E36 automātiskās kārbas maiņa uz manuālo
Tā kā pats esmu gājis tam cauri, varu padalīties ar mazu DIY.
Šajā tēmā apskatīsim, kas būtu nepieciešams, lai veiksmīgi uztaisītu swapu no automātiskās kārbas uz manuālo. Nerādīšu, kā to darīt, jo tas man ilga labu laiku un nebija nemaz doma fotogrāfēt visu un mācīt citus
Subjekts šoreiz ir 94. gada e36 ar 2.5i dvēseli.
Par nepieciešamajiem instrumentiem gan neminēšu, jo tie ir nepieciešami daudz un dažādi, bet pieminēšu, kādas detaļas ir nepieciešamas un darāmo darbu sarakstu (to do list)
Kādas detaļas nepieciešamas..:
- kārba + kārbas stiprinājumi;
- kārbas skrūves;
- kulise ar visu buksīti (det. nr. 4), kas iet pie kuzava;
- "polstera" gabals (det. nr. 12), kas liekas viduskonsolē "uz" kulises;
- ādas apdare (ādiņa) + kloķa uzgalis;
- pedāļu bloks (sajūgs, bremzes);
- sajūga darba cilindrs (det. nr. 1) (parasti var dabūt kopā ar pedāļu bloku);
- sajūga izspiedējcilindrs (det. nr. 14);
- sajūga caurules (no darba cilindra līdz izspiedējcilindram) + stiprinājumi;
- spararats (det. nr. 1), sajūgs, kurvis (det. nr. 1 un 2);
- kloķenes gultnis (det. nr. 5) (es to tā saucu);
- kardāns (vai vismaz pirmā daļa no kardāna);
- kardāna mufta (dempferis) (det. nr. 1);
- izpūtēja vidējais stiprinājums;
Tās ir detaļas, kas nepieciešamas, lai to izdarītu, protams, pa ceļam var savajadzēties arī citas, ja līki pirksti
Kā arī tādas lietas, kā kārbas eļļa etc. nepieminu, jo tas ir uz katra paša sirdsapziņas.
Par kārbām runājot. Var likt gan 4cyl kārbu, gan 6cyl kārbu, bet galvenais visā tajā ir, uzlikt attiecīgam motoram paredzēto spararatu, sajūgu, kurvi, jo tie pēc diametriem atšķiras.
Daudzi runā par to, ka Getrag 220 (beidz ražot līdz ar 92. gadu un nāca laikam tikai nemotoriem) nevarot likt, jo izjuks, neturēs slodzi, bet droši var, galvenais atcerēsties par spararatu, sajūgu, kurvi.
Ja liekam kārbu no 4cyl motora, tad attiecīgi arī kardānu vai kardāna pirmo daļu un kardāna muftu (dempferi) būs jāņem no 4cyl, jo kārbām atšķiras aizmugurēja "trijstūra" skrūvju diametri. Attiecīgi arī par Getrag 250, ZF kārbām. Īsāk sakot, ņemam tās detaļas no viena auto, jo 2.0i arī atšķiras no 2.5i, kā arī no 2.8i, jo kārbas flančiem kardāna skrūvju vietas ir ar citādāku diametru.
Var, protams, arī spēlēties ar tiem "trijstūriem" (flančiem), t.i., mainīt tos tā, lai der attiecīgajam kardānam un otrādi (pats nesapratu, ko uzrakstīju )
Par E34 kārbām šoreiz nepateikšu, bet noprecizēšu to, vai ir iespējams uzlikt, un kas nepieciešams, ja liek no E34.
Tāds ātrais (haotisks) "to do list":
- jāizārda viduskonsole tik tālu, lai var izņemt ārā automātiskās kārbas šifteri, trosi;
- jānoņem bremžu pedālis;
- jānoņem ieplūdes kolektors;
- jānoņem vakuumņiks ar visu ABS bloku un bremžu šķidruma bačoku;
- jānoņem izpūtējs, kardāns, kārba (smaga padla );
-----------
- jāuzliek kloķenes galā gultnis (det. nr. 5) un spararats (del. nr. 1); - jāuzliek sajūga disks ar kurvi; - neaizmirstam par sajūga diska, kurvja centrēšanu (to var izdarīt arī ar palielāka izmēra muciņu, bet neatceros kāda). - jāuzliek kārba (ar visu kulisi jau), sajūga izspiedējgultnis;
- jāuzliek jaunais pedāļu bloks ar visu sajūga darba cilindru; (kuzovā vieta jau ir paredzēta tam, līdz ar to tikai "zagluškas" jāizņem)
- jāizvelk sajūga caurulīte no darba cilindra līdz izspiedējcilindram (neaizmirstam par caurulītes nostiprināšanu); - jāaizvelk caurulīte no bremžu šķidruma bačoka līdz darba cilindram; (bildēs apvilktās vietas) - jāuzliek vakuumņiks ar visu ABS bloku un jāpievieno pie bremžu šķidruma bačoka izvilktā caurulīte;
- jāizvelk 2 vadi no "ļaguškas" līdz salonam (var pa to pašu caurumu, kur iepriekš gāja AT kārbas trosīte);
- jāuzliek kardāns, izpūtējs;
- jāuzliek ieplūdes kolektors un pārējie loriņi;
Automātiskās kārbas vadu štekeri varam atstāt turpat, bet labāk, protams, būtu to izolēt no turienes. Varam to nogriezt, apstrādāt, notīt, vai citādāk - tā lai netiek mitrums klāt. Tik nenogriezt zondes vadus, jo tie nāk kopā
Automātiskās kārba vadības bloku arī varam ņemt ārā (atrodas turpat, kur ECU).
