LEO E36 330i kupeja
Sveiciens biedriem un lietotājiem
Tad nu esmu saņēmies un uztaisīju topiku par savu E36.
2012.gada 12. decembrī, pēc sava iepriekšējā auto pārdošanas, nopirku e36 kupeju ar 1.8 is dzinēju. Auto sākumā vizuāli bija labā stāvoklī un biju priecīgs par tā iegādi, jo kā nekā ziema bij sākusies un vēlējos auto ar klasisko piedziņu, lai varētu izbaudīt ziemu.
Kā jau katrs lietots auto ir jāremontē un arī šis žurcis nebija izņēmums. Neliels piekares remonts, kārtīgi noregulēt rokas bremzi, attrisinātas problēmas ar krāsniņu – sīkumi pa lielam. Taču beidzoties ziemas sezonai nepatīkams pārsteigums – aizmugurējās riteņu arkas ir uzburbušas (kaut arī 3 mēneši atpakaļ, pirkšanas brīdī tām nebija ne vainas)un sliekšņi pacēlāju vietās neturējās kopā. Tad žurci aizvedu meistaram uz metināšanu, bet tas mani atrunāja un pārliecināja, ka finansiāli prātīgāk būs auto pārdot vai nomainīt buņdžu. Tad nu izlēmu tomēr pārdot, kaut arī negribējās no tās šķirties.
Pārdevu necerēti ātri. Taču negribēju samierināties ar e36 zaudējumu, jo auto bija iepaticies un sapratu ka gribu sev tādu auto. Skaidrs ka traģiskie sliekšņi, grīda un landžeroni ir katrā e36 kas pārdevās tobrīd. Negribēju atkal lotereju. Bija sava garāža, laiks un citas iespējas kas pavedināja mani uz domu izveidot E36 pēc sava prāta. Tāpēc uzsāku meklēt e36 ar labu virsbūvi.
Visbeidzot pēc vairākiem mēnešiem atradu perfektu e36 angļa kupejas virsbūvi –tai bija tikai stikli, piekare un riteņi. Uz to laiku tas labākais ko varēju sameklēt :
Vehicle information
Type code BE72
Type 318IS (EUR)
Dev. series E36 (2)
Line 3
Body type COUPE
Steering RL
Door count 2
Engine M44
Cubical capacity 1.90
Power 103
Transmision HECK
Gearbox MECH
Colour ARKTISSILBER METALLIC (309)
Upholstery STOFF/LEDER/ANTHRAZIT (C1AT)
Prod. date 1998-02-19
Order options
No. Description
214 AUTOMATIC STABILITY CONTROL+TRACTION
246 STEERING COLUMN ADJUSTMENT MECHANICAL
277 LT/ALY WHEELS DOUBLE SPOKE STYLING
320 MODEL DESIGNATION, DELETION
337 M SPORT PACKAGE
354 GREEN STRIPE WINDSCREEN
428 WARNING TRIANGLE
431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D
441 SMOKERS PACKAGE
473 ARMREST, FRONT
481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER
498 HEADRESTS IN REAR, MECHANIC. ADJUSTABLE
520 FOGLIGHTS
534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING
669 RADIO BMW BUSINESS RDS
694 PREPARATION FOR CD CHANGER
704 M SPORT SUSPENSION
710 M LEATHER STEERING WHEEL
785 WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS
812 ENGLAND VERSION
850 ADD FUEL TANK FILLING FOR EXPORT
863 EUROPE/DEALER DIRECTORY
880 ENGLISH / ON-BOARD DOCUMENTATION
Series options
c Description
410 WINDOW LIFTS, ELECTRIC AT FRONT
465 THROUGH-LOAD SYSTEM
510 HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM
853 LANGUAGE VERSION ENGLISH
Plāns ir savākt visu M pakas komplektāciju un salikt atpakļ mašīnā, pārkrāsot auto no iekšas un no āras, bet dzinēju ielikt 2.5i bezvanosa un pārtaisīt to uz 3.0i tilpumu plus savīlēt cik vien sanāk.
