Klavz 328 Cabrio OEM+
Hardtop un vaderi un visi tie mazie retie sīkumiņi ko tikai e36 zinātāji spēj novērtēt
Ļoti skaists auto Un patīkami izskatās pogu pilnais salons. Tā turpini!
Bauda acīm
p.s. Ieteiktu sakopt priekšējos sēdekļus ar tiem paredzētajiem līdzekļiem, uz kopējā salona fona lec acīs (plaisiņas un spīdums), bet nu atkārtošos, ir ļoti patīkami lasīt un skatīt
p.s. Ieteiktu sakopt priekšējos sēdekļus ar tiem paredzētajiem līdzekļiem, uz kopējā salona fona lec acīs (plaisiņas un spīdums), bet nu atkārtošos, ir ļoti patīkami lasīt un skatīt
Jap, tieši visādas retās lietas un nieciņi ir tas, ko gribu savākt Un viņu īstenībā ir daudzMixCerpins rakstīja: ↑12 Jūn 2020, 22:26 Hardtop un vaderi un visi tie mazie retie sīkumiņi ko tikai e36 zinātāji spēj novērtēt
Paldies
Jā, vāderi nav tā pirmā svaiguma, kādu dienu tiks pāršūti Šogad gan vēl nesanāca laiks viņus kārtīgi iztīrīt, tapēc atkal tādi spīdīgāki palikuši
kosmoss kāds darbs un laisk ieguldīts.. respect.
es gan sākot lasīt mazliet cerēju, ka būs "modena" salons. imo labākā kombinācija, bet nu tajā krāsā vaderus USA tirgo 2x dārgāk kā melnos
es gan sākot lasīt mazliet cerēju, ka būs "modena" salons. imo labākā kombinācija, bet nu tajā krāsā vaderus USA tirgo 2x dārgāk kā melnos
Man agrāk bija 96g kupeja. PFL brille, fl bampers, salonā panelis ar airbag, spārnos vecie paviņi. M52 jau ar pareizo apkari (ne no m50). Bet bija 96g sākums, so iespējams, ka ap septembri mainījās, jo 97g sākuma kupejai man viss ir FL (gribu pfl tho : )
Pēdējais labojis TomSkarsts - 13 Jūn 2020, 14:14, kopā labots 1 reizi.
Being second is being the first of the losers. /Senna/
Par salona krāsu es pats nezinu, kad bija dzeltenie krēsli, tad beigās jau viņi sāka iepatikties, kad pāršūs krēslus, tad ilgi būs jādomā, kādus gribuTomSkarsts rakstīja: ↑13 Jūn 2020, 13:54 kosmoss kāds darbs un laisk ieguldīts.. respect.
es gan sākot lasīt mazliet cerēju, ka būs "modena" salons. imo labākā kombinācija, bet nu tajā krāsā vaderus USA tirgo 2x dārgāk kā melnos
Pa skaisto un tas darbs padarītais.
Trackday.lv vai hydroscand, 100-130e atkariba cik tev slaukas 4 vai 6
Man šķiet, ka nav, šiem ir zeltītas skrūves un tie diski pie manis ir jau kādus gadus trīs, dabūju mantojumā no iepriekšējā cabrio (lietotāja Meeris vecais cabrio)
Tieši tā kā Vladen pieminēja. Pats nepirku, tikai dabūju uztaisīt divas priekšējās Hansaflexā un iemainīju pret šo komplektu, tur viņi arī ar visiem HEL logo sataisīja.
Prieks dzirdēt
es pirku tās armētās šļaukas iekš Adparts - tieši tās pašas Hell
Vēlviena rotācija ap sauli pievarēta, kautkas atkal ir izdarīts
Izdarītie darbi :
Kautkad pagājušās vasaras noslēgumā izdomāju, ka vajadzētu ielikt motortelpas apgaismojumu, kas jau kādu laiku stāv un gaida savu kārtu.
Vadi savilkti pēc OEM shēmas, lampiņa tiek aktivizēta, ja izpildās abi nosacījumi - ieslēgti gabarīti un ataisīts motora pārsegs. Slēdzis ievietots tam paredzētajā vietā.
Secinājums, tumsā spīd diezgan spoži, iekšā parastā kvēlspuldze, nav LED.
Ap 2020 Jāņu laiku iebraukts maģiskajos 160k km
Pateicoties lietotājam @Igooo dabūts pilns lampu skalotāju komplekts un pie viena vēl nopirkta koka apdare, kura gan vēl nav uzstādīta, jo gribas to mazliet pārtaisīt.
Jādzen iekšā un jāsāk darboties, lampas ārā, buferi nost.. nu jau nezinu, kuru reizi
Satīrīti un nokrāsoti skalotāju un trubu turētāji, pirkti jauni OEM pāris gadus atpakaļ, bet tāpat jau bija aprūsējuši
Uzstādīts trubu turētājs, pieskrūvējas lanžeronu galos, viss smuki sapas ar gaisa novirzītājiem.
