Kesis 320d ///M

Profila bilde
Kesis
Ziņojumi: 80
Pievienojies: 12 Feb 2018, 19:20
Braucu ar: 320d ///M
Atrašanās vieta: Mārupe
Reputācija: 2
 

12 Feb 2018, 19:25

Labvakar. Ik pa brīdim sanāk pasekot līdzi šim forumam, tad nu copy-paste salikšu info par savu auto līdz šim brīdim.

2015.gads

2001/09(FL) BMW e46 320d ///M
Komplektāciju nerakstīšu, tas būs gari un neinteresanti.
Ikdienas auto, bet kā jau saprotams stock is booring.
Attēls
Bildes autors: Shamans

-Remap+EGR off by Kaross(remapped by Turbochip)
-Eibach Sportline atsperes + priekšā OEM M amortiņi/aizmugurē V-Maxx Hilltrac
-Mayle HD priekšējie plaukti
-3b Motorsport bukses: priekš. plauktu gala bukses, pak. plauktu sliekšņu bukses, aizmugurējo amortizatoru atbalsti, reduktora bukses, pusrāmis, iekšējās augšējās un apakšējās sviras bukses.
-Priekš. stabilizatora stienis 23.5mm(stock), bet ir jau iegādāts 24mm+poli bukses.
-Pak. stabilizatora stienis 20mm(resnākais oem no 330ix/330 mpack cabrio) ar poli buksēm.
Pēc 20mm+poli pak. stabilizatora uzlikšanas ievērojami samazinājās understeer.
-Taisnā izplūde
-Urgas.lv priekšējā glāžu atsaite special for diesel(motortelpā ļoti maz vietas, kur izpausties)
-Aizmugurē glāžu pastiprinošie elementi
-M3 kārbas spilveni
-2.56(6speed ratio) 188mm LSD
-Brembo Max bremzu diski


Šogad izmēģināju savus spēkus SABI Streetstock treniņos. Maucu ar 7er r16(et20 7.5j) diskiem un pavecu 205/45(priekšā) un 215/40 riepām pakaļā. Protams rezultāti nebija nekādi spožie, bet gluži pēdējais arī nebiju. Izdevās nobraukt labāk kā dažiem e46 330d. Ja interesē, tad pāris bildes un rezultātus ir iespējams apskatīt www.SABI.lv. Uz nākamo sezonu jau iegādāti e60 R16 style 134(ar ET viss ok) un plānā 205/55 mīkstāka sastāva gumija, lai dārgāks sekundes tik traki neslīd līkumos prom. Pamatā doma ir pataisnot rokas.
Attēls
Neliels update.
Esmu pārlasījis internetu un aprunājies ar dažiem cilvēkiem, kā rezultātā izskatās, ka pats saviem spēkiem mēģināšu dabūt lsd elementu iekš e46 diffa. Vai sanāks? Nezinu, tad redzēs :aiwa:
Pašlaik priekš lsd projekts trūkst jaunas šaibas(tās medīšu tik tad kad samērīšu bloķējošo elementu) un daži instrumenti priekš salikšanas procesa.

No idejas par 3.0(325mm) bremžu upgrade atteicos, jo tur nedaudz sabiedēja process ar aizmugurējo aizsargu/rumbu darbiem. Bet domāju, ka ar 300/297mm, jeb stock komplektu ar labiem bremžu diskiem/klučiem pietiks.

Sanāca ieķert mazlietotus Brembo Max priekšējos bremžu diskus un klučus. Par to paldies lietotājam Jenchs ;)
Attēls
Diemžēl glāžu atsaites tuvums motoram liek par sevi manīt un sāku domāt par motora spilvenu un kārbas stiprinājumu maiņu. Īsti neizdodas atrast labākus/stingrākus oem motora spilvenus kā stock variantu, kas derētu 2.0d(un poly nav vajadzīgs/par cietu), tad izskatās, ka būs jāņem oem stock motora spilveni un e46 m3 kārbas stiprinājumi.

Palēnām, bet ir kāds progress.

Ar AF'a palīdzību tiku pie Turbochip regulējuma. Kopumā gaita manāmi ir uzlabojusies(salīdzinu ar iepriekšējā čipotāja veikumu) :)

Ir manāms progress ar ziemas galveno uzlabojumu - LSD.
Attēls
Attēls
Elements tika izņemts no e34 korpusa. Samērīti dilumi, uzlikts vajadzīgais zobrats(vainags, lielais zobrats) ar 2.56 attiecību un salikts atpakaļ ar esošajām šaibām, jo tās ir bijušas kādreiz mainītas un ir vel pietiekami biezas.
Izjaukšanas/salikšanas procesā pašlaik ļoti palīdzējuši draugi - Ojcis(tehniskās zināšanas/spējas un man neesošie instrumenti), Nauris, Jurģis un mans Sencis :gay:

Līdz gatavam LSD uz auto vel ir atlicis izfrēzēt reduktora bloku, uztaisīt vāka blīvi un cerēt, ka nebūs problēmas ar sazobi(ja būs, tad būs jāuztic to veikt kādam speciālistam). Protams vel saliet eļļu, salikt jaunos saļņikus un pievilkt skrūves reduktora vākam :lol:
Attēls
Priekšējie bremžu diski/kluči gaida vasaru un lēmumu kas notiks ar aizmugurējām bremzēm.

Krājumos atradu pašpielāgotu aizmugurējo glāžu atsaiti no e36 318is laikiem. Ir nedaudz šķība, bet ganjau pārmetināt šo būs price/performance variants :mhihi:

Un beidzot ieķēru Swirl flap blanks, lai nākamreiz pieķeroties motoram tās klapes varētu smuki amputēt.

2016.gads

Veiksmīgi pabeigts ziemas galvenais projekts - 188mm e46 LSD. Long story short: Tika ņemts e34 188mm LSD reduktors, e46 2.56(2.0d 6sp manual) open diffs un darīts nepieciešamais, lai to saliktu kopā.
Attēls
Sākumā bija cerība visu procesu veikt mājas apstākļos, bet protams, ka tas neizdevās. Pietrūka virpas priekš starplikas starp LSD elementu un vainaga, kā arī sprostgredzenu komplekts, lai saregulētu sazobi. Tad nu izmantoju Urgas.lv spējas to izdarīt, paldies viņiem par to. Noteikti rekomendēju Urgas.lv, jo ir ļoti atsaucīgi un konkurētspējīgi.
Šī procesa gaitā paspēju pārlasīt internetu un izpētīt vairākus šī procesa iespējamos variantus. Dīvaini bija lasīt ārzemju forumos, ka mēdz pat pārtaisīt LSD elementa vāku, lai kompensētu elementa platumu, bet reāli pietiek ar pareizo gultņu izmantošanu.

