Kā nomainīt aizm. amortizatoru atbalstus

Profila bilde
dogMa
E36 Club Latvia
Ziņojumi: 9805
Pievienojies: 27 Feb 2011, 23:05
Braucu ar: E36 2.8i Coupe
Reputācija: 117
 
Sanāca pašam to darīt jau 2. reizi, pie reizes izdomāju mazu DIY. It kā nekas sarežģīts tur nav, bet tiem, kas nav darījuši, iespējams palīdzēs.

Tātad.

Nepieciešamie instrumenti:
- 13' atslēga vai "tarkšķis", kas kuram ērtāk;
- 18' atslēga;
- "|" tipa skrūvgrieznis;
- domkrats;
- rokas;

Bagāžniekā izravējam abu sānu apšuvumus (viens klipsis, vismaz kupejām, slēpjas aiz aizmugurējo beņķu sānu daļām. Diez gan ķimperīgi izvilkt tos apšuvumus, bet izdarīt var. Protams, var arī izņemt tumbas, tad pavisam viegli izvilkt ārā tos.
1.JPG
2.JPG
Atrodam atbalstu augšas daļu.
3.JPG
Ņemam 13' atslēgu un skrūvējam abas skrūves vaļā (daram to, kamēr auto vēl nav pacelts, lai neaprautu skrūves, vai citādāk neizpaustos).

Paceļam auto ar domkratu, noņemam riepu un ķeramies klāt..

Tad pabāžam galvu aiz stupicas un atrodam amītim apakšējo skrūvi.
4.JPG
Ņemam 18' atslēgu un skrūvējam vaļā, protams, uz beigām ar otru roku pieturam amīti, lai nenokrīt.
5.JPG
Tad ņemam atkal 18' atslēgu un skrūvējam amītim augšējo skrūvi vaļā. Vislabāk, protams, pašu galu iespiest kādās skrūvspīlēs vai vismaz ar plaķenēm mēģināt noturēt, jo, vienkārši skrūvējot, štoks ies pa riņķi.
(dažiem amīšiem galā ir seškante, ar ko pieturēt, īsāk sakot, skatāmies pēc situācijas)
6.JPG
7.JPG
8.JPG
Ņemam jaunos atbalstus un liekam virsū. Pieskrūvējam vidējo skrūvi un liekam visu atpakaļ.
Pie reizes var arī nomainīt atsitējus, ja tie ir kritiskā stāvoklī, to katram pašam jānovērtē.

Konkrēti bildē ir poliureatāna atbalsti + pastiprinošās plāksnes, ko katram e36 vadītājam ieteiktu uzlikt (runājot tieši par plāksnēm). Tās neko nemaksā, bet toties aizmirsti par to, lai glāze nepasaka "Čau!". Iesaku tieši tiem, kam patīk "kutināt" zāli ar auto apakšu :)
9.JPG
10.JPG
11.JPG
Kad viss saskrūvēts, uzliekam atpakaļ gumijas micīti. Sākumā var likties, ka diez gan grūti uzlikt, bet vienkārši uzliekam, paspiežam un griežam uz vienu vai otru pusi, tad tās glauni uzlīdīs atpakaļ.

Beigās iestūķējam atpakaļ apšuvumu un braucam laimīgi pa bedrēm :lol:
1.JPG
To pašu izdaram ar otru pusi.
Var sagātād grūtības pieskrūvēt atpakaļ amīti. Viens variants ir kā es darīju - ar mazo domkratiņu pacēlu stupicu, otrs variants - stiept amīti uz leju un pieskrūvēt, bet, protams, labāk ir ar kaut ko pacelt, lai izvairītos no amīša sēžas bukses sačakarēšanas.

Ceru, ka saprotami sarakstīju. Ja kādi jautājumi, rakstam ;)

Cerams ar nepieciešamajiem instrumentiem nenolaidu fufeli, iespējams kaut ko piemirsu :gigigi:
Jums nav vajadzīgās atļaujas lai apskatītu šo pielikumu.
Profila bilde
Agris
E36 Club Latvia
Ziņojumi: 2665
Pievienojies: 27 Feb 2011, 22:43
Braucu ar: 325
Reputācija: 14
 

