rvars e36½
Nu ko, aliņš ir atvērts un esmu gatavs pastāstīt citiem savu stāstu. Tiem, kas negrib lasīt - pašā lejā ir fotogrāfijas kā auto izskatās tagad
Uzreiz brīdinu, teksta būs ļoti daudz [sākšu jau no pašiem pamatiem ], bet būs arī dažas fotogrāfijas. Un jābilst arī tas, ka auto ne tuvu nav kārtīgs. Atļaušos šo topiku izmantot kā savu digitālo remont/piezīmjgrāmatu, tīri tā, lai pats varētu atskatīties uz to, ko esmu izdarījis un varbūt kaut kas noderēs arī citiem.
Pacients: BMW 316i Compact, 94.gads. M43B16 dzinējs, 4. paaudzes gāzes iekārta. Ekstras: el. lūka un spoguļi, kā arī centrālā atslēga.
Kāpēc tieši šis auto? Sākšu no paša sākuma. 2010.gada jūnijā ieguvu vadītāja apliecību un uzreiz tika domāts par to, ka vajadzētu auto. Bet ātri vien vecāki izskaloja smadzeni un ieskaidroja, ka man auto šobrīd nav vajadzīgs, jo jebkurā laikā varu paņemt viņu auto, turklāt, uz to brīdi es auto nevarētu atļauties.[Liels paldies viņiem par to ] Nospraudu sev mērķi, ka auto tiks iegādāts tad, kad absolvēšu vidusskolu. Uzreiz jau sāku kalt plānus par to, ka auto obligāti būs rwd. Kāpēc? Tāpēc, ka iemācijos braukt ar Volvo 940, kam ir aizmugures piedziņa. Pirmo reizi izbraucot šo auto, pie uzsākšanas uz gruntenes norāvu nesūdīgu kašiņu un nodomāju ''nu vecīt, tā gan ir štelle'' Pēc tam vienmēr, kad mani mācīja braukt, rāvu kašiņas, jo biju jau iemanījies, kā to izdarīt, bet tēvam stāstīju, ka vienkārši nemāku uzsākt. Pēc neilga laika vecāki šo auto notirgoja un paņēma vietā Volvo V70R, kas bija pilnpiedziņas un ar 250zs, bet kašiņas raut nebija forši. Jāatzīst gan, ka ar šo auto ziemā bija ļoti jautri, pirmās sānslīdes un roku taisnošana Lai vai kā, āķis lūpā jau bija un sapratu, ka mans auto noteikti būs ar aizmugures piedziņu. Tad nu nospriedu, ka pirkšu Ford Sierra, jo lēts, var vienkārši satūnēt [fleksis atsperēs un metināmais aparāts reduktorā] un braukšu bez bēdas, bet labi vien ir, ka vecāki atkal mani nolika pie vietas un pateica, ka Fords nav auto. Tad nu pienāca vidusskolas izlaidums un jau bija iekrāta kaut kāda naudiņa, bet pamazām nolaidos uz zemes un sapratu, ka man vajag lētu, vienkāršu un uzticamu auto, jo studēšu Rīgā un vajadzēs nedēļā nobraukt vismaz 600km. Atmetu domu par aizmugures piedziņu un sāku skatīties Audi 80 un Audi 100 virzienā. Bet aplūkojot pāris eksemplārus dzīvē un izbraucot ar tiem, sapratu, ka ar priekšpiedziņu es ilgi nevarēšu pabraukt, lai gan vecie Audi 100 [c3] man ļoti patīk un ceru, ka kādreiz iepirkšu tādu quattro . Pēc tam kārtējo reizi mainīju domas un sapratu, ka būs e36 vai e30. E30 pēc neilga laika atmetu kā variantu, tas tomēr nav auto, ko gribu visu laiku dzīt pa ziemas sāli un visādi citādi mocīt pa Latvijas ceļiem, turklāt, lai nopirktu normālu e30, mans budžets bija krietni par īsu [~800ls, ieskaitot reģistrēšanu, octa, neatliekamos remontus]. Turklāt par labu BMW palīdzēja izlemt arī fakts, ka vecākiem reiz deviņdesmitajos bija e28 525e un ar to saistījās foršas bērnības atmiņas, jo tēvam tad vēl bija jaunības dullums galvā un tika forši gāzts.