Lai mašīnu piedarbinātu un ikdienā varētu braukāt, ir 2 varianti:
1. Atstāt AT kārbas selektoru (tikai to daļu, kur ir selektora kontakti), ielikt "P" vai "N" pozīcijā un braukt ciemos pie kāda elektriķa, kas spēj pārkodēt ECU uz manuālās kārbas softu, bet tādā gadījumā nebūs atpakaļgaitas uguņi. Protams, var viskaut ko "muģīt", bet par to labāk PM.
2. Griezt nost AT selektora štekeri un vienot vadus kopā. Atkarībā no gada, var būt dažādas kombinācijas. Manā gadījumā bija sekojoši:
2. un 3. vadu aizvilktu līdz atpakaļgaitas "ļaguškai", lai darbotos atpakaļgaitas gaismas.
4., 5., 6. un 7. vadu savienoju kopā, kas nodrošināja to, lai varu piedarbināt, t.i., netiek bloķēts starteris, jo "domā", ka ir "N" pozīcijā.
Dažiem ir tā, ka tiek bloķēta aizdedzes slēdzene, ja nav ielikts "P" stāvoklī.. Par to es vēl noskaidrošu
Tas it kā būtu viss. Protams, nav sīkumos, bet ceru, ka kādam noderēs Ar laiku uzlabošu šo rakstiņu. Ja kādi jautājumi, droši PM.
Šajā tēmā apskatīsim, kas būtu nepieciešams, lai veiksmīgi uztaisītu swapu no automātiskās kārbas uz manuālo. Nerādīšu, kā to darīt, jo tas man ilga labu laiku un nebija nemaz doma fotogrāfēt visu un mācīt citus
Subjekts šoreiz ir 94. gada e36 ar 2.5i dvēseli.
Par nepieciešamajiem instrumentiem gan neminēšu, jo tie ir nepieciešami daudz un dažādi, bet pieminēšu, kādas detaļas ir nepieciešamas un darāmo darbu sarakstu (to do list)
Kādas detaļas nepieciešamas..:
- kārba + kārbas stiprinājumi;
- kārbas skrūves;
- kulise ar visu buksīti (det. nr. 4), kas iet pie kuzava;
- "polstera" gabals (det. nr. 12), kas liekas viduskonsolē "uz" kulises;
- ādas apdare (ādiņa) + kloķa uzgalis;
- pedāļu bloks (sajūgs, bremzes);
- sajūga darba cilindrs (det. nr. 1) (parasti var dabūt kopā ar pedāļu bloku);
- sajūga izspiedējcilindrs (det. nr. 14);
- sajūga caurules (no darba cilindra līdz izspiedējcilindram) + stiprinājumi;
- spararats (det. nr. 1), sajūgs, kurvis (det. nr. 1 un 2);
- kloķenes gultnis (det. nr. 5) (es to tā saucu);
- kardāns (vai vismaz pirmā daļa no kardāna);
- kardāna mufta (dempferis) (det. nr. 1);
- izpūtēja vidējais stiprinājums;
Tās ir detaļas, kas nepieciešamas, lai to izdarītu, protams, pa ceļam var savajadzēties arī citas, ja līki pirksti
Kā arī tādas lietas, kā kārbas eļļa etc. nepieminu, jo tas ir uz katra paša sirdsapziņas.
Par kārbām runājot. Var likt gan 4cyl kārbu, gan 6cyl kārbu, bet galvenais visā tajā ir, uzlikt attiecīgam motoram paredzēto spararatu, sajūgu, kurvi, jo tie pēc diametriem atšķiras.
