Kaa pareizi nomerit kompresiju un ko pec tas var noteikt
kad dzineja jauda ir mazinajusies, vai liekas ka ar aizdedzi kautkas nau kartibaa un sis lietas nevar tikt asocietas ar degvielas padeves sistemu/gaisu vai ari aizdedzes problemam, tad kompresijas tests var paradit virzienus kuros skatities talaak. ja tests tiek veikts regulari, tas var noradit uz problemu kas drizumaa var notikt pirms notiek lielaki bojajumi.
taatad pirmjs sakam, nedaudz tehniskaa informacija:
aizdedzes kartiba sakot no auto prieksas
4cil-1-3-4-2
6cil-1-5-3-6-2-4
compresijas proporcija
4cil M40-9.0:1
M43-9.7:1
M42/M44- 10.0:1
6cil 2.0l bez vanos-10.5:1
2.0l ar vanos-11.0:1
2.5l bez vanos-10.0:1
2.5l ar vanos-10.5:1
2.8l 10.2:1
MINIMALAA COMPRESIJA DZINEJAM
10.0bar lidz 11.0bar (lai motors visper spetu kautcik sakarigi darboties)
tatad:
1- uzsildam dzineju pilnaa darba t, parliecinamies ka akumulators ir pilnibaa uzladets, (otras personas palidziba loti noderetu procesa laikaa)
2- nonemam visus plastmasus, atvienojam pipiites, iznemam taas araa, izskruvejam sveces
*ja kaadaa no svechu shahtam ir elja, megjinam vinju dabut araa cik vien var, tad atskruveejam to sveci lai satek ieksaa un piedarbinam dzineju un laujam tai eljai izdegt, jo ja elja iekljus cilindraa bridii pirms testera ieskruveshanas, iegusim parak augstus radijumus, kas var tikt noverteti kaa parak liels uzdegums cilindraa
3- auto bez ews iznjemam bendzina suknja releju- pirmais no auto prieksas un galvano ecu releju-nakosais aiz taa. sk bildi autinjiem ar ews iznemam tikai bendz suknja releju un atvienojam klokvarpstas sensoru vai sadalitaju(mazmotoriem), vai kadaa savadakaa veidaa atvienojam dzirksteli
4- ieskruvejam testeri pirmajaa cilindraa un sakam meerit-otraa persona tur pilnibaa nospiestu gazes pedali un griezh aizdedzi, kamer Tu vero ko kompresijas raaditajs raada, pierakstam siiki raadijumus un atkartojam procesu parejiem cilindirem. raadijumiem vajadzetu but daudz maz vienadiem, raadijumu atskiriba lielaka par 2 bar(atmosferam)nozimee ka kaukas nau kartibaa.
nemam veeraa ka kompresijai, siltam dzinejam, ir jauzlec aatri (pilni 2-3 griezieni)
5- ja kompresijapirmajaa griezienaa ir zema, kam seko strauji kaapumi, nozimee padilushus gredzenus
taatad pirmjs sakam, nedaudz tehniskaa informacija:
aizdedzes kartiba sakot no auto prieksas
4cil-1-3-4-2
6cil-1-5-3-6-2-4
compresijas proporcija
4cil M40-9.0:1
M43-9.7:1
M42/M44- 10.0:1
6cil 2.0l bez vanos-10.5:1
2.0l ar vanos-11.0:1
2.5l bez vanos-10.0:1
2.5l ar vanos-10.5:1
2.8l 10.2:1
MINIMALAA COMPRESIJA DZINEJAM
10.0bar lidz 11.0bar (lai motors visper spetu kautcik sakarigi darboties)
tatad:
1- uzsildam dzineju pilnaa darba t, parliecinamies ka akumulators ir pilnibaa uzladets, (otras personas palidziba loti noderetu procesa laikaa)
2- nonemam visus plastmasus, atvienojam pipiites, iznemam taas araa, izskruvejam sveces
*ja kaadaa no svechu shahtam ir elja, megjinam vinju dabut araa cik vien var, tad atskruveejam to sveci lai satek ieksaa un piedarbinam dzineju un laujam tai eljai izdegt, jo ja elja iekljus cilindraa bridii pirms testera ieskruveshanas, iegusim parak augstus radijumus, kas var tikt noverteti kaa parak liels uzdegums cilindraa
3- auto bez ews iznjemam bendzina suknja releju- pirmais no auto prieksas un galvano ecu releju-nakosais aiz taa. sk bildi autinjiem ar ews iznemam tikai bendz suknja releju un atvienojam klokvarpstas sensoru vai sadalitaju(mazmotoriem), vai kadaa savadakaa veidaa atvienojam dzirksteli
4- ieskruvejam testeri pirmajaa cilindraa un sakam meerit-otraa persona tur pilnibaa nospiestu gazes pedali un griezh aizdedzi, kamer Tu vero ko kompresijas raaditajs raada, pierakstam siiki raadijumus un atkartojam procesu parejiem cilindirem. raadijumiem vajadzetu but daudz maz vienadiem, raadijumu atskiriba lielaka par 2 bar(atmosferam)nozimee ka kaukas nau kartibaa.
