Enģeļacu uzstādīšana
Nav mans DIY! Bet atradu interentā. Kādam vrbt noderēs!
Materiāls inmantots no daripats.lv
Nepieciešamie materiāli un instrumenti:Materiāls inmantots no daripats.lv
* Skrūvgrieži;
* Universālais silikons.
Instalācijas laiks:
Eņģeļacu uzstādīšana E36 modelī aizņems aptuveni no 30-90 minūtēm. Ja šāds komplekts tiek uzstādīts jau otro reizi, tad tas aizņems mazāk laika. Uzstādīšana ir nedaudz sarežģītāka kā E46 modelī, bet praktiski atšķiras ar to ja šajā gadījumā lukturi būs jāņem ārā.
Pirms darba uzsākšanas:
Pārbaudiet vai eņģeļacu komplekts darbojas pirms instalācijas. Ja kāda no detaļām nedarbojas, tad apmainiet to, pirms tiek izņemti ārā priekšējie lukturi.
Der iegaumēt:
Tā kā riņķi ir trausli, tos nekādā gadījumā nevajadzētu locīt vai saliekt. Jāizturas saudzīgi.
Komplektācija:
4x CCFL Angel Eyes riņķi, 2x invertori, universāla pamācība angļu valodā
Eņģeļacu veidi:
CCFL eņģeļacis pieejamas baltā, dzeltenā, zilā un sarkanā krāsā. Ar baltajām un dzeltenajām eņģeļacīm ikgadējo tehnisko apskati iziet sākoties 2012.gadu NEVARĒS! Nelīdzēs arī to atvienošana. Tā kā izdomājam kārtīgi vai gribam sev enģeļacis!
Iesakam:
Ja plānojat uzstādīt savam auto eņģeļacis, iesakam pie reizes nomainīt arī priekšējo lukturu stiklus, kā arī priekšējos pagriezienus, ja esiet domājuši par to nomaiņu, jo darba gaitā tie tiks ņemti ārā. Pēc eņģeļacu uzstādīšanas iesakam apsvērt domu par ksenona komplekta uzstādīšanu miglas lukturos, jo ieslēgtas eņģeļacis (gabarītuguņi) kopā ar ksenonu miglas lukturos izskatās lieliski! Kā arī lai noslēptu eņģeļacu vadus, lieliski šajā gadījumā derēs E36 priekšējās lukturu uzlikas jeb tā saucamās “uzacis”.
Varam ķerties klāt darbiem:
Atveram motora pārsegu, noskrūvējam nost plastmasas uzliku.
Pirms izņemt priekšējo lukturi, ir jāizņem pagrieziena lukturis, kuru var izņemt ar skrūvgriezi nospiežot uz bildē norādīto klipsi.To ir pagrūti saredzēt, bet ja ieskatās, var pamanīt, ka pietiek uzspiest ar skrūvgriezi un klipsis atlec nost un var izņemt pagriezienu. Var gadīties, ka pagrieziens jau ir atvienojies.
Tālāk ir jāizņem priekšējais lukturis, atskrūvējot 5 skrūves – 3 augšā un pa vienai sānos lejas daļā. Jāatvieno arī attiecīgie vadi.
Tālāk, kad lukturis ir izņemts, tas ir jāsadala divās daļās. Gan lejā, gan augšā ir klipši, kurus vajag attaisīt, piepaceļot ar plakano skrūvgriezi. Lejā ir divi un augshā ir 3 klipši.
Tālāk ir jāizņem laukā stikli. To var izdarīt, prātīgi ar nazi izgriežot veco pelēko silikonu.
Ar asu nazi jānotīra viss atlikušais vecais silikons gan no luktura, gan no stikliem, svarīgi lai viss būtu tīrs.
Tad paņem vienu no riņķiem un uzliek tam virsū silikonu – nedaudz, nepārcenšoties, lai pieliekot stiklu, tas tikai saķertos ar silikonu. Ja būs pārāk daudz silikona, tad tas izlīdīs pa malām ārā un izskatīsies neglīti.
Riņķis jāpieliek un jānostāda pareizi un ļoti akurāti, jo vēlāk var būt problēmas stiklu dabūt atpakaļ lukturī, ja riņķis tiks ielikts nedaudz šķībi.
