Motora Diagnostika Mājas Apstākļos(the basics)
Nepieciešamais darba rīks
* digitālais testeris _ esot letāli izmatot parasto Ne šadu-- DIY būs par elektriskajām dzinēja vadības/kontorles ierīcem benzīna dzinējiem ar BOSCH vadību!
Degvielas iesmidzināšana un sagatavošana/s(agregāti) 1. Degvielas sūkņa relejs 2. galvenais relejs (DME) 3. Apslides relejs lamda zondei
Lamda zonde
1Melns vads-zeme
2peleks-signāls
3balts vads-apsilde
4balts vads ar svītru-apsilde(minus) ((vai arī bez svītras ir mīnus))
1.Pārbaude-iedaribniet dzinēju,pēc kāda laika japarādās pūlsējošam siganālm starp 1 un 2 kuram ir jābūt diapzonā no 0,2-0,8V ja singals iziet ārpus robežām,tad pārbaudam apsildi! Ja singāla nav mainam zondi.
2.Apsildes pārbaude-atvienojot štekeri,ieslēdzam aizdedzi,pārbaudam spriegumu starp 3 un 4 jābūt 12v,ja sprieguma nav pārbaudam zondes apsildes releju!
Pārbaudam apsildes ķedi pašā zondē,attiecīgi nomēram ķēdi--diodes režimā--starp 3 un 4 pie zodes štekera,ja ķēde ir pārauta mainam zondi!
Gaisa masas mērītājs
(DME 1.7) m40 m42 m43 (varu kļudīties par m43)
Noņemam gumijas apavalku,lai tiktu klāt vadiem
1.Ieslēdzam aizdedzi
2.pārbaudam spriegumu starp kontaktu 1 un zemi-spriegumam jābūt 5V (vadu numerācija ir uz patronas,aŗi lamda zondei)
3.Noņemam mērītāju no gaisa kastes
4.Pieslēdzam ommetru pie 1 un 2
5. ar pirkstu lēnam spiež gaisa lūku vaļa,pretestībai ir jāmainas ļoti laideni,ja tā mainās ar parāvumiem mainam mērītaju!
6.pārbaudam temperatūras dačiku iekša mēritājā,atvienojot štekeri
izmēram pretestibu starp 4 un 5 pretestībām ir jāsakrīt aptuveni pēc tempereatūras
-10C 7-11,6kOm
+20C 2,1-2,9kOm
+80C 0,27-0,40kOm
TABULA 1.
(DME 3.1/3.3.1) m44 M50 M52
1.Atveinojam prezi no štekera
2.iedarbinam dzinēju un uzsildam to
3.izslēdzam dzinēju un novērojam novērojam stiepli,kas ir iekša GMM(gaisa masas mērītājs),tai pēc izdarbināšanas aptuveni pēc 4 sec ir jāiekvēlojās(tā viņa attīras no putekļiem)! Ja viņa niekvēlojas,tad vai nu elektronsiks,vai mehānisks bojājums(ja ir pārauta)
4.Pieslēdzam voltmetru pie 1 un 4 ar iesprauztu štekeri (ka jau teicu uz patronas ir apzīmējumi)
Izpildot augstak minētās darbības 2 un 3 pēc 4 sekundēm ir jāreģistrējas īsam sprieguma kāpumam 4V,ja spriegums ir bet stieple neiekvēlojas mainam dačiku(elektrisks bojājums)
Ja sprieguma nav problēma būs vados
5.izslēdzam aizdedzi un atvienojam mērītāju
6.nomēram pretestibu starp 5 un 6,tai ir jābūt vienādai 3-4Om
Gaisa temperaturas dačiks(atrodas pie iepludes kolektora,blakus droselei) 1.atvienojam daciku
2.ieslēdzam aizdedzi
3.parabudam spriegumu jābūt 5V (tur ir tikai divi vadi sajaukt-neiespējami)
4. pārbaudam pretestību atvienojot štekre
5.pretestībai jābūt sk. TABULA 1.
Drosles stāvokļa dačiks 1.novelkam prezi un ielsēdzam aizdedzi
2.starp 1 un zemi spreigumam ir jabut 5V
3.atvienojam štekeri
4.izmeram pretestibu starp 1 un 3 nominala pretestībai ir jabūt 4kOm
5.pieslēdzam ommetru pie 1 un 2 un lēnam atveram pāšu droseli,pretestībai ir laideni jāmainās no 1-4kOm
Brīvgaitas regulātors
1.Iedarbina dzinēju (ja viņs darbojās viņs dīvaini sīc,var dzirdēt ja ieklausās)
2.Izdarbina dzinēju un atvienojam dačiku
3.nomēram pretestibas starp:
1 un 2 = 20+/- 5Om
2 un 3 = 20+/-5 Om
1 un 3 = 40 Om
Aizdedzes spoles
4cil dzinējam (m42)
1. atvienojam aizdedzes spoles galveno štekeri
2.ieslēdzam aizdedzi un parbaudam spriegumu stapr 2 un zemi (12V) ja sprieguma nav,vaina vados!