12 Jūn 2011, 23:46

1. Atbalsta divas augšējās skruves skruvējam vaļā, kamēr auto nav pacelts uz dankrota.-- tas taa lai neaprauj skruves. jo tur aprakstaa vareeja to paarprast.
2. Amītim apakšā lielo skruvi pievelkam tikai tad kad auto ir nolaizt lejā, vai arii ar kautkaadu dankrotu piepacelts rats darba poziicijaa.. savaadaak plēš kopā buksi vai amītim sēžu.
3. citiem amortizatoriem lai dabuutu nost augšā lielo skruvi nāk pa vidu seškante atslēga. tas kaa kuram.
4. Citos katalogos skatos ka starp atbalstu un glāzi nāk bīvītes. parasti paardeveeji saka ka taadas nenaakot un nepaardod.. var paskatīt šo pa katalogiem...
P>S dogma neaprakstīji kā amītim augšpusē uzmaukt līdz galam to gumijas apvalcinju :):) diezgan grūti!
Profila bilde
Ruu
E36 Club Latvia
Ziņojumi: 4667
Pievienojies: 23 Feb 2011, 18:55
Atrašanās vieta: Cēsis
Reputācija: 6
 

13 Jūn 2011, 09:13

Ideāla pamācība, pēc šāda "šablona" jāveido arī pārējās. :hahaha:
Profila bilde
dogMa
E36 Club Latvia
Ziņojumi: 9805
Pievienojies: 27 Feb 2011, 23:05
Braucu ar: E36 2.8i Coupe
Reputācija: 117
 

13 Jūn 2011, 09:27

Agris rakstīja:1. Atbalsta divas augšējās skruves skruvējam vaļā, kamēr auto nav pacelts uz dankrota.-- tas taa lai neaprauj skruves. jo tur aprakstaa vareeja to paarprast.
2. Amītim apakšā lielo skruvi pievelkam tikai tad kad auto ir nolaizt lejā, vai arii ar kautkaadu dankrotu piepacelts rats darba poziicijaa.. savaadaak plēš kopā buksi vai amītim sēžu.
3. citiem amortizatoriem lai dabuutu nost augšā lielo skruvi nāk pa vidu seškante atslēga. tas kaa kuram.
4. Citos katalogos skatos ka starp atbalstu un glāzi nāk bīvītes. parasti paardeveeji saka ka taadas nenaakot un nepaardod.. var paskatīt šo pa katalogiem...
P>S dogma neaprakstīji kā amītim augšpusē uzmaukt līdz galam to gumijas apvalcinju :):) diezgan grūti!
Paldies par pielabojumiem :)
Par to apvalciņu - parādītu, ja tā man līstu virsū :lol: Uz šī atbalsta nelien. Un tur nekas nav grūts - uzliec un griez uz vienu vai otru pusi, un pats uzlīdīs ;)
Profila bilde
oshels638
Ziņojumi: 353
Pievienojies: 12 Apr 2011, 14:32
Braucu ar: sedanu
Labs apraksts. :super:
Bet vēl te parunāju ar cilvēkiem kas ar e36 brauc autosportā un ieteica variantu orģinālajiem augšējo ieapaļo šeibu likt ar likumu uz leju, tas ir otrādi (nepareizi). Trīs gadus šādi nobraucot sacensībās izturēja, bet paņemot citu auto kam ir orģinālais variants pēc desmit minūšu dopa jau bija izbeigušies atbalsti un teica ka šādi saliekot nesitot ne cauri, ne kādas citas problēmas, tik sanāk mazāks gājiens buksei un līdz ar to to mazāk plēš :o
Profila bilde
Agris
E36 Club Latvia
Ziņojumi: 2665
Pievienojies: 27 Feb 2011, 22:43
Braucu ar: 325
Reputācija: 14
 
laikam neizproti taas bukses jeegu! vinja domaata lai neizdelteetu amiitim vienu poziiciju braukaajot pa celju.
sacensiibaam protams vienagla, jo taapat visu laiku cilaajas augshaa lejaa strauji.
manupraat latvijai der dogma variants- pastiprinātās, jo musm te liidzenu astavltu nav.. un tas miikstaas tik bezjeegaa izdauza..
Profila bilde
oshels638
Ziņojumi: 353
Pievienojies: 12 Apr 2011, 14:32
Braucu ar: sedanu
Izprotu gan ;) Bet ir tāda lieta, ka pa mūsu ceļiem viņas izbeidzas ļoti ātri, un tas ir viens no variantiem, kā paildzināt darbību, bet cieš vairāk citas tam sekojošās daļas. Protams ideālākais variants ir poliuretāna ar pastiprinājumiem, bet savam pastiprinājumu vietā ir doma ar laiku sabūvet glāžu savilci, vienīgi cik plusu un mīnusu viņa izņemot to ka bagažniekā samazinas vieta?
Profila bilde
Kobreti
Ziņojumi: 1305
Pievienojies: 13 Mar 2011, 14:02
Braucu ar: 325
Reputācija: 9
 