Silikonam ir jāļauj nožūt un tikai tad var ķerties tālāk pie darbiem. Kad silikons ir nožuvis, jāliek atpakaļ stiklus lukturī, bet nedrīkst sajaukt stiklus, jo tie ir dažādi – viens ir domāts ārējai pusei, kur ir lēca un ir tīrs stikls pa vidu (tuvā gaisma), bet otri domāti iekšpusē stiklam iet svītras pāri pa visu stiklu (tālā gaisma).
Ielikt stiklus atpakaļ var būt problemātiski, jāmēģina no sākuma vienu pusi, tad otru, jāmēģina manevrēt, jo tas ir pagrūti, bet nevajag pielietot šajā procesā vardarbību. Tam vienkārši ir vajadzīgs laiks. Kad riņķi ir ielikti, tad apkārt jānosmērē vēl ar silikonu, jācenšas silikonu iepildīt maksimāli dziļi spraugās visapkārt.
Silikonam atkal ir jāļauj nožūt. Kad tas ir nožuvis, varam ķerties pie priekšējo lukturu salikšanas. Šeit nevajadzētu būt nekādām problēmām, izņemot to, ka atkal vadiem vajag izurbt vietu, kur tiem iet, jo liekot kopā lampu un saspiežot vadus tie var pārplīst. Šeit ar urbi var izgriezt mazus caurumus, kur var izlaist vadus. Lampa stiprinās ar 2 klipšiem lejā un 3 augšā, jāpārliecinās, ka tie ir aiztaisījušies.
Vecās gabarītlampiņas jāizņem ārā no lukturiem. Tagad ir jāpievieno invertors pie gabarītlukturiem.
Pirms invertorus pievienot pie gabarītlukturiem, pārbaudiet ar testeri gabarītu izvadu polaritāti! Ja ir pieejams lodāmurs, vēlams pielodēt invertora vadus pie gabarītu vadiem.
Tālāk eņģeļacu invertors jāpiestiprina pie luktura no tā ārpuses, t.i., motortelpā. Nekādā gadījumā invertoru nedrīkst likt luktura iekšpusē, jo tas veicina tā pārkaršanu un stipri ātrāku nolietošanos.
Liekam lukturus atpakaļ automašīnā. Pieslēdzam vadus un pārbaudam, vai strādā Angel Eyes.
Strādā! Kamēr tie sasniedz savu maksimālo gaišumu, var paiet 5-10 minūtes – tie uzsilst, tas ir normāli.
Vadus kārtīgi sakārtojam un cik var paslēpjam. Ieliekam lukturus un pagriezienus atpakaļ vietās, pieskrūvējam un – braucam un priecājamies par paveikto.
Atveram motora pārsegu, noskrūvējam nost plastmasas uzliku.
Pirms izņemt priekšējo lukturi, ir jāizņem pagrieziena lukturis, kuru var izņemt ar skrūvgriezi nospiežot uz bildē norādīto klipsi.To ir pagrūti saredzēt, bet ja ieskatās, var pamanīt, ka pietiek uzspiest ar skrūvgriezi un klipsis atlec nost un var izņemt pagriezienu. Var gadīties, ka pagrieziens jau ir atvienojies.
Tālāk ir jāizņem priekšējais lukturis, atskrūvējot 5 skrūves – 3 augšā un pa vienai sānos lejas daļā. Jāatvieno arī attiecīgie vadi.
Tālāk, kad lukturis ir izņemts, tas ir jāsadala divās daļās. Gan lejā, gan augšā ir klipši, kurus vajag attaisīt, piepaceļot ar plakano skrūvgriezi. Lejā ir divi un augshā ir 3 klipši.
Tālāk ir jāizņem laukā stikli. To var izdarīt, prātīgi ar nazi izgriežot veco pelēko silikonu.
Ar asu nazi jānotīra viss atlikušais vecais silikons gan no luktura, gan no stikliem, svarīgi lai viss būtu tīrs.