e36 meklējumi. Izvirzītās prasības bija: sedans vai tourings, sliktākajā gadījumā kupeja, ar četru cilindru dzinēju, manuālo kārbu un TA vismaz uz sešiem mēnešiem. Apbraukājot pusi Latvijas un apskatot vairākus ss piedāvājumus sapratu, ka pa tie e36, kas iekļaujas manā reālajā budžēta ir baigie nopisteņi un pat īsti neturas kopā. Turpinot browsēt ss.lv uzdūros 318ti kompaktam pa 750ls, hellrot, diezgan sterils un ar tikko izietu TA. Sazvanīju tēvu, sarunāju, ka braucam pakaļ, zvanu sludinājumā norādītajam numuram - jau pārdots. Pēc šī gadījuma pievērsos arī kompaktu meklējumiem, jo pagūglējot secināju, ka baigi labs studentu vāģis - aizmugurē piekare no e30, ekonomisks un aizmugures piedziņa. Turpinot browsēt sludinājumus, pamanīju nesen ieliktu compact, tiesa gan, 316i un ne tik smuks, bet cena 715ls. Sazvanīju īpašnieci un sarunāju, ka rīt braucu skatīties. Tā nu septiņos no rīta izbraucām uz Dobeli [no Preiļiem]. Aizbraucot un aplūkojot auto tika secināts, ka viss nav tik forši kā sākumā likās. Spārns citā tonī, salonā griesti atlipuši, sliekšņi apsmērēti ar hz kādu melnu sūdu un rūsa. Kad auto iedarbināja, tad gan bija pārsteigums, dzinējs darbojās kā pulkstens, kompensatori negrab, nekas nedūmo, strādā ļoti vienmērīgi un klusi. [Pirmo eļļas maiņu sagaidīju ar bailēm, bet nu neko, nomainījām eļļu un nekas nemainījās dzinēja darbībā ]Turklāt, kaut kāds pod sport bundulis un tukšgaitā skaņa kā sešu cilindru dzinējam. Izbraucu un vēl atklājās, ka pamatīgi gaudo gultnis, bet nekādu citu problēmu it kā nebija un motors vilka diezgan patīkami [salīdzinot ar opel 1.6 16v, jo tas bija vienīgais mopēdmotors ar ko es pirms tam biju braucis ]
Apspriežoties ar tēvu tika nolemts, ka ir jāņem ciet. Man gan uzreiz pateica, ka pisties ar to auto varēšu es pats un neviens man nepalīdzēs.
Tad nu vienojāmies par naudiņām un aparāts tika pārrakstīts 2011.gada 17.augustā un maucu uz mājām. Nobraukums nopirkšanas brīdī 232189km. Sapildīju Dobelē pilnu bāku un bez problēmām [ja neskaita sāpošu galvu gultņa dēļ] atbraucu uz mājām. Pa ceļam gan tika secināts, ka pa ielāpiem auto aizmuguri ļoti rausta uz visām pusēm, bet nu nekas, nopirkts jau ir. Pa ceļam pamēģināju pa sausu samest šķersām - izdevās, tātad auto der . Pēc tās reizes gan vairs tā neesmu darījis . Dzimtajā pilsētā atkal piepildīju bāku līdz lūpai un secināju, ka patēriņš ir ļoti patīkams - 5.3l pa šoseju normāli braucot un testējot kā tas mopēds griežas . Bet tik un tā tika nolemts, ka pie pirmās izdevības tiks sagāzēts.
Tā nu auto izskatījās, kad tika atdzīts mājās. Dzīve pie manis. Pēc dažām dienām braši devos uz servisu un noteicu čaļiem, lai paskatās, kas tur ir darāms. Tad nu sākās mana epopeja ar studentauto par kapeikām Čaļi pateica, ka ir jāmaina aizmugurē kreisais amartizators, kreisais gultnis un aizmugurējās atsperes, jo aplauzti vijumi [teicās, ka kompaktu slimība]. Klāt pie šī visa vēl kārbas augšējais blīvslēgs, aizmugurē lielā tilta bukse labajā pusē, motora spilvens labajā pusē, ventilatora hidromufte un priekšējais labais amartizators. Labi vismaz, ka kompis neuzmeta nekādas kļūdas, bet vienalga diezgan saskumu, jo sapratu, ka nekāda pasaka ar šo auto man nebūs. Bet nu neko, noskaitīju lielo rubli un saliku normālu ražotāju detaļas, tikai amartizatorus un mufti lietotu. Viss kopā izmaksāja 130ls. Nauda bija veiksmīgi iztērēta un auto bija daudz maz droši braucams, lai gan pa ceļu joprojām lēkāja. Par lēkāšanu nonācām pie secinājuma, ka beigtas peldošās bukses, kas pēc neilga laika arī tika iepirktas divi komplekti Lemforder katrs pa 10ls . Pie reizes tika arī atklāts, ka ir skumji sarūsējis slieksnis, kas arī tika sametināts. Neilgi pēc tam parādījās arī iespēja sagāzēt auto. SS bija iemests sludinājums, ka steidzami tirgo jaunu gāzes iekārtu, bez balona. Tad nu es ar autobusu kratījos tai pakaļ . Auto tika sagāzēts un viss kopā nostājās, ja nemaldos uz apmēram 250 vai 270ls.