Mazs kāsis sanāca ar skalotāju turētāju stiprināšanu, speciāli pasūtiju attiecīgos metāla stiprinājumus, kas iespraužas televizorā, kam būtu jābūt, taču, pēc avārijas ir uzlikts vecāks (vai jaunāks) televizors, kuram ir otrs stiprināšanas veids ar plastmasas buksēm. Bet tie veikli izņemti no donora. Atšķiras tas, ka vienam ir taisnstūrveida un otram kvadrātveida caurumi.
Nu jau pareizi plastmasas štrunti ir vietā
Tālāk jau pašas sprauslas un trubas jāsaliek un jāsavelk.
Komplektā nāca arī Intensive wash slēdzis, kas nenāk standartā lampu apskalotājiem, jo paši lampu skalotāji tiek aktivizēti, ja ir ieslēgtas gaismas un tiek smidzināts uz loga. Slēdzis uzstādīts, kā papildus rets sīkums
Izņemts bardačoks, lai varētu nomainīt logu tīrītāju releju uz +SRA releju, pie viena pievilkti trūkstošie vadi štekerī, lai viss strādātu korekti, tagad štekeris ir aizpildīts pilnīgi. Viss atkal savilkts pēc OEM shēmas.
Ievilkts kārtējais drošinātājs OEM vietā un savilkti vadi līdz skalotāju sūknim. Vadi akurāti par tiem paredzētajām vietām salikti
Sameklēts un uztaisīts štekeris lampu skalotāju sūknim ar attiecīgā šķērsgriezuma vadiem
Tālāk talkā tiek ņemts BMW EBA, ļoti labs resurss prieks retrofitiem, nepieciešams vecajā brillē izurbt precīzus caurumus, kur atradīsies skalotāju sprauslas, viss ilustratīvi parādīts ar bildēm un izmēriem Interesanti, ka retrofitā tiek izmantota vecā brille, nevis tiek nomainīta uz brilli ar paredzētajām vietām, kas liekas būtu daudz racionālāk dīlerim
Pie viena lai būtu tiešām drošs par pamatu ņēmu brilli, kas nāca līdz komplektam, no tās nokopēju paraugu, pārnesu to uz veco brilli un tad ar lielu pacietību urbu un vīlēju, līdz bija vēlamais rezultāts
Beigās sanāca tieši tā kā biju iedomājies, sprauslas pieguļ ļoti labi, pašas sprauslas regulējas visās asīs, jāliek viss virsū un bez bufera jāsaregulē, jo tā vislabāk tiek klāt. No sākuma kautkā negribīgi viņas bīdijās ārā, bet pēctam pieregulējot viss sāka strādāt bez problēmām
Skatoties BMW EBA retrofitus uzdūros kautkam redzētam, proti - caunu atbaidīšanas iekārtas retrofits. 2018. gadā kad nopirku auto, zem motora pa apakšu bija savilkti vadi un sensori uz kuriem bija sprieguma brīdinājumi, daudz nedomājot izrāvu to visu ārā un aizmirsu par to, nodomādams, ka tas ir kāds random dzīvnieku atbaidītājs, līdz tam, kad ūzdūros tam kā OEM opcijai, diezgan interesanti, ko tikai nepiedāvāja
Ilgi meklēju Hi-Fi pogu, lai "pabeigtu" Harman Kardon retrofitu, tiesa, kabrioletam tāda orģināli nenāca, tiem nāca "spatial sound relay", kuru dzīvē neesmu nemaz redzējis un likās ļoti sarežģīta un nevajadzīga lieta, respektīvi, viņš pārslēdz pastiprinātāju attiecīgi no ātruma ar kādu brauc un vai ir nolaists vai pacelts jumts, tākā negribēju tādu čakaru biju nolēmis par pogu, jo tā arī izskatās smukāk un aizpilda vietu Beigās kādā garā ziemas vakarā, uzdodot kārtējos jautājumus BMW entuziastam no ASV, nejauši ieminējos, ka meklēt HK pogu un viņš atsūtija bildi, ka viņam ir veselas piecas, tā nu viņš laipni teicās, ka par shippinga tiesu man uzdāvinās vienu Pēc pāris nedēļas poga jau klāt
Štekeris līdzi nebija, sameklēju donora vadu buntē, ka benķu apsildes pogas štekeris ir ļoti līdzīgs, mazliet modificēju to, sapinoju vadus pēc krāsām un pēc OEM kupejas shēmas savilku tos. Viss strādā un ir jūtama izmaiņa skanējumā pārslēdzot pogu.