Tad paņem vienu no riņķiem un uzliek tam virsū silikonu – nedaudz, nepārcenšoties, lai pieliekot stiklu, tas tikai saķertos ar silikonu. Ja būs pārāk daudz silikona, tad tas izlīdīs pa malām ārā un izskatīsies neglīti.
Riņķis jāpieliek un jānostāda pareizi un ļoti akurāti, jo vēlāk var būt problēmas stiklu dabūt atpakaļ lukturī, ja riņķis tiks ielikts nedaudz šķībi.
Silikonam ir jāļauj nožūt un tikai tad var ķerties tālāk pie darbiem. Kad silikons ir nožuvis, jāliek atpakaļ stiklus lukturī, bet nedrīkst sajaukt stiklus, jo tie ir dažādi – viens ir domāts ārējai pusei, kur ir lēca un ir tīrs stikls pa vidu (tuvā gaisma), bet otri domāti iekšpusē stiklam iet svītras pāri pa visu stiklu (tālā gaisma).
Ielikt stiklus atpakaļ var būt problemātiski, jāmēģina no sākuma vienu pusi, tad otru, jāmēģina manevrēt, jo tas ir pagrūti, bet nevajag pielietot šajā procesā vardarbību. Tam vienkārši ir vajadzīgs laiks. Kad riņķi ir ielikti, tad apkārt jānosmērē vēl ar silikonu, jācenšas silikonu iepildīt maksimāli dziļi spraugās visapkārt.
Silikonam atkal ir jāļauj nožūt. Kad tas ir nožuvis, varam ķerties pie priekšējo lukturu salikšanas. Šeit nevajadzētu būt nekādām problēmām, izņemot to, ka atkal vadiem vajag izurbt vietu, kur tiem iet, jo liekot kopā lampu un saspiežot vadus tie var pārplīst. Šeit ar urbi var izgriezt mazus caurumus, kur var izlaist vadus. Lampa stiprinās ar 2 klipšiem lejā un 3 augšā, jāpārliecinās, ka tie ir aiztaisījušies.
Vecās gabarītlampiņas jāizņem ārā no lukturiem. Tagad ir jāpievieno invertors pie gabarītlukturiem.
Pirms invertorus pievienot pie gabarītlukturiem, pārbaudiet ar testeri gabarītu izvadu polaritāti! Ja ir pieejams lodāmurs, vēlams pielodēt invertora vadus pie gabarītu vadiem.
Tālāk eņģeļacu invertors jāpiestiprina pie luktura no tā ārpuses, t.i., motortelpā. Nekādā gadījumā invertoru nedrīkst likt luktura iekšpusē, jo tas veicina tā pārkaršanu un stipri ātrāku nolietošanos.
Liekam lukturus atpakaļ automašīnā. Pieslēdzam vadus un pārbaudam, vai strādā Angel Eyes.
Strādā! Kamēr tie sasniedz savu maksimālo gaišumu, var paiet 5-10 minūtes – tie uzsilst, tas ir normāli.
Vadus kārtīgi sakārtojam un cik var paslēpjam. Ieliekam lukturus un pagriezienus atpakaļ vietās, pieskrūvējam un – braucam un priecājamies par paveikto.
Pēdējais labojis oscar - 13 Jūn 2012, 22:41, kopā labots 1 reizi.
labaak neliekiet, pirms tagad nezinat vai varēs iziet TA. gaidam turpmākos ziņojumus par veiksmēm un neveiksmēm :)
skati ejot vink atvienoju štekerus un nekādu problēmu
skati var iziet ja vini deg! ar ex bmw gaju un vis tip top! un un sakuma sim auto arii bija un arii izgaju taka ar to problemas nawa! :)
Šogad gāji? Jo visas dzirdētās problēmas ir notikušas šogad. Lūk vienam brīdinājums, vienam kas tur vēl. klavins no foruma zvanīja uz CSDD un tur it kā teica ka nevarēšot vairs iziet ar enģeļiem..
mazliet nepiekrītu tam,ka jālauž nost tās ķepiņas,man ielīda stikliņi vietā bez nekādu ķepiņu nolauzšanas un beigās,kur tipa jāizurbj divi caurumi,lai dabūtu vadu āra no lukturiem,arī neurbu,jo priekš kam vilkt vadus tur ārā,smuki gar reflektora augšpusi lien garām un izvelc ārā pie vāciņa kur gabarīta lampiņa,tur pievieno pie gabarīta vadiem,tad visu bloku iepihņī tur iekšā un vāciņu ciet,rezultātā no ārpuses nav redzami nevieni vadi un nekas nekur netorčī!