Kādu laiku braucu bez problēmām, jo nebija naudas Tika iepirktas ziemas riepas un bleķa diski, un uztaisīts winter edition. Rudenī vēl tika nomainīts puss putekļu gumija, dzesēšanas šķidruma caurulēm gumijas gredzeni. Gadījās tā, ka braucot no Rīgas noķīlēja bremžu suports un negribējās vairāk no Rīgas braukt piecas stundas, tad nu arī tika nolemts, ka savedīšu kārtībā arī bremžu sistēmu - bremžu caurules aizmugurē pārvilktas par jaunu, kā arī salikti jauni bremžu cilindrīši un priekšā nomainīts labais suports. VIss kopā 38ls.
Tad nu kādu laiku bija miers un tika baudīti ziemas prieki un pabūts arī trasē.
http://www.youtube.com/watch?v=iowd8IHHnWc
http://www.youtube.com/watch?v=538hfXxGm9Q
http://www.youtube.com/watch?v=6MDMYNFpK1M
http://www.youtube.com/watch?v=dc9XF9MNAk4
http://www.youtube.com/watch?v=MSVHXgDc69I
http://www.youtube.com/watch?v=nFYm1Lhb_Aw
Visu ziemu gāzu ne pa jokam, ja uz asfalta bija sniegs, 75% gadījumu līkumi tika ņemti šķērsām. Kādu vakaru slidinoties pa pilsētu arī paņēma policija par agresīvu braukšanu. Kad policists apturēja, lika man izkāpt un teica latgaļu dialektā ''tu zini kā jau mums zajebal? visu vakaru tevim meklējam '' Nu neko, sabaidīja ar 200ls sodu, bet uzlika brīdinājumu, ka nav piesprādzējušies pasažieri. Foto no tā vakara piedzīvojumiem neilgi pirms mani paņēma priekšā. Ziemassvētkos Ziemassvētku vecītis uzdāvināja ļoti jauku un praktisku dāvanu Ātri vien arī tai tika atrasts pielietojums, jo bremžu diski jau labu laiku ļoti meta un bija ļoti nolietoti. Pie 120kmh/ piebremzējot, likās, ka nenoturēšu stūri Kaut kad ap janvāri salēju pilnu bāku ar Krievijas degvielu un sāka pisāties dzinējs. Negāja uz visiem cilindriem, reizēm nevarēja iedarbināt kamēr silts un īsti negribēja turēt apgriezienus. Lai vai kā, pa Rīgu braucu lamājoties, jo nevarēja normāli nedz uzsākt, nedz iekļauties satiksmē . Atbraucot uz mājām tika pieslēgts pie kompja un uzrādija divas kļūdas - Lambda un droseles stāvokļa devējs. Nekavējoties pasūtīju lambdu, bosch 41ls un pie reizes nolēmu pasūtīt arī SWAG aizmugurējos amartizatoru atbalstus [12ls], kas jau labu laiku klabēja. Pie reizes arī tika uzlikts droseles stāvokļa devējs no cita e36 un viss normāli aizgāja, kas tieši bija vainīgs pie tās pisanās - nezinu, bet Krievijas degvielu vairs neleju. Pie lielajiem aukstumiem nokāvu starteri No rīta braucot uz skolu vienu reizi pārgrieza un tad aizgāja pa tukšo. Nu neko, sarunāju, ka kaimiņš ar pasātu ievelk un tad pie skolas ievilka kursabiedrs. Diezgan amizants skats, kad pie RSU jauns KIA velk kaut kādu bomārisku E36 kompaktu Brīvdienās aizvedu pie meistara un viss tika izjaukts, secinājām, ka tie plastmasas zobrati un zobiņi, kas atrodas starterī [es to daļu saucu par reduktoru,sorry, nezinu kā tas pareizi saucas] ir sadalījušies reizinātājos, tāpēc arī griežas pa tukšo. 4.50ls un viss kārtībā, auto atkal lec.
