Pirmais ko pārbaudīt (lai nebūtu stulbu jautājumu)
Arī ganjau noderēs tiem kas neko nesaprot, bet grib iemācīties!. te gan shis tas lieks, bet noderees arii citiem auto.
1. Dzinēju nevar iedarbināt, ja
a indukcijas spole nedod augstsprieguma strāvu
b karburātoram/špricei netiek piegādāta degviela
c nepareizi iestādīta aizdedze
d aizsērējuši smidzinātāji un degvielas filtri
e dzinējs ir "pārsūkts"
f pārāk trekns degmaisījums
g izlādējusies akumulatora baterija
h apdeguši pārtraucēja kontakti
i sabojājies kondensators
j atvienojušies vai pārtrūkuši aidzedzes sistēmas vadi
k mitri aizdedzes sveču izolatori
l saplaisājis rotora izolātors un sadalītāja vāks ( bmw nav)
2. nestrādā viens cilindrs, ja
a bojāta aizdedzes sistēma
b nepareiza atstarpe starp sveces elektrodiem
c norauts svečvads
d ir nevienmērīgas pārtraucēja izciļņu ripas un pārmērīgs kustīgā kontakta sviriņas izdilums
e bojāta cilindru galvas starplika
f vārsti nenoslēdz cilindrus
3. Dzinējs strādā ar pārtraukumiem, ja
a apdeguši pārtraucēja kontakti
b nepareiza atstarpe starp pārtrauceja kontaktiem
c bojāti augstsprieguma vadi
d bojāta indukcijas spole
e nepareizi iestatīta aizdedze
f bojājies pārtraucēja-sadalītāja mehānisma centrbēdzes regulators vai vakuuma korektors
g vaļīgi aidzedzes sistēmas vadu savienojumi
h nepareizi noregulēts karburators
i pārāk atšķirīga kompresija cilindros
j traucējumi degviela spadevē
k vaļīga pārtraucēja kustīgā kontakta atspere
4. Dzinejs pārkarst, ja
a vēla aidzedze
b vaļīga ventilatora siksna
c nepietiekoš dzesēšanas šķidrums
d zems eļļas līmenis dzinēja karterī
e bojāts eļļas sūknis
f degmaisījums vājāks par vajadzīgo
g radiātorā iesalis ūdens
h salauzts dzesēšanas sistēmas ūdens sūknis
i dzesēšanas šķidrumā ir katlakmens nosēdumi
5. Dzinējs noslāpst, ja
a mazs dzinēja kloķvārpstas tukšgaitas apgriezienu skaits
b nepietiekoša degvielas padeve
c bojājumi pārtraucēja, sadalītājā
6. Dzinēja cilindros ir vāja kompresija, ja
a līdz galam neieskrūvētas aidedzes sveces
b nepietiekami pievilktas cilindru galvas skrūves
c izdilušas vārstu un vārstu ligzdu darba virsmas
d pārāk maza atstarpe starp vārsta kātu un bīdītāju
e bojāta galvas bīve
f izdiluši virzuļa gredzeni un cilindru sieniņas
g virzuļu gredzeni ieēdušies virzuļu rievās
7. Klaudzieni un citi trokšņi dzinējā:
a degmaisījuma detonācija
b priekšlaicīga degmaisījuma aizdegšanās
c izdiluši klaņa un pamatgultņu ieliktņi
d izdiluši virzuļa pirksti
e izdiluši sadales zobrati
f nepareizas atstarpes starp vārstu kātiem un bīdītājiem
g izdilušas sadales vārpstas gultņu ieliktņi
h izdilis vai bojājies ūdens sūkņa gultnis
i izdilusi pārtraucēja-sadalītāja mehānisma vārpstiņa
j virzuļu gredzenu lūzumi
8. Dzinēja jauda samazinās, ja
a pārāk vājš vai pārāk trekns degmaisījums
b pārāk agra vai pārāk vēla aizdedze
c dzinējs pārkarst
d vāja kompresija dzinēja cilindros
e pārtraukumi dzinēja darbībā
f piesērējis trokšņu slāpētājs
9. šāvieni izpūtēja, ja
a pārāk trekns degmaisījums
b pārtraukumi aizdedzē
c pārāk vēla aizdedze