Pamatā ir četras modifikācijas, lai 188mm LSD ieliktu e46 reduktorā:
-Reduktora korpusa frēzēšana, lai būtu iespējams ievietot LSD elementu.
Attēls
-E46 reduktora gultņu uzlikšana uz LSD elementa, jo e34 gultņi ir zemāki kā rezultātā sākotnēji piefiksēju, ka trūkst 5mm.
-Vajadzīgā biezuma flanča izveide starp LSD elementu un vainagu, lai panāktu open diffa vainaga novietojumu.
-Sazobes regulēšana izmantojot sprostgredzenus.
Cik zināms ir vismaz divu veidu 188mm LSD elementi, attiecīgi neminu precīzus izmērus, jo tie var atšķirties atkarībā no LSD elementa varianta.
Uzstādot LSD reduktoru tika arī nomainītas reduktora bukses uz 3B Motorsport poli buksēm.
Attēls
Tika samainīti ari beigtie motora spilveni uz Corteco. Viens spilvens bija galīgi sadalījies. Kā arī samainīti kārbas spilveni uz M3, kuri ir manāmi cietāki.
Rezultātā vairs nav liekas vibrācijas un ātrumkloķis ir palicis precīzāks.
Attēls
Tika samainīta arī kārbas eļļa - nebija ne jausmas, kad pēdējo reizi tā ir mainīta.

Drīz Swirl flaps aizbāžņiem pievienosies EGR aizvietotājs un tad jāpieķerās pie to amputēšanas.

Neplānoti, bet tika iegādāti citi R18 vasaras diski un notirgoti standarta Style 72. Būs vieglāki un agresīvāki :)

Aizmugure bremzes ari savestas kartiba. Tagad ir pilns Brembo Max bremzu disku un Brembo klucu komplekts. Pie viena rokasbremzei jauni loki un sareguleta - nav vairs lidz roku balstam japacel, lai turetu :D
Attēls
BBS RK002 ar Falken 595 evo gumiju.

Samainītas pāris atlikušās stock gumijas bukses uz 3b motorsport ražotajām:
Pusrāmis, iekšējās augšējās un apakšējās sviras bukses.

Kā arī ārējās sviru bukses. Realoem atradu, ka M3 abas šīs bukses nāk cietās. Nebija ilgi jāmeklē, lai taptu skaidrs, ka to ir iespējams veikt arī non-M modeļiem, tad nu tas arī tika darīts.
Attēls
Minišoseja ir ok, pilnīgi cits līmenis priekš manis. Salīdzinoši ar Streetstock ir šeit ir pavisam cits ātrums un pasākuma līmenis.
Godīgi sakot pēc Minišosejas pirmā posma treniņa un sacensībām ir tā, ka veiktos uzlabojumus nejūt :lol: Ar katru nākamo poli bukses uz cita veida uzlabojumu veikšanu šķita, ka paliek manāmi cietāks/precīzāks - tas braucot satiksmē pa koplietošanas ceļiem, bet pēc izbraukšanas pa trasi skaidrs, ka tas auto nav tik ciets kā gribētos. Eibach sport ir ok priekš ielas, bet pie slodzes prasās ko stipri niknāku un aizmugurē arī prasās cietākus amortizatorus.
Kopumā biju viens no tiem, kuriem auto ir ar salona apdari(bez nekādām atvieglināšanas pazīmēm) un patiešām braucamu ielas auto :gay:
Ņemot vērā savas braukt prasmes un auto svara/jaudas attiecību esmu apmierināts ar pirmā posma rezultātiem.

Ir pāris iespējamie uzlabojumi, kuri vēl varētu dot kādu guvumu priekš auto stabilitātes un jaudas šajā sezonā, bet par tiem šeit būs zināms tik tad, kad būs bijis laiks un iedvesma tos realizēt. Galvenais uzdevums ir iemacīties labāk vadīt auto.
Attēls
Samainīta eļļa, eļļas filtrs, gaisa filtrs un kartera ventilācija.

Kā arī sen nepieciešamie darbiņi:
-Uzliktas sen plauktā stāvošās priekšējā stabilizatora poli bukses.

-Oem/Beru kvēlsveces
Attēls
-Izņemti swirl flaps. Auto ir noripojis 311k+ un swirl flaps ir bez defektīvām pazīmēm. Bet drošības pēc tos ņemam ārā.
Attēls
-Bardačokā pulkstenis, lai ātrāk sevi piespiestu saregulēt turbo(tomēr pūš par daudz :() Pēc pirmajiem test drive likās, ka 1.5bar, bet nākamreiz kad pats sēdēju blakus un pētīju pulksteni darbībā, tad izrādījās 1.6bar.
Attēls
Pēc nelielas pauzes izdevās apmeklēt Minišosejas gonku :)

Laika prognozes teica, ka būs lietus. Devos uzlikt pusslikus.
Attēls
Samainīju ratus, novācu intrumentus un sākās gāziens. Tad sapratu, ka šādi apstākļi priekš manis trasē būs pavisam neierasti un interesanti.
Attēls
Pāris foto darbībā:

Peļķe katlos
Attēls
Attēls
Attēls
Attēls
Nomainīts kardāns. Vecajam krustiņš pie reduktora krakšķēja. No Maxixt dabūts mazlietots kardāns. Oem nāca kardāns ar diviem krustiņiem, bet tagad ir ar krustiņu centrā un granātu pie reduktora.