Vēlāk iegādājos detaļu donoru 320i kupeja ( vadiem, piekares daļām, virsbūves daļām un citiem štruntiem) 320Ls.
Taču arī atklājās, ka durvis, motora pārsegu un spārnus apslēpto defektu dēļ nevarēja izmantot , jo gribēju atras daļas cik vien labas iespējams. Tad nu kas man nederēja pārdevu.
Nopirku dzinēju 2.5i (M50B25NV) pilnu komplektu ar kārbu 150Ls, ko vēlāk kārtīgi pārbūvēšu.
ss.lv nejauši pa lēto atradu oriģinālus style 22 diskus.
Tad nu pirmie darbi – pats sāku pārbūvēt savu angļa virsbūvi uz eiropieti.
Pēc tam izdomāju ka mašīnu gribu pārkrāsot ( HELLROT 314 ) un tam bija vis piemērotākais brīdis. Sāku papildus antikorozijas apstrādi apakšai.
Sakrāsots tika ļoti veiksmīgi. Nogaidīju kamēr krāsa pilnībā ir sacietējusi, tad sāku vadu instalāciju un visādu citu sīkumu montāžu.
Biju spiests iegādājos oriģinālu jaunu skaņas izolācijas lupatu motortelpai, jo lietotu kautcik dzīvu nevarēju atrast un ja bija vizuāli kautcik jēdzīga tad bij pilna ar eļļu un pārāk smaga.
Pienāca kārta piekarei.
Sirdsapziņa neļāva atstāt piekari kā ir un nolēmu to atjaunot. Atdevu dzelžus uz strūklošanu un pulverkrāsu. Tad citā darbnīcā sapresēja jaunus gultņus un bukses. Stngrākai piekarei iegādājos arī poly bukses.
Nopirku lētākos uz to brīdi jaunus FK amortizātoru komplektu un tagad varu saskrūvēt piekari.
Uzliku Brembo brežu diskus klučus.
Uzfrešināju arī reduktoru – reduktoru pārlasīju un ieliku bloķējošo elementu kā arī nomainīju attiecību uz 3.45
DogMa papildināja vadu instalāciju ar dažām noderīgām ekstrām kā kondicionieris un 18 pogu OBC. Bildes no procesa.
Iegādājos pelēku recaro salonu un melnos grieztus. Nebija viegli atrast salonu, taču atradu uz to brīdi kurš bij vis mazāk cietis. Attīrīju sēdekļus un nodevu tālāk šuvējam, kurš tos salaboja un pāršuva. Pārveidoju mazliet durvju apšuvumus, izmantojot apšuvumu no divām kupejām. Ieliku pelēko apšuvuma vidusdaļu melnajos durvju un sānu apšuvumos.
Tika iegādāta reika no Z3. Ir interesanti pamēģināt tādu ja ir iekš E36 jo Z3 stūres rata apgriezieni ir 2.7,
bet E36 standartā ir 3.5 apgriezieni . Tad jau stūrēsies kā kartings Satīrīju, sakrāsoju un iekšā ir.
Kad virsbūves , piekares, vadu instalācijas un salona jautājumi atrisināti, beidzot ķēros klāt dzinējam.
Sahonēju un sapucēju dzinēja bloku 2.5i (M50B25NV). Ieliku no 3.0i (M54B30)dzinēja apakšu - kloķvārpstu, klaņus un virzuļus, lai iegūtu lielāku dzinēja tilpumu, kompresijas pakāpi un jaudu .
Jauni gredzeni, jaunas šāles protams.
Dažus vārstus nācās nomainīt, lai visi vārsti būtu kārtīgi saslīpēti vārstu sēžās.
Dzinēja galvai, pirms vārstu slīpēšanas, tika saslīpēti ieplūdes un izplūdes kanāli kā arī nosēdināta galva augstākai kompresijas pakāpei.
Kad visas dzinēja un motortelpas daļas satīrītas un samazgātas atliek tik visu uzmanīgi saskrūvēt.