Iestājoties pavasarim viss palika mierīgi, auto pa lielam gāja bez problēmām un jau sāku apsvērt domas par ieguldīšanu tādās lietās, kas padarītu auto acij tīkamāku tīri priekš sevis. Bet, salielīju auto un neilgi pēc tam nosvila gāzes iekārtai kompis, un sāka grūst iekšā gāzi paralēli benzīnam tāpēc auto ne sūda negāja. Aizgriezu balonu un braucu uz mājām izmantojot neste e98, kas tad maksāja jau vairāk kā latu :buržujs: . Ceļš ierasto 7-8ls vietā izmaksāja apmēram 16-17ls. Kompis tika nomainīts vēl garantijas ietvaros, tāpēc izdevumi - 0.
Kaut kad ap to laiku noķīlēja suports arī otrā pusē, bet tur tika uzinstalēts remkomplekts, viss iztīrīts un pagaidām ir labi.
Pēc tam ilgāku laiku viss bija kārtībā un pa lēto tika iepirkti diski vasarai. Style5 R16 8j ET21 [vai 24, hz]. Pienāca TA laiks un tā tika veiksmīgi izieta ar pirmo reizi, tikai ar diviem aizrādījumiem. Par to pašam liels prieks, jo uzturu auto labākā stāvoklī, kā iepriekšējie saimnieki
Pa šo laiku, kamēr man ir šis auto, vecāki pārdeva savu volvo un nopirka e39 540i, tāpēc garāžā lieki mētājās volvo diski, kurus veiksmīgi notirgoju un nu bija līdzekļi sagatavot auto vasarai. Diski jau ir, tāpēc vajadzēja riepas, kas arī tika iepirktas - Toyo Proxes 205/50. Paralēli meklēju arī 195/55, bet nebija labu piedāvājumu. Ar citu šī foruma lietotāju apmainījāmies nierēm, es viņam savas hromētās un viņš man savas melnās un vēl no viņa iepirku H&R sēdinātās priekšējās atsperes. Paldies!
Kad palika siltāks, sākās tūnēšanas darbi Uzliekot aizmugurējās sēdinātās atsperes no kompakta tika secināts, ka tāpat ir džips, tāpēc uzinstalējām 6cyl atsperes, kas čomam mētājās garažā un bija diezgan labi. Arkā gan vajadzēja ielaist fleksi, jo valcēšana bija pārāk bīstama, bet nu nekas, riepas neķeras, rezultāts panākts.
Šobrīd auto izskatās šādi Izpūtējs šķībs, jo vienu reizi braucot uz Rīgu pārlūza uz pusēm un iebraucu servisā, lai čaļi ātri samet kopā. Lūk arī rezultāts Beidzot esmu panācis to, ka auto man sāk patikt. Agrāk man tas nabags diezgan krita uz nerviem un riebās
Turpmākie plāni
Mērķis nav uzcelt auto, uztaisīt par konfekti.
•Uzturēt auto tādā stāvoklī, lai nav nekādu tehnisku problēmu. Tehniskais stāvoklis man ir prioritāte, vizuālais un pārējais vair pagaidīt, jo ar auto nobraucu vairākus tūkstošus kilometru mēnesī.
•Ietonēt priekšējos pavarotus tumšākus, lai ir vienā tonī ar lukturiem. Laka jau ir iepirkta.
•Dabūt zemāk priekšu.
•Nolīmēt aizmugurējos lukturus ar sarkanu līmplēvi. Baltajiem pavarotiem negribas tērēt naudu.
•Nokrāsot bamperu apakšas un sliekšņus melnā krāsā.
•Ieinstalēt bagažniekā ko tādu, kas grabēs mūzikas ritmā.
•Ja izdosies dabūt zemāk priekšu, tad uzinstalēt kādu lūpu.
•Tuvojoties rudenim saglābt aizmugurē arku. Pagaidām gaidīšu kamēr izbirs pavisam.
•Braukt, braukt, braukt.
Šodien auto ieripoja 259. tūkstotī, nopirku augusta otrajā pusē ar nobraukumu 232 tūkstoši. Braucu daudz Protams pa vidu vēl ir notikuši dažādi sīkumi, bet visu nepiefiksēju un neatceros. Jebkurā gadījumā, šis auto ir prasījis daudz manu nervu
Tagad pa vasaru mēģinu pats kaut ko darboties, jo vairs laukā nagi nesalst, bet instrumentu gan īsti nav, tāpēc ņemos ap kaut kādiem elementāriem darbiņiem.
