M20 spararats uz M50/M52
Forumā ik pa brīdim kāds jautā par šo modifikāciju. Tā kā pats nesen gāju cauri visam šim čakaram, padalīšos ar partlistu un know-how, ko ieguvu, čakarējoties ar visu šo.
Ar bildēm čābīgi, biju pārāk aizņemts skrūvējot, lai bildētu.
Tātad.
Iemesli kāpēc kāds varētu gribēt veikt šo operāciju:
1) Orģinālais divmasu spararats vēlas beigt savu dzīvi un ir sācis klabēt/nedarboties pareizi. Par to var ziņot klaboņa tukšgaitā (klabēt, protams, var arī daudzkas cits, bet to šoreiz neizskatam) kā arī rāvieni laižot vaļā sajūga pedāli - lai lēzeni uzsāktu braukšanu krietni jāslidina sajūgs
2) Ir vēlme pēc atsaucīgāka dzinēja
Iemesli pret šo operāciju:
1) M52 sajūgs ir 240mm, M20 ir 228mm. Agresīvi braucēji var pamanīties nokūpināt sajūgu ātrāk. M50 gadījumā tāpat ir 228mm, tāpēc šis nemainās.
2) Uzkrāmēšanas process ir asa sāpe pakaļā
Partlists:
1) M20 spararats
* Spararatu ir nepieciešams apstrādāt. No aizmugures (dzinēja puses) nepieciešams novirpot kanti, ja tas netiks izdarīts, spararats metīsies pret bloku. Pēc visa šī, protams, nepieciešams spararatu nobalansēt.
2) M20 sajūgs ar kurvi. Var ņemt no rwd versijas, var ņemt no iX. iX būs drusku izturīgāks, ja patīk agresīvi braukt.
3) M20 starteris mazajā korpusā. Manā gadījumā tas bija no E30 325e. Plug n play.
4) M20 spararata skrūves. Cik zinu, var izmantot arī spararata skrūves no M50 ar automātisko kārbu. Vēlams dabūt arī no M20 speiseri/šaibu, kas nāk starp skrūvju galvām un spararatu.
5) E21 323i izspiedējgultnis. Šis nepieciešams, lai izvairītos no graboņas tukšgaitā un sajūgs izspiestos pilnīgi.
Šis ir partlists manā gadījumā.
Ir iespējams pārpresēt vainagu no M50/M52 uz M20 spararata. Šajā gadījumā atkrīt nepieciešamība pēc M20 startera (ko ir diezgan grūti atrast).
Instalācija - pa lielam nekas savādāks, kā sajūga maiņa, bet jānoskrūvē vēl spararats.
Viena no čakarīgākajām procesa daļām ir M20 startera uzstādīšana. M52 starteris stiprinās ar 2 skrūvēm, kas iegriežas tieši startera korpusā, caurumos ir vītnes. M20 starterim caurumos vītnes nav, dēļ kā būs nepieciešams izmantot uzgriežņus, lai piegrieztu starteri. Šis ir asa sāpe pakaļā, jo vietas kur uzlikt atslēgu tur reāli nav. Mēs finālā izgatavojām kronšteinu ar piemetinātiem uzgriežņiem, lai pievilktu starteri. Pieņemu, ka ar noņemtu ieplūdes kolektoru tas varētu būt vieglāk, bet čakars ir garantēts jebkurā gadījumā. Šis varētu būt iemesls par labu vainaga pārpresēšanai.
Rezultāts:
1) Tu esi atbrīvojies no tā dumjā divmasu spararata.
2) Spēcīgāks rāviens vairāk vai mazāk jebkurā ātrumā. Dzinējs ir atsaucīgāks sportiskai braukšanai.
3) Nedaudz vieglāks sajūga pedālis.