Vienmasas spararatu pārtaisīju pie virpotāja no 228mm uz 240mm lai varētu izmantot lielāku sajūga disku. Vēl spararats tika atvieglināts pie viena un nobalansēts kopā ar kloķeni.
Darbi ar dzinēju jau iet uz beigām.
Paveicās ka tiku pie M3 izplūdes kolektoriem
Noizolējām kolektorus ar keramisko lenti.
Liekam iekšā dzinēju
Dzinējs beidzot ir iekšā.
Boris metina un palīdz izveidot izplūdi.
Stedzāmies jo ātrāk gribēju izdarbināt dzinēju, bet neskatoties uz steigu Boriss izdarīja darbu kā vajag.
Dzinējs pielaidās bez īpašām problēmām, strādā nevienmērīgi, bet būs labāk kad noregulēs vadības bloku.
Tad tik atlika saskrūvēt virsbūvi līdz galam un var skriet uz skati.
Žurcis beidzot salikts un pirms skates kārtīgs testdraivs, lai pārliecinātos vai nav kādu defektu.
Testdraivs noritēja labi un skate izieta bez aizrādījumiem.
[URL=http://www.bildites.lv/viewer.php?file= ... 00b4bi.jpg]
[/url]
[/url]
[/url]
[/url]
Kaut arī auto salikts un skate logā pabeigts tas vēl nav. Tūlīt dzinēju sagaida apgreids, tiks ielikta cita kārba, jānoregulē sajūgs un degvielas padeves optimizācija. Kā arī žurci sagaida vizuālie uzlabojumi.
Tad nu esmu saņēmies un uztaisīju topiku par savu E36.
2012.gada 12. decembrī, pēc sava iepriekšējā auto pārdošanas, nopirku e36 kupeju ar 1.8 is dzinēju. Auto sākumā vizuāli bija labā stāvoklī un biju priecīgs par tā iegādi, jo kā nekā ziema bij sākusies un vēlējos auto ar klasisko piedziņu, lai varētu izbaudīt ziemu.
Kā jau katrs lietots auto ir jāremontē un arī šis žurcis nebija izņēmums. Neliels piekares remonts, kārtīgi noregulēt rokas bremzi, attrisinātas problēmas ar krāsniņu – sīkumi pa lielam. Taču beidzoties ziemas sezonai nepatīkams pārsteigums – aizmugurējās riteņu arkas ir uzburbušas (kaut arī 3 mēneši atpakaļ, pirkšanas brīdī tām nebija ne vainas)un sliekšņi pacēlāju vietās neturējās kopā. Tad žurci aizvedu meistaram uz metināšanu, bet tas mani atrunāja un pārliecināja, ka finansiāli prātīgāk būs auto pārdot vai nomainīt buņdžu. Tad nu izlēmu tomēr pārdot, kaut arī negribējās no tās šķirties.
Pārdevu necerēti ātri. Taču negribēju samierināties ar e36 zaudējumu, jo auto bija iepaticies un sapratu ka gribu sev tādu auto. Skaidrs ka traģiskie sliekšņi, grīda un landžeroni ir katrā e36 kas pārdevās tobrīd. Negribēju atkal lotereju. Bija sava garāža, laiks un citas iespējas kas pavedināja mani uz domu izveidot E36 pēc sava prāta. Tāpēc uzsāku meklēt e36 ar labu virsbūvi.