Daudzi runā par to, ka Getrag 220 (beidz ražot līdz ar 92. gadu un nāca laikam tikai nemotoriem) nevarot likt, jo izjuks, neturēs slodzi, bet droši var, galvenais atcerēsties par spararatu, sajūgu, kurvi.
Ja liekam kārbu no 4cyl motora, tad attiecīgi arī kardānu vai kardāna pirmo daļu un kardāna muftu (dempferi) būs jāņem no 4cyl, jo kārbām atšķiras aizmugurēja "trijstūra" skrūvju diametri. Attiecīgi arī par Getrag 250, ZF kārbām. Īsāk sakot, ņemam tās detaļas no viena auto, jo 2.0i arī atšķiras no 2.5i, kā arī no 2.8i, jo kārbas flančiem kardāna skrūvju vietas ir ar citādāku diametru.
Var, protams, arī spēlēties ar tiem "trijstūriem" (flančiem), t.i., mainīt tos tā, lai der attiecīgajam kardānam un otrādi (pats nesapratu, ko uzrakstīju )
Par E34 kārbām šoreiz nepateikšu, bet noprecizēšu to, vai ir iespējams uzlikt, un kas nepieciešams, ja liek no E34.
Tāds ātrais (haotisks) "to do list":
- jāizārda viduskonsole tik tālu, lai var izņemt ārā automātiskās kārbas šifteri, trosi;
- jānoņem bremžu pedālis;
- jānoņem ieplūdes kolektors;
- jānoņem vakuumņiks ar visu ABS bloku un bremžu šķidruma bačoku;
- jānoņem izpūtējs, kardāns, kārba (smaga padla );
-----------
- jāuzliek kloķenes galā gultnis (det. nr. 5) un spararats (del. nr. 1); - jāuzliek sajūga disks ar kurvi; - neaizmirstam par sajūga diska, kurvja centrēšanu (to var izdarīt arī ar palielāka izmēra muciņu, bet neatceros kāda). - jāuzliek kārba (ar visu kulisi jau), sajūga izspiedējgultnis;
- jāuzliek jaunais pedāļu bloks ar visu sajūga darba cilindru; (kuzovā vieta jau ir paredzēta tam, līdz ar to tikai "zagluškas" jāizņem)
- jāizvelk sajūga caurulīte no darba cilindra līdz izspiedējcilindram (neaizmirstam par caurulītes nostiprināšanu); - jāaizvelk caurulīte no bremžu šķidruma bačoka līdz darba cilindram; (bildēs apvilktās vietas) - jāuzliek vakuumņiks ar visu ABS bloku un jāpievieno pie bremžu šķidruma bačoka izvilktā caurulīte;
- jāizvelk 2 vadi no "ļaguškas" līdz salonam (var pa to pašu caurumu, kur iepriekš gāja AT kārbas trosīte);
- jāuzliek kardāns, izpūtējs;
- jāuzliek ieplūdes kolektors un pārējie loriņi;
Automātiskās kārbas vadu štekeri varam atstāt turpat, bet labāk, protams, būtu to izolēt no turienes. Varam to nogriezt, apstrādāt, notīt, vai citādāk - tā lai netiek mitrums klāt. Tik nenogriezt zondes vadus, jo tie nāk kopā
Automātiskās kārba vadības bloku arī varam ņemt ārā (atrodas turpat, kur ECU).
Lai mašīnu piedarbinātu un ikdienā varētu braukāt, ir 2 varianti:
1. Atstāt AT kārbas selektoru (tikai to daļu, kur ir selektora kontakti), ielikt "P" vai "N" pozīcijā un braukt ciemos pie kāda elektriķa, kas spēj pārkodēt ECU uz manuālās kārbas softu, bet tādā gadījumā nebūs atpakaļgaitas uguņi. Protams, var viskaut ko "muģīt", bet par to labāk PM.
2. Griezt nost AT selektora štekeri un vienot vadus kopā. Atkarībā no gada, var būt dažādas kombinācijas. Manā gadījumā bija sekojoši:
2. un 3. vadu aizvilktu līdz atpakaļgaitas "ļaguškai", lai darbotos atpakaļgaitas gaismas.
4., 5., 6. un 7. vadu savienoju kopā, kas nodrošināja to, lai varu piedarbināt, t.i., netiek bloķēts starteris, jo "domā", ka ir "N" pozīcijā.
Dažiem ir tā, ka tiek bloķēta aizdedzes slēdzene, ja nav ielikts "P" stāvoklī.. Par to es vēl noskaidrošu
Tas it kā būtu viss. Protams, nav sīkumos, bet ceru, ka kādam noderēs Ar laiku uzlabošu šo rakstiņu. Ja kādi jautājumi, droši PM.