3.izslēdzam aizdedzi
4.pārbaudam pretestību starp 1 un 2 norma ir no 0.4-0.8Om pēc tam 3 un 2 utt.
P.S. Lai kāds zinātajs palabo,jo nekad nav nācies saskārties šadu lielo štekeri pie spolēm
6cil dzinejam 1.noņemam prezi
2.pie ielslēgtas aizdedzes pārbaudam spriegumu stapr 15 (+) un zemi,katrai spolei (12V)
Izslēdzam aizdedzi!
3.Nomēram pretestību star 1(-) un 15(+) norma ir no 0.4-0.8Om
4.pārbaudam kopusa veselumu un zemi katrai spolei.
Kloķenes stāvokļa devējs 1.atvienojam dačiku
2.izmēram pretestību starp 1 un 2 norma skaitās 1280+/-10%Om
-Nezinu vai tas ir normāļi bet man abiem motoriem M42 un M50 pretestība bija 5xxOm,uzskatu,ka tā arī varētu būt norma
Sadalenes stāvokļa devējs
Principā tās pāšas darbības,kas ar kloķenes devēju!
* digitālais testeris _ esot letāli izmatot parasto Ne šadu-- DIY būs par elektriskajām dzinēja vadības/kontorles ierīcem benzīna dzinējiem ar BOSCH vadību!
Degvielas iesmidzināšana un sagatavošana/s(agregāti) 1. Degvielas sūkņa relejs 2. galvenais relejs (DME) 3. Apslides relejs lamda zondei
Lamda zonde
1Melns vads-zeme
2peleks-signāls
3balts vads-apsilde
4balts vads ar svītru-apsilde(minus) ((vai arī bez svītras ir mīnus))
1.Pārbaude-iedaribniet dzinēju,pēc kāda laika japarādās pūlsējošam siganālm starp 1 un 2 kuram ir jābūt diapzonā no 0,2-0,8V ja singals iziet ārpus robežām,tad pārbaudam apsildi! Ja singāla nav mainam zondi.
2.Apsildes pārbaude-atvienojot štekeri,ieslēdzam aizdedzi,pārbaudam spriegumu starp 3 un 4 jābūt 12v,ja sprieguma nav pārbaudam zondes apsildes releju!
Pārbaudam apsildes ķedi pašā zondē,attiecīgi nomēram ķēdi--diodes režimā--starp 3 un 4 pie zodes štekera,ja ķēde ir pārauta mainam zondi!
Gaisa masas mērītājs
(DME 1.7) m40 m42 m43 (varu kļudīties par m43)
Noņemam gumijas apavalku,lai tiktu klāt vadiem
1.Ieslēdzam aizdedzi
2.pārbaudam spriegumu starp kontaktu 1 un zemi-spriegumam jābūt 5V (vadu numerācija ir uz patronas,aŗi lamda zondei)
3.Noņemam mērītāju no gaisa kastes
4.Pieslēdzam ommetru pie 1 un 2
5. ar pirkstu lēnam spiež gaisa lūku vaļa,pretestībai ir jāmainas ļoti laideni,ja tā mainās ar parāvumiem mainam mērītaju!
6.pārbaudam temperatūras dačiku iekša mēritājā,atvienojot štekeri
izmēram pretestibu starp 4 un 5 pretestībām ir jāsakrīt aptuveni pēc tempereatūras
-10C 7-11,6kOm
+20C 2,1-2,9kOm
+80C 0,27-0,40kOm
TABULA 1.