Tad bija pienākusi kārta priekšas PDC "retrofitam", kautkad meklējot idejas uzdūros, ka ir pāris E36 ar priekšas parkingsensoriem, izdomāju, ka arī gribu pamēģināt uzstādīt. Ir varianti, kad tiek izmantoti divi E36 PDC moduļi, respektīvi viens priekšai un viens aizmugurei, bet man tas kautkā ne līdz galam patika, jo tad tās sistēmas nav saistītas un darbojas pilnīgi atsevišķi.
Pameklējot vēl info atradu vienkāršāku recepti - E38 PFL PDC bloks ar dzelteno štekeri, kas atbalsta 8 sensorus un TxD un RxD līnijas.
Liels paldies EEAUTO, kas sagādāja gandrīz visu ko vajadzēja un par ļoti draudzīgu cenu.
Jāsāk ar pašu vadības bloku, tas ir ārēji identisks E36 blokam, kas nozīmē, ka der tam paredzētajā vietā
Tālāk jau sākas bardaks un shēmu pētīšana, nepieciešams pievilkt pāris vadus, dažus pinus samainīt vietām, kā arī pašus sensora vadus aizvilkt uz priekšu. Pats bloks atrodas diezgan grūti pieejamā vietā aizmugures spārnā aiz jumta elektromotora.
Pašus sensorus un to vadus dabūju aizmugurējos no E39 PFL, vadus nācās pagarināt, orģināli tie nāk "shielded", tākā tādi nebija pieejami, izmantoju OEM sapītos mūzikas vadus, varu pateikt, ka viss strādā un nav nekādu problēmu
Protams atkal jāceļ ārā sēdeklis, jāceļ augšā paklājs, lai to visu pa orģinālajām vietām aizvilktu no viena gala uz otru
Zem paklāja vadu paredzētajā vietā jau sāk palikt par maz vietas, knapi var dabūt virsū nosedzošo plastmasu. Aizmugurē arī viss smuki, pa orģinālo vietu
Kad viss savilkts, tad jāsalodē paši sensoru vadi, tākā īsti gar priekšas spārnu nav paredzēti tik daudz vadi, tad ar vietu bija ļoti cieši, bet tur viss veiksmīgi salikās savās vietās un nekas nekrīt acīs
Pirms sākās viss šis retrofits, grūtākais bija atrast pašu PDC pogu, šī konkrētā nāca E32 un E31, nepagāja ne pāris mēneši un beigās to izdevās atrast tepat Latvijā. Par to atkal liels paldies jāsaka EEAUTO Šo pogu var atrast arī viena vakara laikā, bet tad jābūt gatavam šķirties no 300+ eiro
Kad visi vadi savilkti un poga pielikta var sākt priecāties par jauno kopskatu
Kad viss elektroniskais ir izdarīts, tad nepieciešams sākt urbt un graizīt Sākumā man bija tie paši E39 PFL sensoru kronšteini, bet uztaisot urbumu moldingā un iekausējot to vietā sapratu, ka nepatīk skats, gribēju tādu pašu kā aizmugurē.
Tāpēc dabūti E36 aizmgures PDC moldingi, no kuriem paņemti kronšteini, lai tos ieliktu priekšā. Paši moldingi ir diezgan saguruši un apskrāpēti, tāpēc šie ir tāda V1 versija, kas beigās iznāca, kā pašam liekas ļoti ok. Plānā ir jauni OEM moldingi, kuros saurbt caurumus Tākā viņi tur nekad nebija paredzēti, tad nākas diezgan pagraizīt balku, pašu buferi un arī mazu daļu no balkas amortizatora
Jaunais kopskats. Kāds varbūt prasīs, kā var zināt vai pīkst aizmgures sensori vai priekšējie. Priekšējie skandina "gongu", kas ir vadītājam zem kājām un aizmugurējie skandina tumbu, kas atrodas aizmugurē labajā pusē
Atkal pateicoties @Igooo dabūti daudz svaigāki OEM miglinieki, šie "jaunie" ražoti 2014 gadā. Vecie bija palikuši galīgi duļķaini, tākā nepatīk dzidrās miglas, tad speciāli meklēju orģinālās.
Bildē pa kreisi vecais miglas lukturis, bufera bildē pa labi vecais miglas lukturis.
Tad veiksmīgā kārtā caur Facebook no Francijas nopirkti New old stock Hella lukturi, ražoti 2001. gadā vēljoprojām atrādās orģinālājās kastēs un nereizi nebija uzlikti uz auto. Bildē stikli nomiglojušies, jo no aukstuma ienesti siltumā Vecajiem stikli bija diezgan nokapāti, ieliekot šos "jaunos" daudz svaigāks skats uz auto no priekšas.
Kautkad ziemas vidū uzpeldēja nākošā problēma - nomira komforta modulis, logi dzīvoja savu dzīvi, attaisot bagažnieku, logi paši nolaidās lejā, augšā varēja dabūt tikai, ja auto rūc vai arī pulti aiztaisot. Sāku risināt problēmu, bija cits modulis, bet no sedana, līdz ar ko to vajadzēja pārkodēt un tad sākās ADS diagnostikas/kodēšanas iekārtas būvniecība.