Izpūtējs atbrīvots no liekā bunduļa.
Attēls
Uzstādīta aizmugurējā glāžu atsaite. Apšuvumi vēl procesā. Tagad, kad caurumi jau izgriesti un uzlikti, ir skaidrs, ka varēja smukāk, bet par to spriedīšu, kad apšuvumi būs pabeigti.
Attēls
Pagaidām plānots, ka gabažnieka piepīpētāju izdosies saglabāt tam paredzētajā vietā.
Attēls
Cheap diski priekš potenciālajām ziemas izklaidēm.
Attēls
Ziemas stretch ezis :D 145/85 7J. Cerams, ka būs ziema un sanāks izmantot :)
Attēls
Ikdienai paredzētās ziemas riepas. Šoziem testēšu ko spēj chaina Sanfull riepas. Vienai sezonai vajadzētu būt ok.
Attēls
Un tālāk! Tālāk ir tā, ka nākamais piekares upgrade saglabājot stock statnes būtu Bilstein B6/B8 amortizatori, bet tas man vairs nešķiet interesanti.
Priekš nākošās vasaras sezonas ir iegādāti priekšējie coiloveri ar četru pozīciju cietības regulēšanu. Un top Land Cruiser(312461) aizmugurējie amortizatori. Līdz vasarai taps poli bukses priekš tiem un custom amortizatoru atbalsti, lai palielinātu šo īso amortizatoru gājienu(lai nebūtu tā, ka līkumā ceļās pakaļējais rats gaisā un lieki nedauza glāzi un pašu amortizatoru). Iegādātas arī īsās stabilizatora atsaites, 180mm no Alfa Romeo.
Attēls
Štoka izmērs ir 11mm. E46 stock ir 10mm.
Attēls
Diametrs apakšējai čaurai prieš bukses ir 32mm
Attēls
Platums 30mm
Attēls
Teaser! To be continued... :)
Attēls
Attēls
Neliels UPDATE.

Iepirkts cits dzinējs. M47TU2D20, tātad 2.0d ar 163hp/340nm :hourra:

Plauktā stāv:
-Restaurēta Gerret GT2260V
-Pārjauktas un saregulētas 200kw 3.5d sprauslas
-Sachs Performance kurvis
:gay:

Plāns ir izjaukt, salikt un tad uzkrāmēt sagādatos labumus uz šī motora un tad swapot ar iekšā esošo standarta motoru. Kas galā sanāks, :hvz:, bet bez steigas un palēnām kkam ņiprākam vajadzētu tapt :emo:

2017.gads

Neliels refresh.

Izbeidzās viena stock sprausla. Tās remontēt negribēju, tad nu tika ieliktas plauktā savu kārtu gaidošās 3.5d sprauslas. Šīs sprauslas smidzina tādu apjomu, ka planotā 3.0d 150kw turbīna ir must have, lai sapūstu pietiekami daudz gaisa.

Sākotnējā doma par viena dzinēja iegādi pārvērtās par diviem dzinējiem :lol: viens kā pamats, otrs rezerves daļām.

Uz stenda E60 120kw bloks. Uz grīdas E46 110kw.
Attēls
Bloki atsķiras ar to, ka E60 ir par diviem skrūvju caurumiem vairāk, pārējais ir vienāds. Attiecīgi E46 apskares gadijumā abi bloki ir derīgi.

E60 120kw bloka iekšas.
Attēls
Bloks, kloķvārpsta, klaņi un virzuļi ir atdoti uz samērīšanu, lai noskaidrotu kas tur notiek un ir reāli izmantojams.

Bet pagaidām spriežot pēc vizuāla stāvokļa tiks izmantots E46 bloks, E60 120kw kloķvārpsta(atjaunotā tipa), E46 virzuļi ar E60 klaņiem. E60 galva ar tajā origināli esošajam sadales vārpstam.

Protams, ka savstarpēji līdzšim izskatās, ka detaļas ir savietojamas, bet ir nianses kas atškiras:
-Sadales vārpstas(nezinu par raksturlielumiem, E46 zobrati tiek pieskrūvēti, bet E60 zobrati ir klāt pie sadalenēm, tik cik uz ieplūdes sadalenes pieskrūvējas atseviški zobrats, kuram ir regulēšanas iespēja) Kloķvārpstas atsvaru forma
-Elļas uztvērejs(E46 metāla, bet nāk arī plastmasas, E60 plastmasas)
-Karteris(E60 ir citādaks attiecīgi elļas uztvērejs nedaudz atškiras. E60 plastmasa uztvēreju ir iespējams modificēt, lai der E46 karterim
-Klani - E60 ir lauztie, E46 parastie(palabojiet ar atbilstošu terminu :))
-Klaņu pirksti - pirksta iekļejie diametri atskiras, attiecīgi viens no variantiem varētu būtu vieglāks.
-Virzuļi - E46 83.950mm, E60 83.945mm. Nelielas atškiribas virzuļa degkameras formai un elļas gredzenu biezumam.
-Abiem motoriem ir kloķvarpstas vibrāciju kompensējosie balansieri, tos neesmu salīdzinājis, bet ganjau pienaks arī to kārta.


Apskatot salidzinošus piemērus un aprunājoties ar zinošākiem cilvēkiem ir skaidrs, ka ir divi manāmi jaudu ierobežojoši faktori, kas ietekmē galvas gāzu caurplūdi.
-Dzinēja galvas ieplūdes un izplūdes kanāli ir ļoti mazi. Ieplūdes kanali ir salīdzinoši labaki kā izplūdes. Ieplūdes un izplūdes varsti ir tādi kā tie ir stock un tie arī paliks, bet izplūdes kanāli ir manāms ierobežojošais faktors.
-Izplūdes kolektora izmērs/cauplūde ir vel šaurāka kā galvas izplūdes kanāli.