(DME 3.1/3.3.1) m44 M50 M52
1.Atveinojam prezi no štekera
2.iedarbinam dzinēju un uzsildam to
3.izslēdzam dzinēju un novērojam novērojam stiepli,kas ir iekša GMM(gaisa masas mērītājs),tai pēc izdarbināšanas aptuveni pēc 4 sec ir jāiekvēlojās(tā viņa attīras no putekļiem)! Ja viņa niekvēlojas,tad vai nu elektronsiks,vai mehānisks bojājums(ja ir pārauta)
4.Pieslēdzam voltmetru pie 1 un 4 ar iesprauztu štekeri (ka jau teicu uz patronas ir apzīmējumi)
Izpildot augstak minētās darbības 2 un 3 pēc 4 sekundēm ir jāreģistrējas īsam sprieguma kāpumam 4V,ja spriegums ir bet stieple neiekvēlojas mainam dačiku(elektrisks bojājums)
Ja sprieguma nav problēma būs vados
5.izslēdzam aizdedzi un atvienojam mērītāju
6.nomēram pretestibu starp 5 un 6,tai ir jābūt vienādai 3-4Om
Gaisa temperaturas dačiks(atrodas pie iepludes kolektora,blakus droselei) 1.atvienojam daciku
2.ieslēdzam aizdedzi
3.parabudam spriegumu jābūt 5V (tur ir tikai divi vadi sajaukt-neiespējami)
4. pārbaudam pretestību atvienojot štekre
5.pretestībai jābūt sk. TABULA 1.
Drosles stāvokļa dačiks 1.novelkam prezi un ielsēdzam aizdedzi
2.starp 1 un zemi spreigumam ir jabut 5V
3.atvienojam štekeri
4.izmeram pretestibu starp 1 un 3 nominala pretestībai ir jabūt 4kOm
5.pieslēdzam ommetru pie 1 un 2 un lēnam atveram pāšu droseli,pretestībai ir laideni jāmainās no 1-4kOm
Brīvgaitas regulātors
1.Iedarbina dzinēju (ja viņs darbojās viņs dīvaini sīc,var dzirdēt ja ieklausās)
2.Izdarbina dzinēju un atvienojam dačiku
3.nomēram pretestibas starp:
1 un 2 = 20+/- 5Om
2 un 3 = 20+/-5 Om
1 un 3 = 40 Om
Aizdedzes spoles
4cil dzinējam (m42)
1. atvienojam aizdedzes spoles galveno štekeri
2.ieslēdzam aizdedzi un parbaudam spriegumu stapr 2 un zemi (12V) ja sprieguma nav,vaina vados!
3.izslēdzam aizdedzi
4.pārbaudam pretestību starp 1 un 2 norma ir no 0.4-0.8Om pēc tam 3 un 2 utt.
P.S. Lai kāds zinātajs palabo,jo nekad nav nācies saskārties šadu lielo štekeri pie spolēm
6cil dzinejam 1.noņemam prezi
2.pie ielslēgtas aizdedzes pārbaudam spriegumu stapr 15 (+) un zemi,katrai spolei (12V)
Izslēdzam aizdedzi!
3.Nomēram pretestību star 1(-) un 15(+) norma ir no 0.4-0.8Om
4.pārbaudam kopusa veselumu un zemi katrai spolei.
Kloķenes stāvokļa devējs 1.atvienojam dačiku
2.izmēram pretestību starp 1 un 2 norma skaitās 1280+/-10%Om
-Nezinu vai tas ir normāļi bet man abiem motoriem M42 un M50 pretestība bija 5xxOm,uzskatu,ka tā arī varētu būt norma
Sadalenes stāvokļa devējs
Principā tās pāšas darbības,kas ar kloķenes devēju!
Pēdējais labojis Kobreti - 24 Sep 2011, 01:32, kopā labots 2 reizes.
vienvārdsakot apnika jau rakstīt,vēl šis tas palika Kādu citu dienu pabeigšu,par degvielas sūkni,sprauslam,detonācijas deveju!
Ieteikumi un labojumi studijā
Ieteikumi un labojumi studijā
ritigi labs! kad man bus bik vairak laika tad piemetisu klat vel bik savadaku infu! es personigi to visu meriju pataisno no motora galvana ecu, attiecigi ari uzreiz parbaudot vadu stavokliKobreti rakstīja:vienvārdsakot apnika jau rakstīt,vēl šis tas palika Kādu citu dienu pabeigšu,par degvielas sūkni,sprauslam,detonācijas deveju!
Ieteikumi un labojumi studijā
...
butu ļoti labi
pārbaudot apsildi,starp 3 un 4 kontaktu,ieslēdzot aizdedzi,man tur ir 0.00v bet kad iedarbina motoru,tad viss ir ok,rāda 12.0v vai tas ir normāli??uzklausīšu jūsu viedokļus
Paldies.tad nu tālak:
1.tiko pielaižot,zonde sāk pulsēt pēc 3 minūtēm (izmērīju)
2.tukšgaitā staigā no 0.08 (zemākais rādījums) līdz 0.85 (augstākais rādījums)
3.gāzējot,rādījums aiziet līdz pat 0.91
vai šis vis ir ok?vai kautkas netā
1.tiko pielaižot,zonde sāk pulsēt pēc 3 minūtēm (izmērīju)
2.tukšgaitā staigā no 0.08 (zemākais rādījums) līdz 0.85 (augstākais rādījums)
3.gāzējot,rādījums aiziet līdz pat 0.91
vai šis vis ir ok?vai kautkas netā
man jau liekas ka zonde kautkad sasniegs kapus. bet tik liels specss neemsu,. bently manuaali mineets ka 0.2-0.8 - paskaties paarliecinies vai es pareizi saku.
