Klavz 328 Cabrio OEM+
Tātad diezgan spontāni 1. jūnijā 2018 gādā., varētu pat teikt, ka pats iekrita rokās, tika nopirkts kabrio, kas no rūpnīcas izripojis 95. gada 24. aprīlī, diezgan labā komplektācijā. Interesants fakts, ka auto tika ievests no Šveices, atmuitots caur Igauniju un nogādāts Latvijā 2007. gādā un tā arī netika piereģistrēts un ļoti reti, pa vasarām izbraukts pārdesmit kilometrus uz tranzīta numuriem.
Priecē fakts, ka auto bija saglabāts pilnīgi orģinālā stāvoklī, atksaitot to, ka orģinālie diski bija pazuduši un hardtops pazaudēts, bet krājumos jau viens bija.
Auto savā laikā piedzīvojis nelielu avāriju, pēc visa spriežot, bija redzamas muftas pēdas uz radiatora un mainīta orģinālā brille un motora pārsegs. Interesanti tikai būtu uzzināt Latvijā vai Šveicē.
Interesanti arī, ka ir lēcu lukturi un facelifta buferis, bet tajā pašā laikā prefacelifta brille, pieļauju, ka tur arī kas savā laikā ir samuģīts.
Sīkāka informācija par VIN spoilerī :
Auto apskates/iegādes brīdī.
Auto bija iespēja apskatīt tikai tur, nebija iespējams pacēlājs, jo tā bija karsta sestdienas diena, kurā norisinājās Siguldas pilsētas svētki, tākā tirgonis, bija no autoplača, tad arī "pierezervēšana" īsti nestrādāja, jo bija klasiskā atbilde "pēc auto 1dien jau brauc pakaļ, kas pirmais brauc, tas pirmais maļ" tākā vasara jau bija plaukumā un sapratu, ka iepriekšējo projektu nenobeigšu, tad ieslēdzās "rozā brilles" un tika iedota rokas nauda. Pati pirkšana arī bija ar piedzīvojumiem un ir pāris rindkopu vērta, bet par to šoreiz labāk nē publiskā telpā
Bet nu beigu beigās auto tika veiksmīgi nopirkts un neko nenožēloju, jo nu beigās tiku pie sakarīga kabrio, kuram paceļot paklāju nenāk domas par "gribas jaudīgāku"
Tātad, kas pašlaik izdarīts :
Pirmais, kas izdarīts samainīta eļļa, sveces, filtri. Izvākta tāda interesanta lieta kā caunu un citu mazo dzīvnieku atbaidītājs no motortelpas (pozitīvi tas, ka bija cilvēcīgi ielikta, varēja visu atštekerēt/atskrūvēt un nahranizēt). Pirmo reizi apskatīts no apakšas un secināts, ka ir diezgan labā stāvoklī arī no apakšas, tikai prasās pēc satīrīšanas un dažādu plastmasu nomaiņas, lai būtu vēl labāk.
Pēctam izieta tehniskā apskate un tāpat testa režīmā patestēts un pabaudīts. Ieliktas aizmugurējās OEM lampas ar balto pagriezienu (tiesa ar mikroplaisām, pa kurām iekšā sūcās ūdens un lampās beigās bija akvārijs) , kā baltie spārna pagriezieni.
Nopirkts CD43 maģītis ar blutooth adapteri, vairāk gan tādēļ, ka patīk kā izskatās interjerā.
Sāku retrofitot kruīza kontroli, kas beigās slinkuma dēļ prasīja gandrīz gadu. Sākumā bija doma par E36 orģinālo kruīzu, bet beigās nolēmu par labu MT3 stūrei ar multipogām, lai arī CD43 varētu vadīt ar pogām no stūres.
Internetā ir pieejamas receptes, tākā, nav pārāk grūts uzdevums.
Vispirms vajag E39/E46 GR2 moduli jeb kruīza vadības bloku, ideālā gadījumā HW 08 SW 04 versiju, lai varētu iztikt bet MFL moduļa.
Beigās izrādās, ka konkrētās versijas bloki, nav pieejami uz katra stūra. Bloks dabūts un smuki iespraužas OEM vietā. Tālāk vajag pašu MT3 stūri ar E39 preface stūres lenti. Palasot internetu secināju, ka vajag tieši E36 MT3 stūri, jo tā ir par 10mm diametrā mazāka kā E39/E38 stūres.
Interesants fakts, ka manam auto teorētiksi vajadzēja būt stūres lentei, bet tomēr bija vecā tipa ar slīdkontaktu. Nācās meklēt pareizo slēdzu kronšteinu, jo tie savstarpēji atšķiras. Kruīza aktuatoru izvēlējos no E39, jo tas man bija ar svaigāko trosi.
E39 aktuatoram atšķiras stiprinājuma vietas - ņemam E39 un E36 kronšteinus un uztaisam vienu. Tad atkal nākamā problēma, konkrētajai droselei nebija vieta priekš kruīza troses - atkaļ ņemam donoru un sataisam no divām vienu. Atšķiras ass garumi. Sākas vadu vilkšana, kārtīgi ieburamies shēmās, ņemam donora pravotku un velkam vadus pēc krāsām kādas ir shēmā, lai pašam pēctam vieglāk atrisināt problēmas. Mēģinu visu savilkt bez "gaterizācijas" Pirmie vadi štekerī Sākās jau vadu nekārtība, jākoncentrējās, savādāk, jau sākt jukt vadi vietām Mazais pitons gatavs, tākā paklājs un pečka bija jāmaina, tad uzreiz izņēmu paneli, lai vadus maksimāli, pa OEM vietām savilktu, vadu garumi tika mēriti, tad griezti, lai viss būtu smuki, laiku gan tas paprasa daudz Visu ļoti atvieglina COMB BOX`i, nav nekur jāielodējas vados, visu var pievienot attiecīgajā terminālī. Mazliet gan nočakarējos ar indikatora lampiņu, kas parāda, ka kruīzs ieslēgts, izrādās, ka nevis kruīza vadības bloks sūta pozitīvu signālu, bet gan saslēdz masu. Tur joprojām nav novests līdz galam, bet tas ir plānā, kad tiks taisīta M3 spidometra replika, kā donoru vajadzētu, E36 Z3 ar M54, kuram vienīgajam nāk E36 spidometra panelis ar kruīza indikatoru. Pagaidām kruīza indikators uzlikts uz kvēlsveču lampiņas
Vēl prasās parādīt mašīnai, ka tā ir aprīkota ar kruīzu un piekodēt vadības bloku parādot kāds motora un kārbas kombo atrodas mašīnā - pēc lasītā, ja to izdara, tad kruīzs slēdzoties pasakaini. Bet tur man vispirms jāsamācās ar NCS Dummy rīkoties. Bet visā visumā kruīzs iet un personīgi, tā man ir mīļākā ekstra mašīnā
Lai uzlabotu interjera izskatu nolemts, ka vajag digitālās klimas swapu. Lēnā garā, uzskaitot skrūves, saliekot pa maisiņiem tika izņemts panelis Izņemot analogo klimatkontroli atklājas interesants skats, zem tās metājās izgrieztie paklāja gabali, kas tur metājās kopš auto pameta rūpnīcu. Kamēr viegli pieķlūt izņēmu ugunssienas ūdens drenāžas, cik zināms, tad šīs bieži aizaug ar netīrumiem un sākas ūdens tecēšanas salonā gar pečkas blīvējumu. Palielam katra noņemtā detaļa tika satīrīta, samazgāta, kas beigās paņem visvairāk laika, bet nu tie sīkumi vispatīkamākie.
Digitālās klimas kaste daļēji izjaukta, iztīrīta un apskatīti radiatori, lai nesanāktu tā, ka saliekot konstatē, ka tek. Kā arī pečkas kastē atrasta nauda. 1.20 eiro.
Digitālā klima ielikta un pievilkta, analogās uz digitālās klimas swaps ļoti vienkārš, skrūvēsānas vaina.
