Ļurīga rokubalsta salabošanas DIY
Vakar palīdzot čomam vilkt lineāros vadus sapratu, ka e36 rokubalstiem ir slimība ar laiku krist lejā un kratīties, jo izdilst gumijas "buksītes", kas nodrošina lēnu nolaišanos. Izlabot so kļūdu ir viegli, tapēc padalīšos ar Jums šajā "gudrībā"
Tad nu ķeramies pie lietas.
Kas vajadzīgs:
Krustiņskrūvgriezis
Parastais (mīnusiņš) skrūvgriezis
Atkarībā no auto, gada, un vai rokubalsts ir oriģināls, iespejams vajadzēs ar zvagznīšskrūvgriezi.
Bildes nav manas, panemu no neta lai saprotamāks viss.
Pirmais - izņemam aizmugurējo pelnutrauku (parasti divas krustiņskrūves, var gadīties arī plastmasas tapas vai zvaigznītes). Zem pelnutrauka ir vel viena skrūve, kas tur konsoles augšējo daļu klāt pie apakšējās (zvaigznīte vai krustiņš).
Tālāk, lēnu garu, paļurinot plastmasu, jānoņem augšējā daļa. Roku balstam jābūt horizontālā stāvoklī.
Ar parasto skrūvgriezi maigi jāpaliec nost abi sāni augsējai plastmasai, tad atleks vaļā sliedītes no mazās plastmasas, kas ir balsta priekspusē. Var gadīties, ka izmugurejā daļā ir klipsīši - tos cenšamies nenolauzt.
Tālāk, japaceļ rokubalsts vertikalā pozīcijā, redzēsiet nelielus caurumiņus, kuros jāieliek parastais skrūvgriezis un jāuzspiež. Vienlaikus ar pirkstu jāmēgina izvilkt tapas, kas tur elkoņbalstu vietā.
Kad tas izdarīts, varam redzēt krītoša balsta vaininieku - mazu gumijas buksīti, kurai, ja elkoņbalsts bija ļurīgs un krita bez aiztures, visdrīzāk būs ieplēsumi un izdilušas malas.
Tagad uzdevums ir atrast buksītes labāko malu, un to likt augšpusē, kur ta piespiedīsies pie balsta lielajām tapām, kuras berzīsies gar buksīti. Tāpat uz iekšmalu jānoliek ta daļa, kura ir ieplēsums, lai buksīte nevarētu dēļ tā šļukt nost no vietas.
Kad abās pusēs tas ir izdarīts, jāiesprauž atpakaļ lielās tapas (viņas līdz galam ieiet tikai vienā veidā, kad viss ir savās gropēs). ja viss ir noritejis pareizi, elkoņbalstam vajadzētu nolaisties maigi un vairs nekratīties, ja tas vel nenotiek, tad jāpaeksperimentē ar buksīšu novietojumu
Pēc tam visu saliekam atpakaļ, paslavējam sevi par labu darbiņu un pastāstam par to saviem draugiem
Tad nu ķeramies pie lietas.
Kas vajadzīgs:
Krustiņskrūvgriezis
Parastais (mīnusiņš) skrūvgriezis
Atkarībā no auto, gada, un vai rokubalsts ir oriģināls, iespejams vajadzēs ar zvagznīšskrūvgriezi.
Bildes nav manas, panemu no neta lai saprotamāks viss.
Pirmais - izņemam aizmugurējo pelnutrauku (parasti divas krustiņskrūves, var gadīties arī plastmasas tapas vai zvaigznītes). Zem pelnutrauka ir vel viena skrūve, kas tur konsoles augšējo daļu klāt pie apakšējās (zvaigznīte vai krustiņš).
Tālāk, lēnu garu, paļurinot plastmasu, jānoņem augšējā daļa. Roku balstam jābūt horizontālā stāvoklī.
Ar parasto skrūvgriezi maigi jāpaliec nost abi sāni augsējai plastmasai, tad atleks vaļā sliedītes no mazās plastmasas, kas ir balsta priekspusē. Var gadīties, ka izmugurejā daļā ir klipsīši - tos cenšamies nenolauzt.
Tālāk, japaceļ rokubalsts vertikalā pozīcijā, redzēsiet nelielus caurumiņus, kuros jāieliek parastais skrūvgriezis un jāuzspiež. Vienlaikus ar pirkstu jāmēgina izvilkt tapas, kas tur elkoņbalstu vietā.