Liels paldies @Denn, kurš apstāstija un ievirzīja ar ko vispār sākt un palīdzēja tikt galā ar dažādām problēmām.
Viss sākās ar to, ka pasūtiju TinyADS adapteri no ASV un PCMIA to RS232 adapteri, pagāja kāds mēnesis līdz to dabūju.
Adapteris dabūts, salodēts, bet saprasts, ka PCMIA adapteris neatbalsta īstos portus un es nekam īsti nevaru pieslēgties, erroru jūra un milzīgs troubleshootings
Pēctam sāku meklēt laptopu ar īstu R232 portu, kas kā izrādās mūsdienās nav tik viegli atrodams par saprātīgu cenu Tāpēc lai notestētu sistēmu un mazliet aprastu ar to, kādu laiku bakstījos šādā veidā, jo visiem vecajiem desktop datoriem r232 ports nāk standartā
Nu beidzot dabūts portatīvais ar pareizajiem portiem un tā lieta kļuvusi daudz praktiskāka, sainstalēts EasyDIS, vecā Inpa, NCS Expert, Tool32 utt. Joprojām kaut kur uzrodas pa kādam erroram, bet to lēnām atrisinot sanāk pieslēgties arvien labāk.
Beigās tomēr nesanāk pieslēgties diviem blokiem - spidometram un komforta modulim, rakos ilgi un dikti, secināju, ka problēma ir kautkur mašīnā, pacietība jau bija beigusies, tāpēc pārliku komforta bloku iekš cita E36, caur to veiksmīgi pieslēdzos un sakodēju caur NCSExpert visas vajadzīgās funkcijas un par lielu brīnumu ieliekot bloku atpakaļ savā mašīnā viss strādāja, varētu teikt, ka cīņa izcīnīta
Bet kamēr es mēģināju pieslēgties caur savu auto es biju izprogrammējis spidometru, odometra vietā tas rādija PPPPPPPPP un nereaģēja, ieliku to iekš otra E36 un momentā izdevās tam pieslēgties un piekodēt atpakaļ un dabūt veco nobraukumu :lol:
Kad tas viss bija sadarīts, tad beidzot gribējās "parādīt" mašīnai, ka viņai ir mainījusies komplektācija, daudz vēlu vakaru meklējot informāciju 10 gadus vecos topikos un kautko izdodas atrast, programma ZEKO. E36 komplektāciju saprot no ZCS koda, kurš tiek ģenerēts attiecīgi no opciju kodējuma, trīs ciparu kombinācija apzīmē konkrētu opciju un saliekot tās visas kopā tiek izveidots unikāls kods, pēc kura auto saprot, kāds tam ir motors, komplektācija, ātrumkārba. Kodu var uzģenerēt ar ļoti vecu programmu, kuru uz Win10 īsti nemaz nevar palaist
Tad sastādiju sarakstu ar ekstrām, kas ir nākušas klāt, atradu tām ciparu apzīmējumus un ievadīju programā un tā man uzģenerēja jaunu ZCS kodu, kuru tālāk ieprogrammēju iekš EWS. Un tad ieejot NCSExpert patīkams skats, ka programma atrod jaunos vadības blokus. Pie viena pārkodēts kruīzs, lai tas darbotos atsaucīgāk.
Tālāk sekoja vienas problēmas novēršana par kuru es jau pagājušo vasaru sāku nosjaust, respektīvi, kad auto ir silts un tas tiek atstāts ar spiedienu sistēmā, tad nākošo reizi darbinot, tam uz pāris sekundēm neiet visi cilindri, tākā bija aizdomas, ka spiediens sistēmā ir mazliet par lielu, tad secināts, ka visticamāk galvas blīve ir savu nokalpojusi, kā arī izrādijās.
Jāsāk viss jaukt nost.
Noņemot galvu var smuki redzēt, ka 4. un 5. cilindrs ir smuki izmazgāti Galva aizvesta pārbaudīt uz plaisām un pie viena noslīpēt, kamēr viss procesā un detaļas gaidot motors iepakots un auto izstumts ārā
Tad kādas divas nedēļas vēlāk viss kas vajadzīgs ir dabūts, sagaidīta arī pozitīva ziņa, ka galvā plaisu nav. Nopirkti jauni INA kompensatori un Victor Reinz blīvju komplekts, kartera ventilācija arī uzlikta jauna, samanītas vakuma trubiņas utt..
