Dzinēju Maiņas SWAP detaļu saraksts

Profila bilde
Ģirts
Ziņojumi: 1592
Pievienojies: 04 Nov 2014, 21:19
Braucu ar: Mercedes-Benz
Atrašanās vieta: Ogre
Reputācija: 5
 
Tātad kaut kas te runāja,ka vajadzētu vienotu topiku sarakstīt kas kurā swapa gadijumā ir vajadzīgs,domāju tad sākt šo topiku un katrs kam ir papildināma info bez liekas di.. papildina šo topiku ,lai tas būtu pārskatāms,nebūtu vēlams šeit uzdot jautājumus vai ko apspriest,jo tad topiks būs nepārskatāms un tāds mums jau ir. :super:
Tātad M43 -> M50/52:
Būs nepieciešams viss motors ar visu apkari un izplūdi, vadiem,vadības bloku un kronšteiniem,ja gribēsies lai tahometrs nerādā Huskvarnai cienīgus rpm,tad vajadzēs arī 6cyl instrumentu paneli vai arī to pārkodēt(ar otro gan laikam daudzi nenodarbojas,tāpēc lētāk ir nopirkt paneli pa 10-20eur)Vajadzēs arī filtra kasti attiecīgi no 2,0 vai 2,5 dzinēja,tās atšķiras ar diametriem jo gaisa masas mērītāji atšķiras,var izmantot konisko filtru,bet to vajag izolēt no karstuma.
Apkarē ietilpst:
Ģenerators
Stūres pastiprinātājs(ja nu pērkat pa detaļām motoru,ir jaunāki pastiprinātāja sūkņi,kuri paredzēti tiem M52 dzinējiem,kam eļļas filtrs ar plastmasas vāku,ir iespējams vnk samainīt eļļas filtra korpusu uz veco ar alumīnija vāku,ja atrast šādu pastiprinātāju sagādā problēmas)
Ūdenssūknis
Kolektori(atšķiras gan izplūdes gan ieplūdes,vēlams izmantot M50 ieplūdi arī ja liekam M52 motoru,tur gan nedaudz jāpiestrādā ir pie drosles uzlikšanas.Izplūdes kolektorus M52 gadijumā izmantojam M52,jo tiem ir zondes vietas,M50 šādas nav,ja gribas izmantot M52 kolektorus uz M50,būs nepieciešamas skrūves ar ko aizskrūvēt šīs zondes vietas,vai arī vecas zondes var saskrūvēt,bet tas ir gateris.)
Sprauslas
Spoles(M50 un M52 spoles atšķirsies,M52 spoles nevarēs pieskrūvēt ar divām skrūvēm uz m50,tākā tas principā jau būs gateris)
Visi devēji(gaisa masas un zondi daži gan tirgos atsevišķi,jo tie ir manāmi dārgāki komponenti)
Kronšteini

