās, turpmākais progress bija ļoti lēns. Bija
daudz darba un šim nebija tik daudz laika pieķerties. Nu labi, nedaudz meloju, aukstums un darbs gar auto ir meh,
jo garāžā nebija nekādas apkures.
Kādu mēnesi nostāvēja pagalmā, līdz brīdim, kad tika uzstādīta pečka garāžā un tad jau kautkas sāka notikt.
Uzdāviniet spoguleni :(
daudz darba un šim nebija tik daudz laika pieķerties. Nu labi, nedaudz meloju, aukstums un darbs gar auto ir meh,
jo garāžā nebija nekādas apkures.
Kādu mēnesi nostāvēja pagalmā, līdz brīdim, kad tika uzstādīta pečka garāžā un tad jau kautkas sāka notikt.
Uzdāviniet spoguleni :(
un kas tagad notiek?
Neesmu "atmeties" un autiņš rit uz priekšu.
Tātad, pēc motora izcelšanas auto tika uz brīdi nolikts (atkal), bet vēlāk tika pacelts uz džekstendiem un sāku apstrādāt virsbūves apakšu.
Visu sāku ar to, ka noņēmu bāku, tiltus, trubiņas un visu pārējo kas traucēja. Vietām virsbūves apakšai bija uzmetusies neliela virspusēja rūsiņa kuru iztīrīju, apstrādāju ar rūsas pārveidotāju, epoksīdgrunti un beigās nopiķēju. Vēlāk pārvilku visas bremžu trubas, parcik visur ērti tikt klāt (tik ērti cik ērti vien var būt garāžā bez bedres). Izvēlējos vara trubas dēļ noturības pret rūsu - protams.
Brīdī, kad apakšu pabeidzu, sāku likt kopā piekari. Stokā bija labi priekšējie plaukti kuriem nomainīju tikai ārējos atbalstus. Notīrīju un nokrāsoju bākas atsaites, lai kādu dienu nepārlūzt . Neesmu dzirdējis par žurku kurai nokristu bāka, bet esmu sējis bāku klāt minivenam naktī uz šosejas ar savilcējiem .
Vēl no padarītā izjaucu un satīrīju koilām vītnes. Sagatavoju bremzes…
Gribēju pārlasīt aizmugurējo tiltu, bet rezultātā iegādājos nesen pārliktu. Uzstādīju tikai jaunus rocenes bleķus un saliku jaunu roceni ar trosēm.
Auto šobrīd:
Vietām to melno piķi sit cauri iepriekšējā mastika kura ir pelēkbalta. Un sliekšņiem vēl jāpieskaras, tāpēc nav nopiķēti.
Tātad, pēc motora izcelšanas auto tika uz brīdi nolikts (atkal), bet vēlāk tika pacelts uz džekstendiem un sāku apstrādāt virsbūves apakšu.
Visu sāku ar to, ka noņēmu bāku, tiltus, trubiņas un visu pārējo kas traucēja. Vietām virsbūves apakšai bija uzmetusies neliela virspusēja rūsiņa kuru iztīrīju, apstrādāju ar rūsas pārveidotāju, epoksīdgrunti un beigās nopiķēju. Vēlāk pārvilku visas bremžu trubas, parcik visur ērti tikt klāt (tik ērti cik ērti vien var būt garāžā bez bedres). Izvēlējos vara trubas dēļ noturības pret rūsu - protams.
Brīdī, kad apakšu pabeidzu, sāku likt kopā piekari. Stokā bija labi priekšējie plaukti kuriem nomainīju tikai ārējos atbalstus. Notīrīju un nokrāsoju bākas atsaites, lai kādu dienu nepārlūzt . Neesmu dzirdējis par žurku kurai nokristu bāka, bet esmu sējis bāku klāt minivenam naktī uz šosejas ar savilcējiem .
Vēl no padarītā izjaucu un satīrīju koilām vītnes. Sagatavoju bremzes…
Gribēju pārlasīt aizmugurējo tiltu, bet rezultātā iegādājos nesen pārliktu. Uzstādīju tikai jaunus rocenes bleķus un saliku jaunu roceni ar trosēm.
Auto šobrīd:
Vietām to melno piķi sit cauri iepriekšējā mastika kura ir pelēkbalta. Un sliekšņiem vēl jāpieskaras, tāpēc nav nopiķēti.
Korasols?
Vasara jau gandrīz vidū, bet auto vēl nebrauc
Esmu apņēmies iespringt un beidzot salikt viņu kopā, jo nu cik var. Tātad svarīgākais ar ko turpināju ir motora iestellēšana virsbūvē, bet vispirms, protams, motoram bija jāuztaisa neliela apkopīte. Respektīvi, motoram nomainīju saļņiku kārbas pusē, gultni kārbas asij, kartera blīvi. Nomainīju arī šāles jo ir bēdīga pieredze - esmu aprāvis. Secināju, ka vecās šāles nebija sliktas, izņemot vienam cilindram. Ieliku dīzeļa šāles.
Ar nagu var just, bet protams ir redzētas dāaaudz trakākas.
Diemžēl šim M52 bija tikuši klāt mežoņi un divas kartera skrūves bija pamīkstas, tomēr kautkā kā varēju pievilku un ceru ka netecēs. Mežoņi bija tikuši pat līdz spararata nomaiņai, uzstādījuši vienmasnieku pret ko man nav iebildumu, bet divām skrūvēm vītne bija deformējusies Ieskrūvēju citas skrūves, pieliku kurvi un sajūgs gatavs. Pirms kāda laika iegādājos zfkārbu no lietotāja Nixon, samainīju saļņikus, eļļu, pieliku motoram un ieswapoju.
Vēl, kad atbrīvojos, izdomāju izjaukt, satīrīt un sagatavot reduktoru. Reduktors būs 3.15, ceru, ka negribēsies īsāku.
Pagaidām viss
Esmu apņēmies iespringt un beidzot salikt viņu kopā, jo nu cik var. Tātad svarīgākais ar ko turpināju ir motora iestellēšana virsbūvē, bet vispirms, protams, motoram bija jāuztaisa neliela apkopīte. Respektīvi, motoram nomainīju saļņiku kārbas pusē, gultni kārbas asij, kartera blīvi. Nomainīju arī šāles jo ir bēdīga pieredze - esmu aprāvis. Secināju, ka vecās šāles nebija sliktas, izņemot vienam cilindram. Ieliku dīzeļa šāles.
Ar nagu var just, bet protams ir redzētas dāaaudz trakākas.
Diemžēl šim M52 bija tikuši klāt mežoņi un divas kartera skrūves bija pamīkstas, tomēr kautkā kā varēju pievilku un ceru ka netecēs. Mežoņi bija tikuši pat līdz spararata nomaiņai, uzstādījuši vienmasnieku pret ko man nav iebildumu, bet divām skrūvēm vītne bija deformējusies Ieskrūvēju citas skrūves, pieliku kurvi un sajūgs gatavs. Pirms kāda laika iegādājos zfkārbu no lietotāja Nixon, samainīju saļņikus, eļļu, pieliku motoram un ieswapoju.
Vēl, kad atbrīvojos, izdomāju izjaukt, satīrīt un sagatavot reduktoru. Reduktors būs 3.15, ceru, ka negribēsies īsāku.
Pagaidām viss
Veiksmi darbos!
3.15 ir par garu :(
Es neieteiktu neko garāku par 3.46 ikdienas e36
Tā lai ir ~3k rpm uz 100km/h
Es neieteiktu neko garāku par 3.46 ikdienas e36
Tā lai ir ~3k rpm uz 100km/h
1.8 tā arī ir.
- ikey07