Izņemts paklājs, jau ņemot ārā gāzes pedāli skats neiepriecināja, pa caurumu paklājā, kas pie gāzes pedāļa, gadu gaitā, dēļ slapjām kājām bija tecējis iekšā ūdens, kā rezultātā viss tur apkārt bija palicis rižš. Cik varēju, tik saglābu, satīrīju, sagruntēju un sakrāsoju. Pārējā grīda gan ļoti labā stāvoklī. Problemātiskā vieta sakrāsota un visa grīda izvaskota, lai atgrūztu un nelaistu cauri mitrumu. Drošvien nākoš vai aiznākošo ziemu būs jāizņem paklājs un jāapskatās, kas tur notiek.
No krājumiem izvilkts melnais paklājs, nebija un nav perfektā stāvoklī, bet nav arī sliktā stāvoklī, bija kārtīgi aizdirsts, pilns ar smiltīm. Zinot cik grūti ir dabūt kabrio melno paklāju - šis saiet ļoti labi. Dzeltenais paklājs tādā ziņā bija ļoti labā stāvoklī, bet nu manas acis nevarēja to panest Melno paklāju draudzene pieteicās iztīrīt.
Likās, ka paklāju ielikt būs vieglāk, beigās diezgan nočakarējos, lai dabūtu lai ideāli visur pieguļ un ir savā vietā, nav īsti parocīgs, tam visam nepalīdzēja tas, ka pečka jau bija pieskrūvēta, vajadzēja darīt otrādi, bet tajā brīdī nebija variantu. Nu jau pašam parādās prieks par kopskatu un sāk parādīties doma, ka tomēr paspēšu salikt līdz siltajam laikam. Paneļa ielikšana arī negāja tik ātri cik izņemšana, tās skrūvītes pie loga ir pain in the ass, jo liekot paneli iekšā, to fiksējošie bleķīsi vislaik nobīdijās. Vispār kamēr saliek tā lai viss saguļ ļoti labi paiet laiks, beigās bardačoks ņēma virsroku un to nesaregulēju līdz galam, vienā sānā ir tipiskā sagging problēma.
Bardačoks tika iegādāts ar "amīti" - sīkums, bet patīkams. Pārlikta bardačoka centrālā atslēga, kas nāk tikai kabrioletiem. Rūpnīcā jau vieta iestrādāta, tikai pašam jāizgriež tapsējums/izloācija.
Pie viena sataisītas pelnutrauku/piepīpētāja lampiņas, mazliet apgāju to visu pasākumu, BMW paredzējis mainīt lampiņas ar visām patronām, es ielodēju citas iekš patronām.
Kad paklājs un paneļi salikti var sākt mainīt pašu salonu. Bildēs gan tas izskatās oranžs, dzīvē vairāk dzeltens, kad vāderi tiks pāršūti, tad iespējams pāriešu atpakaļ uz līdzīgu toni, kāds bija orģināli, bet pašlaik lai iet melnais salons, kas bija krājumos.
Protams visur, kur viss pēc iespējas tiek satīrīts.
Tālāk ņemot nost durvju apšuvumus to stiprinājumi, protams, paliek pie durvīm, klasiskā problēma. Pie viena durvis tiek satīrītas no iekšpuses un izpūstas ar vasku. Jauni klipši, lai viss turās stingri, daļa veco klipšu izdalijās jau ņemot nost. Pielīmēta atpakaļ atlupusī durvju mitruma barjera.
Pie viena tiek ieliktas arī hromētās iekšējās ručkas, baigā starpība tieši attaisīšanas ziņā. Durvis atverot jūt tādu kā smagumu, pretestību, tieši tas ko vajadzēja.
Nolēmu uzlikt clubsport iekšējās līstes, kuras bija krājumos, laika gaitā bija atlīmējušās, nopirku līmi baloniņā, baigi labi sanāca, patīkami pārsteigts ar rezultātu.
Vāderiem no stāvēšanas bija iemetusies rūsa sliežu galos, tādus galīgi negribējās likt iekšā, rūsa satīrīta un sliedes nokrāsotas matēti melnas. Sīkums, bet patīkams.
Melnajās abšivkās no stāvēšanas netīrumi šausmīgi bija ieēdušies, draudzene dabūja pacīnīties Wurth putas bija bezspēcīgas, kā abšivkas nožuva tā atkal kļuva pelēkas. Beigās Meguiar`s ādas tīrītājs to visu noņēma. Pāriets pāri visam salonam un benķiem, kā arī ar kondicionieri.
Nomainīta arī galīgi izbalējusī plastmasa zem slotiņām, lietotu neatmaksājas meklēt, jauna orģināla ir nopērkama par ļoti demokrātiksu cenu. Veco izrāvu ārā trīs gabalos, pēctam sāku domāt kā vispār dabūšu iekšā jauno. Nemaz nezināju, ka kapotu var atvērt "sevisa režīmā" pie katras enģes izskrūvējot pa vienai skrūvītei. To izdarot jauno plastmasu var smuki ielikt. Pie viena, protams, arī satīrīti gadiem vāktie gruži un smiltis. Jaunā plastmasa vietā, veco ņemot nost gala plastmas vāciņu izšķīda rokās, tie arī jauni, neviens gan viņus nekad neredzēs, bet patīkams sīkums
Uzlikts TA Technix koiloveru kit`s, lai dabūtu patīkamāku klīrensu un uzlabotu kopskatu. Uzlikti arī Style5 R17 ar jaunām riepām. Koilas no iepriekšējā "projekta" labi netīras bija palikušas, tāpēc mazliet satīrīt vajadzēja. Pie viena profilaksei visi četri jauni amortizatoru atbalsti + blīvītes tiem.
Pirmais test fit`s, pēctam paregulēju vēl mazliet zemāk. Tagad esmu ļoti apmierināts ar klīrensu, personīgi ne par zemu, ne par augstu. Diskus prasās sapulēt, to uz nākošo sezonu.
Kādā garā ziemas vakarā izdomāju, ka vajadzētu izņemt paspārņus, apskatīt kas tur apakšā notiek, visu pie reizes nomazgāt, jo nu apakša bija apaugusi ar dubļiem laiku gaitā.
Nu jau mazliet tīrāks, šur tur pa kādam mazam rūsas aizmetumam, bet lielos vilcienos viss baigi smuki. Plānā ir visu sakopt, apstrādāt rūsiņas un pēctam novaskot. To drošvien pa nākošo ziemu. Aiz paspārņiem rūsas veicināšanas perēkļi
Pie viena atrasta laba ķīmija, kas alumīnija detaļām ļoti labi noņem netīrumus.
Apakša savulaik apstrādā ar vasku, nezinu rūpnīcā apstrādāts vai kautkad vēlāk. Uz visādām metāla detaļām un bākas vaska paliekas.
Mazgājot auto no apakšas novēroju, ka stūres pastiprinātāja bačoks noeļļojies, to arī uzsūtam jaunu ar jauniem hamutiem. Kā arī pie viena satīram viņa sataisīto nesmukumu.
Jau pirmajā vasarā konstatēju, ka sulo radiātors, precīzāk, izplešanās trauks, no sākuma mēģināju samainīt tā O - ringus, bet nebija nekādu izmaiņu, cits izplešanās trauks arī nepalīdzēja, suloja tāpat. Tad atradu krājumos lietotu lielo radiatoru, ieliku to, bet tas nesa vēl vairāk problēmu, izrādijās, ka spieda garām gar galiem un vēl pašas šūnas suloja. Kā arī auto sāka pārkarst pie ilgstošas braukšanas. Lai vai kā, bet beigās nopirku jaunu Nissens radiatoru, Sachs termomufti, ūdens sūkni un termostatu, visu nomainīju un problēmas pazuda. Patīkami, ka motora dzesēšanas kanāli izskatās tīri un nav oksidējušies.
Ielēju atpakaļ zaļo antifrīzu, pēctam tepat forumā mēļoja, ka lābāk esot liet sarkano ar pareizo specifikāciju, varbūt vēlāk būs jāskalo un jāsmaina.