P.S Vēlos pateikt paldies par milzīgu palīdzību, remontos un tūnēšanā,lietotājam kris005, viņš gan šeit neraksta, bet cik zinu lasa šo forumu.
P.P.S Ja kāds izlasīja - respekt i uvažuha. Bet mans mērķis nebija izniekot citu laiku. Tikai tā, priekš sevis.
Tiekamies ielās!
Uzreiz brīdinu, teksta būs ļoti daudz [sākšu jau no pašiem pamatiem ], bet būs arī dažas fotogrāfijas. Un jābilst arī tas, ka auto ne tuvu nav kārtīgs. Atļaušos šo topiku izmantot kā savu digitālo remont/piezīmjgrāmatu, tīri tā, lai pats varētu atskatīties uz to, ko esmu izdarījis un varbūt kaut kas noderēs arī citiem.
Pacients: BMW 316i Compact, 94.gads. M43B16 dzinējs, 4. paaudzes gāzes iekārta. Ekstras: el. lūka un spoguļi, kā arī centrālā atslēga.
Kāpēc tieši šis auto? Sākšu no paša sākuma. 2010.gada jūnijā ieguvu vadītāja apliecību un uzreiz tika domāts par to, ka vajadzētu auto. Bet ātri vien vecāki izskaloja smadzeni un ieskaidroja, ka man auto šobrīd nav vajadzīgs, jo jebkurā laikā varu paņemt viņu auto, turklāt, uz to brīdi es auto nevarētu atļauties.[Liels paldies viņiem par to ] Nospraudu sev mērķi, ka auto tiks iegādāts tad, kad absolvēšu vidusskolu. Uzreiz jau sāku kalt plānus par to, ka auto obligāti būs rwd. Kāpēc? Tāpēc, ka iemācijos braukt ar Volvo 940, kam ir aizmugures piedziņa. Pirmo reizi izbraucot šo auto, pie uzsākšanas uz gruntenes norāvu nesūdīgu kašiņu un nodomāju ''nu vecīt, tā gan ir štelle'' Pēc tam vienmēr, kad mani mācīja braukt, rāvu kašiņas, jo biju jau iemanījies, kā to izdarīt, bet tēvam stāstīju, ka vienkārši nemāku uzsākt. Pēc neilga laika vecāki šo auto notirgoja un paņēma vietā Volvo V70R, kas bija pilnpiedziņas un ar 250zs, bet kašiņas raut nebija forši. Jāatzīst gan, ka ar šo auto ziemā bija ļoti jautri, pirmās sānslīdes un roku taisnošana Lai vai kā, āķis lūpā jau bija un sapratu, ka mans auto noteikti būs ar aizmugures piedziņu. Tad nu nospriedu, ka pirkšu Ford Sierra, jo lēts, var vienkārši satūnēt [fleksis atsperēs un metināmais aparāts reduktorā] un braukšu bez bēdas, bet labi vien ir, ka vecāki atkal mani nolika pie vietas un pateica, ka Fords nav auto. Tad nu pienāca vidusskolas izlaidums un jau bija iekrāta kaut kāda naudiņa, bet pamazām nolaidos uz zemes un sapratu, ka man vajag lētu, vienkāršu un uzticamu auto, jo studēšu Rīgā un vajadzēs nedēļā nobraukt vismaz 600km. Atmetu domu par aizmugures piedziņu un sāku skatīties Audi 80 un Audi 100 virzienā. Bet aplūkojot pāris eksemplārus dzīvē un izbraucot ar tiem, sapratu, ka ar priekšpiedziņu es ilgi nevarēšu pabraukt, lai gan vecie Audi 100 [c3] man ļoti patīk un ceru, ka kādreiz iepirkšu tādu quattro . Pēc tam kārtējo reizi mainīju domas un sapratu, ka būs e36 vai e30. E30 pēc neilga laika atmetu kā variantu, tas tomēr nav auto, ko gribu visu laiku dzīt pa ziemas sāli un visādi citādi mocīt pa Latvijas ceļiem, turklāt, lai nopirktu normālu e30, mans budžets bija krietni par īsu [~800ls, ieskaitot reģistrēšanu, octa, neatliekamos remontus]. Turklāt par labu BMW palīdzēja izlemt arī fakts, ka vecākiem reiz deviņdesmitajos bija e28 525e un ar to saistījās foršas bērnības atmiņas, jo tēvam tad vēl bija jaunības dullums galvā un tika forši gāzts.