A pa to skati,da pašļi viņi visi,kā braucu,tā arī braukāšu ar eņģeļiem,a uz skati cik tur problēmu iemest citus lukturus!
A pa to skati,da pašļi viņi visi,kā braucu,tā arī braukāšu ar eņģeļiem,a uz skati cik tur problēmu iemest citus lukturus!
coupe 2.8
sogad ir tik februaris bet pagaskad gaju maija un vis bija tip top vins teica nekas saks mirgot vai nedegt un tad bus savadak! nezinu ka tagad bet engel acis jau sen iznemu ara jo pardega!
Paldies par info, ļoti smalki un labi es aprakstījis...
318is Limited Edition 94'
Low'N'Slow
Low'N'Slow
M diy bija minemts ka ar dzeltenam,baltam nevare6ot iziet ka ar zilam ko taisos likt?
Palasi Ceļu Satiksmes Noteikumu nodaļu par ārējās apgaismes ierīču lietošanu...Emik rakstīja:M diy bija minemts ka ar dzeltenam,baltam nevare6ot iziet ka ar zilam ko taisos likt?
Ja pats maruks būtu lasījis kādu no tiem noteikumiem tad ar daudz ko nāktos noņemt no auto . lasi 3x... pavisam nopietni, un netiek pieņemti nekādi tur a, man , da es uttt..marux rakstīja:Palasi Ceļu Satiksmes Noteikumu nodaļu par ārējās apgaismes ierīču lietošanu...Emik rakstīja:M diy bija minemts ka ar dzeltenam,baltam nevare6ot iziet ka ar zilam ko taisos likt?
marux ļoti labi zin, kas viņa auto nepatiks CSDD inspektoriem Bez tam, arī tie punkti ir pietiekami atbilstoši CSN prasībām, lai varētu strīdēties un kauties pretī, vienkārši negribas bojāt attiecības ar cilvēkiem, kas man darbu nodrošina . Un, jā, vismaz reizi gadā pārlasu mazo burvestību grāmatiņu un strīdīgos jautājumus mēdzu pārrunāt ar mazajiem zaļajiem vīriņiem
Latvijaa smiekliigi likumi, ka tik visu aizliegt un neko nelaut, kolhozs pilniigs! Te(Irijaa) es rulleeju ar saviem violeetiem engeliem un viss kulle, pagajshnedeel pretii brauc menti, es tik redzeeju ka vinsh man uzmeta
ka kurs ments patrapaas, reku mani toreiz ar zilajiem atri vien novaca no celja
...
kā tagad ir ar tiem eņģeļiem ? esmu izdomājis arī sev uzlikt ar laiku.
vispār tāds labs jautājums. vai tad jaunajiem modeļiem eņģeļi nenāk no rūpnīcas ?
vispār tāds labs jautājums. vai tad jaunajiem modeļiem eņģeļi nenāk no rūpnīcas ?
NEVAR IZIET AR EŅĢEĻIEM! 2 PUNKTI, ARĪ AR ATSLĒGTIEM NEVAR, VIŅI VNK TUR NEDRĪKST BŪT!
Rapakivi rakstīja:Nierēm rāmis izskatās kā uzkačāts ar botoksu.
Kaa vinji definee to ka acis ir ?
man ir atsevishki lukturi ar engel'acim bet tur ir stikls no plastmasas un maziet noskrapets , varbut kkur var dabut normalu stiklinju vajbus labak nopulet to plastmasu ?
<C> Way
Nesertificēti gabarītlukturi vai kaut kā tā.
tieši tā, kka bija nav tagad pie rokas papirs, pateiktu, cerēju ka neredzēs, bet ieraudzīja!
Rapakivi rakstīja:Nierēm rāmis izskatās kā uzkačāts ar botoksu.