Slepenais Slēdzis
Čau!
Taisu sev un nolēmu parādīt arī citiem, ceru ka noderēs :)
Runa ir par slepeno slēdzi, papildus aizsardzību pret auto nozagšanu, jebkuru gudro signalizāciju var atbloķēt jautājums ir kam to vajag. Šāda primitīva ierīce var pasargāt labāk par rūpnieciski ražoto signalizāciju, nevar ne noskanēt ne kā citādi atrast, ja fantāzija strādā to var iemontēt visdažādākajos veidos. Jābrīdina, ka ne visiem auto to var uzstādīt, e36 gadījumā problēmas nebūs, bet auto ar gudrāku elektroniku metīs kļūdas!
Šādus esmu diezgan daudz uzlodējis, daudziem iepriekšējiem auto kā arī draugiem un paziņām, šādu shēmu iemācīja vectēvs kad man nebija vēl desmit gadi un tikko biju sācis mācīties lodēt nopietni :)
Shēma primitīvi vienkārša pamatā ar diviem relejiem, bet pietiekoši efektīva!
Jāpiebilst, ka šī pamācība nav domāta profesionāliem, profi uzlodēs super siģeni izmantojot kādu no jaunākiem datoru procesoriem, pamācība domāta cilvēkie, kuri ar elektroniku nenodarbojas, bet māk vai grib iemācīties lodēt un vajadzības gadījumā varēs sev izgatavot praktisku ierīci.
Nepieciešamās detaļas: 1. Divi releji 12V
2. Slēdzis bez fiksācijas vai gerkons.
3. Vadi.
4. Alva.
5. Kembriki (termo izolācīja).
6. izolācijas lente (Makgaiverene(melna)).
7. Gaismas diode (ja vajag).
Nepieciešamie instrumenti:
1. Lodāmurs.
2. Multimetrs.
3. Un noderēs arī alvas nosūcējs ja relejus izlodēsiet.
Relejus var nopirkt veikalā jaunus (maksā simboliski) vai izlodēt no kādas bojātas ierīces, signalizācija, durvju vadības bloki vai kādi citi, kuros ir releji, releju, kuram kontaktgrupa ir paredzēta lielākai strāvai var ņemt no gaismām vai tamlīdzīgām ķēdēm.
Kādi releji būs vajadzīgi atkarīgs kādā ķēdē slēgsiet "slepeno slēdzi" jebkurā gadījumā vēlams slēgt ķēdē ar mazu strāvas stipruma noslodzi, piemēram neslēgt tieši degvielas sūkņa ķēdē, bet slēgt degvielas sūkņa releja ķēdē. Kas līdzīgs attiecas uz aizdedzi, varat slēgt tieši resnajā vadā, kurš iet uz aizdedzes slēdzeni tad vienkārši jāizmanto relejs ar kontaktgrupu, kura atbilst konkrētai slodzei. Šādā gadījumā ieteiktu izmantot relejus no auto nevis universālos!
Manā gadījumā iekš kompota jau ir kas līdzīgs tikai citādāks, darbojas vienkārši ar fiksācijas slēdzi, tad slēgšu attiecīgi pie tās pašas ķēdes un tā kā strāvas patēriņš ir niecīgs izmantošu divus mzos relejus.
Relejus izlodēju no mitsubishi centrālās atslēgas vadības bloka, bet var arī no vecas signalizācijas kā minēju: Vadus var pirkt jaunus, vada šķērsgriezums (dzīsliņas diametrs) atkarīgs no slodzes A internetā var atrast tabulas, bet nevajag iespringt, paskatāmies kāda resnuma vads ir ķēdē, kurā ieslēgsim un tādu arī izmantojam, podziņai, gaismas diodei un mazajam relejam iz maza noslodze tur nekādus kabeļus nevajag.
lodējam pēc vienas no shēmām, pirmā ar diviem mazajiem relejiem, otrā ar mazo vadības releju un lielo: Gaismas diode ir indikācijai, to var neizmantot, bet ja labi iepakosiet relejus nedzirdēsiet klikšķi, ja liek aizdedzes ķēdē ACC tad var neizmantot diodi, tad būs tā, pagriezīsiet aizdedzes atslēgu līdz starterim, bet nekādas gaismiņas neiedegsies tikai tad kad aktivizēsiet "slepeno slēdzi" iedegsies panelis, šādā gadījumā var neizmantot gaismas diodi, bet ja slēgsiet degvielas sūkņa vai vadības bloka ķēdēs gan noderēs.