e36 meklējumi. Izvirzītās prasības bija: sedans vai tourings, sliktākajā gadījumā kupeja, ar četru cilindru dzinēju, manuālo kārbu un TA vismaz uz sešiem mēnešiem. Apbraukājot pusi Latvijas un apskatot vairākus ss piedāvājumus sapratu, ka pa tie e36, kas iekļaujas manā reālajā budžēta ir baigie nopisteņi un pat īsti neturas kopā. Turpinot browsēt ss.lv uzdūros 318ti kompaktam pa 750ls, hellrot, diezgan sterils un ar tikko izietu TA. Sazvanīju tēvu, sarunāju, ka braucam pakaļ, zvanu sludinājumā norādītajam numuram - jau pārdots. Pēc šī gadījuma pievērsos arī kompaktu meklējumiem, jo pagūglējot secināju, ka baigi labs studentu vāģis - aizmugurē piekare no e30, ekonomisks un aizmugures piedziņa. Turpinot browsēt sludinājumus, pamanīju nesen ieliktu compact, tiesa gan, 316i un ne tik smuks, bet cena 715ls. Sazvanīju īpašnieci un sarunāju, ka rīt braucu skatīties. Tā nu septiņos no rīta izbraucām uz Dobeli [no Preiļiem]. Aizbraucot un aplūkojot auto tika secināts, ka viss nav tik forši kā sākumā likās. Spārns citā tonī, salonā griesti atlipuši, sliekšņi apsmērēti ar hz kādu melnu sūdu un rūsa. Kad auto iedarbināja, tad gan bija pārsteigums, dzinējs darbojās kā pulkstens, kompensatori negrab, nekas nedūmo, strādā ļoti vienmērīgi un klusi. [Pirmo eļļas maiņu sagaidīju ar bailēm, bet nu neko, nomainījām eļļu un nekas nemainījās dzinēja darbībā ]Turklāt, kaut kāds pod sport bundulis un tukšgaitā skaņa kā sešu cilindru dzinējam. Izbraucu un vēl atklājās, ka pamatīgi gaudo gultnis, bet nekādu citu problēmu it kā nebija un motors vilka diezgan patīkami [salīdzinot ar opel 1.6 16v, jo tas bija vienīgais mopēdmotors ar ko es pirms tam biju braucis ]
Apspriežoties ar tēvu tika nolemts, ka ir jāņem ciet. Man gan uzreiz pateica, ka pisties ar to auto varēšu es pats un neviens man nepalīdzēs.
Tad nu vienojāmies par naudiņām un aparāts tika pārrakstīts 2011.gada 17.augustā un maucu uz mājām. Nobraukums nopirkšanas brīdī 232189km. Sapildīju Dobelē pilnu bāku un bez problēmām [ja neskaita sāpošu galvu gultņa dēļ] atbraucu uz mājām. Pa ceļam gan tika secināts, ka pa ielāpiem auto aizmuguri ļoti rausta uz visām pusēm, bet nu nekas, nopirkts jau ir. Pa ceļam pamēģināju pa sausu samest šķersām - izdevās, tātad auto der . Pēc tās reizes gan vairs tā neesmu darījis . Dzimtajā pilsētā atkal piepildīju bāku līdz lūpai un secināju, ka patēriņš ir ļoti patīkams - 5.3l pa šoseju normāli braucot un testējot kā tas mopēds griežas . Bet tik un tā tika nolemts, ka pie pirmās izdevības tiks sagāzēts.
Tā nu auto izskatījās, kad tika atdzīts mājās. Dzīve pie manis. Pēc dažām dienām braši devos uz servisu un noteicu čaļiem, lai paskatās, kas tur ir darāms. Tad nu sākās mana epopeja ar studentauto par kapeikām Čaļi pateica, ka ir jāmaina aizmugurē kreisais amartizators, kreisais gultnis un aizmugurējās atsperes, jo aplauzti vijumi [teicās, ka kompaktu slimība]. Klāt pie šī visa vēl kārbas augšējais blīvslēgs, aizmugurē lielā tilta bukse labajā pusē, motora spilvens labajā pusē, ventilatora hidromufte un priekšējais labais amartizators. Labi vismaz, ka kompis neuzmeta nekādas kļūdas, bet vienalga diezgan saskumu, jo sapratu, ka nekāda pasaka ar šo auto man nebūs. Bet nu neko, noskaitīju lielo rubli un saliku normālu ražotāju detaļas, tikai amartizatorus un mufti lietotu. Viss kopā izmaksāja 130ls. Nauda bija veiksmīgi iztērēta un auto bija daudz maz droši braucams, lai gan pa ceļu joprojām lēkāja. Par lēkāšanu nonācām pie secinājuma, ka beigtas peldošās bukses, kas pēc neilga laika arī tika iepirktas divi komplekti Lemforder katrs pa 10ls . Pie reizes tika arī atklāts, ka ir skumji sarūsējis slieksnis, kas arī tika sametināts. Neilgi pēc tam parādījās arī iespēja sagāzēt auto. SS bija iemests sludinājums, ka steidzami tirgo jaunu gāzes iekārtu, bez balona. Tad nu es ar autobusu kratījos tai pakaļ . Auto tika sagāzēts un viss kopā nostājās, ja nemaldos uz apmēram 250 vai 270ls.