nemam veeraa ka kompresijai, siltam dzinejam, ir jauzlec aatri (pilni 2-3 griezieni)
5- ja kompresijapirmajaa griezienaa ir zema, kam seko strauji kaapumi, nozimee padilushus gredzenus
Pēdējais labojis Armando - 13 Sep 2012, 21:18, kopā labots 1 reizi.
...
6- zems kompresijas merijums pirmajaa girezienaa, kam neseko liels kapums, nozimee nenosledzoshus/izdegushus vaarstus, galvas blives bojajums, galvas plaisu, uzdegumi uz varstiem ari var izraisit to.
7- ja kompresija kadaa no cilindriem ir zema daram taa; ielejam teejkaroti tiras dzineja eljas caur sveces caurumu cilindraa, lai sikak noteiktu celoni, talak atkartojam testu
ja elja uz neilgu laiku uzlabo situaciju cilindraa, tas nozimee izdilushus gredzenus/izdilushas sieninjas cilindram, ja neuzlabo tas nozimee izdegushus varstus, galvas, vai blives bojajumu
8- zems radijums starp diviem blakus esoshiem cilindriem gandriz viennozimigi nozimee galvas blives bojajumu starp tiem, peedas no dzesesanas skidruma eljaa apliecinas to
9- ja kada no cilindriem ir par 20% zemaks radijums nekaa parejos, visticamak vainojams bus sadales varpstas punktu nodilums
10- ja radijums ir parak augsts (virs 14bar) tas nozimee ka degkameraa ir uzdegums kurs ir janotira lai izbegtu no sekojoshajaam problemam, kuras var notikt nakotnee (galvas/blives plaisa kas novedis pie dzineja parkarseshanas un sliktakajaa gadijumaa meklesiet jaunu dzineju)
11- saskruvejam visu atpakal, pasakam paligam paldies un ejam iesukt alinju, darbs padarits
7- ja kompresija kadaa no cilindriem ir zema daram taa; ielejam teejkaroti tiras dzineja eljas caur sveces caurumu cilindraa, lai sikak noteiktu celoni, talak atkartojam testu
ja elja uz neilgu laiku uzlabo situaciju cilindraa, tas nozimee izdilushus gredzenus/izdilushas sieninjas cilindram, ja neuzlabo tas nozimee izdegushus varstus, galvas, vai blives bojajumu
8- zems radijums starp diviem blakus esoshiem cilindriem gandriz viennozimigi nozimee galvas blives bojajumu starp tiem, peedas no dzesesanas skidruma eljaa apliecinas to
9- ja kada no cilindriem ir par 20% zemaks radijums nekaa parejos, visticamak vainojams bus sadales varpstas punktu nodilums
10- ja radijums ir parak augsts (virs 14bar) tas nozimee ka degkameraa ir uzdegums kurs ir janotira lai izbegtu no sekojoshajaam problemam, kuras var notikt nakotnee (galvas/blives plaisa kas novedis pie dzineja parkarseshanas un sliktakajaa gadijumaa meklesiet jaunu dzineju)
11- saskruvejam visu atpakal, pasakam paligam paldies un ejam iesukt alinju, darbs padarits
Pēdējais labojis Armando - 10 Sep 2012, 12:40, kopā labots 1 reizi.
...
11.punkts ir pats pareizākais!
Kartejais labais DIY
vai es pareizi domāju ? izņemot ECU galveno releju (augstāk minēts) nedarbojas ECU>EWS(ja ir)>starters. tātad dzinējs negriežas ? ir tā ,vai nav ?
