Montreal-blau coupe by EK83

EK83
Ziņojumi: 3
Pievienojies: 21 Sep 2023, 10:46
Braucu ar: e36 coupe, e46 sedan
Atrašanās vieta: Pārdaugava

27 Sep 2023, 23:50

Čau! Gribēju nedaudz atdzīvināt foruma aktivitāti un pastāstīt par savu 1996.11 320i kupeju, ja kādam ir piebildes vai ieteikumi- droši komentējam, jo šis ir pa lielam pirmais lielais auto projekts, iepriekš darbojos tikai ar mototehniku.

21' gada marta sākumā ejot cauri fb marketplacam ieraudzīju, uzreiz arī sarunājām brīvdienās tikties un tā arī beigās nopirku par saldiem 3000€ auto bez rūsas, ar ļoti solīdu komplektāciju. Latvijā izrādījās, ka bijusi tikai gadu (iepriekš braukusi pa Vācu zemēm) un ziemā turēta šķūnī. No salona ekstrām - 18pogu OBC, ASC poga, Hi-Fi audio, digitālā klimatkontrole, pašaptumšojošais spogulis, pusādas apsildājamie recaro un melnie griesti. No ārējām ekstrām- oriģinālā m-paka (abi bamperi, moldingi, side skirti)
Attēls
Attēls
Attēls
Gada laikā vēl tika pārlīmēti atkarājušies griesti uz alcantaru (audums pirkts Ūdens ielā, izmaksa ap 40e) un nomainīts stūres pastiprinātājs
Attēls
(Bilde no gala rezultāta gan nav saglabājusies, bet vēlāk pievienošu)

Šeit arī sākās šī auto īstais stāsts... Pēc nelielām ģeometrijas izmaiņām kuzavā tikai nolemts pārlikt visu uz citu bundžu un turpināt žurkas stāstu, bet nākamais kuzavs izrādījās bēdīgs, pēc kā tika iegādāta pilna mašīna, kuras būvēšanas procesā (divus gadus vēlāk) parādījās iespēja atpirkt šo pašu mašīnu un nostaļģijas pārņemts tieši to arī darīju.
Tad nu šādu es viņu saņēmu atpakaļ:
Attēls
(Pabijusi uz ģeometrijas stenda kādu stundiņu un palikuši viegli metināšanas darbiņi)
Pa taisno arī ķēros jaukšanai un pārējiem darbiem:
Attēls
Šeit jau ar uzmetinātu jaunu slieksni (iekšā viss izkrāsots ar Hammerite)
Attēls
Tad jau sākās kuzava iekonservēšanas darbi, visas vajadzīgās vietas iztrītas, pārējās atstātas ar oriģinālo grubuli
Attēls
(KBR pastiprinošās plāksnes arī savā vietā)
Attēls
Tālāk arī grunts nedaudz uzmatēta un pa virsu šuvju mastika un raptors. Kopā iztērējām 3 bundžas ar mastiku, pārējot pāri arī visām rūpnīcas vietām.
Attēls
Attēls
Attēls
Attēls
Raptoru sākotnēji biju iepircis 5 pudeles un pūtu ar grubuļpistoli, uz pudeli tonēju ar 70ml krāsu, bet jau aptuveni auto vidū bija skaidrs, ka ar 5 pudelēm diezko nepietiks, protams nākamajā dienā nācās pirkt vēl un kārtīgi pārpūst. Tātad, tiem, kas vēlās ar līdzīgu produktu apstrādāt apakšu- 15-20 pudeles nedaudz atšķaidīt un pūst ar gruntspistoli, būs vairāk kārtas un patīkamāks pārklājums. Tiem, kas vēlās tīri auto krāsā apakšu- pietiks arī ar 6 pudelēm, ja produktu neatšķaida un vēlās vienu biezu kārtu visur

Tālāk protams sākās piekares darbi, pagaidām esmu pabeidzis tikai aizmuguri, bet ziema vēl gara:
Izjaukta piekare, aizvesta uz blastu, tonis- candy blue (izmaksas ap 270e, jo candy ir divslāņu pulverkrāsa)
Nostrādāja blasts diezgan labi, e36 piekares teiktu, ka pārzin.
Attēls
Attēls
Attēls
Šādas tādas lietiņas biju paredzējis lietot arī vecos, bet beigās, lai jau iet
Attēls
Par pašu piekari:
Maxspeedingrods sagāzuma ķegas (paldies Matīsam)
Poly bukses nākušas no duraflex, cietība 80A (zinu, daudzi teiks tāpat mīkstas, bet vasaras auto...)
Amortizatora atbalsts MEYLE 300 335 9102/HD
Putekļugumiju komplekts, amortizators KYB 915002
Piederumu komplekts, stāvbremzes mehānisma bremžu loks A.B.S. 0708Q
Bremžu trose MAXGEAR 32-0178
Bremžu loku kompl., stāvbremze BREMBO S 06 508
Riteņa gultnis FEBI BILSTEIN 21996
Bremžu diski ROTINGER RT 2791-GL T5
Piederumu komplekts, bremžu suports BREMBO A 02 222
Remkomplekts, bremžu suports FRENKIT 740166
Remkomplekts, bremžu suports FRENKIT 757491
Bremžu diski ROTINGER RT 2911HP-GL T5
Bremžu uzliku komplekts FERODO FDB4752
Bremžu uzliku komplekts FERODO FDB1867
Indikators, bremžu uzliku nodilums MEYLE 300 343 5103
Indikators, bremžu uzliku nodilums MEYLE 300 343 5107
Abs sensors DELPHI SS20006
Dubļu sargs, bremžu disks A.B.S. 11067
Dubļu sargs, bremžu disks A.B.S. 11066
Amortizators MEYLE 326 725 0008
Stabilizatora atsaite LEMFÖRDER 10670 02
Aizmugurējās rumbas Meyle
Aizmugurējie lodbalsti Lemforder