Visbeidzot pēc vairākiem mēnešiem atradu perfektu e36 angļa kupejas virsbūvi –tai bija tikai stikli, piekare un riteņi. Uz to laiku tas labākais ko varēju sameklēt :
Vehicle information
Type code BE72
Type 318IS (EUR)
Dev. series E36 (2)
Line 3
Body type COUPE
Steering RL
Door count 2
Engine M44
Cubical capacity 1.90
Power 103
Transmision HECK
Gearbox MECH
Colour ARKTISSILBER METALLIC (309)
Upholstery STOFF/LEDER/ANTHRAZIT (C1AT)
Prod. date 1998-02-19
Order options
No. Description
214 AUTOMATIC STABILITY CONTROL+TRACTION
246 STEERING COLUMN ADJUSTMENT MECHANICAL
277 LT/ALY WHEELS DOUBLE SPOKE STYLING
320 MODEL DESIGNATION, DELETION
337 M SPORT PACKAGE
354 GREEN STRIPE WINDSCREEN
428 WARNING TRIANGLE
431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D
441 SMOKERS PACKAGE
473 ARMREST, FRONT
481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER
498 HEADRESTS IN REAR, MECHANIC. ADJUSTABLE
520 FOGLIGHTS
534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING
669 RADIO BMW BUSINESS RDS
694 PREPARATION FOR CD CHANGER
704 M SPORT SUSPENSION
710 M LEATHER STEERING WHEEL
785 WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS
812 ENGLAND VERSION
850 ADD FUEL TANK FILLING FOR EXPORT
863 EUROPE/DEALER DIRECTORY
880 ENGLISH / ON-BOARD DOCUMENTATION
Series options
c Description
410 WINDOW LIFTS, ELECTRIC AT FRONT
465 THROUGH-LOAD SYSTEM
510 HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM
853 LANGUAGE VERSION ENGLISH
Plāns ir savākt visu M pakas komplektāciju un salikt atpakļ mašīnā, pārkrāsot auto no iekšas un no āras, bet dzinēju ielikt 2.5i bezvanosa un pārtaisīt to uz 3.0i tilpumu plus savīlēt cik vien sanāk.
Vēlāk iegādājos detaļu donoru 320i kupeja ( vadiem, piekares daļām, virsbūves daļām un citiem štruntiem) 320Ls.
Taču arī atklājās, ka durvis, motora pārsegu un spārnus apslēpto defektu dēļ nevarēja izmantot , jo gribēju atras daļas cik vien labas iespējams. Tad nu kas man nederēja pārdevu.
Nopirku dzinēju 2.5i (M50B25NV) pilnu komplektu ar kārbu 150Ls, ko vēlāk kārtīgi pārbūvēšu.
ss.lv nejauši pa lēto atradu oriģinālus style 22 diskus.
Tad nu pirmie darbi – pats sāku pārbūvēt savu angļa virsbūvi uz eiropieti.
Pēc tam izdomāju ka mašīnu gribu pārkrāsot ( HELLROT 314 ) un tam bija vis piemērotākais brīdis. Sāku papildus antikorozijas apstrādi apakšai.
Sakrāsots tika ļoti veiksmīgi. Nogaidīju kamēr krāsa pilnībā ir sacietējusi, tad sāku vadu instalāciju un visādu citu sīkumu montāžu.
Biju spiests iegādājos oriģinālu jaunu skaņas izolācijas lupatu motortelpai, jo lietotu kautcik dzīvu nevarēju atrast un ja bija vizuāli kautcik jēdzīga tad bij pilna ar eļļu un pārāk smaga.
Pienāca kārta piekarei.
Sirdsapziņa neļāva atstāt piekari kā ir un nolēmu to atjaunot. Atdevu dzelžus uz strūklošanu un pulverkrāsu. Tad citā darbnīcā sapresēja jaunus gultņus un bukses. Stngrākai piekarei iegādājos arī poly bukses.
Nopirku lētākos uz to brīdi jaunus FK amortizātoru komplektu un tagad varu saskrūvēt piekari.
Uzliku Brembo brežu diskus klučus.
Uzfrešināju arī reduktoru – reduktoru pārlasīju un ieliku bloķējošo elementu kā arī nomainīju attiecību uz 3.45
DogMa papildināja vadu instalāciju ar dažām noderīgām ekstrām kā kondicionieris un 18 pogu OBC. Bildes no procesa.