Beidzot M paka sakrāsota, OEM buferi un sliekšņi, kā arī AC Schnitzer spogulīši. Brilli arī citu OEM uzliku, vecajai bija pāris buktes. Sliekšņi gan vēl nav uzlikti, jānopērk klipšus un jāsaņemas caurumu urbšanai sliekšņos. Kautkur krājumos jābūt arī sliekšņu blīvgumijām, kuras reti kam vispār vēl ir izdzīvojušas.
Buferi noņemti, zem tiem viss jāsamazgā un jāsatīra kamēr tiek klāt.
Ja jau sākas skaistināšanas darbi tad arī beidzot durvju ručku gumijas jāsamaina, šīs pirktas ebay no Taivānas, bija šaubas par to kā derēs, bet beigās rezultāts ļoti labs, nezinu tikai kā ar ilgmūžību būs. Arī antenas blīvgumiju samainīju, to gan OEM, maksāja kapeikas. Uzlikti arī jaunie M moldingi, kas jau pus gadu mētājas stūrī, derēja perfekti, pāris asi sitieni un līstes vietā
Jau pienākusi apskate, 06.06.2019., dodamies uz skati, pašam šķiet, ka visam vajadzētu būt, inspektors laipns, bet šausmīgi viņam nepatika spoguļi, neko tajos nevarot redzēt, paši spoguļi vairākkārt pārkrāsoti, E marķējumu arī nevar saskatīt, tikai AC logo. Beigās skates vērtējums - auto nav konstatēti defekti, tiesa, ar piezīmi, ka esot jāmaina spoguļi
Tas arī viss līdz šim. Ganjau šo to aizmirsu, šeit apkopotie darbi tika veikti gada garumā. Viss nav hronoloģiskā secībā.
Šeit vēl pāris random bildes.
Priecē fakts, ka auto bija saglabāts pilnīgi orģinālā stāvoklī, atksaitot to, ka orģinālie diski bija pazuduši un hardtops pazaudēts, bet krājumos jau viens bija.
Auto savā laikā piedzīvojis nelielu avāriju, pēc visa spriežot, bija redzamas muftas pēdas uz radiatora un mainīta orģinālā brille un motora pārsegs. Interesanti tikai būtu uzzināt Latvijā vai Šveicē.
Interesanti arī, ka ir lēcu lukturi un facelifta buferis, bet tajā pašā laikā prefacelifta brille, pieļauju, ka tur arī kas savā laikā ir samuģīts.
Sīkāka informācija par VIN spoilerī :
Slēpts saturs: Parādīt
Bet nu beigu beigās auto tika veiksmīgi nopirkts un neko nenožēloju, jo nu beigās tiku pie sakarīga kabrio, kuram paceļot paklāju nenāk domas par "gribas jaudīgāku"
Tātad, kas pašlaik izdarīts :
- Divreiz samainīta eļļa
Samainītas aizdedzes sveces
Samainīti filtri
Jauns Nissens radiators
Sachs viskomufta
Ūdenssūknis
Termostats
Ielikts CD43 maģītis ar bluetooth adapteri
Uzlikti koiloveri
Uzlikti Style5 ar jaunām riepām
Digitālās klimas swaps
Nomazgāta auto apakša
Nomainīts paklājs uz melnu
Nomainīts salons uz melnu
Izvaskota grīda no iekšpuses
Ievilkts kruīzs ar multistūri
Stūres pastiprinātāja tvertne
Jauna OEM plastmasa zem slotiņām
Pāris jaunas OEM plastmasas zem auto
Jauns OEM gāzes pedālis
Jauni OEM M moldingi
Jauns OEM ZHP ātrumpārslēgs
Ielikts bardačoks ar "amortizātoru"
Hromētās iekšējās durvju ručkas
Salīmētas durvju abšivkas
Profilakses pēc uzrestaurēts starteris
Ārējās ručku gumijas samainītas
Antenas gumija samainīta
Jaunas aizmugurējās DEPO lampas
Priekšējais un aizmugurējais OEM M buferi nokrāsoti un uzlikti
OEM M sliekšņu uzlikas nokrāsotas
AC Schnitzer spoguļi ar jauniem stikliem
Mazliet uzpucēti Vaderi
Kārtīgi iztīrīts salons
Pirmais, kas izdarīts samainīta eļļa, sveces, filtri. Izvākta tāda interesanta lieta kā caunu un citu mazo dzīvnieku atbaidītājs no motortelpas (pozitīvi tas, ka bija cilvēcīgi ielikta, varēja visu atštekerēt/atskrūvēt un nahranizēt). Pirmo reizi apskatīts no apakšas un secināts, ka ir diezgan labā stāvoklī arī no apakšas, tikai prasās pēc satīrīšanas un dažādu plastmasu nomaiņas, lai būtu vēl labāk.
Pēctam izieta tehniskā apskate un tāpat testa režīmā patestēts un pabaudīts. Ieliktas aizmugurējās OEM lampas ar balto pagriezienu (tiesa ar mikroplaisām, pa kurām iekšā sūcās ūdens un lampās beigās bija akvārijs) , kā baltie spārna pagriezieni.
Nopirkts CD43 maģītis ar blutooth adapteri, vairāk gan tādēļ, ka patīk kā izskatās interjerā.
Sāku retrofitot kruīza kontroli, kas beigās slinkuma dēļ prasīja gandrīz gadu. Sākumā bija doma par E36 orģinālo kruīzu, bet beigās nolēmu par labu MT3 stūrei ar multipogām, lai arī CD43 varētu vadīt ar pogām no stūres.
Internetā ir pieejamas receptes, tākā, nav pārāk grūts uzdevums.
Vispirms vajag E39/E46 GR2 moduli jeb kruīza vadības bloku, ideālā gadījumā HW 08 SW 04 versiju, lai varētu iztikt bet MFL moduļa.
Beigās izrādās, ka konkrētās versijas bloki, nav pieejami uz katra stūra. Bloks dabūts un smuki iespraužas OEM vietā. Tālāk vajag pašu MT3 stūri ar E39 preface stūres lenti. Palasot internetu secināju, ka vajag tieši E36 MT3 stūri, jo tā ir par 10mm diametrā mazāka kā E39/E38 stūres.
Interesants fakts, ka manam auto teorētiksi vajadzēja būt stūres lentei, bet tomēr bija vecā tipa ar slīdkontaktu. Nācās meklēt pareizo slēdzu kronšteinu, jo tie savstarpēji atšķiras. Kruīza aktuatoru izvēlējos no E39, jo tas man bija ar svaigāko trosi.
E39 aktuatoram atšķiras stiprinājuma vietas - ņemam E39 un E36 kronšteinus un uztaisam vienu. Tad atkal nākamā problēma, konkrētajai droselei nebija vieta priekš kruīza troses - atkaļ ņemam donoru un sataisam no divām vienu. Atšķiras ass garumi. Sākas vadu vilkšana, kārtīgi ieburamies shēmās, ņemam donora pravotku un velkam vadus pēc krāsām kādas ir shēmā, lai pašam pēctam vieglāk atrisināt problēmas. Mēģinu visu savilkt bez "gaterizācijas" Pirmie vadi štekerī Sākās jau vadu nekārtība, jākoncentrējās, savādāk, jau sākt jukt vadi vietām Mazais pitons gatavs, tākā paklājs un pečka bija jāmaina, tad uzreiz izņēmu paneli, lai vadus maksimāli, pa OEM vietām savilktu, vadu garumi tika mēriti, tad griezti, lai viss būtu smuki, laiku gan tas paprasa daudz Visu ļoti atvieglina COMB BOX`i, nav nekur jāielodējas vados, visu var pievienot attiecīgajā terminālī. Mazliet gan nočakarējos ar indikatora lampiņu, kas parāda, ka kruīzs ieslēgts, izrādās, ka nevis kruīza vadības bloks sūta pozitīvu signālu, bet gan saslēdz masu. Tur joprojām nav novests līdz galam, bet tas ir plānā, kad tiks taisīta M3 spidometra replika, kā donoru vajadzētu, E36 Z3 ar M54, kuram vienīgajam nāk E36 spidometra panelis ar kruīza indikatoru. Pagaidām kruīza indikators uzlikts uz kvēlsveču lampiņas
Vēl prasās parādīt mašīnai, ka tā ir aprīkota ar kruīzu un piekodēt vadības bloku parādot kāds motora un kārbas kombo atrodas mašīnā - pēc lasītā, ja to izdara, tad kruīzs slēdzoties pasakaini. Bet tur man vispirms jāsamācās ar NCS Dummy rīkoties. Bet visā visumā kruīzs iet un personīgi, tā man ir mīļākā ekstra mašīnā
Lai uzlabotu interjera izskatu nolemts, ka vajag digitālās klimas swapu. Lēnā garā, uzskaitot skrūves, saliekot pa maisiņiem tika izņemts panelis Izņemot analogo klimatkontroli atklājas interesants skats, zem tās metājās izgrieztie paklāja gabali, kas tur metājās kopš auto pameta rūpnīcu. Kamēr viegli pieķlūt izņēmu ugunssienas ūdens drenāžas, cik zināms, tad šīs bieži aizaug ar netīrumiem un sākas ūdens tecēšanas salonā gar pečkas blīvējumu. Palielam katra noņemtā detaļa tika satīrīta, samazgāta, kas beigās paņem visvairāk laika, bet nu tie sīkumi vispatīkamākie.
