jk14 323ti
Laikam jāsāk ar to, ka savos 30+ gados līdz pat 2020. gada rudenim man nebija nekādas pieredzes ne ar E36, ne BMW, ne ar RWD, tā teikt dzīvoju laimīgu dzīvi.
Bet tad atlika pāris reizes aizbraukt draugiem līdz uz 333 trackday un āķis bija lūpā - vajag kaut ko, ar ko var gāzt pa trasi. Izvēlē bija par labu E36 compactam, jo tādam iesācējam kā man, neko vairāk arī nevajag.
Tad nu tika meklēts tieši 323ti modelis un tā kā tieši tajā momentā nekas LV tirgū pieejams nebija, tad tika meklēts pie kaimiņiem leišiem. Ar draugu palīdzību tika atrasts viens variants Klaipēdā. Pienāca sestdiena lecam mašīnā un laižam skatīties, kas tad tur ir.
Jau pirmajā acu uzmetienā, bija skaidrs ka kompots ir taisns un nav ticis spīdzināts - jāņem!
Tā nu 2020. gada 24. oktobrī sākās mans E36 323ti stāsts. Pats mašīnas īpašnieks dzīvoja Norvēģijā un čalis kam tika uzticēta mašīnas atslēgas, neko daudz par mašīnu nemācēja izstāstīt. Tā nu ar divām leišu iedotām lapiņām (Teh. pasi un PN aktu) devāmies mājup.
Bet tad atlika pāris reizes aizbraukt draugiem līdz uz 333 trackday un āķis bija lūpā - vajag kaut ko, ar ko var gāzt pa trasi. Izvēlē bija par labu E36 compactam, jo tādam iesācējam kā man, neko vairāk arī nevajag.
Tad nu tika meklēts tieši 323ti modelis un tā kā tieši tajā momentā nekas LV tirgū pieejams nebija, tad tika meklēts pie kaimiņiem leišiem. Ar draugu palīdzību tika atrasts viens variants Klaipēdā. Pienāca sestdiena lecam mašīnā un laižam skatīties, kas tad tur ir.
Jau pirmajā acu uzmetienā, bija skaidrs ka kompots ir taisns un nav ticis spīdzināts - jāņem!
Tā nu 2020. gada 24. oktobrī sākās mans E36 323ti stāsts. Pats mašīnas īpašnieks dzīvoja Norvēģijā un čalis kam tika uzticēta mašīnas atslēgas, neko daudz par mašīnu nemācēja izstāstīt. Tā nu ar divām leišu iedotām lapiņām (Teh. pasi un PN aktu) devāmies mājup.
Jums nav vajadzīgās atļaujas lai apskatītu šo pielikumu.
Kas tad tik iegādāts:
Diez gan stock 1998. gada 323ti ar M52B25
Plusi:
-Piekarē Bilstein B8 un M atbalsti
-mt2 stūre
-Recaro salons
-style32 dažādplatuma diski no e39
Mīnusi:
-Pusass ar lufti
-Nopuvis stabilizatora kronšteins Mazā apkope, Sagatavošana TA, kas tika izieta ar pirmo un pēc nedēļas jau pirmais trackdays jau ar savu mašīnu
Diez gan stock 1998. gada 323ti ar M52B25
Plusi:
-Piekarē Bilstein B8 un M atbalsti
-mt2 stūre
-Recaro salons
-style32 dažādplatuma diski no e39
Mīnusi:
-Pusass ar lufti
-Nopuvis stabilizatora kronšteins Mazā apkope, Sagatavošana TA, kas tika izieta ar pirmo un pēc nedēļas jau pirmais trackdays jau ar savu mašīnu
Jums nav vajadzīgās atļaujas lai apskatītu šo pielikumu.
Pēdējais labojis jk14 - 28 Okt 2022, 13:25, kopā labots 1 reizi.
Tad nu rudenī vēl pāris trakdayi tika nobraukti un bija jāsāk gatavoties ziemai.