Iegādājos pelēku recaro salonu un melnos grieztus. Nebija viegli atrast salonu, taču atradu uz to brīdi kurš bij vis mazāk cietis. Attīrīju sēdekļus un nodevu tālāk šuvējam, kurš tos salaboja un pāršuva. Pārveidoju mazliet durvju apšuvumus, izmantojot apšuvumu no divām kupejām. Ieliku pelēko apšuvuma vidusdaļu melnajos durvju un sānu apšuvumos.
Tika iegādāta reika no Z3. Ir interesanti pamēģināt tādu ja ir iekš E36 jo Z3 stūres rata apgriezieni ir 2.7,
bet E36 standartā ir 3.5 apgriezieni . Tad jau stūrēsies kā kartings Satīrīju, sakrāsoju un iekšā ir.
Kad virsbūves , piekares, vadu instalācijas un salona jautājumi atrisināti, beidzot ķēros klāt dzinējam.
Sahonēju un sapucēju dzinēja bloku 2.5i (M50B25NV). Ieliku no 3.0i (M54B30)dzinēja apakšu - kloķvārpstu, klaņus un virzuļus, lai iegūtu lielāku dzinēja tilpumu, kompresijas pakāpi un jaudu .
Jauni gredzeni, jaunas šāles protams.
Dažus vārstus nācās nomainīt, lai visi vārsti būtu kārtīgi saslīpēti vārstu sēžās.
Dzinēja galvai, pirms vārstu slīpēšanas, tika saslīpēti ieplūdes un izplūdes kanāli kā arī nosēdināta galva augstākai kompresijas pakāpei.
Kad visas dzinēja un motortelpas daļas satīrītas un samazgātas atliek tik visu uzmanīgi saskrūvēt.
Vienmasas spararatu pārtaisīju pie virpotāja no 228mm uz 240mm lai varētu izmantot lielāku sajūga disku. Vēl spararats tika atvieglināts pie viena un nobalansēts kopā ar kloķeni.
Darbi ar dzinēju jau iet uz beigām.
Paveicās ka tiku pie M3 izplūdes kolektoriem
Noizolējām kolektorus ar keramisko lenti.
Liekam iekšā dzinēju
Dzinējs beidzot ir iekšā.
Boris metina un palīdz izveidot izplūdi.
Stedzāmies jo ātrāk gribēju izdarbināt dzinēju, bet neskatoties uz steigu Boriss izdarīja darbu kā vajag.
Dzinējs pielaidās bez īpašām problēmām, strādā nevienmērīgi, bet būs labāk kad noregulēs vadības bloku.
Tad tik atlika saskrūvēt virsbūvi līdz galam un var skriet uz skati.
Žurcis beidzot salikts un pirms skates kārtīgs testdraivs, lai pārliecinātos vai nav kādu defektu.
Testdraivs noritēja labi un skate izieta bez aizrādījumiem.
[URL=http://www.bildites.lv/viewer.php?file= ... 00b4bi.jpg]
[/url]
[/url]
[/url]
[/url]
Kaut arī auto salikts un skate logā pabeigts tas vēl nav. Tūlīt dzinēju sagaida apgreids, tiks ielikta cita kārba, jānoregulē sajūgs un degvielas padeves optimizācija. Kā arī žurci sagaida vizuālie uzlabojumi.
Jums nav vajadzīgās atļaujas lai apskatītu šo pielikumu.
Pēdējais labojis Leo - 26 Mar 2016, 12:44, kopā labots 8 reizes.
Pareizā pieeja
klau!!!!!!!!!!!!!! turpinajumu studija
Šķiet, ka šis būs labi pārbūvēts, lai veicās,
Izskatās veiksmi darbos
Ee bet shitaa stiiga tak sen jau pabeigta ja nejaucu mashiinas))
BMW_The Ultimate Repair Bill
Iespējams labākais topics
Nav vārdu! Darbs super. Vai auto ir pabeigts? Also, vai esi taisījis tāmi, un varbūt vari padalīties konkrēti ar motora izmaksām, vismaz privāti? Apsveru domu ziemā kaut kam līdzīgam, ja finanses sapasēs ar plàniem.
Lai vai kā, būtu cepure, paceltu.