Digitālās klimas kaste daļēji izjaukta, iztīrīta un apskatīti radiatori, lai nesanāktu tā, ka saliekot konstatē, ka tek. Kā arī pečkas kastē atrasta nauda. 1.20 eiro.
Digitālā klima ielikta un pievilkta, analogās uz digitālās klimas swaps ļoti vienkārš, skrūvēsānas vaina.
Izņemts paklājs, jau ņemot ārā gāzes pedāli skats neiepriecināja, pa caurumu paklājā, kas pie gāzes pedāļa, gadu gaitā, dēļ slapjām kājām bija tecējis iekšā ūdens, kā rezultātā viss tur apkārt bija palicis rižš. Cik varēju, tik saglābu, satīrīju, sagruntēju un sakrāsoju. Pārējā grīda gan ļoti labā stāvoklī. Problemātiskā vieta sakrāsota un visa grīda izvaskota, lai atgrūztu un nelaistu cauri mitrumu. Drošvien nākoš vai aiznākošo ziemu būs jāizņem paklājs un jāapskatās, kas tur notiek.
No krājumiem izvilkts melnais paklājs, nebija un nav perfektā stāvoklī, bet nav arī sliktā stāvoklī, bija kārtīgi aizdirsts, pilns ar smiltīm. Zinot cik grūti ir dabūt kabrio melno paklāju - šis saiet ļoti labi. Dzeltenais paklājs tādā ziņā bija ļoti labā stāvoklī, bet nu manas acis nevarēja to panest Melno paklāju draudzene pieteicās iztīrīt.
Likās, ka paklāju ielikt būs vieglāk, beigās diezgan nočakarējos, lai dabūtu lai ideāli visur pieguļ un ir savā vietā, nav īsti parocīgs, tam visam nepalīdzēja tas, ka pečka jau bija pieskrūvēta, vajadzēja darīt otrādi, bet tajā brīdī nebija variantu. Nu jau pašam parādās prieks par kopskatu un sāk parādīties doma, ka tomēr paspēšu salikt līdz siltajam laikam. Paneļa ielikšana arī negāja tik ātri cik izņemšana, tās skrūvītes pie loga ir pain in the ass, jo liekot paneli iekšā, to fiksējošie bleķīsi vislaik nobīdijās. Vispār kamēr saliek tā lai viss saguļ ļoti labi paiet laiks, beigās bardačoks ņēma virsroku un to nesaregulēju līdz galam, vienā sānā ir tipiskā sagging problēma.
Bardačoks tika iegādāts ar "amīti" - sīkums, bet patīkams. Pārlikta bardačoka centrālā atslēga, kas nāk tikai kabrioletiem. Rūpnīcā jau vieta iestrādāta, tikai pašam jāizgriež tapsējums/izloācija.
Pie viena sataisītas pelnutrauku/piepīpētāja lampiņas, mazliet apgāju to visu pasākumu, BMW paredzējis mainīt lampiņas ar visām patronām, es ielodēju citas iekš patronām.
Kad paklājs un paneļi salikti var sākt mainīt pašu salonu. Bildēs gan tas izskatās oranžs, dzīvē vairāk dzeltens, kad vāderi tiks pāršūti, tad iespējams pāriešu atpakaļ uz līdzīgu toni, kāds bija orģināli, bet pašlaik lai iet melnais salons, kas bija krājumos.
Protams visur, kur viss pēc iespējas tiek satīrīts.
Tālāk ņemot nost durvju apšuvumus to stiprinājumi, protams, paliek pie durvīm, klasiskā problēma. Pie viena durvis tiek satīrītas no iekšpuses un izpūstas ar vasku. Jauni klipši, lai viss turās stingri, daļa veco klipšu izdalijās jau ņemot nost. Pielīmēta atpakaļ atlupusī durvju mitruma barjera.
Pie viena tiek ieliktas arī hromētās iekšējās ručkas, baigā starpība tieši attaisīšanas ziņā. Durvis atverot jūt tādu kā smagumu, pretestību, tieši tas ko vajadzēja.
Nolēmu uzlikt clubsport iekšējās līstes, kuras bija krājumos, laika gaitā bija atlīmējušās, nopirku līmi baloniņā, baigi labi sanāca, patīkami pārsteigts ar rezultātu.
Vāderiem no stāvēšanas bija iemetusies rūsa sliežu galos, tādus galīgi negribējās likt iekšā, rūsa satīrīta un sliedes nokrāsotas matēti melnas. Sīkums, bet patīkams.
Melnajās abšivkās no stāvēšanas netīrumi šausmīgi bija ieēdušies, draudzene dabūja pacīnīties Wurth putas bija bezspēcīgas, kā abšivkas nožuva tā atkal kļuva pelēkas. Beigās Meguiar`s ādas tīrītājs to visu noņēma. Pāriets pāri visam salonam un benķiem, kā arī ar kondicionieri.
Nomainīta arī galīgi izbalējusī plastmasa zem slotiņām, lietotu neatmaksājas meklēt, jauna orģināla ir nopērkama par ļoti demokrātiksu cenu. Veco izrāvu ārā trīs gabalos, pēctam sāku domāt kā vispār dabūšu iekšā jauno. Nemaz nezināju, ka kapotu var atvērt "sevisa režīmā" pie katras enģes izskrūvējot pa vienai skrūvītei. To izdarot jauno plastmasu var smuki ielikt. Pie viena, protams, arī satīrīti gadiem vāktie gruži un smiltis. Jaunā plastmasa vietā, veco ņemot nost gala plastmas vāciņu izšķīda rokās, tie arī jauni, neviens gan viņus nekad neredzēs, bet patīkams sīkums
Uzlikts TA Technix koiloveru kit`s, lai dabūtu patīkamāku klīrensu un uzlabotu kopskatu. Uzlikti arī Style5 R17 ar jaunām riepām. Koilas no iepriekšējā "projekta" labi netīras bija palikušas, tāpēc mazliet satīrīt vajadzēja. Pie viena profilaksei visi četri jauni amortizatoru atbalsti + blīvītes tiem.
Pirmais test fit`s, pēctam paregulēju vēl mazliet zemāk. Tagad esmu ļoti apmierināts ar klīrensu, personīgi ne par zemu, ne par augstu. Diskus prasās sapulēt, to uz nākošo sezonu.
Kādā garā ziemas vakarā izdomāju, ka vajadzētu izņemt paspārņus, apskatīt kas tur apakšā notiek, visu pie reizes nomazgāt, jo nu apakša bija apaugusi ar dubļiem laiku gaitā.