Kādu laiku braucu bez problēmām, jo nebija naudas Tika iepirktas ziemas riepas un bleķa diski, un uztaisīts winter edition. Rudenī vēl tika nomainīts puss putekļu gumija, dzesēšanas šķidruma caurulēm gumijas gredzeni. Gadījās tā, ka braucot no Rīgas noķīlēja bremžu suports un negribējās vairāk no Rīgas braukt piecas stundas, tad nu arī tika nolemts, ka savedīšu kārtībā arī bremžu sistēmu - bremžu caurules aizmugurē pārvilktas par jaunu, kā arī salikti jauni bremžu cilindrīši un priekšā nomainīts labais suports. VIss kopā 38ls.
Tad nu kādu laiku bija miers un tika baudīti ziemas prieki un pabūts arī trasē.
http://www.youtube.com/watch?v=iowd8IHHnWc
http://www.youtube.com/watch?v=538hfXxGm9Q
http://www.youtube.com/watch?v=6MDMYNFpK1M
http://www.youtube.com/watch?v=dc9XF9MNAk4
http://www.youtube.com/watch?v=MSVHXgDc69I
http://www.youtube.com/watch?v=nFYm1Lhb_Aw
Visu ziemu gāzu ne pa jokam, ja uz asfalta bija sniegs, 75% gadījumu līkumi tika ņemti šķērsām. Kādu vakaru slidinoties pa pilsētu arī paņēma policija par agresīvu braukšanu. Kad policists apturēja, lika man izkāpt un teica latgaļu dialektā ''tu zini kā jau mums zajebal? visu vakaru tevim meklējam '' Nu neko, sabaidīja ar 200ls sodu, bet uzlika brīdinājumu, ka nav piesprādzējušies pasažieri. Foto no tā vakara piedzīvojumiem neilgi pirms mani paņēma priekšā. Ziemassvētkos Ziemassvētku vecītis uzdāvināja ļoti jauku un praktisku dāvanu Ātri vien arī tai tika atrasts pielietojums, jo bremžu diski jau labu laiku ļoti meta un bija ļoti nolietoti. Pie 120kmh/ piebremzējot, likās, ka nenoturēšu stūri Kaut kad ap janvāri salēju pilnu bāku ar Krievijas degvielu un sāka pisāties dzinējs. Negāja uz visiem cilindriem, reizēm nevarēja iedarbināt kamēr silts un īsti negribēja turēt apgriezienus. Lai vai kā, pa Rīgu braucu lamājoties, jo nevarēja normāli nedz uzsākt, nedz iekļauties satiksmē . Atbraucot uz mājām tika pieslēgts pie kompja un uzrādija divas kļūdas - Lambda un droseles stāvokļa devējs. Nekavējoties pasūtīju lambdu, bosch 41ls un pie reizes nolēmu pasūtīt arī SWAG aizmugurējos amartizatoru atbalstus [12ls], kas jau labu laiku klabēja. Pie reizes arī tika uzlikts droseles stāvokļa devējs no cita e36 un viss normāli aizgāja, kas tieši bija vainīgs pie tās pisanās - nezinu, bet Krievijas degvielu vairs neleju. Pie lielajiem aukstumiem nokāvu starteri No rīta braucot uz skolu vienu reizi pārgrieza un tad aizgāja pa tukšo. Nu neko, sarunāju, ka kaimiņš ar pasātu ievelk un tad pie skolas ievilka kursabiedrs. Diezgan amizants skats, kad pie RSU jauns KIA velk kaut kādu bomārisku E36 kompaktu Brīvdienās aizvedu pie meistara un viss tika izjaukts, secinājām, ka tie plastmasas zobrati un zobiņi, kas atrodas starterī [es to daļu saucu par reduktoru,sorry, nezinu kā tas pareizi saucas] ir sadalījušies reizinātājos, tāpēc arī griežas pa tukšo. 4.50ls un viss kārtībā, auto atkal lec.