Kad tas izdarīts, varam redzēt krītoša balsta vaininieku - mazu gumijas buksīti, kurai, ja elkoņbalsts bija ļurīgs un krita bez aiztures, visdrīzāk būs ieplēsumi un izdilušas malas.
Tagad uzdevums ir atrast buksītes labāko malu, un to likt augšpusē, kur ta piespiedīsies pie balsta lielajām tapām, kuras berzīsies gar buksīti. Tāpat uz iekšmalu jānoliek ta daļa, kura ir ieplēsums, lai buksīte nevarētu dēļ tā šļukt nost no vietas.
Kad abās pusēs tas ir izdarīts, jāiesprauž atpakaļ lielās tapas (viņas līdz galam ieiet tikai vienā veidā, kad viss ir savās gropēs). ja viss ir noritejis pareizi, elkoņbalstam vajadzētu nolaisties maigi un vairs nekratīties, ja tas vel nenotiek, tad jāpaeksperimentē ar buksīšu novietojumu
Pēc tam visu saliekam atpakaļ, paslavējam sevi par labu darbiņu un pastāstam par to saviem draugiem
man liekas, ka oriģināli tām buksītēm ir domāts rotēt. Bet kaut kādā bridī viņas noķīlējas un sāk rivēt tikai vienā vietā robu.
To es arī izspriedu, kad savejo laboju, bet nu jaunas tās buksītes ņemt man neceļas roka (100% jaunas maksā pāris latus gabalā), tapēc zitieku tā, kā iryanks rakstīja:man liekas, ka oriģināli tām buksītēm ir domāts rotēt. Bet kaut kādā bridī viņas noķīlējas un sāk rivēt tikai vienā vietā robu.
mani māc šaubas, ka jaunas ar rotēs un ja rotēs, tad vai tas būs uz ilgu laiku.
Tā varētu būt, jā. Ideāli būtu uztaisīt tā, lai nolaižas lēni ar robratinu aplīdzību, līdzīgi kā pepeļņiku vāciņi un bardačoki dažiem veiksminiekiemyanks rakstīja:mani māc šaubas, ka jaunas ar rotēs un ja rotēs, tad vai tas būs uz ilgu laiku.
51 16 8 135 597
1,38 LVL/gab
1,38 LVL/gab
He, paldiesBalcers rakstīja:51 16 8 135 597
1,38 LVL/gab
cik tas buksiites vispar ir vajadzigas? jo nav tik dargas lai nepanemtu jaunas
Jaunas BMW OEM un cita ražotāja detaļas.
Auto sporta lietas,kartera magnētiskās skrūves,stūres(OMP),Koiloverus(TA-Technix,FK, HSD, BC),hidro rocenes,K&n filtrus,quick release stūrēm(Sparco),u.c.
Labas cenas.
Auto sporta lietas,kartera magnētiskās skrūves,stūres(OMP),Koiloverus(TA-Technix,FK, HSD, BC),hidro rocenes,K&n filtrus,quick release stūrēm(Sparco),u.c.
Labas cenas.
Divas ja pareizi atceris...KLAVINS rakstīja:cik tas buksiites vispar ir vajadzigas? jo nav tik dargas lai nepanemtu jaunas
Vajadzigas tiri tad, ja elkonbalsts grab pa bedrem un kratās Principā citas funkcijas viņām navKLAVINS rakstīja:cik tas buksiites vispar ir vajadzigas? jo nav tik dargas lai nepanemtu jaunas
paldiesGekons rakstīja:Divas ja pareizi atceris...KLAVINS rakstīja:cik tas buksiites vispar ir vajadzigas? jo nav tik dargas lai nepanemtu jaunas
Jaunas BMW OEM un cita ražotāja detaļas.
Auto sporta lietas,kartera magnētiskās skrūves,stūres(OMP),Koiloverus(TA-Technix,FK, HSD, BC),hidro rocenes,K&n filtrus,quick release stūrēm(Sparco),u.c.
Labas cenas.
Auto sporta lietas,kartera magnētiskās skrūves,stūres(OMP),Koiloverus(TA-Technix,FK, HSD, BC),hidro rocenes,K&n filtrus,quick release stūrēm(Sparco),u.c.
Labas cenas.