Nu jau mazliet tīrāks, šur tur pa kādam mazam rūsas aizmetumam, bet lielos vilcienos viss baigi smuki. Plānā ir visu sakopt, apstrādāt rūsiņas un pēctam novaskot. To drošvien pa nākošo ziemu. Aiz paspārņiem rūsas veicināšanas perēkļi
Pie viena atrasta laba ķīmija, kas alumīnija detaļām ļoti labi noņem netīrumus.
Apakša savulaik apstrādā ar vasku, nezinu rūpnīcā apstrādāts vai kautkad vēlāk. Uz visādām metāla detaļām un bākas vaska paliekas.
Mazgājot auto no apakšas novēroju, ka stūres pastiprinātāja bačoks noeļļojies, to arī uzsūtam jaunu ar jauniem hamutiem. Kā arī pie viena satīram viņa sataisīto nesmukumu.
Jau pirmajā vasarā konstatēju, ka sulo radiātors, precīzāk, izplešanās trauks, no sākuma mēģināju samainīt tā O - ringus, bet nebija nekādu izmaiņu, cits izplešanās trauks arī nepalīdzēja, suloja tāpat. Tad atradu krājumos lietotu lielo radiatoru, ieliku to, bet tas nesa vēl vairāk problēmu, izrādijās, ka spieda garām gar galiem un vēl pašas šūnas suloja. Kā arī auto sāka pārkarst pie ilgstošas braukšanas. Lai vai kā, bet beigās nopirku jaunu Nissens radiatoru, Sachs termomufti, ūdens sūkni un termostatu, visu nomainīju un problēmas pazuda. Patīkami, ka motora dzesēšanas kanāli izskatās tīri un nav oksidējušies.
Ielēju atpakaļ zaļo antifrīzu, pēctam tepat forumā mēļoja, ka lābāk esot liet sarkano ar pareizo specifikāciju, varbūt vēlāk būs jāskalo un jāsmaina.
Beidzot M paka sakrāsota, OEM buferi un sliekšņi, kā arī AC Schnitzer spogulīši. Brilli arī citu OEM uzliku, vecajai bija pāris buktes. Sliekšņi gan vēl nav uzlikti, jānopērk klipšus un jāsaņemas caurumu urbšanai sliekšņos. Kautkur krājumos jābūt arī sliekšņu blīvgumijām, kuras reti kam vispār vēl ir izdzīvojušas.
Buferi noņemti, zem tiem viss jāsamazgā un jāsatīra kamēr tiek klāt.
Ja jau sākas skaistināšanas darbi tad arī beidzot durvju ručku gumijas jāsamaina, šīs pirktas ebay no Taivānas, bija šaubas par to kā derēs, bet beigās rezultāts ļoti labs, nezinu tikai kā ar ilgmūžību būs. Arī antenas blīvgumiju samainīju, to gan OEM, maksāja kapeikas. Uzlikti arī jaunie M moldingi, kas jau pus gadu mētājas stūrī, derēja perfekti, pāris asi sitieni un līstes vietā
Jau pienākusi apskate, 06.06.2019., dodamies uz skati, pašam šķiet, ka visam vajadzētu būt, inspektors laipns, bet šausmīgi viņam nepatika spoguļi, neko tajos nevarot redzēt, paši spoguļi vairākkārt pārkrāsoti, E marķējumu arī nevar saskatīt, tikai AC logo. Beigās skates vērtējums - auto nav konstatēti defekti, tiesa, ar piezīmi, ka esot jāmaina spoguļi
Tas arī viss līdz šim. Ganjau šo to aizmirsu, šeit apkopotie darbi tika veikti gada garumā. Viss nav hronoloģiskā secībā.
Šeit vēl pāris random bildes.
Pēdējais labojis Klavz - 11 Jūn 2020, 20:40, kopā labots 1 reizi.
Cepuri nost Lai tādu darbu listi sasniegtu tik īsā laikā ir jāiegūlda daudz naudas un sviedru
Izskatās ļoti labi
Izskatās ļoti labi
Milzīgs darbs padarīts Auto izskatās lieliski
Gribasspēka netrūkst! Labās rokās ticis, tad jau ilgi ripos! Labs projekts
visu cieņu par padarīto
Jaunas BMW OEM un cita ražotāja detaļas.
Auto sporta lietas,kartera magnētiskās skrūves,stūres(OMP),Koiloverus(TA-Technix,FK, HSD, BC),hidro rocenes,K&n filtrus,quick release stūrēm(Sparco),u.c.
Labas cenas.
Auto sporta lietas,kartera magnētiskās skrūves,stūres(OMP),Koiloverus(TA-Technix,FK, HSD, BC),hidro rocenes,K&n filtrus,quick release stūrēm(Sparco),u.c.
Labas cenas.
Tā sauktais "facelift" bampers parādījās 95. "model year" (09/94), facelift brille un mazie spārnu pagriezieni 96. gadā (nezinu precīzi, bet, ļoti pieļauju arī septembrī). Tā ka viss ar to priekšu ir/bija pareizi.
Kabrio
Kabrio
m50/m52/m54 un n42/n46 timing tūļu noma
Ms41/ms42/ms43 ews atslēgšana.
Ms41/ms42/ms43 ews atslēgšana.
Paldies par labiem vārdiem visiem!
Skaidrs, paldies, šo gan nezināju
Atceros ka entos gadus atpakal tas kabris stāvēja autoplacī pie plazas,biju apskatīt bet salīdzinot ar tā brīža ss.lv cenām šis bija pa baigo kosmosu,un tas dzeltenais salons bija vnk drausmas,reali skatu bojāja. Viņš tur nostavēja kādu gadu vai 2. Domāju ka neviens nenopirks bet tiklīdz labiem dzīviem e36 cenas sāka kāpt tā šis ari pazuda. Vel nesen braucu garam tam placim un nodomāju nez kur tgd tas kabris ganas,jo nekur netā nebija uzpeldējis...
Tagad izskatas vienkārsi super. Prieks ka nonācis labās rokās....
Tagad izskatas vienkārsi super. Prieks ka nonācis labās rokās....
Līmenī
VOV
Ja vecis saka, tad vecis dara!
PS. stūre nedaudz mulsina...
Ja vecis saka, tad vecis dara!
PS. stūre nedaudz mulsina...
Viņu tā arī neviens nebija nopircis līdz es viņu nopirku. Cik nu var ticēt - kā man stāstija, tad pats plača īpašnieks to bija pircis sev (4000 eiro, ja nemaldos) , bet tā arī laikam pazaudējis interesi. Viņiem pašiem daudz meršu kabrioleti esot kautkur noglabāti, BMW neinteresējot.Beerzins rakstīja: ↑16 Jūn 2019, 23:15 Atceros ka entos gadus atpakal tas kabris stāvēja autoplacī pie plazas,biju apskatīt bet salīdzinot ar tā brīža ss.lv cenām šis bija pa baigo kosmosu,un tas dzeltenais salons bija vnk drausmas,reali skatu bojāja. Viņš tur nostavēja kādu gadu vai 2. Domāju ka neviens nenopirks bet tiklīdz labiem dzīviem e36 cenas sāka kāpt tā šis ari pazuda. Vel nesen braucu garam tam placim un nodomāju nez kur tgd tas kabris ganas,jo nekur netā nebija uzpeldējis...
Tagad izskatas vienkārsi super. Prieks ka nonācis labās rokās....
Placī jau kā vienmēr ierastie teksi gāja vaļā. Bija ļoti pārliecināts, ka šim ir bloķis, kautgan šim ir ASC , u.t.t.
Tākā grūti spriest, kāda vispār tā auto vēsture ir, bet brauks bija maz, tas gan.
Paldies
Stūri nopirku jau pāršūtu, meklēju tieši no E36, airbags jau bija pāršūts alcantrā, pašam no sākuma īsti negāja pie sirds, bet tagad esmu pieradis un patīk Bija jau rezerves plāns, jo bija MT3 donorstūre no kuras paņemt pogas un airbagu, ja vajadzēs, bet kautkā galīgi nepiefiksēju, ka tā jau ir E39 FL stūre ar dual stage airbag`u.