*Ja gribēsiet pievienot stūres pastiprinātāja trauku piestiprināt paredzētajā vietā t.i pie šofera puses motora kronšteina,tad vajadzēs arī šļaukas,kas nākušas no m50 motora.Ja gribas ļoti iepist kapeiku,var atstāt esošās(m43 gadijumā un m40,citiem nezinu) bet nāksies locīt un trauks nestāvēs paredzētajā vietā tāpat.
*Kārba der tā pati,sajūgs ar spararatu arī var palikt no m43,cik ilgi tas kalpos ir grūti atbildēt,man m43b16 spararats ar sajūgu kalpoja gan uz 2,0 gan pēctam uz 2,5 hi-compa kurš vērās tīri nopietni,tākā tas ir jūsu pašu ziņā.
Ja dzinējs nācis no automāta,būs vajadzīgs iepresēt gultni kloķvāpstai galā kārbas primārajai asij.
*Starteris der tas pats
*Ieteicams nomainīt aizmugurējo un priekšējo kloķvārpstas blīvslēgu,jo pēctam to izdarīt būs grūti,par to var diy sarakstīt arī,kā arī visas vajadzīgās blīves,ieteicams izmantot hermētiķi,bet ne to,kas maksā eiro bendzīntankā un smird pēc etiķa,bet to,kas saucās loctite vai victor reinz,protams virsmas attaukot.
*Kulise,daudzi itkā saskaras ar problēmām ,ka nevarot atstāt 4cyl kulisi,tā kā strīdīgs jautājums ,jo manam auto kulise palika no m43,motors bija m50.
*Pirmajā brīdī šķitīs,ka kardāns neder,bet galvenais ir nemīzt,viņš bīdās pa šlicēm iekšā,tākā tur viss kūl.
*ieceļot motoru ir jāskatās vai motora apakša neķer stūres reiku un stabilizatora stieni,ja ķer tad var palikt šaibas zem kronšteiniem uz spilvena špilkām vai izmantot pareizos spilvenus.Stabilizatora stieni gan ieteicams nomainīt pret 6cyl,jo 4cyl stienis sanāk ļoti tuvu motoram.
*Radiators var palikt mazais,atkarīgs kādā slodzē auto tiks izmantots.motora dzeses trubām jābūt no attiecīgā motora,trubas no radiatora uz motoru itkā varēja uzstiept no m43 uz m50/m52 bet vienkāršāk un smukāk būtu dabūt pareizās.Mufta ,protams,der tā pati.
*Vadus pieslēdzam pie x20 štepseļa pie drošinātāju kastes,tur pat pluss jāpieskrūvē,protams visu jādara ar noņemtu akumulatoru.Jābūt labam kontaktam ar motora masu - vads kas no pasažiera puses lanžerona pieskrūvējas pie kronšteina.Pareizi pievienojam kloķenes un sadalenes devējus,bosch pravodkām dažām varēja sajaukt vietām un tad dzinējs nelec un neslēz iekšā benzīna sūkni.
*Gaisa masas mērītājs neder no m43 un m40 m42 m 44 jo tiem motoriem NAV gaisa masas bet ir gaisa plūsmas mērītājs,kurš darbojas pavisam citādāk.Zonde gan var palikt iepriekšējā,ja neliec m52.
Praktiski šāds pats storijs ir no m40 uz m50 un no abiem isiem.Pieļauju,ka esmu ko aizmirsis ,tāpēc var droši papildināt.
Ja liek no minētajiem nemotoriem uz m52,tad obligāti ir vajadzīgas noteiktajam vadības blokam paredzētās zondes,jo ir gan zaļās, gan dzeltenās,vienas no tām ir laikam retāk pieejamas(lietotas protams :hahaha: )Kā arī var jau saskarties ar EWS,bet par to viss ir jau šajā forumā sadrukāts.
Ja ir vajadzīga info par automātiem,tad to prasīt PM jo tas viss ir grūti nācis bet šo to vēl atcerēsimies :hahaha:
Papildiniet ja esmu ko aizmirsis,kā arī kāds varētu sarakstīt TDS -> M50 / M52 un vice versa.

Cerams šis kādam noderēs.
Pēdējais labojis Ģirts - 08 Jan 2016, 11:42, kopā labots 4 reizes.
Attēls

^ Swapi,strokeri,detaļas-> PM
Mans ex 316 -> 320 -> 325 Hellrots
Pārdodu detaļas no e34,e36,e39 <- uzspied uz manis
Profila bilde
Lācis
Ziņojumi: 1748
Pievienojies: 31 Jūl 2013, 07:16
Braucu ar: m54b25
Atrašanās vieta: Limbaži, Rīga
Contact:
Reputācija: 5
 
Un pēctam par vadu vienošanu EWS sīkāk šajā topic. - viewtopic.php?f=21&t=3195
Profila bilde
Jānis.P
Ziņojumi: 1707
Pievienojies: 04 Mai 2012, 15:49
Braucu ar: 320i M50TU2B23 turbo
Atrašanās vieta: Ganību dambis.
Contact:
Reputācija: 7
 
M40/42/43/44 (4cil.) -> M50/50tu/52 (6cil.)

Minimums, kas jāmaina:
• Motors ar e36 M5* kronšteiniem + apkari + vadība,
• 6cil. Stabilizatora stienis priekšā,
• 6cil. attiecīgās ātrumkārbas kulise (Getrag vai ZF),
• M5* Izplūdes sistēma pilnā garumā.
• B20/B25/8 Gaisa filtra kaste.


Papildus rekomendēts M5*B20:
• Spararats, sajūgs, kurvis uz attiecīgā motora komplektu - 228mm
• Vismaz neventilējamās disku bremzes aizmugurē, ja šobrīd ir barabāni. (Aizmugurējais plaukts, suports, supporta skava).
• Ventilējamās disku bremzes priekšā, ja šobrīd nav. (Suports, supporta skava)
• B20 gaisa filtra kaste.


Papildus rekomendēts M5*B25/B28:
• Spararats, sajūgs, kurvis uz attiecīgā motora komplektu - 240mm
• ZF ātrumkārba
• Vidējā korpusa reduktors,
• Lielās pusasis
• Lielais radiators
• Ventilējamās disku bremzes priekšā un aizmugurē
• B25/28 gaisa filtra kaste.
• ZF 6 cil. Kardāns
• 6cil. Izplūdes sistēma ar 2 trubām visā garumā. (No 325i, 328i)

M50B20 -> M50B25

Minimums, kas jāmaina:
• Motors
• Ieplūdes kolektors.
Pabraukt gan jau varēs bet nekas jēdzīgs nebūs.

M5*B20 -> M5*B25/28

Minimums, kas jāmaina:
• Motors ar apkari + vadība.

Papildus rekomendēts M5*B25/B28:
• Spararats, sajūgs, kurvis uz attiecīgā motora komplektu - 240mm
• ZF ātrumkārba
• Vidējā korpusa reduktors,
• Lielās pusasis
• Lielais radiators
• Ventilējamās disku bremzes aizmugurē
• B25/28 gaisa filtra kaste.
• ZF 6 cil. Kardāns
• 6cil. Izplūdes sistēma ar 2 trubām visā garumā. (No 325i, 328i)

… >M52tu/M54

Motora kronšteini der arī no e46, bet vel papildus visam kas ir nepieciešams priekš M5*B2* vajadzēs:
• Dzesēšanas sistēmas trubu savienojumi. (2x lielie 2x mazie),
• EWS3 delete, (PM man ;) )
• Motora vadu savienošana, pielāgošana (PM man ;) )
• M54:
• M54 nepieciešams M54 degvielas filtrs, jo tajā ir iebūvēts degvielas spiediena regulators,
• Elektriskais gāzes pedālis.
• M54B30 gadījumā vajadzīga E46 M54B30 gaisa kaste vai labāks variants - E36 M3 filtra kaste.

Dīzelis -> 6cil.

Viss kā iepriekšminētajā 4cil.->6cil. Papildus:
• Gāzes pedālis
• Degvielas sistēma (trubas, degvielas sūknis)

6cil. dīzelim jau ir:
• Priekšā 6cil. stabilizatora stienis,
• ZF 6cil. ātrumkārbas kulise,
• ZF kārdāns.

Papildus rekomendēts:
• Reduktoram attiecību nomainīt uz attiecīgu motoram vai jūsu velmēm.

EWS
Motori bez EWS: m40, m42, m50, m50tu.
Pirmo gadu M43 un M52 var būt arī bez EWS.
Ar EWS: M43, M44, m50tu, M52
Visvieglāk noteikt vai jūsu auto ir EWS būs paskatoties uz aizdedzes slēdzeni:
• Pic1
Ar EWS
• Pic2
Bez EWS
Attiecīgi no tā varat uzzināt vai jūsu auto ir aprīkots ar EWS.
Tālāk izlasot so – http://e36.lv/forums/viewtopic.php?f=21&t=3195, visam saistībā ar EWS2 vajadzētu tapt skaidram.



Jautājuma zīmes pie lietām kur neesmu īsti drošs. Pamanīju ka esmu daudz izlaidis par m50tu.
Pēdējais labojis Jānis.P - 23 Okt 2017, 10:31, kopā labots 14 reizes.
M52(MS41), M52tu(MS42), M54(MS43), S54(MSS54) ews delete, M52 & M52TU & M54 swap vadu savienoša - PM.
Profila bilde
Inferno
Ziņojumi: 2819
Pievienojies: 10 Okt 2014, 00:24
Braucu ar: E36
Atrašanās vieta: Kapitolija
Contact:
Reputācija: 7
 
Visiem E36 benzīniekiem starteri ir VIENĀDI, sākot ar M40B16 un beidzot ar S52B32. Nav nekādu 4 cyl un 6 cyl starteru. Arī M54 starteris ir tieši tāds pats.
Profila bilde
EUstudent
Ziņojumi: 154
Pievienojies: 05 Jūn 2014, 02:07
sveiki ir jautanums par m50b25 ja uzlieku m52 galvu bet parejais paliek no m50 tas kautko maina jauda pacelas vai paliek ta pati ??
Profila bilde
dogMa
E36 Club Latvia
Ziņojumi: 9803
Pievienojies: 27 Feb 2011, 23:05
Braucu ar: E36 2.8i Coupe
Reputācija: 117
 
No kura M52?
Profila bilde
ValtersZ
Ziņojumi: 4488
Pievienojies: 15 Jūn 2011, 12:18
Braucu ar: Skaties pats.
Atrašanās vieta: Oslo
Contact:
Reputācija: 3
 
A kā ir no 6cyl uz 3.0 d piemēram no E39 vai e46 ?
Jaucu E46 automobiļus detaļās !
Profila bilde
dogMa
E36 Club Latvia
Ziņojumi: 9803
Pievienojies: 27 Feb 2011, 23:05
Braucu ar: E36 2.8i Coupe
Reputācija: 117
 
Kādā ziņā - kā ir?
Profila bilde
ValtersZ
Ziņojumi: 4488
Pievienojies: 15 Jūn 2011, 12:18
Braucu ar: Skaties pats.
Atrašanās vieta: Oslo
Contact:
Reputācija: 3
 
Tā pat kā uz parasto dīzeli ?
Sūknis / degvielas līnija / reduktors jāmaina tikai ?
Jaucu E46 automobiļus detaļās !
Profila bilde
dogMa
E36 Club Latvia
Ziņojumi: 9803
Pievienojies: 27 Feb 2011, 23:05
Braucu ar: E36 2.8i Coupe
Reputācija: 117
 
+ vadi u.c. tehniskas lietas.
Profila bilde
Canibal
Ziņojumi: 124
Pievienojies: 15 Sep 2014, 20:44
Braucu ar: Flinstonu vāģi
Reputācija: 1
 
Super :clap: :clap: , baigi labi, ka beidzot tika uzrakstīts kopsavilkums. Citādi īsti iepriekš saprast nevarēja(neesmu specs) un jautāt negribējās, lai tiktu pasūtīt pāris lapas iepriekš :hahaha:
Attēls
,PM
Profila bilde
EUstudent
Ziņojumi: 154
Pievienojies: 05 Jūn 2014, 02:07
dogMa rakstīja:No kura M52?
b23 1 vanos
Profila bilde
EUstudent
Ziņojumi: 154
Pievienojies: 05 Jūn 2014, 02:07
dogMa rakstīja:No kura M52?
no 2.3 dzineja un ka ir ar m50b20 galvu kautko maina vai bezjedzigi iztereta nauda un laiks??
Profila bilde
edzis
E36 Club Latvia
Ziņojumi: 2160
Pievienojies: 12 Apr 2014, 10:25
Braucu ar: E36 E91
Atrašanās vieta: RIGABABY
Reputācija: 3
 