Pirmais dzinējs ko esmu izjaucis, precīzak sakot divi dzinēji. Izjaukt easy :lol: Kā būs ar salikšanu, tad redzēs :D noteikti, ka saukšu palīga draugus un paziņas, kas to ir darijuši, lai mazāka iespēja, ka kkas netiek pareizi saskrūvēts :D

Kad sāksies salikšanas process, tad centīšos vairāk foto uzņemt, lai ir ko šeit ielikt :jack:

Atjaunots honējums
Attēls
Pamatšāles sapulētas, klaņu šālēm pirmais remontizmērs.
Attēls
Topošais klaņu, pirkstu un virzuļu kombo.
Attēls
Kvēps notīrīts.
Attēls
Palēnām šis tas sāk likties kopā.
Attēls
Bramanis pastāstija, ka 150kw 3.0d augstspiediena sūknis nāk ar lielāku plunžeri un varēja man tādu notirgot. Tad nu tas tika iegādāts, lai samazinātu iespēju, ka sūknis kautkad varētu izrādīties par švaku. Par sliktu noteikti nenāks papildus augstspiediena sūkņa spējas, ņemot vērā, ka, lai uzliktu 3.0d 150kw sūkni uz 2.0d ir nepieciešams vienu trubu pievienot citādāk.
Attēls
Saistībā ar degvielas sistēmu vel ir plānots palielināt stock maģistrālā sūkņa ražību, bet tas notiks tikai tad, kad reāli sāksies dzinēja maiņa. Paātrināties tas varētu tikai tad, ja kāds par sviestmaizi piedāvātu lietotu vai beigtu sūkni, kuru restaurēt un palielināt tā ražību :alco:

Vasaras sezona ir sākusies, piekare ir salikta.
Attēls
Priekša:
-Glāžu pastiprinošie elementi
-Coiloveri
-Regulējamie atbalsti
Aizmugure:
-LC amortizatori
-Apakšejās regulējamās ķegas

Savirze uztaisita, par to paldies I.N. SPIRNGS. Pagaidām šķiet, ka vadāmībā ir uzlabojusies un likumos stabilāks, bet adekvatu spriedumu varēs teikt tik pēc pirmajām reizēm trasē ar šo regulējumu.
Attēls
Bronzas trubiņas un mazas atsperītes :gay:

Galva salikta :)
Attēls
Pavasaris palēnām nāk, tātad ledus ir sakustējies. Gliemeža tempos ir sācies dzinēja salikšanas process.
Attēls
Attēls
Varat sākt likt likmes par to vai šis dzinējs tiks salikts, kad tiks ieswapots mašīnā un kādus raksturlielumus tas būs spējīgs attīstīt :emo:

MSR Camber Platēm bija izbeigušies gultņi - lietoti divus mēnešus. Garantijas ceļā dabūju citus gultņus. Mainot tos izrādijās, ka kreisās puses gultnis bija ļoti saguris, bet labās puses gultnis bija bez liekām brivkustibām. Abus uzliku jaunus, jāskatās cik ilgi šoreiz izturēs.

Sanāca pieķerties pie darbiņa, kas gaidija ilgi - rapsējumi ap aizmugurējo glāzu atsaiti. Paverot bagažnieku nu jau ir patikamāks skats.
Attēls
Ir jaunas mantiņas priekš jaunā dzinēja. Sākotnēji bija plānots izmantot standarta 2.0/3.0d intercooleri, bet tad pāris apstakļu sakritības rezultatā tika iegādāts Evo 9 intercoolers.
Attēls
Kā arī iegādāts EGT(izplūdes gāzu temperatura) rādītājs.

Ar šiem mazulīšiem dzesēsim dīzeļdegvielas atplūdi. Weekendā plānots tos uzlikt un tad nākamnedēl Minišosejā ceru, ka tie radīs izmaiņas. Radiatori ir ņemti no 100/135kw dīzeliem, pielāgoti novietošanai automašīnas priekšā.
Attēls
Jaunā dzinēja salikšanas process ir nonācis tik tālu, ka līdzšim saliktais mazumiņš tiks izjaukts, jo apstiprinājās tas, ka 3.5d virzuļiem ir citas formas degkamera. Nepieciešams, lai korekti noritētu 3.5d sprauslu iesmidze, jo tām ir cits iesmidzes leņkis.

Neparedzētajai virzuļu maiņai uz 3.5d virzuļiem ir bonuss, ka lielāka degkamera nozīmē mazaku kompresijas pakāpi, tātad potenciāli vairāk var iepūst. Standartā kompresijas pakāpe ir 17:1, bet spriežot pēc 3.5d dzinēja specifikas izskatās, ka tā rezultātā būs 16.5;1.

Kad satīrīšu jauniegādātos 3.5d virzuļus, tad uztaisīšu nelielu aprakstu/salīdzinājumu starp divu variantu 2.0/3.0d virzuļiem un 200kw 3.5d virzuļiem.

Dzinēja salikšanas pabeigšanas termiņš ir aizpeldējis kosmosā, bet jo dziļak rok, jo interesantāk paliek un atklājas visādas nianses.

Tā, kādu brīdi šeit nekas nav ierakstīts, bet šis tas ir noticis, šis tas atrisināts un šis tas jaus risināms ir nācis klāt.
Sākšu kautcik hronoloģiskā secībā.
Vasaras laikā sanāca iepazities ar TDR.lv. Cenšos smelties dīzeļzināšanas un izmantot izdevības.
Tad nu pabiju TDR.lv dyno day.
Attēls
Tad tika samīzēti R17 semi-slick priekš nākamās sezonas. Lietoti, bet testam un manām spējām būt pilnīgi pietiekami. No 205 sekcijas jāpāriet uz 225. Vēl tik nepieciešami R17 diski, kuri nesver un nemaksā kosmosu. Pagaidām price/performance ir R17 oem 7er 9kg diski.
Kumho Ku36
Attēls
Maxspeedingrods ķegām standarta bukses izbeidzās pēc 1/2 sezonas, liekam poli.
Attēls
Glāžu atsaite tika nedaudz pielocīta, jeb uztaisīta nedaudz augstāka, lai motors itnemaz neskartot tai klāt.
Attēls
Ar topošo dzinēju joprojām lēnām, bet notiek.
Tātad, 3.5d virzuļi. Kompresijas pakāpa aptuveni 16,5:1(2.0d stock ir 17:1). Degkameras tilpums 24ml.
Attēls
Ar rezervīti tiek sagatavots 4bar MAP sensors, tagad tik to kkā jāiemāna 2.0d kolektorā.
Attēls
Tad bija tāds pasākums kā Burnout.lv Izdedzes vīrs, jeb izbrauciens. Šeit tika nedaudz pataisnotas rokas. Protams, ka bez riskantiem momentiem netika iztikts, toties pieredzīte. Uzmanību japievērš Noras sejai :thumbsdown:
Attēls
Attēls
Un šīs reizes nobeigumam pagaidām sāpīgakais, kas ar šo auto ir noticis, tas tā, lai šķiet reālāk kā tas tiek izmantots :emo:
Pāris nedēļas atpakaļ bariņš ar aktīvistiem bijām aizbraukuši uz Rullīti pataisnot rokas. Pēc stundas pazuda jauda, parādijās zils dūms un maloša skaņa no motortelpas.
Attēls
Paldies Japiņam, kurs aizvilka līdz garažai. Rezultātā turbo vidus daļa salūzusi, pilns IC ar eļļu un skaidām. Visam komplektā auto vairs nav jauda kāda tika samērīta dyno dienā, pie vainas visticamāk, ka VNT sēnes regulācija, bet parcik auto ziemas sezonā plānots nekustināt, tad netaisos to regulēt.