Par tavu kabrio varu teikt to pašu
Gads pagājis, šis tas atkal ir mainījies. Izskatās, ka būs garš posts
Izdarītie darbi :
Pagājušās vasaras vidū saņēmos uzstādīt sliekšņu uzlikas. Tika internetā atrasti aptuvenie urbuma izmēri un novietojums, pārliecinājos vēl pie donora auto un ķēros klāt urbšanai.
Smuki saurbti visā garumā, pēc skaita tikpat cik nāca oriģināli, ja nekļūdos
Pēctam urbumi nogruntēti, nokrāsoti un pie viena sliekšņos iepūsts vasks
Klipšus un cepurītes pirku oriģinālos pie Kļaviņa, sliekšņi turējās labi, bet līdz galam nebiju apmierināts, kasjaks izmēros. Sliekšņu uzlikas vispār liekas tabu priekš E36, šogad uzlikas bija noņemtas, atpakaļ vairs nesanāca pielikt uz oriģinālajiem klipšiem, visi salūza kā skābenes, pasūtīju kautkādus vācu ražojuma - 10eiro 25gb, nesalūza un turās ļoti labi, nākotnē sliekšņu uzliku gumijas jāsamaina. Tā arī nobraucu sezonu vairs īsti neko nedarot.
Kad pienāca rudens, uznāca vēlme sākt darboties, kādu laiciņu jau meklēju elektriskos krēslus, īsti nekā nebija vai arī tikai piedāvāja preface krēslus. Tad negaidot caur FB marketplace tika atrastas FL atmetamās elektro krēslu apakšas Lietuvā.
Elektro krēsliem sliedes ir alumīnija, atlupusī krāsa saslīpēta un uzklāta jauna kārta.
Kā arī Rēzeknē dabūti donorkrēsli ar pumpējamām mugurām.
Jāsāk jaukt ārā manuālie krēsli
Ar šīm knopkām bija mazliet jāpačakarējas, parasti salūzt, biju aizmirsis pasūtīt un negribēju gaidīt
Nu jau apakša ir virsū, diezgan vienkārši, ja nemaina pašu ādu
Visi štekeri smuki saspraužas viens uz otra
Krēsliem līdzi nenāca vadi, nācās pašam uztaisīt, no donora pravotkas, salasīti vajadzīgie štekeri un vadi pēc krāsām
Gala produkts
Tālāk jau kārtējā vadu vienošana, šoreiz vajadzēja līdz pašai drošinātāju kastei, jo terminālis atrados tur.
Pēctam atrasts kāju apgaismojuma kits, šoreiz ar oriģinālajiem vadiem pēc garuma, tikai jāpievieno. Izprintēju shēmu, visu lieko nost un pa oriģinālo vietu savelku vadus. Paši apšuvumi man nebija, noņemti izmēri un izgriezti caurumi oriģinālajās vietās.
Viss strādā, kā tam būtu jāstrādā, par vēlvienu nieku vairāk
Tad atnāca paciņa no Amerikas ar visādiem labumiem, sūtītājs gan bija diezgan naivs, ka tas viss izdzīvos tik švaki iepakojot. Rezultātā šis tas bija cietis No hard feelings, cena bija laba.
Ievilkts vēlviens mazs sīkums - centrālās atslēgas poga. Cik nu atradu, kabrim un sedanam ar 4x elektriskajiem logiem tā nāk labajā pusē.
Īsti nebija pieredzes, tāpēc lai dabūtu caurumu, tika pielietoti visādi instrumenti
Gala rezultātā viss iznāca daudz maz precīzi
Dabūts vadītāja durvju coinbox, īsti pielietojuma viņam nav, bet viņam tur jābūt Labrāt iegādātos arī labās puses.
Rudens izskaņā no lietotāja Laurix tika iegādāts Harman Kardon pastiprinātājs un sabūferis priekš kabrio. Pārējo dabūju no iepriekš minētā amerikāņa. Pašu vadu komplektu gan nesanāca dabūt, ilgi tika meklēts. Ja ir HIFI mūzikas sistēma, tad nepieciešamas minimālas darbības ar vadiem, lai varētu ielikt HK, jā HIFI un HK vadus šķērsgriezums atšķiras, bet tik vecai sistēmai tā neesot problēma. Tākā man bija 6 skaļruņu sistēma man bija nepiešams taisīt vadus no rokas, talkā ņēmu pilnu sedana pilnu HIFI vadu komplektu un savu veco 6 skaļruņu vadus.
Vispirms visus vecos mūzikas vadus izņēmu
Pēctam to visu uz zemes, daudz shēmu un pāris stundas brīva laika
Sāku no viena stūra, visu veco izolācijas lentu nost un jaunu virsū, jālodē bija maz, pāris izvadi nāk klāt sakarā ar HK pastiprinātāju.
Palielam vadi gatavi, jāsāk likt atpakaļ, diezgan pievērsu uzmanību lai nekur nebūtu vadi ne par īsu, ne par garu.
Visu atkal tāpat pa orģinālajām vietām atpakaļ, ja kāds klipsis bija salauzts, tad tika nomainīts
Pastiprinātājs kabrioletam dzīvo aiz aizmugures krēsla atzveltnes, sabūferis slēpjucaurumā.
Patīk kā izskatās, tieši tas, ko vajadzēja
Jau lēnām sāk likties kopā, ārā jau pavasaris sāk piezagties
Tālāk durvju vadi jāpārtaisa uz HK, pie viena atkal visu var satīrīt.
Štekeris forši jaucas, atkal nekas nav jālodē, jāņem donora vadi un vienkārši jāpārliek.
Gatavs, jāliek atpakaļ durvīs.
Jāpārtaisa durvju apšuvumi, lai varētu ielikt midu un tweeteri.
Apšuvuma otrā pusē viss smuki atzīmēts, mazliet pacietības un ass nazis - kārtībā
Pasūtīti aizmugurējo tumbu vāciņi, tā lai tur arī viss būtu kā bija jābūt
Te tāpat kā jau ierasts, viss atzīmēts, vajag tikai pacietību, lai sanāk smuki.
Pie viena pasūtīta un samainīta plastmasa, kas tika iznīcināta procesa gaitā
Kopumā skan labi, nevar salīdzināt ar to kas bija, kad gribēsies ko jaudīgāku, tad HK korpusos likšu ko modernāku
Pasūtītas trūkstošās micītes bardačoka skrūvēm. Maksā kapeikas, bet skatu uzlabo krietni.
Dabūts arī sen kārotais glāžu turētājs, pelnu trauks mazliet bija cietis sūtot, tas sataisīts.
Vēl ielikts plauktiņš ar mikrafonu zem OBC, vēlāk tur visticamāk tiks ielikta arī HK poga, kad tiks dabūta
Kautkad ziemas otrajā pusē izdomāju, ka vajag pieķerties domkrata vietām, kur bija atlekusi mastika un virspusēja rūsa, pie viena vēl pieķerti klāt lanžeroni, kuri bija nostrīķēti un vēl pāris vietas, lai labāk tiktu klāt, tika noņemti spārni.
Kautkā tā tas izskatijās sākumā. Mazliet pakasot, jau parādās īstā aina.
Pēctam rūpīgi viss notīrīts, attaukots un uzklāts rūsas pārveidotājs.
Tālāk epoksīda grunti un pa šuvēm mastiku. Īsti uz pacēlāja nevarēju uzcelt, lai ķepas netraucētu, tapēc šāds risinājums.
Nobeigumā visam pa virsu uzpūtu mastiku, lai būtu maksimāli ilgmūžīgs, parastais pūšamais grubulis nepatīk.
Labajam spārnam bija bukte un uz pašas apakšas bija burbuļi, kurus pamanīju jau pērkot, mazliet pakasot sanāca izbakstīt caurumu. Pasūtītas spārna apakša un pārmetināta.