Uz ziemu tika
-sametināts reduktors
-nomainīta pusass
-Mt2 stūre nolikta plauktiņā, tā vietā uzlikta GT2i stūre
-933 shortshifters
Ziemā tika attīstītas braukšanas prasmes uz dažādiem ezeriem, ziemas trasēm un pāris dopiņos Tā nu pienāca pavasaris, laika gaitā tika
-pārmetināts stabilizatora kronšteins
-metinātais reduktors aizstāts ar mazo LSD bloķi
-no lietotāja Rode tika iegādāts aizmugurējais M bampers, kas vēl šodien gaida savu uzlikšanu
-izpucēts salons un uzpulēta virsbūve
-jauni ATE ventilējami bremžu diski un Ferrado kluči priekšā
-nebalansēts kardāns, jauns karājošais gultnis
-jauna mufta
-jaunas Triangle Sportex riepas ielai
-iegādāts R17 disku komplekts trasei uz kuriem uzlikti Federal 595 RS-R pussliki
Vasaras sākumā arī bija tā laime pirmo reizi mūžā uzbraukt Biķerniekos, kas pēc pirmās reizes likās nereāls piedzīvojums
Uz ziemu tika
-sametināts reduktors
-nomainīta pusass
-Mt2 stūre nolikta plauktiņā, tā vietā uzlikta GT2i stūre
-933 shortshifters
Ziemā tika attīstītas braukšanas prasmes uz dažādiem ezeriem, ziemas trasēm un pāris dopiņos Tā nu pienāca pavasaris, laika gaitā tika
-pārmetināts stabilizatora kronšteins
-metinātais reduktors aizstāts ar mazo LSD bloķi
-no lietotāja Rode tika iegādāts aizmugurējais M bampers, kas vēl šodien gaida savu uzlikšanu
-izpucēts salons un uzpulēta virsbūve
-jauni ATE ventilējami bremžu diski un Ferrado kluči priekšā
-nebalansēts kardāns, jauns karājošais gultnis
-jauna mufta
-jaunas Triangle Sportex riepas ielai
-iegādāts R17 disku komplekts trasei uz kuriem uzlikti Federal 595 RS-R pussliki
Vasaras sākumā arī bija tā laime pirmo reizi mūžā uzbraukt Biķerniekos, kas pēc pirmās reizes likās nereāls piedzīvojums
Jums nav vajadzīgās atļaujas lai apskatītu šo pielikumu.
Pēdējais labojis jk14 - 28 Okt 2022, 15:20, kopā labots 1 reizi.
Vēl darāmo darbu sarakstā bija pārlīmēt grieztus un pārlasīt stūres stieņa gultņus un atsperes, kas grozot stūri radīja nepatīkamu krakšķēšanu
Tika uzlikts arī ķīnas M bamperas
un aiziet nākamais piegājiens Biķerniekos, kur jau šoreiz daudz lielāka pārliecība par savām spējām trasē
Jums nav vajadzīgās atļaujas lai apskatītu šo pielikumu.
Tālāk tika pārtaisīta izplūde ar diviem Simons rezonatoriem. Tonis ļoti patīkams, bet TA inspektoram par šo bija cits viedokli
Iestājoties aukstākam laikam, secināts ka salonā siltums nenāk, tādā daudzumā kā būtu jābūt. Attiecīgi nomainīts termostats un ūdens sūknis, bet neviens no šiem tā arī nav atrisinājis problēmu, joprojām karsto gaisu pūš aptuveni 60% no vajadzīgās temperatūras. Šobrīd aizdomas paliek uz pečkas radiatoru, ko vajadzētu nomainīt.
Gaidot pavasari tika iegādātas bremzes no 330. Suporti aizvesti uz Blastu, nostrūkloti, nokrāsoti, viss pārlasīts no jauna, uzlikti jauni Brembo Xtra kluči
Vēl pāris sīki uzlabojumi un tad jau gatavs vasarai un kārtējā trases diena
Rudenī pāriets uz ziemas setupu. Pa ziemu atkal tika pataisnotas rokas, trasītes un dopiņos. Iestājoties aukstākam laikam, secināts ka salonā siltums nenāk, tādā daudzumā kā būtu jābūt. Attiecīgi nomainīts termostats un ūdens sūknis, bet neviens no šiem tā arī nav atrisinājis problēmu, joprojām karsto gaisu pūš aptuveni 60% no vajadzīgās temperatūras. Šobrīd aizdomas paliek uz pečkas radiatoru, ko vajadzētu nomainīt.
Gaidot pavasari tika iegādātas bremzes no 330. Suporti aizvesti uz Blastu, nostrūkloti, nokrāsoti, viss pārlasīts no jauna, uzlikti jauni Brembo Xtra kluči
Vēl pāris sīki uzlabojumi un tad jau gatavs vasarai un kārtējā trases diena
Jums nav vajadzīgās atļaujas lai apskatītu šo pielikumu.
Tik nu ir paspēts sadarīt un piedzīvot divu gadu laikā. Daudz ko esmu iemācījies, gan par tehniku, gan kā ar viņu braukt.
Ir kaut kādi plāni, ko sadarīt pa šo ziemu, bet to tad jau padalīšos, kad tiks realizēts iecerētais.
Un tiekamies trasē!
Ir kaut kādi plāni, ko sadarīt pa šo ziemu, bet to tad jau padalīšos, kad tiks realizēts iecerētais.
Un tiekamies trasē!
Pārāk labs priekš ziemas.
Drīkst jautāt kāds pamats šādai "pērlei"?
m50/m52/m54 un n42/n46 timing tūļu noma
Ms41/ms42/ms43 ews atslēgšana.