Releju barošanas ķēdē izmantoju attēlā redzamos vadus, ņemtus no auto centralkas ķēdes bet slēdžiem senos laikos pirktos telefona vadus, tos var ievilkt kembrikos vai izolēt ar lenti, izmantot var jebkurus pēc šķērsgriezuma atbilstošus vadus. Ja izmantojam gaismas diodi ķēdē noteikti jāieslēdz rezistors, kādas pretestības atkarīgs no diodes to varat atrast internetā, manā gadījumā 1kΩ, pieslēgšana: Garākā kāja ir anods tātad pluss
Salodēts: Kā bezfiksācijas slēdzi var izmantot arī gerkonu, stikla trubiņa ar diviem kontaktiem, kuri saslēdzas vai atslēdzas vai pārslēdzas magnēta ietekmē: Bezfiksācijas slēdzi vai gerkonu vajag uz saslēgšanos!
Slēdzi paslēpj sv zināmā vuetā zem paklāja vai citur kur var un tas netraucē un nav redzams atrodams, caur paklāju uzpiest nebūs viegli, bet efektīvi, vienkāršāk būtu ar gerkonu to var aiz cieta materiāla noslēpt, bet tad vai nu jānēsā līdz vai jātur mašīnā magnēts. magnētu var arī pievienot atslēgām kā piekariņu kādā korpusā, lai netraucē, attaisa pieliek kur vajag un aiztaisa. Par šo varbūt vēlāk ko sagatavošu.
Kā ierīci iepakot un Info kādās ķēdēs šo ierīci slēgt un kā to izdarīt ja būs interese sagatavošu vēlāk.
Šeit video demonstrācija:
Video tapis steigā, bet saprast var!
Iespējams ko piemirsu jo ir steiga, vairs nav laika jābrauc.
Taisu sev un nolēmu parādīt arī citiem, ceru ka noderēs :)
Runa ir par slepeno slēdzi, papildus aizsardzību pret auto nozagšanu, jebkuru gudro signalizāciju var atbloķēt jautājums ir kam to vajag. Šāda primitīva ierīce var pasargāt labāk par rūpnieciski ražoto signalizāciju, nevar ne noskanēt ne kā citādi atrast, ja fantāzija strādā to var iemontēt visdažādākajos veidos. Jābrīdina, ka ne visiem auto to var uzstādīt, e36 gadījumā problēmas nebūs, bet auto ar gudrāku elektroniku metīs kļūdas!
Šādus esmu diezgan daudz uzlodējis, daudziem iepriekšējiem auto kā arī draugiem un paziņām, šādu shēmu iemācīja vectēvs kad man nebija vēl desmit gadi un tikko biju sācis mācīties lodēt nopietni :)
Shēma primitīvi vienkārša pamatā ar diviem relejiem, bet pietiekoši efektīva!
Jāpiebilst, ka šī pamācība nav domāta profesionāliem, profi uzlodēs super siģeni izmantojot kādu no jaunākiem datoru procesoriem, pamācība domāta cilvēkie, kuri ar elektroniku nenodarbojas, bet māk vai grib iemācīties lodēt un vajadzības gadījumā varēs sev izgatavot praktisku ierīci.
Nepieciešamās detaļas: 1. Divi releji 12V
2. Slēdzis bez fiksācijas vai gerkons.
3. Vadi.
4. Alva.
5. Kembriki (termo izolācīja).
6. izolācijas lente (Makgaiverene(melna)).
7. Gaismas diode (ja vajag).
Nepieciešamie instrumenti:
1. Lodāmurs.
2. Multimetrs.
3. Un noderēs arī alvas nosūcējs ja relejus izlodēsiet.
Relejus var nopirkt veikalā jaunus (maksā simboliski) vai izlodēt no kādas bojātas ierīces, signalizācija, durvju vadības bloki vai kādi citi, kuros ir releji, releju, kuram kontaktgrupa ir paredzēta lielākai strāvai var ņemt no gaismām vai tamlīdzīgām ķēdēm.