Jums nav vajadzīgās atļaujas lai apskatītu šo pielikumu.
cik tieši tev tas viss izmaksāja? bez darba
Ja rupji rēķina, tad Dextron II 1L, lietots kardāna dempferis, kloķenes saļņiks. Apm. 15Ls Pārējais viss tika iegūts barterī (sajūgs, kurvis, spararats) vai tāpat pa velti (kārba, kardāns). Pārējās daļas nāca no donora, kuru paņēmu pa 100Ls un trīskārši nopelnīju
P.S. Ja parēķina kā žīds, tad es vēl nopelnīju ar kārbas maiņu, pārdodot AT kārbu, ručku, eļļas radiatoru
P.S. Ja parēķina kā žīds, tad es vēl nopelnīju ar kārbas maiņu, pārdodot AT kārbu, ručku, eļļas radiatoru
pfff skaidrs
Laba pamācība :) ..
Ja nav noslēpums, cik ilgu laiku, tev prasīja uzlikt manuālu? (kopā ar AT noņemšanu u.t.t.)
Sanāk tā, ja pie visa kārtīgi piedomā, uz to var pat nopelnīt
Ja nav noslēpums, cik ilgu laiku, tev prasīja uzlikt manuālu? (kopā ar AT noņemšanu u.t.t.)
Sanāk tā, ja pie visa kārtīgi piedomā, uz to var pat nopelnīt
Nevaru tā pateikt, jo auto uz klučiem stāvēja 3 mēnešus, bet pa to laiku arī šis tas cits tika izdarīts, bet, nu, laiks tika dikti vilkts.
Bet tā, ja pieķeras, droši pa 1-2 dienām var izdarīt, ja dara atkāroti :)
Bet tā, ja pieķeras, droši pa 1-2 dienām var izdarīt, ja dara atkāroti :)
Vai kāds ir darījis otrādi? no meh.kārbas pārgājis uz automātisko? Varbūt tad lai padalās pieredzē? jo pašam interesē vai un kā tas ir izdarāms.
Neparasts lēmums priekš bembista Bet pieļauju, ka būs daaudz lielāks čakars, nekā ielikt manuāli, jo automāta "pravotka" ieiet dzinēja pravotkā. Laikam jau nav savienota kopā, bet piņķerīgi būs.
es tikai painteresējos varbūt ka tagad nemaisīsies dumas domas pa galvu
kā ir ar ecu, automātam ar manuāli atšķiras?
interesē, vai ecu paņemot no motora, kas bijis ar automātisko kārbu un piespraužot pie motora, kam ir manuālā, varēs palaist?
interesē, vai ecu paņemot no motora, kas bijis ar automātisko kārbu un piespraužot pie motora, kam ir manuālā, varēs palaist?
neatšķiras
Varēs palaist, protams. Vnk. automātam nāk savs vadības bloks, kas sasiets ar ECU. ECU visiem ir vienādi.
kā ar kruīzkontroli? ja maina kārbas tā turpinās strādāt vai vairs nestrādās?
Ļoti iespējams, ka gļukos. Iespējams būs vajadzīgs manuālās kārbas kruīza vadības bloks. Bet vispirms pamēģini, tad jau manīs.
Kaut gan ir dzirdēts tik tas, ka uz automāta uzliek manuālās kārbas kruīza vadību, tad ir gļuki.
Kaut gan ir dzirdēts tik tas, ka uz automāta uzliek manuālās kārbas kruīza vadību, tad ir gļuki.
paldies par informāciju. Rīt skatīšos kā būs ar viņu.
kads negrib palidzet man uz e38 nomainit automatu uz manualo ?
<C> Way
Varu piebilsts ka pin štekerī nav visi vadi jāvieno kopā lai nebloķētu starteri, jāsavieno ir tikai divi. (ieslēdzam aizdedzi, un liekam kopā, klausamies kad notikšķ relejs un viss ir skaidrs), ā un ja nemainat pravotku tad no paneļa jāizņem automāta dzeltenā lampiņa.
DIY ir
DIY ir
Varbūt švaki meklēju, taču cik ļoti sarežģisies viss tas process, ja vajag amputēt 1.6 tomātu, un vietā iemest m50tub20? Kā donors ir mana iepriekšējā kupeja, kas ir galīgi izpuvusi, bet ar nenobrauktu motoru, hadeni utt :)
Nekāds čakars nav, skrūvēšanas vaina. Vienīgais vajadzēs atpakaļgaitas uguņiem izvilkt papildus vadus.
Un ka ir, ja pravotka ir manuala un ecu no automata? Kur atrast tos vadus pie ecu?