Ms41/ms42/ms43 ews atslēgšana.
Droši vien no tā ka mašīna bildēs itkā ''veļas''?
neizskatās pēc nekā kritiska, vēl jo vairāk pēc bildēm spriest par piekares labumu/švakumu...
piemēram, uzliks niknākus stabilizatorus, jau svērsies mazāk, sanāk ka uzreiz tā būs jau laba piekare?
smuks kompakts kopumā
M Power or no power..
Šī brīža setups pilnīgi mani apmierina - var komfortabli pārvietoties pa ielu, var paslidināties ziemā vai uzbraukt trackdayus.
Vienīgais, kas ir plānots - uzlikt glāžu atsaites, kas kaut kā visu laiku tiek atlikts.
Kā mašīna uzvedās trasē, var apskaties onboradu no pēdējā Mano Super laps pasākuma
https://youtu.be/f0zi0jJ_V78
Jāatsvaidzina topiks lai forumā parādās kāda dzīvība.
Pa lielam kompotam ziemu pavadīta ziemas miegā, mierīgi atpūšoties un uzkrājot spēkus nākamai sezonai. Aprīļa sākumā tika izvilkts no šķūņa, lai sagatavotu mašīnu priekš TA. Samainīti aizmugurē bremžu kluči, nomainīts stūres pastiprinātāja sūknis ar skriemeli, kā arī sametināts viens caurums grīdā. Veiksmīgi apmeklēts CSDD un nākamajā dienā uz gonku Igaunijā, kur Igaunīši uzbūvējuši jaunu RX trasi. Prieks skatīties, kā pie Igauņiem viss attīstās.
Tā ka kompots pa ziemu netika kustināts, tad tas tika kompensēts sapērkot detaļas, lai varētu ķerties klāt strokera būvēšanai.
Tika iepirkts:
-M54B30 kļoķene ar virzuļiem
-M54B30 ieplūdes sadalene
-M50 iepludes sadalene
-Schmiedamm S-Tech. type 2 zirneklis
-Ķēdes, blīves, sveces utt
-Vanos remkomplekts
Vēl sarakstā paliek nopirkt jaunas šāles un gredzenus. Pagaidām plāns ir sagaidīt vasarā atvaļinājumu un līdz vasaras beigām sabūvēt motoru.
Varbūt, kāds var padalīties ar pieredzi, ko vēl vajag izdarīt vai nomainīt kamēr motors būs izcelts.
Pa lielam kompotam ziemu pavadīta ziemas miegā, mierīgi atpūšoties un uzkrājot spēkus nākamai sezonai. Aprīļa sākumā tika izvilkts no šķūņa, lai sagatavotu mašīnu priekš TA. Samainīti aizmugurē bremžu kluči, nomainīts stūres pastiprinātāja sūknis ar skriemeli, kā arī sametināts viens caurums grīdā. Veiksmīgi apmeklēts CSDD un nākamajā dienā uz gonku Igaunijā, kur Igaunīši uzbūvējuši jaunu RX trasi. Prieks skatīties, kā pie Igauņiem viss attīstās.
Tā ka kompots pa ziemu netika kustināts, tad tas tika kompensēts sapērkot detaļas, lai varētu ķerties klāt strokera būvēšanai.
Tika iepirkts:
-M54B30 kļoķene ar virzuļiem
-M54B30 ieplūdes sadalene
-M50 iepludes sadalene
-Schmiedamm S-Tech. type 2 zirneklis
-Ķēdes, blīves, sveces utt
-Vanos remkomplekts
Vēl sarakstā paliek nopirkt jaunas šāles un gredzenus. Pagaidām plāns ir sagaidīt vasarā atvaļinājumu un līdz vasaras beigām sabūvēt motoru.
Varbūt, kāds var padalīties ar pieredzi, ko vēl vajag izdarīt vai nomainīt kamēr motors būs izcelts.
Jums nav vajadzīgās atļaujas lai apskatītu šo pielikumu.
Kam tas dzeltenais kompots ar halfcage un kausiem?
Nesaprotamu iemeslu dēļ Mano events un Youngtimeri izmainija tehniskos noteikumus uz 2023 gadu un nelaiž vairs trasē ar kausu/halfcage, laiž izņēmuma kārtā ja auto jau no rūpnīcas ir nācis ar kausu, kāpēc tāda diskriminācija, nav saprotams...
Nesaprotamu iemeslu dēļ Mano events un Youngtimeri izmainija tehniskos noteikumus uz 2023 gadu un nelaiž vairs trasē ar kausu/halfcage, laiž izņēmuma kārtā ja auto jau no rūpnīcas ir nācis ar kausu, kāpēc tāda diskriminācija, nav saprotams...
ar "kausu" SAK pasākumos tikai ar pilno drošības karkasu, hans/hybrid etc., tā tas ir bijis vienmērKristaps9 rakstīja: ↑19 Apr 2023, 23:16 Kam tas dzeltenais kompots ar halfcage un kausiem?