Mana kopējā atsauksme - lai arī uzkrāmēšana ir paliela čakarēšanās, šī ir lieliska modifikācija agresīvākiem braucējiem un sportistiem kā arī laba alternatīva jauna divmasu spararata iegādei (kas ir kosmiski dārgs). Pie viena var izravēt CDV, ar ko iegūsi atsaucīgāku un vēl vieglāku sajūga pedāli kā arī varbūt nedaudz paildzināsi sajūga dzīvi.
Visas citas partlista variācijas un modifikācijas laipni gaidītas komentāros
______
EDIT:
Kā zemāk minēts komentāros, ar spararata pārmērīgu atvieglināšanu nevajag aizrauties. ~6,5kg ir rekomendējamais minimums ielas braukšanai. Pārāk viegls spararats radīs inerces zudumu un, piemēram, pārmetot pa taisno no 2. roba uz 4to pie relatīvi maziem apgriezieniem būs jūtama rezonanse.
Visa swapa aptuvenās izmaksas ir atkarīgas no detaļu iegādes un tā vai skrūvēsi pats vai dosi kādam citam. Manā gadījumā gala cipars nostājās uz aptuveni 330eur, ieskaitot jaunu sajūga komplektu, spararata apstrādi un pārējās detaļas + nedaudz servisa saimniekam par iespēju strādāt viņa telpās.
Ar bildēm čābīgi, biju pārāk aizņemts skrūvējot, lai bildētu.
Tātad.
Iemesli kāpēc kāds varētu gribēt veikt šo operāciju:
1) Orģinālais divmasu spararats vēlas beigt savu dzīvi un ir sācis klabēt/nedarboties pareizi. Par to var ziņot klaboņa tukšgaitā (klabēt, protams, var arī daudzkas cits, bet to šoreiz neizskatam) kā arī rāvieni laižot vaļā sajūga pedāli - lai lēzeni uzsāktu braukšanu krietni jāslidina sajūgs
2) Ir vēlme pēc atsaucīgāka dzinēja
Iemesli pret šo operāciju:
1) M52 sajūgs ir 240mm, M20 ir 228mm. Agresīvi braucēji var pamanīties nokūpināt sajūgu ātrāk. M50 gadījumā tāpat ir 228mm, tāpēc šis nemainās.
2) Uzkrāmēšanas process ir asa sāpe pakaļā
Partlists:
1) M20 spararats
* Spararatu ir nepieciešams apstrādāt. No aizmugures (dzinēja puses) nepieciešams novirpot kanti, ja tas netiks izdarīts, spararats metīsies pret bloku. Pēc visa šī, protams, nepieciešams spararatu nobalansēt.
2) M20 sajūgs ar kurvi. Var ņemt no rwd versijas, var ņemt no iX. iX būs drusku izturīgāks, ja patīk agresīvi braukt.
3) M20 starteris mazajā korpusā. Manā gadījumā tas bija no E30 325e. Plug n play.
4) M20 spararata skrūves. Cik zinu, var izmantot arī spararata skrūves no M50 ar automātisko kārbu. Vēlams dabūt arī no M20 speiseri/šaibu, kas nāk starp skrūvju galvām un spararatu.
5) E21 323i izspiedējgultnis. Šis nepieciešams, lai izvairītos no graboņas tukšgaitā un sajūgs izspiestos pilnīgi.
Šis ir partlists manā gadījumā.
Ir iespējams pārpresēt vainagu no M50/M52 uz M20 spararata. Šajā gadījumā atkrīt nepieciešamība pēc M20 startera (ko ir diezgan grūti atrast).
Instalācija - pa lielam nekas savādāks, kā sajūga maiņa, bet jānoskrūvē vēl spararats.
Viena no čakarīgākajām procesa daļām ir M20 startera uzstādīšana. M52 starteris stiprinās ar 2 skrūvēm, kas iegriežas tieši startera korpusā, caurumos ir vītnes. M20 starterim caurumos vītnes nav, dēļ kā būs nepieciešams izmantot uzgriežņus, lai piegrieztu starteri. Šis ir asa sāpe pakaļā, jo vietas kur uzlikt atslēgu tur reāli nav. Mēs finālā izgatavojām kronšteinu ar piemetinātiem uzgriežņiem, lai pievilktu starteri. Pieņemu, ka ar noņemtu ieplūdes kolektoru tas varētu būt vieglāk, bet čakars ir garantēts jebkurā gadījumā. Šis varētu būt iemesls par labu vainaga pārpresēšanai.