oshels638 rakstīja:Labs apraksts. :super:
Bet vēl te parunāju ar cilvēkiem kas ar e36 brauc autosportā un ieteica variantu orģinālajiem augšējo ieapaļo šeibu likt ar likumu uz leju, tas ir otrādi (nepareizi). Trīs gadus šādi nobraucot sacensībās izturēja, bet paņemot citu auto kam ir orģinālais variants pēc desmit minūšu dopa jau bija izbeigušies atbalsti un teica ka šādi saliekot nesitot ne cauri, ne kādas citas problēmas, tik sanāk mazāks gājiens buksei un līdz ar to to mazāk plēš :o
tikai ja saliek otrādāk to šaibu tad ir kauns cilvekus vest aizmugurē,jo grab kā vels uz visām bedrēm :hahaha:
Profila bilde
RENIO
E36 Club Latvia
Ziņojumi: 11570
Pievienojies: 15 Mar 2011, 17:30
Braucu ar: 2 BMW
Atrašanās vieta: Rīga
Reputācija: 20
 
Kobreti tiešām tā ir ? Ka, ja apgriež otrādāk šaibu, tad grab?
Jo viņa tad sitas, pret atbalsta metālisko daļu?

Bet ja uzliek poliuretāna buksi (jo tās ir augstākas, nekā standarta), tad jau tai skaiņai īsti nevajadzētu būt...
Profila bilde
oshels638
Ziņojumi: 353
Pievienojies: 12 Apr 2011, 14:32
Braucu ar: sedanu
Apliekot otrādi, ja tur viss ir ok nav bijusi dzirdama nekāda graboņa, bet nu nestrīdēšos, mazums gadās visādi :gigigi: Bet nu zināms, ka daudzi liek otrādi, bet pats tomēr liku pareizi kā viņām jābūt, nemaksā viņas tik dārgi un arī nomaiņa ir pavisam viegla, lai pēc laika pamainītu :drink:
Profila bilde
Kobreti
Ziņojumi: 1305
Pievienojies: 13 Mar 2011, 14:02
Braucu ar: 325
Reputācija: 9
 
RENIO rakstīja:Kobreti tiešām tā ir ? Ka, ja apgriež otrādāk šaibu, tad grab?
Jo viņa tad sitas, pret atbalsta metālisko daļu?

Bet ja uzliek poliuretāna buksi (jo tās ir augstākas, nekā standarta), tad jau tai skaiņai īsti nevajadzētu būt...
nē nu man tur 'viss ir slikti' varbūt arī tapēc grab,bet kad uzliku pareizi palika klusāks!
Sanāk ja viņu uzliek otrādak tad viņa ir pret savu korpusu,un pa pedrēm tā bukse staigā uz augšu un sitās,vismaz man :supeer:
Cerams kad drīz varēšu braukt klusmā...lai gan tā pat ne divas dienas nepaies,kad kaut kas cits sāks krist uz nerviem :hahaha:
ciruliss
Ziņojumi: 23
Pievienojies: 22 Jūl 2011, 22:12
Braucu ar: M40B16
Atrašanās vieta: Kuldīga
Sveiki!
Kā tur ir ar to poliureatāna atbalstu, kādas ir izmaiņas, ja no parstā febi atbalsta pāriet uz šito..nav tā, ka izbrauc cauri bedrei un var uzreiz zobus pārskaitīt ?
principā kādi ir plusi un mīnusi ? :rolleyes:
Profila bilde
Agris
E36 Club Latvia
Ziņojumi: 2665
Pievienojies: 27 Feb 2011, 22:43
Braucu ar: 325
Reputācija: 14
 
izlasi topiku veelreiz un saliidzini abas bukses, tad sapratiisi.
Profila bilde
Emik
Ziņojumi: 216
Pievienojies: 04 Dec 2011, 09:13
Braucu ar: 318 e36,e46
gribetu zinnat izmaksas poliureatāna atbalstiem!un man laikam ar 6ada problema viena sturi aizmugureja braucot pa bedret dauzas amutis!
Profila bilde
zeltinsh
Ziņojumi: 956
Pievienojies: 21 Mar 2012, 21:04
Braucu ar: E36
Reputācija: 3
 
PBSHB
Uzzvani sīkajam. 27833148
Profila bilde
Emik
Ziņojumi: 216
Pievienojies: 04 Dec 2011, 09:13
Braucu ar: 318 e36,e46
sikais ar vinas tirgo cik saprotu ja! :clap:
Profila bilde
zeltinsh
Ziņojumi: 956
Pievienojies: 21 Mar 2012, 21:04
Braucu ar: E36
Reputācija: 3
 
uzjautā viņam.
Ir opcija arī lētāk to visu izdarīt un uztaisīt tur cietas bukses! Zinu, ka vairāki no šejienes, ieskaitot mani, tā ir izdarījuši! :super: