EGR vārsts

Profila bilde
erda
E36 Club Latvia
Ziņojumi: 6867
Pievienojies: 27 Feb 2011, 20:15
Braucu ar: 325i
Reputācija: 10
 

30 Nov 2017, 22:27

b] [...] kad automašīnas motors ir iesilis un darbojas vidējās slodzēs, tad daļa no izplūdes gāzēm pa īpašu kanālu no izplūdes caurules nonāk automašīnas ieplūdes kolektorā un tālāk motora cilindros, kur tiek atkārtoti dedzinātas. EGR vārsts ir tā detaļa, kura fiziski noslēdz (atver) kanālu starp motora izplūdes cauri un ieplūdes kolektoru.[/b]
avots: http://www.piksens.com/opel-zafira-2/ka ... tema/.html

Varbūt pieredzējušaķie var padalīties ar biežāk piedzīvotajām problēmām un to risinājumiem?!
Profila bilde
-AF-
Ziņojumi: 3720
Pievienojies: 24 Feb 2013, 17:22
Braucu ar: e46
Atrašanās vieta: Rīga
Reputācija: 51
 

30 Nov 2017, 23:05

Plusi:
Dzinējs ievērojami ātrāk uzsilst.
Dzinējs pie notektām mazām slodzēm patērē drusku mazāk degvielas, jo sadedzinot atgāzēs nesadegušās degvielas paliekas.
Mazāk DPF piediršās.
Mazāk atmosfēra piediršās.
Mīnusi:
Atgāzēs ir abrazīvu saturošas vielas kas nonāk ellā un atrāk noved to pie gala.
Pie nepareizas ekspluatācijas ar EGR aizaug kolektors, pats vārst un ieplūdes vārstu sēžas, auto jūtami zaudē jaudu un dažreiz pat neatgriezeniski jo dēl uzaugumiem vārst neaizveras hermētiski un spraugās sāk veidoties izdegumi.

Jaudu tas tieši neietekmē, jo slodzē EGR ir ciet, tas atveras tikai pie mazas un konstantas slodzes.

P.s tevis pieminētajā rakstā ne viss ir taisnība, piemēram dažādiem auto ir dažādi nosacījumi pie kuriem egr strādā, un temperatūras, rakstu laikam veidoja RTK students.
Profila bilde
Kaskadieris
Ziņojumi: 228
Pievienojies: 20 Mai 2012, 19:27
Braucu ar: 318is
Atrašanās vieta: Norway

30 Nov 2017, 23:14

-AF- rakstīja: 30 Nov 2017, 23:05 Plusi:
Dzinējs ievērojami ātrāk uzsilst.
Dzinējs pie notektām mazām slodzēm patērē drusku mazāk degvielas, jo sadedzinot atgāzēs nesadegušās degvielas paliekas.
Mazāk DPF piediršās.
Mazāk atmosfēra piediršās.
Mīnusi:
Atgāzēs ir abrazīvu saturošas vielas kas nonāk ellā un atrāk noved to pie gala.
Pie nepareizas ekspluatācijas ar EGR aizaug kolektors, pats vārst un ieplūdes vārstu sēžas, auto jūtami zaudē jaudu un dažreiz pat neatgriezeniski jo dēl uzaugumiem vārst neaizveras hermētiski un spraugās sāk veidoties izdegumi.

Jaudu tas tieši neietekmē, jo slodzē EGR ir ciet, tas atveras tikai pie mazas un konstantas slodzes.

P.s tevis pieminētajā rakstā ne viss ir taisnība, piemēram dažādiem auto ir dažādi nosacījumi pie kuriem egr strādā, un temperatūras, rakstu laikam veidoja RTK students.
+++
Ja konkrēti par BMW, tad ir redzēts, ka caur EGR sistēmu, ieplūdē nonāk dzeses šķidrums un noloka klaņus. Tas tāpēc, ka ar EGR sistēmā pa vidu ir iemontēta dzeses šķidruma apsilde un ar laiku izplūdes gāzes sadedzina dzeses šķidruma caurules.
Profila bilde
-AF-
Ziņojumi: 3720
Pievienojies: 24 Feb 2013, 17:22
Braucu ar: e46
Atrašanās vieta: Rīga
Reputācija: 51
 

30 Nov 2017, 23:17

Jā zinu šo problēmu, bet tur cits prikols, tur dzeses kanāli saplaisā nevis izdeg, jo tur ir ńerža un ne tik augsta temperatūra.
Saplaisā dēł vibrācijas, ko parasti izraisa taupīšana uz spilveniem un demferiem.
Profila bilde
RENIO
E36 Club Latvia
Ziņojumi: 11570
Pievienojies: 15 Mar 2011, 17:30
Braucu ar: 2 BMW
Atrašanās vieta: Rīga
Reputācija: 20
 

04 Jan 2018, 23:38

Kā saprast ka EGR ir "aizdirsies" un mirst?
Profila bilde
-AF-
Ziņojumi: 3720
Pievienojies: 24 Feb 2013, 17:22
Braucu ar: e46
Atrašanās vieta: Rīga
Reputācija: 51
 

04 Jan 2018, 23:48

Pirmkārt pajauniem auto
Ar to būs klūda, jo pieaugs gaisa masas apjoms pie maziem rpm.
Otrkārt izjauc paskaties vai nav aizaudzis.
Treškārt pie lieliem rpm un slodzes boosts būs nepietiekams.
EGR tā vnk nemirst, nav slimā vieta nevienam bmw
Profila bilde
-AF-
Ziņojumi: 3720
Pievienojies: 24 Feb 2013, 17:22
Braucu ar: e46
Atrašanās vieta: Rīga
Reputācija: 51
 

05 Jan 2018, 12:31

Principā pats vari izdarīt-pārbaudīt.
Noņem egr vārstu, iztīri, pārliecinies ka varsts ir aiztaisījies ciet labi, tad uzliec atpakaļ un nepievieno vakuuma tribīņu , bet gan noglušī to tribīņu un izbrauc, ja auto gaitā nemainās un joprojām ir jaudas zudumus tad meklē citu vainu.
Bet iztīrīt egr un kolektoru un izravet klapites silti iesaku.