Rezultāts:
1) Tu esi atbrīvojies no tā dumjā divmasu spararata.
2) Spēcīgāks rāviens vairāk vai mazāk jebkurā ātrumā. Dzinējs ir atsaucīgāks sportiskai braukšanai.
3) Nedaudz vieglāks sajūga pedālis.
Mana kopējā atsauksme - lai arī uzkrāmēšana ir paliela čakarēšanās, šī ir lieliska modifikācija agresīvākiem braucējiem un sportistiem kā arī laba alternatīva jauna divmasu spararata iegādei (kas ir kosmiski dārgs). Pie viena var izravēt CDV, ar ko iegūsi atsaucīgāku un vēl vieglāku sajūga pedāli kā arī varbūt nedaudz paildzināsi sajūga dzīvi.
Visas citas partlista variācijas un modifikācijas laipni gaidītas komentāros
______
EDIT:
Kā zemāk minēts komentāros, ar spararata pārmērīgu atvieglināšanu nevajag aizrauties. ~6,5kg ir rekomendējamais minimums ielas braukšanai. Pārāk viegls spararats radīs inerces zudumu un, piemēram, pārmetot pa taisno no 2. roba uz 4to pie relatīvi maziem apgriezieniem būs jūtama rezonanse.
Visa swapa aptuvenās izmaksas ir atkarīgas no detaļu iegādes un tā vai skrūvēsi pats vai dosi kādam citam. Manā gadījumā gala cipars nostājās uz aptuveni 330eur, ieskaitot jaunu sajūga komplektu, spararata apstrādi un pārējās detaļas + nedaudz servisa saimniekam par iespēju strādāt viņa telpās.
Pēdējais labojis barons - 14 Aug 2014, 22:13, kopā labots 1 reizi.
ideals apraksts , bet ir japiebils tas, ka nedriks parcensties ar to virposanu lai nav, ka sak zust inerce
ps. esu gajis ar tam cauri
ps. esu gajis ar tam cauri
labs apraksts
kur vedi virpot un balanset spararatu? un cik izmaksaji?
kur vedi virpot un balanset spararatu? un cik izmaksaji?
Smilshu skroshu strùklas pakalpojumi...
Metinàshana ,chiptonings , servisa pakalpojumi
Metinàshana ,chiptonings , servisa pakalpojumi
par virposanu var pie manis (stradaju par virpotaju, frezetaju)
ps. ja interese pm.
ps. ja interese pm.
Papildināts nedaudz pirmais posts.
Man spararatu gatavoja lietotājs Kristiano, bet cik zinu, tad viņš ar šo vairs nenodarbojas.
Man spararatu gatavoja lietotājs Kristiano, bet cik zinu, tad viņš ar šo vairs nenodarbojas.
barons rakstīja: Pie viena var izravēt CDV, ar ko iegūsi atsaucīgāku un vēl vieglāku sajūga pedāli kā arī varbūt nedaudz paildzināsi sajūga dzīvi.
Kas ir domāts ar to CDV ?
SunCoast Customs IIIM
Clutch delay valve
jeb
Sajūga aiztures vārsts (tā laikam latviski tulkojās)
jeb
Sajūga aiztures vārsts (tā laikam latviski tulkojās)
Jaucu E46 automobiļus detaļās !
Cik noprotu M50 vienmasas spararatu uzlikt uz M52 butu vieglak.
Kads butu iemesls likt M20 spararatu, nevis atvieglinato M50 uz M52 dzineja?
Kads butu iemesls likt M20 spararatu, nevis atvieglinato M50 uz M52 dzineja?
iemesls nekads, m20 ir oldschool variants. visi cela to m20 debesis, jo nezinaja par tadu m50 existenci
...