Nesaprotamu iemeslu dēļ Mano events un Youngtimeri izmainija tehniskos noteikumus uz 2023 gadu un nelaiž vairs trasē ar kausu/halfcage, laiž izņēmuma kārtā ja auto jau no rūpnīcas ir nācis ar kausu, kāpēc tāda diskriminācija, nav saprotams...
Pagājušo gadu Mano laida ar kausu/pusbūri un 4 punktu jostām.
Es esmu braucu BSKB auto apli ar kausu un parasto 3 punktu jostu bez būra, tas gan bija privāts pasākums, bmw klubs organizēja.
Labs risinājums būtu ja csdd atļautu ar pilno būri iet apskati un braukt pa ielu, kā tas ir piem. Vācijā u.c valstīs.
Es esmu braucu BSKB auto apli ar kausu un parasto 3 punktu jostu bez būra, tas gan bija privāts pasākums, bmw klubs organizēja.
Labs risinājums būtu ja csdd atļautu ar pilno būri iet apskati un braukt pa ielu, kā tas ir piem. Vācijā u.c valstīs.
vai Tu traks, vai no Rogovkas? nez vai LV ir kam tādam gatava.Kristaps9 rakstīja: ↑20 Apr 2023, 11:41 Pagājušo gadu Mano laida ar kausu/pusbūri un 4 punktu jostām.
Es esmu braucu BSKB auto apli ar kausu un parasto 3 punktu jostu bez būra, tas gan bija privāts pasākums, bmw klubs organizēja.
Labs risinājums būtu ja csdd atļautu ar pilno būri iet apskati un braukt pa ielu, kā tas ir piem. Vācijā u.c valstīs.
M Power or no power..
Kā man to skaidroja, tad halfcage + kauss nav atļauts, tāpēc ka, ja nav pilnās dugas, tad vāka gadījumā, kauss ir nedrošāks nekā atlokāmais krēsls.Kristaps9 rakstīja: ↑19 Apr 2023, 23:16 Kam tas dzeltenais kompots ar halfcage un kausiem?
Nesaprotamu iemeslu dēļ Mano events un Youngtimeri izmainija tehniskos noteikumus uz 2023 gadu un nelaiž vairs trasē ar kausu/halfcage, laiž izņēmuma kārtā ja auto jau no rūpnīcas ir nācis ar kausu, kāpēc tāda diskriminācija, nav saprotams...
Salocīsies atzveltne kopā ar Tavu galvu un viss būs safe tāpēc varēja atļaut parasto 3 punktu jostu kā kompromissu.
Mazais updeits par dažām vizuālajām pārmaiņām.
Viena lieta, kas ļoti ilgi jau nepatika, bija aizmugurē esošais āķis, tā kā viņš nāk kopā ar visu aizmugurējo bampera balku, tad tik vienkārši no viņa vaļā netikt un bija pienācis laiks sen atpakaļ iegādātajam M bamperim. Kaut kad iepriekš tika iepirkti arī OEM M spoguļi un LTW zemais spoilers.
Visas sakrātās detaļas tika iedotas sakrāsot Maija brīvdienās, tas viss tika uzstādīts un rezultāts pašam ļoti patīk Jāsaka paldies lietotājam RL90, jo viņa aizņemos ideju par LTW spoileri. Ja kādreiz satikšu aliņš no manis!
Un pēdējais pirkums - Evo recaro krēsli ar cerību, ka trasē tik ļoti vairs nemetās pa salonu
Viena lieta, kas ļoti ilgi jau nepatika, bija aizmugurē esošais āķis, tā kā viņš nāk kopā ar visu aizmugurējo bampera balku, tad tik vienkārši no viņa vaļā netikt un bija pienācis laiks sen atpakaļ iegādātajam M bamperim. Kaut kad iepriekš tika iepirkti arī OEM M spoguļi un LTW zemais spoilers.
Visas sakrātās detaļas tika iedotas sakrāsot Maija brīvdienās, tas viss tika uzstādīts un rezultāts pašam ļoti patīk Jāsaka paldies lietotājam RL90, jo viņa aizņemos ideju par LTW spoileri. Ja kādreiz satikšu aliņš no manis!
Un pēdējais pirkums - Evo recaro krēsli ar cerību, ka trasē tik ļoti vairs nemetās pa salonu
Jums nav vajadzīgās atļaujas lai apskatītu šo pielikumu.
Izskatās ļoti labi
Grūti bija pielāgot un piestiprināt to spoileri?
Grūti bija pielāgot un piestiprināt to spoileri?