Pie viena saglābts rūsas aizmetnis uz aizmugurējās līstes, tipiskā vieta.. Pie viena noņemts buferis un atkal viss satīrīts. Cerams uz kādu laiku būs labi
Dabūju arī radiatora "air ducts", man viens bija pazudis un no otra bija palikusi tikai puse. Sanāca atrast ideālā stāvoklī, tikai mazliet netīrus, mazliet pacietības un izskatās kā jauni
Atkal viss purns jālasa nost, lai viņus nomainītu Uzreiz labāks skats, pielikta arī panna, kas jau kādu laiku atpakaļ tika nopirkta, nu vairs caur bufera režģi nespīd cauri zeme, tas visvairāk kaitināja.
Pēctam tas viss atkal jāsatīra un jāsaliek kopā, kamēr visus zazorus saliek tā kā patīk - paiet vairākas stundas.
Paralēli visam jāsāk gatavoties apskatei, plauktu gala bukses īsti neizturēja nosēdināšanu, pa vienu sezonu sasprēgāja, tās vēl bija orģinālās, tāpat kā vairums nomainīto detaļu. Paņēmu parastās Lemforder bukses.
Samainīti arī abi stūres reikas pilņiki, viens bija kautkur aizķēries un saplīsis.
Kardāna demferis arī bija sācis plaisāt, tas arī samainīts, atkal oriģināldetaļa no 95. gada, ilgi izdzīvojis
Atslēgai arī pogas bija sagurušas, tās nomainītas pret ķīniešu ražojumu, BMW logo īsti nav sanācis precīzs
Samainītas bremžu sļaukas, tās arī bija sākušas plaisāt un palikušas cietas, veiksmīgi sanāca tikt pie HEL armētajām šļaukām, skatē problēmu nav ar viņām. Patīkami, ka bremžu trubām rūsas pazīmju nav un virsū vēl orģinālā krāsa, visas atnāca vaļā viegli, izņemot vienu, bet mazliet pacīnoties arī to cilvēcīgi izdevās atskrūvēt.
Motora piedzenamie agregāti bija palikuši skaļi, noņemot siksnu secināts, ka visi gultņi ir skaļi, viss kas maināms tika samainīts. Ģenerātora sprieguma regulātors atkal oriģinālais no 95. gada, no oglītēm maz kas bija atlicis
Krāsa bija palikusi kā smilšpapīrs, galīgi asa un duļkaina, tapēc nolēmu, ka jāmēģina pirmo reizi pašam pulēt, daudz pacietības un padomu, kādas 12h vēlāk rezultāts sanāca labs, protams krāsā šur tur ir kasjaki, kurus var likvidēt tikai pārkrāsojot un nopulējot tos var ieraudzīt daudz vieglāk, bet spīd labi un galvenais, ka saulē nav hologrammu.
Un tad jau atkal pagājis gads un jādodas uz tehnisko apskati, pārskrūvēti spoguļi, izņemtas miglas, noregulētas lampas un var braukt uz skati, šogad atkal viss labi, izieta bez aizrādijumiem.
Šogad no rižajiem pagriezieniem priekšā pāriets uz tonētajiem ķīniešiem, čakars gan viņus bija pielāgot, lai derētu kā man gribas, bet nu pāris stundas un skats apmierinošs, labrāt atrastu kautko kvalitatīvāku.
Beigās atkal pāris bildes, kur redzams auto kopskats. Šogad jau manāmi vairāk nobraukts, tikpat cik visu pagājušo sezonu kopā ņemot
Izdarītie darbi :
- Uzliktas sliekšņu uzlikas
Vāderi pārlikti uz elektro apakšām
Benķu pumpējamās muguras
Kāju apgaismojums
USA Centrālās atslēgas poga
Coinbox vadītāja durvīm
Pilns Harman Kardon Cabrio kits
Cupholderis
Satīrīta un sataisīta apakša vietās, kur bija bojāta mastika
Samainīti salauztie radiatora "air duct"
Bufera panna uzstādīta
Plauktu gala bukses
Kardāna demfera gumija
Armētās bremžu šlaukas
Stūres reikas piļņiki
Samainīti piedzenošo agregātu gultņi
Ģeneratora sprieguma regulators
Celiņsiksnas spriegotājs ar parazītruļļiem
Pārkrāsots spārns un aizmugures līste
Nopulēta virsbūve
Samainīta eļļa
Izieta tehniskā apskate
Pagājušās vasaras vidū saņēmos uzstādīt sliekšņu uzlikas. Tika internetā atrasti aptuvenie urbuma izmēri un novietojums, pārliecinājos vēl pie donora auto un ķēros klāt urbšanai.
Smuki saurbti visā garumā, pēc skaita tikpat cik nāca oriģināli, ja nekļūdos
Pēctam urbumi nogruntēti, nokrāsoti un pie viena sliekšņos iepūsts vasks
Klipšus un cepurītes pirku oriģinālos pie Kļaviņa, sliekšņi turējās labi, bet līdz galam nebiju apmierināts, kasjaks izmēros. Sliekšņu uzlikas vispār liekas tabu priekš E36, šogad uzlikas bija noņemtas, atpakaļ vairs nesanāca pielikt uz oriģinālajiem klipšiem, visi salūza kā skābenes, pasūtīju kautkādus vācu ražojuma - 10eiro 25gb, nesalūza un turās ļoti labi, nākotnē sliekšņu uzliku gumijas jāsamaina. Tā arī nobraucu sezonu vairs īsti neko nedarot.
Kad pienāca rudens, uznāca vēlme sākt darboties, kādu laiciņu jau meklēju elektriskos krēslus, īsti nekā nebija vai arī tikai piedāvāja preface krēslus. Tad negaidot caur FB marketplace tika atrastas FL atmetamās elektro krēslu apakšas Lietuvā.
Elektro krēsliem sliedes ir alumīnija, atlupusī krāsa saslīpēta un uzklāta jauna kārta.
Kā arī Rēzeknē dabūti donorkrēsli ar pumpējamām mugurām.
Jāsāk jaukt ārā manuālie krēsli
Ar šīm knopkām bija mazliet jāpačakarējas, parasti salūzt, biju aizmirsis pasūtīt un negribēju gaidīt
Nu jau apakša ir virsū, diezgan vienkārši, ja nemaina pašu ādu
Visi štekeri smuki saspraužas viens uz otra
Krēsliem līdzi nenāca vadi, nācās pašam uztaisīt, no donora pravotkas, salasīti vajadzīgie štekeri un vadi pēc krāsām
Gala produkts
Tālāk jau kārtējā vadu vienošana, šoreiz vajadzēja līdz pašai drošinātāju kastei, jo terminālis atrados tur.
Pēctam atrasts kāju apgaismojuma kits, šoreiz ar oriģinālajiem vadiem pēc garuma, tikai jāpievieno. Izprintēju shēmu, visu lieko nost un pa oriģinālo vietu savelku vadus. Paši apšuvumi man nebija, noņemti izmēri un izgriezti caurumi oriģinālajās vietās.
Viss strādā, kā tam būtu jāstrādā, par vēlvienu nieku vairāk
Tad atnāca paciņa no Amerikas ar visādiem labumiem, sūtītājs gan bija diezgan naivs, ka tas viss izdzīvos tik švaki iepakojot. Rezultātā šis tas bija cietis No hard feelings, cena bija laba.
Ievilkts vēlviens mazs sīkums - centrālās atslēgas poga. Cik nu atradu, kabrim un sedanam ar 4x elektriskajiem logiem tā nāk labajā pusē.
Īsti nebija pieredzes, tāpēc lai dabūtu caurumu, tika pielietoti visādi instrumenti
Gala rezultātā viss iznāca daudz maz precīzi
Dabūts vadītāja durvju coinbox, īsti pielietojuma viņam nav, bet viņam tur jābūt Labrāt iegādātos arī labās puses.