Plāni uz nākamo sezonu ir, bet tie atkarīgi no daudz un dažādiem aspektiem. Jaunais dzinējs, piekares uzlabošana(bet parcik būs cita izmēra riepas, tad ar to nesteidzos, jo kad tik iebraukt trasē ar R18 ielas riepu nevis R16 pussliku, tad vadāmības īpašības manāmi uzlabojās, attiecīgi iespējams, ka R17 kopā ar platāku riepu dos uzlabojumu), cerība vēl nomest svaru. Nāks nākama sezona, tad redzēs kas būs realizējies un kas tur rezultāta sanāks.

:lv:

Joprojām lēni, bet notiek.
Bija man te eļļas sukņa epopeja. Drošības pēc čomam ar pieredzi iedevu elļas sūkni, lai pārbauda to, jo pārgribēju stadiju to nevērt vaļā un cerēt, ka viss būs ok :D
Skaidrs, ka sūknis vinkāršs un tam noņemot korpusu uzreiz vari ieraudzīt zobratu darba virsmas un vizuāli to novērtēt.
Mans sākotnēji paredzētais eļļas sūknis izrādijās, ka ir dabujis pagrauzt ko abrazīvu, dilums normas robežās - tikpat labi varētu to likt atpakaļ un braukt, bet gribējās tomēr atrast, ko labāku. Nespēju izskaidrot, bet dažreiz aizrautīgākais tajā procesā tieši liekās detaļu meklēšanas process :faceoff:
Kopumā apskatīju aptuveni astoņus eļļas sūkņus no kuriem divi bija manējie(viens iepriekšminētais, bet otrs, kuru pat neesmu atvēris, jo aprauta šāle un ganjau, ka ir metams). Rezultātā no astoņiem apskatītiem sūkņiem tikai viens bija labāks kā mans sākotnēji paredzētais, tad nu to arī lietošu. Lai vai kāds stāsts nāktu līdzi konkrētajam sūknim, kopumā to darba zobrati ir ļoti bēdīgi un vienam pat stipri apšaubiju, ka tas rada pietiekamu spiedienu. Bet tas viss ir sīkums, mana pirmā pieredze ar to un pārdomas.

Pielikts elļas sūknis un balansieri. Bonusā svaigs eļļas uztvērējs/filtriņš. Sākotnēji pat elļas sūkni klāt balansieriem biju pielicis nepareizi. Kad sāku pētīt TIS, tad sapratu, ka elļas sūkni pie balansieriem jāpieliek konkrētā pozīcijā. Tad motors tika nocelts nost no statīva, lai uzliktu spararatu un pēc metkām pareizi blokam pieliktu elļas sūkni/balansierus.
Interesanti, ka elļas sūknis smukā alumīnija krāsā, bet balansieri brūni, kas visticamāk liecina tikai par to, ka dzinējam reti mainīta elļa. Brūnumu īsti nost dabūt nekādigi neizdevās.
Attēls
Maz gan var redzēt, bet šādi izskatās 200kw 3.5d virzuļi iekš 2.0d, kas nozīmē, ka kompresijas pakāpe būs 16.5:1
Attēls
Nākamajā skrūvēšanas reizē ir paredzēts likt virsū ķēdes.
Attēls
Iegadājoties tās ari notika interesantas lietas, kuras biju dzirdējis, bet ar kurām saskāros pirmo reizi.
Febi bilstein komplekts ar OEM BMW kodiem.
Attēls
Papildus vēl laicīgi tiek uzmontētas svaigas vasaras gumijas, lai mazāk nieki par kuriem domāt, kad būs jākoncentrējas uz lietām, kas saistītas ar jauno dzinēju.
Attēls
Šeit neliela jautrība, jeb ielas riepas nemīl Minišosejais paredzētu savirzes regulējumu :D
Attēls
Pēc TA iziešanas auto vēl nav atguvis iepriekšejo izskatu, jab mazie spogulīsi vēl nav atlikti atpakaļ. Tur tāds nieks kā janopērk atbilstošākas skrūves kā ķīnieši tiem dod līdzi.
Attēls
Sanāca ieķert svaigākos diskus kādus jebkad esmu nopircis.
R17, 8J, ET24, svars 9kg. Price/performance no OEM R17 diskiem, neskaitot BBS un citus foršos diskus.
Attēls
Attēls
2018.gads
Attēls
Attēls
Dzelži priekš stūres sitēmas upgrade.
E36 stūres stienis + E34 krustiņš.
Attēls
Palēnām, bet sezonas sākums negaida.
Attēls
R90

Ķēžu vāks virsū. Iepriekšejā reizē to neizdevās izdarīt, jo liekot virsū sabojājām kloķenes blīvslēgu.
Attēls
Turpinājumā dzinējs noņemts no statīva, lai uzliktu spararatu, attiecīgi varētu nobloķēt kloķeni.
Attēls
Galva gaida sestdienu, kad tiks likta virsū
Attēls
Kādu brīdi atpakaļ sagādātas mantas, tik biju piemirsis šeit to pierakstīt.

Pagājušās sezonas otrajā pusē biju uzlicis šādus klučus priekšai, ļoti patika. Bremzēja labi un nedila(nesadega un nesadrupa) kā parastie/lētie kluči. Cena gan ir jūtami lielākā kā parastajiem, bet bremzes ir vajadzīgas, attiecīgi šie šobrīd ir lētākie kluči, kuri spēj turēt pietiekamu slodzi.
Attēls
Klāt vēl nāks trīs VDO oldschool rādītaji priekš eļļas un voltometrs. Jeb auto tiek papildināts ar VAG mantiņām :D
Attēls
Šodien produktīvi padarbojāmies. Paldies reinis28 par palīdzīgu roku.