Bremzes:
Kādu laiciņu domāju, ka standarta e36 bremzes laikam jau neliks atpakaļ, bet ko īsti vietā? Izvēloties bremzes vairāk domāju nevis par izmēru, bet tieši par bremžu līdzsvaru, ideālais skaitās 67% priekša un 33% aizmugure, tātad rēķinam un meklējam:
E36 325i: 68.1% / 31.9%
E46 325/8i: 60.4% / 39.6%
E46 330i: 60.7 % / 39.3%
E36 ar E46 330i priekšējām un pakaļējām: 66 % / 34% (Īpaši neatšķirās proporciju ziņā no e36 328i, bet der tikai 17'nieki un daži 16'nieki (Šī opcija LV ir diezgan populāra, bet jāshēmo, lai rokasbremze strādātu normāli)
E36 ar E36 M3 priekšu un E46 330i aizmuguri: 67% / 33% (priekšai tikai ar suportiem nepietieks, tādēļ šo opciju pagaidām atmetu)

Un manis izvēlētā opcija:
E36 ar E46 330i priekšējām un E46 325i/328i aizmugurējām: 68% / 32%
(Nav jāpartaisa rokasbremze, bet der tikai 17'nieki un daži 16'nieki. Ar bremžu disku putekļusargiem arī vajadzēja nedaudz pashēmot, priekšu vēl neesmu nopircis, aizmuguri ņēmu no 325/328i e46, ja pareizi atceros)

(nedaudz pievīlēju kontakta vietas, lai pareizi pievelkās)
Attēls
Attēls
Šobrīd aptuveni tiki tālu arī esmu ticis, auto stāv uz ratiem, priekšējais tilts vēl nav sapulverots un izskatās, ka būs gara ziema priekšā. Par motoru un pārējām lietām vēl neesmu īpaši neko izdomājis, ir doma par v8, bet iespējams arī m50 strokeris.
Attēls
Pagaidām domāju, ka lēnā garā sākrāsošu un izklāšu skaņas izolāciju salonā un tad jau ķeršos klāt arī virsbūvei. Plānu daudz, laiks maz, cerams uz sezonas sākumu paspēšu visu. Itkā jau 7 mēneši liekās ilgs laiks līdz sezonai, bet ieslēdzies perfekcionisma akcents, tāpēc break cleaners un smilšu strūkla iet uz urrā.

Tad nu tas arī pagaidām viss, atstāšu vēl bildes ar pāris feiliem no likšanas procesa

Ieskrūvēju par garu skrūvi:
Attēls
Aprauta atgaisošanas skrūve:
Attēls
Uzvara:
Attēls
Un iepriekšējā bildē varēja redzēt kā saliku suportos remkomplektus, itkā biju to iepriekš darījis, bet nuuuu vēlas naktis un bezmiegs..
Attēls
Ps. Ja kāds var ieteikt kā normāli noizolēt salonu no skaņām- droši rakstam.
220volt
Ziņojumi: 147
Pievienojies: 07 Feb 2016, 16:43
Braucu ar: austin gelb 325
Reputācija: 5
 

28 Sep 2023, 19:51

Forši :super: Kautkam līdzīgam pats esmu gājis cauri, viegli nav. Vēlvienreiz spēka un nervu nepietiktu.
Ja gribi lētāk,labāk un ātrāk -dari pats!
Nem3z
Ziņojumi: 32
Pievienojies: 06 Mar 2022, 10:45
Braucu ar: 318 E36 Touring

28 Sep 2023, 21:04

man izskatās vai tu to bremžu cilindru esi otrādāk iespraudis? :D
EK83
Ziņojumi: 3
Pievienojies: 21 Sep 2023, 10:46
Braucu ar: e36 coupe, e46 sedan
Atrašanās vieta: Pārdaugava

29 Sep 2023, 10:48

@220volt cik ilgā laikā tev sanāca salikt visu atpakaļ? Pāris cilvēki ar kuriem runāju saka 2-5 gadi :lol:

@Nem3z Yeap, no rīta atnācu uz garāžu salikt otru un skatos kaut kas īsti nav :doh: :D (bet ko darīt, liku ap kādiem 2 naktī. Labi, ka tie blīvslēgi tikai 3e maksā)
Profila bilde
Vladlen
Ziņojumi: 2863
Pievienojies: 23 Mai 2012, 17:14
Braucu ar: etanolu kanna
Atrašanās vieta: Mežciems
Reputācija: 21
 

29 Sep 2023, 12:22

Kur nemti mistiskie dati par bremzem?