Kādi releji būs vajadzīgi atkarīgs kādā ķēdē slēgsiet "slepeno slēdzi" jebkurā gadījumā vēlams slēgt ķēdē ar mazu strāvas stipruma noslodzi, piemēram neslēgt tieši degvielas sūkņa ķēdē, bet slēgt degvielas sūkņa releja ķēdē. Kas līdzīgs attiecas uz aizdedzi, varat slēgt tieši resnajā vadā, kurš iet uz aizdedzes slēdzeni tad vienkārši jāizmanto relejs ar kontaktgrupu, kura atbilst konkrētai slodzei. Šādā gadījumā ieteiktu izmantot relejus no auto nevis universālos!
Manā gadījumā iekš kompota jau ir kas līdzīgs tikai citādāks, darbojas vienkārši ar fiksācijas slēdzi, tad slēgšu attiecīgi pie tās pašas ķēdes un tā kā strāvas patēriņš ir niecīgs izmantošu divus mzos relejus.
Relejus izlodēju no mitsubishi centrālās atslēgas vadības bloka, bet var arī no vecas signalizācijas kā minēju: Vadus var pirkt jaunus, vada šķērsgriezums (dzīsliņas diametrs) atkarīgs no slodzes A internetā var atrast tabulas, bet nevajag iespringt, paskatāmies kāda resnuma vads ir ķēdē, kurā ieslēgsim un tādu arī izmantojam, podziņai, gaismas diodei un mazajam relejam iz maza noslodze tur nekādus kabeļus nevajag.
lodējam pēc vienas no shēmām, pirmā ar diviem mazajiem relejiem, otrā ar mazo vadības releju un lielo: Gaismas diode ir indikācijai, to var neizmantot, bet ja labi iepakosiet relejus nedzirdēsiet klikšķi, ja liek aizdedzes ķēdē ACC tad var neizmantot diodi, tad būs tā, pagriezīsiet aizdedzes atslēgu līdz starterim, bet nekādas gaismiņas neiedegsies tikai tad kad aktivizēsiet "slepeno slēdzi" iedegsies panelis, šādā gadījumā var neizmantot gaismas diodi, bet ja slēgsiet degvielas sūkņa vai vadības bloka ķēdēs gan noderēs.
Releju barošanas ķēdē izmantoju attēlā redzamos vadus, ņemtus no auto centralkas ķēdes bet slēdžiem senos laikos pirktos telefona vadus, tos var ievilkt kembrikos vai izolēt ar lenti, izmantot var jebkurus pēc šķērsgriezuma atbilstošus vadus. Ja izmantojam gaismas diodi ķēdē noteikti jāieslēdz rezistors, kādas pretestības atkarīgs no diodes to varat atrast internetā, manā gadījumā 1kΩ, pieslēgšana: Garākā kāja ir anods tātad pluss
Salodēts: Kā bezfiksācijas slēdzi var izmantot arī gerkonu, stikla trubiņa ar diviem kontaktiem, kuri saslēdzas vai atslēdzas vai pārslēdzas magnēta ietekmē: Bezfiksācijas slēdzi vai gerkonu vajag uz saslēgšanos!
Slēdzi paslēpj sv zināmā vuetā zem paklāja vai citur kur var un tas netraucē un nav redzams atrodams, caur paklāju uzpiest nebūs viegli, bet efektīvi, vienkāršāk būtu ar gerkonu to var aiz cieta materiāla noslēpt, bet tad vai nu jānēsā līdz vai jātur mašīnā magnēts. magnētu var arī pievienot atslēgām kā piekariņu kādā korpusā, lai netraucē, attaisa pieliek kur vajag un aiztaisa. Par šo varbūt vēlāk ko sagatavošu.
Kā ierīci iepakot un Info kādās ķēdēs šo ierīci slēgt un kā to izdarīt ja būs interese sagatavošu vēlāk.
Šeit video demonstrācija:
Video tapis steigā, bet saprast var!
Iespējams ko piemirsu jo ir steiga, vairs nav laika jābrauc.