Jaunais dzinējs ir gandrīz gatavs, lai varētu sākt krāmēt laukā veco dzelzi un ņemt no tā apkari.
Attēls
Nedaudz nācās pačakarēties ar vārstu vāka ieplūdes portu iztīrīšanu, bet salīdzinot ar ieplūdes kolektora tīrīšanu tas aizņēma stipri mazāk laika. EGR radītās drazas nav cool.

Chaina genuine high flow Boschs 0580254044 feul pump locins
Attēls
Visticamāk, ka šeit atradīsies papildus rāditaji. Nepieciešams tur ievietot 4gab(EGT, oil tepm, oil pressure un voltometru), bet ja smuki nesaies visi, tad voltometrs netiks likts.
Attēls
Sāku apkopt bremzes, un apstājot pret to, ka prieksējais cilindrs negrib pilnībā iet atpakaļ. Sagādāšu rem komplektu un priekšas suportiem būs jauni virzuļi.
Brembo max bremžu diskiem nākamā sezona šķiet, ka būs pēdejā, it īpaši, kad sāks tos darbinās ar uz abiem tiltiem esošiem Ferodo Racing klučiem.
Attēls
Šorīt atnāca kārtējā paciņa. Dzesēsim eļļu.
Attēls
Bremžu sistēma atsvaidzināta - jauni kluči, priekšas suportiem rem komplekts. Pirmo reizi mūžā saskāros ar suportu remkomplekta pielietošanu, šķita, ka tas ir grūtāk kā patiesībā izrādijās.

Kā arī tika ieķerts jauns 6gang M ātrumpārslēga uzgalis, pa taisno no chaina preču izplatītāja AFa :D
Kvalitāte, protams, ka ir manāmi atšķirīga, bet zinot cenas starpību chaina vs OEM, kvalitāte ir pat vairāk kā var vēlēties.
Attēls
Šie spīdīgie riņķīši gan nav priekš mana auto, bet draudzenes. Tam auto topics nav, tad nu, lai foto ir šeit.
Turpinājums sekos.
Attēls
Chaina racing style mirrors is back-on.
Attēls
Kopumā ir iestājusies grandiozu darbu pauze līdz februāra beigām/marta sākumam, bet šādi tādi procesi turpina savu ritējumu - pāris detaļas ceļo uz LV, info ievākšana un precizēšana nekad nebeidzas.

Rezervēts/apmaksāts svarīgs posms dzinējam - spararats. Sachs spararats. Pierādīt nevaru, bet tantes runā, ka Sachs ir izturīgāks kā Valeo un Luk nedaudz lētākās alternatīvas. Līdz pat naudas pārskaitīšanai bija žēl maksāt par to dzelzsgabalu, jo man divi ''vēl'' dzīvi ir :D
Bet negribās, lai kloķvārpsta dabūn liekas vibrācijas, kuras tā jau tiks nodrošinātas ar jaudas pieaugumu :D
Pietam svaiga sajūga darbavirsma par ļaunu nenāks.

Spy photo
Attēls
Sencim vajadzēja infrasarkano termometru, tad nu sagādāju tādu ar -50 līdz 900(celsija skala), lai varu pamērīt arī karstus dzelžus.
Attēls
Racing mode. Jo vairāk gaisa, jo labāk. Vēl balku jāpagraiza, bet to pie viena, kad dzinējs tiks mainīts.
Attēls
Street mode.
Attēls
Profila bilde
kars
Ziņojumi: 3424
Pievienojies: 10 Apr 2011, 23:11
Braucu ar: 328
Atrašanās vieta: Rīga
Reputācija: 16
 

12 Feb 2018, 19:40

Mega topiks :super:
Pareizie uzlabojumi :super: trase uzreiz parāda kur ir vājās vietas
Auto un dzinēja izvēle priekš trackday ir interesanta un nesaprotama :gigigi: :hahaha:
cipruss18
Ziņojumi: 11873
Pievienojies: 19 Jan 2013, 15:32
Braucu ar: A8 4.2 d3 q cabrio

12 Feb 2018, 19:49

:super:
ar kompatu pa brugji
Profila bilde
TomSkarsts
Ziņojumi: 2595
Pievienojies: 18 Okt 2015, 22:19
Braucu ar: 36 328 + 46 328
Reputācija: 5
 

12 Feb 2018, 20:44

kars rakstīja: 12 Feb 2018, 19:40 Mega topiks :super:
Pareizie uzlabojumi :super: trase uzreiz parāda kur ir vājās vietas
Auto un dzinēja izvēle priekš trackday ir interesanta un nesaprotama :gigigi: :hahaha:
Dīvaini, ka tāds entuziasms bet 2.0D un vēl kūts :D

Bet uzlabojumi super. Tādu pieeju visiem auto vajadzētu!
Being second is being the first of the losers. /Senna/
Profila bilde
erda
E36 Club Latvia
Ziņojumi: 6867
Pievienojies: 27 Feb 2011, 20:15
Braucu ar: 325i
Reputācija: 10
 

12 Feb 2018, 20:52

var redzēt, ka rokas klēpī salicis, sēdējis neesi!
Interesanti, kā skan tā caurule izpūtēja vietā?!
ar auto ziemā arī pārvietojies?