M20 spararata likšana nāk no e30 skrūvētājiem, kuriem viņi vienkārši palika pāri, kad lika iekšā m5x motorus. Neviens tad nezināja par nemotoržurkas vienmasnieku.
Starp citu m20 spararata virsma ir pietiekami liela, lai viņam pielāgotu 240mm sajūgu un kurvi.
Starp citu m20 spararata virsma ir pietiekami liela, lai viņam pielāgotu 240mm sajūgu un kurvi.
ari m50 var smuki partaisit uz 240mm un nav japeras ar vainaga pielagoshanu
...
Pārtaisot uz 240mm vienkārši tad liekam virsū sajūga komplektu no M52B28, piemēram, yes?
Man jau likās pašsaprotami to smago kluci novirpot gludu un pārtaisīt uz 240mmArmando rakstīja:ari m50 var smuki partaisit uz 240mm un nav japeras ar vainaga pielagoshanu
jaa, bet vajag uztaisit pareizo dziljumu peks b28 kurvja. parasti cilveki liek no m57 kurvi un sajugu, tures pietiekami, nav vajadzibas pec nekaa krutaka (piemeram m5 e34 vai tik loti izlielitajiem x5 kurvjiem)funkyasshit rakstīja:Pārtaisot uz 240mm vienkārši tad liekam virsū sajūga komplektu no M52B28, piemēram, yes?
...
Bet M57 sajūgam tak nūšu skaits cits. Pārkniedēt?
M30 disks vai arī no m52b28, bet tas ir bez demferiem...
Arzemju forumos daudzi miž karstu no m50 -> m20 flywheel conversion. Kapēc tā? Vienkarši svars?Armando rakstīja:iemesls nekads, m20 ir oldschool variants. visi cela to m20 debesis, jo nezinaja par tadu m50 existenci
Viņi nedara kā mēs, ka apvirpo vai pārvirpo uz 240mm. Tur cilvēki liek vienkārši kādi ir. Defaultā M20 spararats ir vieglāks. M50 vienmasnieks ir samērā smags klucis. 10.58kg, ja esam precīzi.dynamite rakstīja:Arzemju forumos daudzi miž karstu no m50 -> m20 flywheel conversion. Kapēc tā? Vienkarši svars?Armando rakstīja:iemesls nekads, m20 ir oldschool variants. visi cela to m20 debesis, jo nezinaja par tadu m50 existenci
Diy jau skaists tikai reli nekadu baigo info nesniedz. Es fiksi mekleju info un ne kaa.Tatad detalas kas vajadzigas uz M20 sajuga swapu, piekashot E30 starteri.
Izspiedējgultnis SACHS 3151 231 031
Sajūga disks BMW E30 1861 661 133
Sajuga cilindrs Bmw E30 21521116300 vai bmw E21 21521157212
Startera zobrats lai deretu E36 starteris Bmw E30 12411722844
Izspiedējgultnis SACHS 3151 231 031
Sajūga disks BMW E30 1861 661 133
Sajuga cilindrs Bmw E30 21521116300 vai bmw E21 21521157212
Startera zobrats lai deretu E36 starteris Bmw E30 12411722844
BMW
1991. 1.8 sedan
1992. 1.8 sedan
1992. 1.8 sedan gaze
1991. 2.0 sedan non vanoss
1992. 2.5 coupe non vanoss
1993. 2.0 coupe vanoss
1994 2.5 sedan TDS
1993 2.0 sedan vanoss
... sajuka jau skaits kkas pari 30 zurkam.
1991. 1.8 sedan
1992. 1.8 sedan
1992. 1.8 sedan gaze
1991. 2.0 sedan non vanoss
1992. 2.5 coupe non vanoss
1993. 2.0 coupe vanoss
1994 2.5 sedan TDS
1993 2.0 sedan vanoss
... sajuka jau skaits kkas pari 30 zurkam.