Pa vidu visam vēl pārlasīts vanos, liels paldies kbr.lv par remkomplektu
Kad viss sagatavots, jāceļ virsū pati galva, jāsaliek ķēdes un viss pārējais. Vienīgais ko nepaspēju - nenokrāsoju vārsta vāku un neaizvedu sprauslas uz apkopi un ultraskaņu, bet nu tas jāatstāj uz nākošo ziemu Ar jaunajiem kompensatoriem pavisam cits motors liekas, ļoti kluss un rūc vienmērīgi, pirmstam uz vecajiem kompensatoriem izmēģināju piedevas, labāk bija, bet karstā laikā tāpat tikšķēja Beigās pirmais testa brauciens pēc vairāk kā pusgada pauzes
Visam kas notikās pa vidu vēl beidzot dabūts ilgi meklētais kruīza indikators priekš E36, diezgan reta lieta, cik atradu informāciju, tad nācis dažos pēdējo gadu Z3 un Kompaktos, atrasts Vācijā, ilgi nedomādams nopirku Pirmstam kvēlsveču lampiņa signalizēja, ka ir ieslēgta kruīza kontrole
Pienākusi atkal tehniskās apskates diena, izņemti miglas lukturi, nomainīti spoguļi uz lāpstām un braucu uz skati, iepriekšējā vakarā apskatījos no apakšas, secināju, ka visam vajadzētu būt kārtībā un ar tādu domu arī braucu uz apskati. Auto apskatīja un secināja, ka nav neviena defekta, tākā šogad arī pa "nullīti". Sīkums, bet patīkams
Un pašās beigās atkal kāda ikdienas bilde ar E36 no 2020/2021 sezonas
Izdarītie darbi :
- Uzstādīts motortelpas apgaismojums
Uzstādīts lampu skalotāju komplekts
Uzstādīta HI-FI poga
Priekšas PDC retrofits
E32 PDC poga
Jauni NOS Hella priekšējie lukturi
Iegādāts TinyADS priekš diagnostikas
Pārrakstīts ZCS kods
Iegādāti svaigāki OEM miglas lukturi
Iegādāts OEM kruīza kontroles indikators
Samainīta galvas blīve
Izieta tehniskā apskate
Kautkad pagājušās vasaras noslēgumā izdomāju, ka vajadzētu ielikt motortelpas apgaismojumu, kas jau kādu laiku stāv un gaida savu kārtu.
Vadi savilkti pēc OEM shēmas, lampiņa tiek aktivizēta, ja izpildās abi nosacījumi - ieslēgti gabarīti un ataisīts motora pārsegs. Slēdzis ievietots tam paredzētajā vietā.
Secinājums, tumsā spīd diezgan spoži, iekšā parastā kvēlspuldze, nav LED.
Ap 2020 Jāņu laiku iebraukts maģiskajos 160k km
Pateicoties lietotājam @Igooo dabūts pilns lampu skalotāju komplekts un pie viena vēl nopirkta koka apdare, kura gan vēl nav uzstādīta, jo gribas to mazliet pārtaisīt.
Jādzen iekšā un jāsāk darboties, lampas ārā, buferi nost.. nu jau nezinu, kuru reizi
Satīrīti un nokrāsoti skalotāju un trubu turētāji, pirkti jauni OEM pāris gadus atpakaļ, bet tāpat jau bija aprūsējuši
Uzstādīts trubu turētājs, pieskrūvējas lanžeronu galos, viss smuki sapas ar gaisa novirzītājiem.
Mazs kāsis sanāca ar skalotāju turētāju stiprināšanu, speciāli pasūtiju attiecīgos metāla stiprinājumus, kas iespraužas televizorā, kam būtu jābūt, taču, pēc avārijas ir uzlikts vecāks (vai jaunāks) televizors, kuram ir otrs stiprināšanas veids ar plastmasas buksēm. Bet tie veikli izņemti no donora. Atšķiras tas, ka vienam ir taisnstūrveida un otram kvadrātveida caurumi.
Nu jau pareizi plastmasas štrunti ir vietā
Tālāk jau pašas sprauslas un trubas jāsaliek un jāsavelk.
Komplektā nāca arī Intensive wash slēdzis, kas nenāk standartā lampu apskalotājiem, jo paši lampu skalotāji tiek aktivizēti, ja ir ieslēgtas gaismas un tiek smidzināts uz loga. Slēdzis uzstādīts, kā papildus rets sīkums
Izņemts bardačoks, lai varētu nomainīt logu tīrītāju releju uz +SRA releju, pie viena pievilkti trūkstošie vadi štekerī, lai viss strādātu korekti, tagad štekeris ir aizpildīts pilnīgi. Viss atkal savilkts pēc OEM shēmas.