Lai vai kā, būtu cepure, paceltu.
Piedāvāju dažādus sportiskus aksesuārus Tavam auto - Koiloveri, Hidrauliskās rokasbremzes, sporta stūres un dažādi sīkumi. Droši raksti PM.
Youtube - TheDriftGang
Instagram.com/thedriftgang
Facebook.com/thedriftgang
TikTok @The_drift_gang
Youtube - TheDriftGang
Instagram.com/thedriftgang
Facebook.com/thedriftgang
TikTok @The_drift_gang
Protams, palīdzēšu ar padomu kā varēšu.
r3served rakstīja:Nav vārdu! Darbs super. Vai auto ir pabeigts? Also, vai esi taisījis tāmi, un varbūt vari padalīties konkrēti ar motora izmaksām, vismaz privāti? Apsveru domu ziemā kaut kam līdzīgam, ja finanses sapasēs ar plàniem.
Lai vai kā, būtu cepure, paceltu.
Apsveicu ar ļoti labu projekta iesākumu. Sen nebiju redzējis, ka tik pedantiski tiek pieiets pie grīdas krāsošanas. Interesē kādēļ netika uzlikta grīdai kāda gumijota aizsargkārta no apakšas. Auto kāds sportisks ceļs ejams?
Jā, līdz šādam stāvoklim auto bija pabeigts semptembra beigās, bet zin kā.. svētki, darbi + kamēr Leo sameistaro šādu topiku, laiks paietRamyrez rakstīja:Ee bet shitaa stiiga tak sen jau pabeigta ja nejaucu mashiinas))
Bet, jā.. piedūriens pamatīgs šim projektam Bija patīkami piedalīties
Izlasiju no sākuma līdz beigām .Apsveicami . Cieņa un respekts
Palaidu garām vai kā... Kurā brīdī NV dzinējam uzauga Vanos galva?
bet projekts riktīgi labs! :)
bet projekts riktīgi labs! :)
Credit Cards? Drug smuggling? Selling your body for cheap?
It doesn't matter. All sins are forgiven on the path to boost.
It doesn't matter. All sins are forgiven on the path to boost.
Galva tur ir bezvanos, tas ir redzams pēc 7mm vārsta kāta, kā arī pārsvarā visām NV galvām, galvas skrūvju šaibas ir ievalcētas savās vietās.
Vanos pats brīvi ņemas nost, liekas virsū, viss, kas traucē ir tikai ieplūdes sadalene, to pamainam un viss aiziet, protams vēl vadība, vadi...
Man piemēram būs m52 galva, bez vanosa, ar 2x nv ieplūdes sadalenēm.
Par projektu , tikai tā "vārstu pieslīpēšana" grauž acis ārā, kaut kad, kad būs laiks, uztaisīšu topiku, par vārstiem un sēžām, a to servisnieki visai tautai saborējuši, ka 70to gadu metode, kad sēžām bija tikai viens leņķis un nebija nekādi instrumenti pieejami, ir afigennā un tā vajag darīt...
Vanos pats brīvi ņemas nost, liekas virsū, viss, kas traucē ir tikai ieplūdes sadalene, to pamainam un viss aiziet, protams vēl vadība, vadi...
Man piemēram būs m52 galva, bez vanosa, ar 2x nv ieplūdes sadalenēm.
Par projektu , tikai tā "vārstu pieslīpēšana" grauž acis ārā, kaut kad, kad būs laiks, uztaisīšu topiku, par vārstiem un sēžām, a to servisnieki visai tautai saborējuši, ka 70to gadu metode, kad sēžām bija tikai viens leņķis un nebija nekādi instrumenti pieejami, ir afigennā un tā vajag darīt...
īsti pat nav vārdi ko teikt - malacis, visu izdari un tad runā!
liekas kad tur reāli ir pilnīgi jauns auto ar tikko izlaistu bundžu no 90tajiem gadiem.
liekas kad tur reāli ir pilnīgi jauns auto ar tikko izlaistu bundžu no 90tajiem gadiem.