E36 325 prieksa 286mm, aizmugure 280mm seit gandriz 50/50...

Ka ari citiem modeliem 5-6mm prieksa ar aizmuguri atskiras...


Nerunajot vel par kluci izmeru 330 vs 328...
220volt
Ziņojumi: 147
Pievienojies: 07 Feb 2016, 16:43
Braucu ar: austin gelb 325
Reputācija: 5
 

29 Sep 2023, 20:40

2 gadi bij noteikti , tik traki to kuzavu izģērbis nebiju jo buņdza bij laba , piekare bez strūklošanas, dzinēju tikai tīri virspusēji. Cik nu rocība $ un laiks atļāva :D Tagad daudzko būtu darījis savādāk , bet nu kā ir tā ir - septiņi gadi pagājuši , tīri vasaras auto.
Ja gribi lētāk,labāk un ātrāk -dari pats!
EK83
Ziņojumi: 3
Pievienojies: 21 Sep 2023, 10:46
Braucu ar: e36 coupe, e46 sedan
Atrašanās vieta: Pārdaugava

30 Sep 2023, 00:47

Vladlen rakstīja: 29 Sep 2023, 12:22 1.Kur nemti mistiskie dati par bremzem?
2.E36 325 prieksa 286mm, aizmugure 280mm seit gandriz 50/50...
Ka ari citiem modeliem 5-6mm prieksa ar aizmuguri atskiras...
3.Nerunajot vel par kluci izmeru 330 vs 328...
Tātad, mistiskie dati ir bremžu griezes proporciju novirze, jeb brake bias, ko ņēmu vērā vairāk nekā principu "liels ir labs"
Aprēķinos meklēju proporciju 67/33, jo priekš auto, kam ir 50/50 balanss starp asīm, šo uzskata par ideālu (vismaz priekš ielas)
1.(Dati par kuriem jautā iegūti izmantojot bremžu griezes proporciju novirzes kalkulatoru)

Brake bias- cik daudz spēku proporcionāli pieliek katras ass bremzes.
Suporta pieliktie spēki ir atšķirīgi starp priekšu un aizmuguri. Kāpēc? Lai bremzētu efektīvāk
Par daudz priekšējais spēks liks priekšējām bremzēm darīt vairāk darbu kā nepieciešams (var pārkarst), Par daudz aizmugurējās bremzes un atkal sanāk nestabila un slidena pakaļa


2.Par piemēru varam ņemt tevis piedāvāto e36 325- priekša 286mm un aizmugure 280mm, kas pēc bremžu diska diametra Jā, ir gandrīz 50/50, bet bremžu sistēmu taču nesastāda tikai rotors, pats esi turējis rokās jebkura pakaļpiedziņas auto suportus, priekšējie vienmēr būs lielāki, iemesls ļoti vienkāršs- proporcija

Bremžu sistēmā (pārsvarā abs, asc/dsc vai galvenajā rezervuārā) ir sadalošais (proporcionējošais) vārsts, kas dod atšķirīgus spiedienus pa trubām, lai suporta cilindru->>kluci varētu izspiest pret rotoru.



3.Kas galu galā bremzēs ātrāk vēl paeksperimentēs. Gribētu noskaidrot vai tas vispār ir jūtami un kāda atšķirība trasē/uz taisnes.
Kluči starp 330 un 328, protams ir atšķirīgi izmērā. To cik ļoti mans variants strādās praksē vēl updeitošu, bet pagaidām palieku pie šāda risinājuma, jo:
1.Nav lieks čakars ar stāvbremzi
2.Ikdienas braukšanai labāk esmu 2% vairāk uz priekšu balansā, nekā uz aizmuguri


e46 325/328 aizmugurējais disks- 294mm
e46 330 aizmugurējais disks - 320mm
Bremžu disks IR par 9% lielāks, bet klāt nāk "neamortizētais" svars u.c. lietas.

E36 ar E46 330i priekšu un pakaļu: 66 % / 34%
E36 ar E46 330i priekšu un E46 325i/328i aizmuguri : 68% / 32%
(Tātad abi procenta attālumā no "teorētiskā ideāla") (Nezinu cik ļoti kādam šeit interesē aprēķini, ja ir kādas neprecizitātes- kritiku uzklausu)