Ievilkts kārtējais drošinātājs OEM vietā un savilkti vadi līdz skalotāju sūknim. Vadi akurāti par tiem paredzētajām vietām salikti
Sameklēts un uztaisīts štekeris lampu skalotāju sūknim ar attiecīgā šķērsgriezuma vadiem
Tālāk talkā tiek ņemts BMW EBA, ļoti labs resurss prieks retrofitiem, nepieciešams vecajā brillē izurbt precīzus caurumus, kur atradīsies skalotāju sprauslas, viss ilustratīvi parādīts ar bildēm un izmēriem Interesanti, ka retrofitā tiek izmantota vecā brille, nevis tiek nomainīta uz brilli ar paredzētajām vietām, kas liekas būtu daudz racionālāk dīlerim
Pie viena lai būtu tiešām drošs par pamatu ņēmu brilli, kas nāca līdz komplektam, no tās nokopēju paraugu, pārnesu to uz veco brilli un tad ar lielu pacietību urbu un vīlēju, līdz bija vēlamais rezultāts
Beigās sanāca tieši tā kā biju iedomājies, sprauslas pieguļ ļoti labi, pašas sprauslas regulējas visās asīs, jāliek viss virsū un bez bufera jāsaregulē, jo tā vislabāk tiek klāt. No sākuma kautkā negribīgi viņas bīdijās ārā, bet pēctam pieregulējot viss sāka strādāt bez problēmām
Skatoties BMW EBA retrofitus uzdūros kautkam redzētam, proti - caunu atbaidīšanas iekārtas retrofits. 2018. gadā kad nopirku auto, zem motora pa apakšu bija savilkti vadi un sensori uz kuriem bija sprieguma brīdinājumi, daudz nedomājot izrāvu to visu ārā un aizmirsu par to, nodomādams, ka tas ir kāds random dzīvnieku atbaidītājs, līdz tam, kad ūzdūros tam kā OEM opcijai, diezgan interesanti, ko tikai nepiedāvāja
Ilgi meklēju Hi-Fi pogu, lai "pabeigtu" Harman Kardon retrofitu, tiesa, kabrioletam tāda orģināli nenāca, tiem nāca "spatial sound relay", kuru dzīvē neesmu nemaz redzējis un likās ļoti sarežģīta un nevajadzīga lieta, respektīvi, viņš pārslēdz pastiprinātāju attiecīgi no ātruma ar kādu brauc un vai ir nolaists vai pacelts jumts, tākā negribēju tādu čakaru biju nolēmis par pogu, jo tā arī izskatās smukāk un aizpilda vietu Beigās kādā garā ziemas vakarā, uzdodot kārtējos jautājumus BMW entuziastam no ASV, nejauši ieminējos, ka meklēt HK pogu un viņš atsūtija bildi, ka viņam ir veselas piecas, tā nu viņš laipni teicās, ka par shippinga tiesu man uzdāvinās vienu Pēc pāris nedēļas poga jau klāt
Štekeris līdzi nebija, sameklēju donora vadu buntē, ka benķu apsildes pogas štekeris ir ļoti līdzīgs, mazliet modificēju to, sapinoju vadus pēc krāsām un pēc OEM kupejas shēmas savilku tos. Viss strādā un ir jūtama izmaiņa skanējumā pārslēdzot pogu.
Tad bija pienākusi kārta priekšas PDC "retrofitam", kautkad meklējot idejas uzdūros, ka ir pāris E36 ar priekšas parkingsensoriem, izdomāju, ka arī gribu pamēģināt uzstādīt. Ir varianti, kad tiek izmantoti divi E36 PDC moduļi, respektīvi viens priekšai un viens aizmugurei, bet man tas kautkā ne līdz galam patika, jo tad tās sistēmas nav saistītas un darbojas pilnīgi atsevišķi.
Pameklējot vēl info atradu vienkāršāku recepti - E38 PFL PDC bloks ar dzelteno štekeri, kas atbalsta 8 sensorus un TxD un RxD līnijas.
Liels paldies EEAUTO, kas sagādāja gandrīz visu ko vajadzēja un par ļoti draudzīgu cenu.
Jāsāk ar pašu vadības bloku, tas ir ārēji identisks E36 blokam, kas nozīmē, ka der tam paredzētajā vietā
Tālāk jau sākas bardaks un shēmu pētīšana, nepieciešams pievilkt pāris vadus, dažus pinus samainīt vietām, kā arī pašus sensora vadus aizvilkt uz priekšu. Pats bloks atrodas diezgan grūti pieejamā vietā aizmugures spārnā aiz jumta elektromotora.