sansris rakstīja:
dogMa rakstīja:No kura M52?
no 2.3 dzineja un ka ir ar m50b20 galvu kautko maina vai bezjedzigi iztereta nauda un laiks??
Nav tāda 2.3 dzinēja :supeer: :supeer:
Piedāvāju Lietotas E46 E39 E9x Rezerves daļas. WWW.REZ.LV
Profila bilde
Riks*
Ziņojumi: 2334
Pievienojies: 28 Aug 2014, 23:08
Braucu ar: M52TUB28
Atrašanās vieta: Centrs
edzis rakstīja:
sansris rakstīja:
dogMa rakstīja:No kura M52?
no 2.3 dzineja un ka ir ar m50b20 galvu kautko maina vai bezjedzigi iztereta nauda un laiks??
Nav tāda 2.3 dzinēja :supeer: :supeer:
Ja pareizi saprotu, tad prosta downgreidots b25 ar 170 ērzeļiem?
Profila bilde
bestbmw
Ziņojumi: 1963
Pievienojies: 21 Apr 2013, 17:24
Braucu ar: Komatu
Atrašanās vieta: Jelgava,Norway
Reputācija: 1
 
jaa deforsets ar kolektoriem,
BMW
1991. 1.8 sedan
1992. 1.8 sedan
1992. 1.8 sedan gaze
1991. 2.0 sedan non vanoss
1992. 2.5 coupe non vanoss
1993. 2.0 coupe vanoss
1994 2.5 sedan TDS
1993 2.0 sedan vanoss
... sajuka jau skaits kkas pari 30 zurkam.
Profila bilde
seeingman
Ziņojumi: 2522
Pievienojies: 16 Apr 2011, 09:22
Braucu ar: turbo bamsli
Atrašanās vieta: Ogre
Reputācija: 40
 
ko nozīmē deforsēts?
Pūt vējiņi turbo garage
Profila bilde
bestbmw
Ziņojumi: 1963
Pievienojies: 21 Apr 2013, 17:24
Braucu ar: Komatu
Atrašanās vieta: Jelgava,Norway
Reputācija: 1
 
Kolektori mazaki? Ja kludos palabo!
BMW
1991. 1.8 sedan
1992. 1.8 sedan
1992. 1.8 sedan gaze
1991. 2.0 sedan non vanoss
1992. 2.5 coupe non vanoss
1993. 2.0 coupe vanoss
1994 2.5 sedan TDS
1993 2.0 sedan vanoss
... sajuka jau skaits kkas pari 30 zurkam.
hrusts
Ziņojumi: 140
Pievienojies: 02 Feb 2015, 21:21
Braucu ar: 328 kabrio
bestbmw rakstīja:Kolektori mazaki? Ja kludos palabo!
Kļūdies, ja runa ir par m52b25 (2.3) tad tur daudz, kas atšķiras, bet izplūdes kolektori visiem m52 vienādi.
Profila bilde
Kikaps
Ziņojumi: 1896
Pievienojies: 19 Feb 2014, 00:46
Braucu ar: īsu div-bļ*-astoņ'
Atrašanās vieta: Galvaspilsētas
Reputācija: 5
 
hrusts rakstīja:
bestbmw rakstīja:Kolektori mazaki? Ja kludos palabo!
Kļūdies, ja runa ir par m52b25 (2.3) tad tur daudz, kas atšķiras, bet izplūdes kolektori visiem m52 vienādi.
Nekas daudz neatšķiras, mazāka ražība sprauslām un mazāks virzuļa gājiens. Pats virzulis līdz ar to savādāks. Vizuāli starpību nepateikt nekā.
Credit Cards? Drug smuggling? Selling your body for cheap?

It doesn't matter. All sins are forgiven on the path to boost.
Atbildēt