Parasti benzīna sūkņa releju ņem ārā.
es to saprotu. tātad šajā copy- paste dij'ā ir kļūda. auto ar ews starteris negriezīsies... un ir vēl pāris varianti kā likt dzirkstelei nesprekšķēt un sprauslām neliet mērīšdanas brīdī.dogMa rakstīja:Parasti benzīna sūkņa releju ņem ārā.
jaa taisniba, kad rakstiju so tad pa to pat neiedomajos, manam auto nau tads tapec kaukaa nepadomaju pa to ir palabots augstakminetais texts.
autinjiem ar ews, naksies vien atvienot ko citu, kautvai to pashu klokjenes sensoru.
protams kaa jau visa infa sii ir papildinama, tapec nekautrejamies papildinat.
ps. ron, nevajag teikt lietas ko nezini, to pa copy-paste
autinjiem ar ews, naksies vien atvienot ko citu, kautvai to pashu klokjenes sensoru.
protams kaa jau visa infa sii ir papildinama, tapec nekautrejamies papildinat.
ps. ron, nevajag teikt lietas ko nezini, to pa copy-paste
...
teksts ir copy- paste. jeb tu gribi teikt, ka pats šo visu izdomāji ? pēdējo 50 gadu laikā kompresijas mērīšana/analizēšanas nav mainījusies. tagad ir tikai labāki aparāti (grafiski, vai elektroniski attēlo katra cilindra līkni).Armando rakstīja:jaa taisniba, kad rakstiju so tad pa to pat neiedomajos, manam auto nau tads tapec kaukaa nepadomaju pa to ir palabots augstakminetais texts.
autinjiem ar ews, naksies vien atvienot ko citu, kautvai to pashu klokjenes sensoru.
protams kaa jau visa infa sii ir papildinama, tapec nekautrejamies papildinat.
ps. ron, nevajag teikt lietas ko nezini, to pa copy-paste
cepums tev par gandrīz iztulkošanu, jo te visi ir slinki meklēt info lv valodā un ru un en īsti tehnisko valodu neprot...
vienīgas cik atradīsies lietotāji kas gribēs pirkt šo pulksteni, lai 1x nomērītu kompresiju ? nezinu gan
nee pats neizdomaju gan, vienk saliku visu ko zinaju un biju dzirdejis no citiem, savos vardos saliku uz papiru, tehnisskos datus gan no rokas gramatas pierakstiju, bet ne jau par to iet runa, bet par to, ka ja cilvekam ir shaubas par vinja dzineja stavokli un vinjam gribas nomerit kompresiju, un vins zin ka draugam ir meramais, tadvinam izlasot so viss taps daudz skaidraks un vins to bus spejigs izdarit pavisam atri un vienkarshi un bus spejigs noteikt so to pec iegutajiem datiem, tada jau jega ir visiem siem diy pamacibam, protams neviena diy nau pilnibaa ideala un vienam liksies vieglak ir pa savam, bet visaa visumaa ir aprakstits pareizi
...
cipa, ja visos cilindros kompresija ir no 15-16bar, tad jārauj nost galva un jāpucē degkamera?
man kkā šķiet, ka tad tur tieši viss ir ok ar gredzeniem un vārstiem
man kkā šķiet, ka tad tur tieši viss ir ok ar gredzeniem un vārstiem
15-16 butu bik pa daudz tadiem radijumiem butu jabut ja elja tiek ieksaa pa sveces shahtu
...
Šodien mainot sveces, izmēriju kompresiju un :
12/10/12/9, 4 cyl iepilinājām eļļu uz uzsita uz 12,5.
12/10/12/9, 4 cyl iepilinājām eļļu uz uzsita uz 12,5.
Datoru apkope / remonts Ogrē un raj.
http://www.ITOgre.lv
http://www.ITOgre.lv
nu pasvaki, ko lai saka. pats gan jau to saproti
...
Paspēlējos ar kompresijas mērīšanu m43b16 motoram. Sūknim vienkārši izņēmu drošīnātāju. Noņēmu arī pilnībā spoļu bloku. Visu sadarīju. Tikai beigās, bez kļūdu un adaptāciju nodzēšanas motors vispār netaisījās vairs pielekt.
Jautājums, kur var dabūt to testeri?
Te vēl arī ļoti labs un detalizēts raksts:
http://autogalvuremonts.wordpress.com/2 ... ompresija/
Nopirkt mērītāju var, piemēram te:
http://www.hypershop.lv/?dispatch=produ ... _id=105832
http://autogalvuremonts.wordpress.com/2 ... ompresija/
Nopirkt mērītāju var, piemēram te:
http://www.hypershop.lv/?dispatch=produ ... _id=105832