Pašus sensorus un to vadus dabūju aizmugurējos no E39 PFL, vadus nācās pagarināt, orģināli tie nāk "shielded", tākā tādi nebija pieejami, izmantoju OEM sapītos mūzikas vadus, varu pateikt, ka viss strādā un nav nekādu problēmu
Protams atkal jāceļ ārā sēdeklis, jāceļ augšā paklājs, lai to visu pa orģinālajām vietām aizvilktu no viena gala uz otru
Zem paklāja vadu paredzētajā vietā jau sāk palikt par maz vietas, knapi var dabūt virsū nosedzošo plastmasu. Aizmugurē arī viss smuki, pa orģinālo vietu
Kad viss savilkts, tad jāsalodē paši sensoru vadi, tākā īsti gar priekšas spārnu nav paredzēti tik daudz vadi, tad ar vietu bija ļoti cieši, bet tur viss veiksmīgi salikās savās vietās un nekas nekrīt acīs
Pirms sākās viss šis retrofits, grūtākais bija atrast pašu PDC pogu, šī konkrētā nāca E32 un E31, nepagāja ne pāris mēneši un beigās to izdevās atrast tepat Latvijā. Par to atkal liels paldies jāsaka EEAUTO Šo pogu var atrast arī viena vakara laikā, bet tad jābūt gatavam šķirties no 300+ eiro
Kad visi vadi savilkti un poga pielikta var sākt priecāties par jauno kopskatu
Kad viss elektroniskais ir izdarīts, tad nepieciešams sākt urbt un graizīt Sākumā man bija tie paši E39 PFL sensoru kronšteini, bet uztaisot urbumu moldingā un iekausējot to vietā sapratu, ka nepatīk skats, gribēju tādu pašu kā aizmugurē.
Tāpēc dabūti E36 aizmgures PDC moldingi, no kuriem paņemti kronšteini, lai tos ieliktu priekšā. Paši moldingi ir diezgan saguruši un apskrāpēti, tāpēc šie ir tāda V1 versija, kas beigās iznāca, kā pašam liekas ļoti ok. Plānā ir jauni OEM moldingi, kuros saurbt caurumus Tākā viņi tur nekad nebija paredzēti, tad nākas diezgan pagraizīt balku, pašu buferi un arī mazu daļu no balkas amortizatora
Jaunais kopskats. Kāds varbūt prasīs, kā var zināt vai pīkst aizmgures sensori vai priekšējie. Priekšējie skandina "gongu", kas ir vadītājam zem kājām un aizmugurējie skandina tumbu, kas atrodas aizmugurē labajā pusē
Atkal pateicoties @Igooo dabūti daudz svaigāki OEM miglinieki, šie "jaunie" ražoti 2014 gadā. Vecie bija palikuši galīgi duļķaini, tākā nepatīk dzidrās miglas, tad speciāli meklēju orģinālās.
Bildē pa kreisi vecais miglas lukturis, bufera bildē pa labi vecais miglas lukturis.
Tad veiksmīgā kārtā caur Facebook no Francijas nopirkti New old stock Hella lukturi, ražoti 2001. gadā vēljoprojām atrādās orģinālājās kastēs un nereizi nebija uzlikti uz auto. Bildē stikli nomiglojušies, jo no aukstuma ienesti siltumā Vecajiem stikli bija diezgan nokapāti, ieliekot šos "jaunos" daudz svaigāks skats uz auto no priekšas.
Kautkad ziemas vidū uzpeldēja nākošā problēma - nomira komforta modulis, logi dzīvoja savu dzīvi, attaisot bagažnieku, logi paši nolaidās lejā, augšā varēja dabūt tikai, ja auto rūc vai arī pulti aiztaisot. Sāku risināt problēmu, bija cits modulis, bet no sedana, līdz ar ko to vajadzēja pārkodēt un tad sākās ADS diagnostikas/kodēšanas iekārtas būvniecība.
Liels paldies @Denn, kurš apstāstija un ievirzīja ar ko vispār sākt un palīdzēja tikt galā ar dažādām problēmām.
Viss sākās ar to, ka pasūtiju TinyADS adapteri no ASV un PCMIA to RS232 adapteri, pagāja kāds mēnesis līdz to dabūju.
Adapteris dabūts, salodēts, bet saprasts, ka PCMIA adapteris neatbalsta īstos portus un es nekam īsti nevaru pieslēgties, erroru jūra un milzīgs troubleshootings
Pēctam sāku meklēt laptopu ar īstu R232 portu, kas kā izrādās mūsdienās nav tik viegli atrodams par saprātīgu cenu Tāpēc lai notestētu sistēmu un mazliet aprastu ar to, kādu laiku bakstījos šādā veidā, jo visiem vecajiem desktop datoriem r232 ports nāk standartā
Nu beidzot dabūts portatīvais ar pareizajiem portiem un tā lieta kļuvusi daudz praktiskāka, sainstalēts EasyDIS, vecā Inpa, NCS Expert, Tool32 utt. Joprojām kaut kur uzrodas pa kādam erroram, bet to lēnām atrisinot sanāk pieslēgties arvien labāk.