3 min moz pilniigi ausktam motoram- bet skiet ka vajadzeetu buut aatraak, bet tas jau daudz nekeo neizsaka, galvenais ka uzsilst.
3 min moz pilniigi ausktam motoram- bet skiet ka vajadzeetu buut aatraak, bet tas jau daudz nekeo neizsaka, galvenais ka uzsilst.
jā,tas bija pilnīgi aukstam motoram.Nu man jau ar liekas,ka zonde tā kā nākas nerukā..Paldies par viedokli
atradu ka 0.2 - 0.8 tukshgaitaa. bet domajau pameeri sho siltam dzineejam.
lai veiktu precizus merijumus ir jabut labam testerim! ja ir letais gals tie radijumi varetu but ari nedaudz savadaki, tapec ja ackjiras tuikai nedaudz, tad neker krenki
...
šķiet, ka Driver teica, ka idealakaja varianta esot 0.49-0.51 , man bija kaut kas ap 0.6 ar kaut ko un teica, ka esot stipri par liesu un ja4eko kur problema, jo zonde lasa parlieku gaisa klatbutni - kaut ka taa......
neliela ķibele.Gaisa masas mērītājam.
pievienoju testeri pie 1.un 2 kontakta un uzslēdzu uz omiem (kā teikts instrukcijā)
tad ar pirkstu vēru vaļā gaisa lūku,un man testerim tie rādījumi nemainījās vispār
domāju ka mērītājs čupā,paņēmu otru gaisa masas mērītāju,pievienoju,tas pats,nekādas kustības.Kapēc tā? neticu,ka abi mērītāji čupā
kādi viedokļi?
motors M40 1.6i
pievienoju testeri pie 1.un 2 kontakta un uzslēdzu uz omiem (kā teikts instrukcijā)
tad ar pirkstu vēru vaļā gaisa lūku,un man testerim tie rādījumi nemainījās vispār
domāju ka mērītājs čupā,paņēmu otru gaisa masas mērītāju,pievienoju,tas pats,nekādas kustības.Kapēc tā? neticu,ka abi mērītāji čupā
kādi viedokļi?
motors M40 1.6i
to visu var ari nomerit pa taisno pie ecu, attiecigajiem piniem. pie reizes parbaudot vadus, meginasu sija ned nog sanemties un papildinat infu.
...
skaties uzmmanīgi ar to testeri, jo ci kes zinu kad testeris pārbauda pretestību, viņš padod savu nelielu, bet strāvu.. tā var nokaut g.m. mērītāju ...bet precīzi neatcerosputns26 rakstīja:neliela ķibele.Gaisa masas mērītājam.
pievienoju testeri pie 1.un 2 kontakta un uzslēdzu uz omiem (kā teikts instrukcijā)
tad ar pirkstu vēru vaļā gaisa lūku,un man testerim tie rādījumi nemainījās vispār
domāju ka mērītājs čupā,paņēmu otru gaisa masas mērītāju,pievienoju,tas pats,nekādas kustības.Kapēc tā? neticu,ka abi mērītāji čupā
kādi viedokļi?
motors M40 1.6i
Agri.tavas domas,ka mana zonde drīz sasniegs kapus apstiprinājās
joka pēc ieliku citu zondi,un volā braucot pa štrāsi degvielas ekonometrs nolaidās (ja vienmērīgi brauc uz 110) 7.5-8l uz simtu.Ar veco zondi bija ļoti janopūlas,braucot uz 100 km/h lai dabūtu 9.l uz simta
AGRI PALDIES PAR VIEDOKLI
joka pēc ieliku citu zondi,un volā braucot pa štrāsi degvielas ekonometrs nolaidās (ja vienmērīgi brauc uz 110) 7.5-8l uz simtu.Ar veco zondi bija ļoti janopūlas,braucot uz 100 km/h lai dabūtu 9.l uz simta
AGRI PALDIES PAR VIEDOKLI
tas jau nemaz nenoziimee ka vinja vesela! pārbaudīji ar testeri vai darbojas?