PS. 1.posts tik garš, ka jālasa ar diviem piegājieniem!
Ceru, ka tik plaši aprakstīti topici vēl parādīsies vairumā un būs kam piesekot.
:super:
Reinis28
Ziņojumi: 10
Pievienojies: 02 Jūl 2016, 22:12

12 Feb 2018, 23:57

Kas jums pret kūtīm? :hahaha: Mazliet smagāka par sedanu, kupeju, bet man ar labāk unis patīk. Kad vairāk mantu, riteņu jāsakrauj, tad nav problēmu un trasē arī parāk netraucē tā kūts aizmugurē. :lol: Lasot topiku rodas priekšstats, cik ļoti mans unis tehniskā ziņa atpaliek no Keša. Blakus stāvot izskatās diezgan līdzīgas, bet realitātē zem virsbūves ir krasi atšķirīgas. :supeer:
Profila bilde
TomSkarsts
Ziņojumi: 2595
Pievienojies: 18 Okt 2015, 22:19
Braucu ar: 36 328 + 46 328
Reputācija: 5
 

13 Feb 2018, 01:06

Reinis28 rakstīja: 12 Feb 2018, 23:57 Kas jums pret kūtīm? :hahaha:
Nav jau nekas pret kūtīm. Drīzāk pabrīnijāmies, ka cilvēkam, kam tāds entuziasms uz racing un arī naudu nežēlo pieder 2.0D kūts :D
Being second is being the first of the losers. /Senna/
cipruss18
Ziņojumi: 11873
Pievienojies: 19 Jan 2013, 15:32
Braucu ar: A8 4.2 d3 q cabrio

13 Feb 2018, 06:50

Vdo nāk no audi type89 oem radītāji 😃
Cik zinu, precīzākus grūti atrast
ar kompatu pa brugji
Profila bilde
Kesis
Ziņojumi: 80
Pievienojies: 12 Feb 2018, 19:20
Braucu ar: 320d ///M
Atrašanās vieta: Mārupe
Reputācija: 2
 

13 Feb 2018, 14:13

erda rakstīja: 12 Feb 2018, 20:52 var redzēt, ka rokas klēpī salicis, sēdējis neesi!
Interesanti, kā skan tā caurule izpūtēja vietā?!
ar auto ziemā arī pārvietojies?

PS. 1.posts tik garš, ka jālasa ar diviem piegājieniem!
Ceru, ka tik plaši aprakstīti topici vēl parādīsies vairumā un būs kam piesekot.
:super:
Caurule izpūtēja vietā skan kā jebkura dīzeļa taisnā izplūde.
Kopumā auto tiek izmantots visu gadu, bet šajā ziemā tas netiek izmantots, jo citādi neizdotos pietiekamā ātrumā veikt visas nepiciešamās darbības, ņemot vērā, ka dzīve nesastāv tikai un vienīgi no auto skrūvēšanas.
Reinis28 rakstīja: 12 Feb 2018, 23:57 Kas jums pret kūtīm? :hahaha: Mazliet smagāka par sedanu, kupeju, bet man ar labāk unis patīk. Kad vairāk mantu, riteņu jāsakrauj, tad nav problēmu un trasē arī parāk netraucē tā kūts aizmugurē. :lol: Lasot topiku rodas priekšstats, cik ļoti mans unis tehniskā ziņa atpaliek no Keša. Blakus stāvot izskatās diezgan līdzīgas, bet realitātē zem virsbūves ir krasi atšķirīgas. :supeer:
Kad esi gatavs ķerties pie nomietnākiem uzlabojumiem, tad dod ziņu, ir sarakti materiāli, jeb saraksts ar detaļām, kuras ir easy plug n play, lai bez krasām modifikācijām sapūstu to M47N drebekli :supeer:
cipruss18 rakstīja: 13 Feb 2018, 06:50 Vdo nāk no audi type89 oem radītāji 😃
Cik zinu, precīzākus grūti atrast
Par precizitāti nemāku vēl teikt, bet noderēs ari tad, ja tie vismaz aptuveni rādis situāciju. Tie ir no kkāda veca audāra, kad meklēju, tad bija tā, ka tie nāca diezgan daudziem vecajiem audāriem.
Pēdējais labojis Kesis - 13 Feb 2018, 14:24, kopā labots 3 reizes.
Reinis28
Ziņojumi: 10
Pievienojies: 02 Jūl 2016, 22:12

13 Feb 2018, 17:09

Pirmais ko gribu - 20mm stabilizatoru aizmugurē. :hahaha:
Profila bilde
Kesis
Ziņojumi: 80
Pievienojies: 12 Feb 2018, 19:20
Braucu ar: 320d ///M
Atrašanās vieta: Mārupe
Reputācija: 2
 

13 Feb 2018, 17:37

Reinis28 rakstīja: 13 Feb 2018, 17:09 Pirmais ko gribu - 20mm stabilizatoru aizmugurē. :hahaha:
IX aizmugures stabilizators(20mm(vieglāk un lētāk no IX atrast kā no Mpack cabrio)) + poli bukses priekšā un aizmugurē un ir manāmi foršāk.
Profila bilde
Kesis
Ziņojumi: 80
Pievienojies: 12 Feb 2018, 19:20
Braucu ar: 320d ///M
Atrašanās vieta: Mārupe
Reputācija: 2
 

03 Mar 2018, 18:56

Ledus ir mazdrusciņ sakustējies. Dzinējs ir iznests no pagraba un drīzumā tiks transportēts uz vietu, kur tas sāks savu ceļu uz motortelpu.

Paldies Reinis28 un A.Laucim par dzinēja nešanas palīdzību. Pozitīvi, ka dzinēja iznešana no pagraba šķita vieglāka kā ienešana, kura tika veikta gadu atpakaļ.

Twin engine Skoda.
Attēls
Ģimenes otra e46 diski tuvojas vasarai. Vēl tik atlicis tikt galā ar dekoratīvajiem centriņiem un uzmontēt riepas, lai tie būtu gatavi, kad ziema būs atkāpusies.
BBS RK507
Attēls
Nedaudz pieķējos piemirstam projektam. Par projektu to saucu, jo ir kaudze ar šādām lietām, kuras stāv un gaida, kad tās tiks turpinātas/pabeigtas :D
Attēls
Touringa CSL spoileris
Attēls
Reinmens
Ziņojumi: 210
Pievienojies: 18 Jūn 2017, 15:40
Braucu ar: Sudraba arklu V 2.8

03 Mar 2018, 22:40

Izskatās jaudīgi!!!
Būs jāizlasa detaļās! Super apraksts!
Tā turpināt un lai veicas! :super:
Profila bilde
erda
E36 Club Latvia
Ziņojumi: 6867
Pievienojies: 27 Feb 2011, 20:15
Braucu ar: 325i
Reputācija: 10
 

04 Mar 2018, 00:53

Stāvēja reiz uz mana e36 rkII!
Vispirms ar viniem aizmugure palauzu arkas, tad nācās pavalcēt un tad vizināties! :D
Centriņus ilgi meklēju, kamēr sameklēju īsto izmēru, uzsūtīju un izdomāju diskus pārdot.. :doh:
Vienozīmīgi uz e46 izskatīsies labāk kā uz e36, jo no aizmugures skats nebija tas labākais! :gigigi:
IMG_0269.JPG
Jums nav vajadzīgās atļaujas lai apskatītu šo pielikumu.
Profila bilde
Kesis
Ziņojumi: 80
Pievienojies: 12 Feb 2018, 19:20
Braucu ar: 320d ///M
Atrašanās vieta: Mārupe
Reputācija: 2
 

04 Mar 2018, 01:08

erda rakstīja: 04 Mar 2018, 00:53 Stāvēja reiz uz mana e36 rkII!
Vispirms ar viniem aizmugure palauzu arkas, tad nācās pavalcēt un tad vizināties! :D
Centriņus ilgi meklēju, kamēr sameklēju īsto izmēru, uzsūtīju un izdomāju diskus pārdot.. :doh:
Vienozīmīgi uz e46 izskatīsies labāk kā uz e36, jo no aizmugures skats nebija tas labākais! :gigigi:

IMG_0269.JPG
Uz mana e46 ir RK ar 5er iznesumu. Ar sagāzumu un 205/40 riepām ir ok.

Draudzenes e46 RK ir ar 3er iznesumu, attiecīgi tur nebūs problēmu.
Profila bilde
trafiks
Ziņojumi: 70
Pievienojies: 01 Aug 2017, 18:26
Braucu ar: lapisblau
Atrašanās vieta: Rīga
Reputācija: 1
 

04 Mar 2018, 06:05

Šim čemsestajam rudenī vairākas reizes montēju riepas, kad diskus valcēja :hahaha:

Naiss, foršs auto, tā turēt :bmw:
Profila bilde
Kaskadieris
Ziņojumi: 228
Pievienojies: 20 Mai 2012, 19:27
Braucu ar: 318is
Atrašanās vieta: Norway

04 Mar 2018, 13:06

Jā, iespaidīgi! :o :supeer:
Varbūt palaidu garām, bet kāpēc izvēlējies būvēt mazo nevis lielo motoru?
Profila bilde
Kesis
Ziņojumi: 80
Pievienojies: 12 Feb 2018, 19:20
Braucu ar: 320d ///M
Atrašanās vieta: Mārupe
Reputācija: 2
 

04 Mar 2018, 14:17

trafiks rakstīja: 04 Mar 2018, 06:05 Šim čemsestajam rudenī vairākas reizes montēju riepas, kad diskus valcēja :hahaha:

Naiss, foršs auto, tā turēt :bmw:
Ja vairākas reizes, tad jau R1 strādā.

Bija man kkāda melnā strīpa ar riepām uznākusi. 2gadus brauktas riepas nospolēju, uzlika citas, tās neturēja gaidu. Lika uz līmes, valcēja diskus, hz ko vēl. Rezultātā pats atradu, ka riepām bija defekts bortam, kādēļ neturēja gaisu. Uzliku otras riepas no tā komplekta un problēma pazuda. Tad vēl pēctam vienā naktī slīpējot pa lielveikala stajanku nobortēju abus pakaļratus trāpot nelielā ieplakā, kur bija mazais akas vāciņš. Liels lewņķis, bedrīte un neliels strech parūpējās par to, ka tajā naktī gulēt aizgāju tikai 06:00, kamēr garažā dabuju riepas atpakaļ uz bortiem. Labi, ka dzīvoju tuvu tai stajankai 😂

Svarīgākā atziņa ir tas, ka nekad vairs nepirkšu zemprofila, šauras riepas ar mīkstiem bortiem, tur nekas nopietns nesanāk. Ar cietajiem bortiem neesmu saskāries ar tādām problēmām.
Profila bilde
Kesis
Ziņojumi: 80
Pievienojies: 12 Feb 2018, 19:20
Braucu ar: 320d ///M
Atrašanās vieta: Mārupe
Reputācija: 2
 

04 Mar 2018, 14:29

Kaskadieris rakstīja: 04 Mar 2018, 13:06 Jā, iespaidīgi! :o :supeer:
Varbūt palaidu garām, bet kāpēc izvēlējies būvēt mazo nevis lielo motoru?
Šajā forumā iespējams, ka uz šo jautājumu vēl neesmu atbildējis. Auto vienmēr ir bijis paredzēts ikdienas braukšanai ar iespēju izturēt pavizināšanos pa trasi un pēctam aizbraukt mājās. Auto pats par sevi ir 2.0d bijis un nekad nav bijusi pāriet uz 3.0d, jo tas ir smagāks un vēl nepraktiskāks priekš track day kā 2.0d.

2.0d, jo tāds tas sākotnēji ir bijis. Ja vēl no topošā dzinēja izdosies realizēt pietiekami smukus ciparus, smuku jaudas līkni un tas neizrādīs neplānotas vājuma pazīmes, tad būs izdevies plānotais, pietam tas nav ierastais visiem, ka ieliekam 3.0d+chip.

Daudz uzrakstiju, bet šķiet, ka man esmu tur pateicis. Pietam man 3.0d neder, jo tad Minišosejā es skaitītos OPEN klasē, kur jācīnās ar jaudīgām pilnpiedziņai, attiecīgi konkurētspēja sarūk.
Profila bilde
Kesis
Ziņojumi: 80
Pievienojies: 12 Feb 2018, 19:20
Braucu ar: 320d ///M
Atrašanās vieta: Mārupe
Reputācija: 2
 

18 Mar 2018, 22:07

No ziemas miega 30km uz darbnīcu. Auto aiztransportēts uz vietu, kur notiks sirds transplantācija.
Attēls
BBS RK507 disku centriņu refresh. Protams, ka neizskatās kā oem, bet izmaksāja 5 nevis 50eur.
Attēls
Čatiņos esmu ielicis vairāk foto ar procesu no CSL replicas tapšanas procesa, bet šeit pietiks ar šo. Špaktele, slīpē, repeat.
Kopumā forma ir iegūta, tālāk lēnā garā jātiek galā ar nelīdzenumiem, porām, robiem un jācer, ka uz auto izskatīsies ok, lai nebūtu bijis žēl ieguldītais laiks.
Attēls
Attēls