d izplūdes vārsts ligzdu nenoslēdz blīvi
A.Ribovskis "Vieglais automobīlis"
Tēma aizgūta no sierraclub.lv
1. Dzinēju nevar iedarbināt, ja
a indukcijas spole nedod augstsprieguma strāvu
b karburātoram/špricei netiek piegādāta degviela
c nepareizi iestādīta aizdedze
d aizsērējuši smidzinātāji un degvielas filtri
e dzinējs ir "pārsūkts"
f pārāk trekns degmaisījums
g izlādējusies akumulatora baterija
h apdeguši pārtraucēja kontakti
i sabojājies kondensators
j atvienojušies vai pārtrūkuši aidzedzes sistēmas vadi
k mitri aizdedzes sveču izolatori
l saplaisājis rotora izolātors un sadalītāja vāks ( bmw nav)
2. nestrādā viens cilindrs, ja
a bojāta aizdedzes sistēma
b nepareiza atstarpe starp sveces elektrodiem
c norauts svečvads
d ir nevienmērīgas pārtraucēja izciļņu ripas un pārmērīgs kustīgā kontakta sviriņas izdilums
e bojāta cilindru galvas starplika
f vārsti nenoslēdz cilindrus
3. Dzinējs strādā ar pārtraukumiem, ja
a apdeguši pārtraucēja kontakti
b nepareiza atstarpe starp pārtrauceja kontaktiem
c bojāti augstsprieguma vadi
d bojāta indukcijas spole
e nepareizi iestatīta aizdedze
f bojājies pārtraucēja-sadalītāja mehānisma centrbēdzes regulators vai vakuuma korektors
g vaļīgi aidzedzes sistēmas vadu savienojumi
h nepareizi noregulēts karburators
i pārāk atšķirīga kompresija cilindros
j traucējumi degviela spadevē
k vaļīga pārtraucēja kustīgā kontakta atspere
4. Dzinejs pārkarst, ja
a vēla aidzedze
b vaļīga ventilatora siksna
c nepietiekoš dzesēšanas šķidrums
d zems eļļas līmenis dzinēja karterī
e bojāts eļļas sūknis
f degmaisījums vājāks par vajadzīgo
g radiātorā iesalis ūdens
h salauzts dzesēšanas sistēmas ūdens sūknis
i dzesēšanas šķidrumā ir katlakmens nosēdumi
5. Dzinējs noslāpst, ja
a mazs dzinēja kloķvārpstas tukšgaitas apgriezienu skaits
b nepietiekoša degvielas padeve
c bojājumi pārtraucēja, sadalītājā
6. Dzinēja cilindros ir vāja kompresija, ja
a līdz galam neieskrūvētas aidedzes sveces
b nepietiekami pievilktas cilindru galvas skrūves
c izdilušas vārstu un vārstu ligzdu darba virsmas
d pārāk maza atstarpe starp vārsta kātu un bīdītāju
e bojāta galvas bīve
f izdiluši virzuļa gredzeni un cilindru sieniņas
g virzuļu gredzeni ieēdušies virzuļu rievās
7. Klaudzieni un citi trokšņi dzinējā:
a degmaisījuma detonācija
b priekšlaicīga degmaisījuma aizdegšanās
c izdiluši klaņa un pamatgultņu ieliktņi
d izdiluši virzuļa pirksti
e izdiluši sadales zobrati
f nepareizas atstarpes starp vārstu kātiem un bīdītājiem
g izdilušas sadales vārpstas gultņu ieliktņi
h izdilis vai bojājies ūdens sūkņa gultnis
i izdilusi pārtraucēja-sadalītāja mehānisma vārpstiņa
j virzuļu gredzenu lūzumi
8. Dzinēja jauda samazinās, ja
a pārāk vājš vai pārāk trekns degmaisījums
b pārāk agra vai pārāk vēla aizdedze
c dzinējs pārkarst
d vāja kompresija dzinēja cilindros
e pārtraukumi dzinēja darbībā
f piesērējis trokšņu slāpētājs
9. šāvieni izpūtēja, ja
a pārāk trekns degmaisījums
b pārtraukumi aizdedzē
c pārāk vēla aizdedze
d izplūdes vārsts ligzdu nenoslēdz blīvi
A.Ribovskis "Vieglais automobīlis"
Tēma aizgūta no sierraclub.lv