Rudens izskaņā no lietotāja Laurix tika iegādāts Harman Kardon pastiprinātājs un sabūferis priekš kabrio. Pārējo dabūju no iepriekš minētā amerikāņa. Pašu vadu komplektu gan nesanāca dabūt, ilgi tika meklēts. Ja ir HIFI mūzikas sistēma, tad nepieciešamas minimālas darbības ar vadiem, lai varētu ielikt HK, jā HIFI un HK vadus šķērsgriezums atšķiras, bet tik vecai sistēmai tā neesot problēma. Tākā man bija 6 skaļruņu sistēma man bija nepiešams taisīt vadus no rokas, talkā ņēmu pilnu sedana pilnu HIFI vadu komplektu un savu veco 6 skaļruņu vadus.
Vispirms visus vecos mūzikas vadus izņēmu
Pēctam to visu uz zemes, daudz shēmu un pāris stundas brīva laika
Sāku no viena stūra, visu veco izolācijas lentu nost un jaunu virsū, jālodē bija maz, pāris izvadi nāk klāt sakarā ar HK pastiprinātāju.
Palielam vadi gatavi, jāsāk likt atpakaļ, diezgan pievērsu uzmanību lai nekur nebūtu vadi ne par īsu, ne par garu.
Visu atkal tāpat pa orģinālajām vietām atpakaļ, ja kāds klipsis bija salauzts, tad tika nomainīts
Pastiprinātājs kabrioletam dzīvo aiz aizmugures krēsla atzveltnes, sabūferis slēpjucaurumā.
Patīk kā izskatās, tieši tas, ko vajadzēja
Jau lēnām sāk likties kopā, ārā jau pavasaris sāk piezagties
Tālāk durvju vadi jāpārtaisa uz HK, pie viena atkal visu var satīrīt.
Štekeris forši jaucas, atkal nekas nav jālodē, jāņem donora vadi un vienkārši jāpārliek.
Gatavs, jāliek atpakaļ durvīs.
Jāpārtaisa durvju apšuvumi, lai varētu ielikt midu un tweeteri.
Apšuvuma otrā pusē viss smuki atzīmēts, mazliet pacietības un ass nazis - kārtībā
Pasūtīti aizmugurējo tumbu vāciņi, tā lai tur arī viss būtu kā bija jābūt
Te tāpat kā jau ierasts, viss atzīmēts, vajag tikai pacietību, lai sanāk smuki.
Pie viena pasūtīta un samainīta plastmasa, kas tika iznīcināta procesa gaitā
Kopumā skan labi, nevar salīdzināt ar to kas bija, kad gribēsies ko jaudīgāku, tad HK korpusos likšu ko modernāku
Pasūtītas trūkstošās micītes bardačoka skrūvēm. Maksā kapeikas, bet skatu uzlabo krietni.
Dabūts arī sen kārotais glāžu turētājs, pelnu trauks mazliet bija cietis sūtot, tas sataisīts.
Vēl ielikts plauktiņš ar mikrafonu zem OBC, vēlāk tur visticamāk tiks ielikta arī HK poga, kad tiks dabūta
Kautkad ziemas otrajā pusē izdomāju, ka vajag pieķerties domkrata vietām, kur bija atlekusi mastika un virspusēja rūsa, pie viena vēl pieķerti klāt lanžeroni, kuri bija nostrīķēti un vēl pāris vietas, lai labāk tiktu klāt, tika noņemti spārni.
Kautkā tā tas izskatijās sākumā. Mazliet pakasot, jau parādās īstā aina.
Pēctam rūpīgi viss notīrīts, attaukots un uzklāts rūsas pārveidotājs.
Tālāk epoksīda grunti un pa šuvēm mastiku. Īsti uz pacēlāja nevarēju uzcelt, lai ķepas netraucētu, tapēc šāds risinājums.
Nobeigumā visam pa virsu uzpūtu mastiku, lai būtu maksimāli ilgmūžīgs, parastais pūšamais grubulis nepatīk.
Labajam spārnam bija bukte un uz pašas apakšas bija burbuļi, kurus pamanīju jau pērkot, mazliet pakasot sanāca izbakstīt caurumu. Pasūtītas spārna apakša un pārmetināta.
Pie viena saglābts rūsas aizmetnis uz aizmugurējās līstes, tipiskā vieta.. Pie viena noņemts buferis un atkal viss satīrīts. Cerams uz kādu laiku būs labi
Dabūju arī radiatora "air ducts", man viens bija pazudis un no otra bija palikusi tikai puse. Sanāca atrast ideālā stāvoklī, tikai mazliet netīrus, mazliet pacietības un izskatās kā jauni
Atkal viss purns jālasa nost, lai viņus nomainītu Uzreiz labāks skats, pielikta arī panna, kas jau kādu laiku atpakaļ tika nopirkta, nu vairs caur bufera režģi nespīd cauri zeme, tas visvairāk kaitināja.
Pēctam tas viss atkal jāsatīra un jāsaliek kopā, kamēr visus zazorus saliek tā kā patīk - paiet vairākas stundas.
Paralēli visam jāsāk gatavoties apskatei, plauktu gala bukses īsti neizturēja nosēdināšanu, pa vienu sezonu sasprēgāja, tās vēl bija orģinālās, tāpat kā vairums nomainīto detaļu. Paņēmu parastās Lemforder bukses.
Samainīti arī abi stūres reikas pilņiki, viens bija kautkur aizķēries un saplīsis.
Kardāna demferis arī bija sācis plaisāt, tas arī samainīts, atkal oriģināldetaļa no 95. gada, ilgi izdzīvojis
Atslēgai arī pogas bija sagurušas, tās nomainītas pret ķīniešu ražojumu, BMW logo īsti nav sanācis precīzs
Samainītas bremžu sļaukas, tās arī bija sākušas plaisāt un palikušas cietas, veiksmīgi sanāca tikt pie HEL armētajām šļaukām, skatē problēmu nav ar viņām. Patīkami, ka bremžu trubām rūsas pazīmju nav un virsū vēl orģinālā krāsa, visas atnāca vaļā viegli, izņemot vienu, bet mazliet pacīnoties arī to cilvēcīgi izdevās atskrūvēt.
Motora piedzenamie agregāti bija palikuši skaļi, noņemot siksnu secināts, ka visi gultņi ir skaļi, viss kas maināms tika samainīts. Ģenerātora sprieguma regulātors atkal oriģinālais no 95. gada, no oglītēm maz kas bija atlicis
Krāsa bija palikusi kā smilšpapīrs, galīgi asa un duļkaina, tapēc nolēmu, ka jāmēģina pirmo reizi pašam pulēt, daudz pacietības un padomu, kādas 12h vēlāk rezultāts sanāca labs, protams krāsā šur tur ir kasjaki, kurus var likvidēt tikai pārkrāsojot un nopulējot tos var ieraudzīt daudz vieglāk, bet spīd labi un galvenais, ka saulē nav hologrammu.
Un tad jau atkal pagājis gads un jādodas uz tehnisko apskati, pārskrūvēti spoguļi, izņemtas miglas, noregulētas lampas un var braukt uz skati, šogad atkal viss labi, izieta bez aizrādijumiem.
Šogad no rižajiem pagriezieniem priekšā pāriets uz tonētajiem ķīniešiem, čakars gan viņus bija pielāgot, lai derētu kā man gribas, bet nu pāris stundas un skats apmierinošs, labrāt atrastu kautko kvalitatīvāku.
Beigās atkal pāris bildes, kur redzams auto kopskats. Šogad jau manāmi vairāk nobraukts, tikpat cik visu pagājušo sezonu kopā ņemot
Riktīgi kruta aprakstīji
Kā ar HK wooferu skaņa?
Ir vērts viņu likt?
Kā ar HK wooferu skaņa?
Ir vērts viņu likt?
Super topiks,viens no favorītiem patīk pieeja
Basu kautkādu dod, ar hardtopu ir diezgan labi, nav ļoti jaudīgs, logi nedrebēs, bet nu klausīšanos padara baudāmāku
Kā jau teicu, viens no iemesliem kapēc viņu liku, lai būtu HK kits, tajā kastē var arī ko mūsdienīgāku ielikt, ja paliek par īsu.
Paldies Daudz stundu pavadīts, bet ir jau lietas kas vēl padomā, tikai jāatrod