Beigās tomēr nesanāk pieslēgties diviem blokiem - spidometram un komforta modulim, rakos ilgi un dikti, secināju, ka problēma ir kautkur mašīnā, pacietība jau bija beigusies, tāpēc pārliku komforta bloku iekš cita E36, caur to veiksmīgi pieslēdzos un sakodēju caur NCSExpert visas vajadzīgās funkcijas un par lielu brīnumu ieliekot bloku atpakaļ savā mašīnā viss strādāja, varētu teikt, ka cīņa izcīnīta
Bet kamēr es mēģināju pieslēgties caur savu auto es biju izprogrammējis spidometru, odometra vietā tas rādija PPPPPPPPP un nereaģēja, ieliku to iekš otra E36 un momentā izdevās tam pieslēgties un piekodēt atpakaļ un dabūt veco nobraukumu :lol:
Kad tas viss bija sadarīts, tad beidzot gribējās "parādīt" mašīnai, ka viņai ir mainījusies komplektācija, daudz vēlu vakaru meklējot informāciju 10 gadus vecos topikos un kautko izdodas atrast, programma ZEKO. E36 komplektāciju saprot no ZCS koda, kurš tiek ģenerēts attiecīgi no opciju kodējuma, trīs ciparu kombinācija apzīmē konkrētu opciju un saliekot tās visas kopā tiek izveidots unikāls kods, pēc kura auto saprot, kāds tam ir motors, komplektācija, ātrumkārba. Kodu var uzģenerēt ar ļoti vecu programmu, kuru uz Win10 īsti nemaz nevar palaist
Tad sastādiju sarakstu ar ekstrām, kas ir nākušas klāt, atradu tām ciparu apzīmējumus un ievadīju programā un tā man uzģenerēja jaunu ZCS kodu, kuru tālāk ieprogrammēju iekš EWS. Un tad ieejot NCSExpert patīkams skats, ka programma atrod jaunos vadības blokus. Pie viena pārkodēts kruīzs, lai tas darbotos atsaucīgāk.
Tālāk sekoja vienas problēmas novēršana par kuru es jau pagājušo vasaru sāku nosjaust, respektīvi, kad auto ir silts un tas tiek atstāts ar spiedienu sistēmā, tad nākošo reizi darbinot, tam uz pāris sekundēm neiet visi cilindri, tākā bija aizdomas, ka spiediens sistēmā ir mazliet par lielu, tad secināts, ka visticamāk galvas blīve ir savu nokalpojusi, kā arī izrādijās.
Jāsāk viss jaukt nost.
Noņemot galvu var smuki redzēt, ka 4. un 5. cilindrs ir smuki izmazgāti Galva aizvesta pārbaudīt uz plaisām un pie viena noslīpēt, kamēr viss procesā un detaļas gaidot motors iepakots un auto izstumts ārā
Tad kādas divas nedēļas vēlāk viss kas vajadzīgs ir dabūts, sagaidīta arī pozitīva ziņa, ka galvā plaisu nav. Nopirkti jauni INA kompensatori un Victor Reinz blīvju komplekts, kartera ventilācija arī uzlikta jauna, samanītas vakuma trubiņas utt..
Pa vidu visam vēl pārlasīts vanos, liels paldies kbr.lv par remkomplektu
Kad viss sagatavots, jāceļ virsū pati galva, jāsaliek ķēdes un viss pārējais. Vienīgais ko nepaspēju - nenokrāsoju vārsta vāku un neaizvedu sprauslas uz apkopi un ultraskaņu, bet nu tas jāatstāj uz nākošo ziemu Ar jaunajiem kompensatoriem pavisam cits motors liekas, ļoti kluss un rūc vienmērīgi, pirmstam uz vecajiem kompensatoriem izmēģināju piedevas, labāk bija, bet karstā laikā tāpat tikšķēja Beigās pirmais testa brauciens pēc vairāk kā pusgada pauzes
Visam kas notikās pa vidu vēl beidzot dabūts ilgi meklētais kruīza indikators priekš E36, diezgan reta lieta, cik atradu informāciju, tad nācis dažos pēdējo gadu Z3 un Kompaktos, atrasts Vācijā, ilgi nedomādams nopirku Pirmstam kvēlsveču lampiņa signalizēja, ka ir ieslēgta kruīza kontrole
Pienākusi atkal tehniskās apskates diena, izņemti miglas lukturi, nomainīti spoguļi uz lāpstām un braucu uz skati, iepriekšējā vakarā apskatījos no apakšas, secināju, ka visam vajadzētu būt kārtībā un ar tādu domu arī braucu uz apskati. Auto apskatīja un secināja, ka nav neviena defekta, tākā šogad arī pa "nullīti". Sīkums, bet patīkams
Un pašās beigās atkal kāda ikdienas bilde ar E36 no 2020/2021 sezonas
Dulli.
m50/m52/m54 un n42/n46 timing tūļu noma
Ms41/ms42/ms43 ews atslēgšana.
Ms41/ms42/ms43 ews atslēgšana.
Cepuri nost, Tavā priekšā, šim dullumam
Super padarīts!
Visu cieņu