Iestājoties pavasarim viss palika mierīgi, auto pa lielam gāja bez problēmām un jau sāku apsvērt domas par ieguldīšanu tādās lietās, kas padarītu auto acij tīkamāku tīri priekš sevis. Bet, salielīju auto un neilgi pēc tam nosvila gāzes iekārtai kompis, un sāka grūst iekšā gāzi paralēli benzīnam tāpēc auto ne sūda negāja. Aizgriezu balonu un braucu uz mājām izmantojot neste e98, kas tad maksāja jau vairāk kā latu :buržujs: . Ceļš ierasto 7-8ls vietā izmaksāja apmēram 16-17ls. Kompis tika nomainīts vēl garantijas ietvaros, tāpēc izdevumi - 0.
Kaut kad ap to laiku noķīlēja suports arī otrā pusē, bet tur tika uzinstalēts remkomplekts, viss iztīrīts un pagaidām ir labi.
Pēc tam ilgāku laiku viss bija kārtībā un pa lēto tika iepirkti diski vasarai. Style5 R16 8j ET21 [vai 24, hz]. Pienāca TA laiks un tā tika veiksmīgi izieta ar pirmo reizi, tikai ar diviem aizrādījumiem. Par to pašam liels prieks, jo uzturu auto labākā stāvoklī, kā iepriekšējie saimnieki
Pa šo laiku, kamēr man ir šis auto, vecāki pārdeva savu volvo un nopirka e39 540i, tāpēc garāžā lieki mētājās volvo diski, kurus veiksmīgi notirgoju un nu bija līdzekļi sagatavot auto vasarai. Diski jau ir, tāpēc vajadzēja riepas, kas arī tika iepirktas - Toyo Proxes 205/50. Paralēli meklēju arī 195/55, bet nebija labu piedāvājumu. Ar citu šī foruma lietotāju apmainījāmies nierēm, es viņam savas hromētās un viņš man savas melnās un vēl no viņa iepirku H&R sēdinātās priekšējās atsperes. Paldies!
Kad palika siltāks, sākās tūnēšanas darbi Uzliekot aizmugurējās sēdinātās atsperes no kompakta tika secināts, ka tāpat ir džips, tāpēc uzinstalējām 6cyl atsperes, kas čomam mētājās garažā un bija diezgan labi. Arkā gan vajadzēja ielaist fleksi, jo valcēšana bija pārāk bīstama, bet nu nekas, riepas neķeras, rezultāts panākts.
Šobrīd auto izskatās šādi Izpūtējs šķībs, jo vienu reizi braucot uz Rīgu pārlūza uz pusēm un iebraucu servisā, lai čaļi ātri samet kopā. Lūk arī rezultāts Beidzot esmu panācis to, ka auto man sāk patikt. Agrāk man tas nabags diezgan krita uz nerviem un riebās
Turpmākie plāni
Mērķis nav uzcelt auto, uztaisīt par konfekti.
•Uzturēt auto tādā stāvoklī, lai nav nekādu tehnisku problēmu. Tehniskais stāvoklis man ir prioritāte, vizuālais un pārējais vair pagaidīt, jo ar auto nobraucu vairākus tūkstošus kilometru mēnesī.
•Ietonēt priekšējos pavarotus tumšākus, lai ir vienā tonī ar lukturiem. Laka jau ir iepirkta.
•Dabūt zemāk priekšu.
•Nolīmēt aizmugurējos lukturus ar sarkanu līmplēvi. Baltajiem pavarotiem negribas tērēt naudu.
•Nokrāsot bamperu apakšas un sliekšņus melnā krāsā.
•Ieinstalēt bagažniekā ko tādu, kas grabēs mūzikas ritmā.
•Ja izdosies dabūt zemāk priekšu, tad uzinstalēt kādu lūpu.
•Tuvojoties rudenim saglābt aizmugurē arku. Pagaidām gaidīšu kamēr izbirs pavisam.
•Braukt, braukt, braukt.
Šodien auto ieripoja 259. tūkstotī, nopirku augusta otrajā pusē ar nobraukumu 232 tūkstoši. Braucu daudz Protams pa vidu vēl ir notikuši dažādi sīkumi, bet visu nepiefiksēju un neatceros. Jebkurā gadījumā, šis auto ir prasījis daudz manu nervu
Tagad pa vasaru mēģinu pats kaut ko darboties, jo vairs laukā nagi nesalst, bet instrumentu gan īsti nav, tāpēc ņemos ap kaut kādiem elementāriem darbiņiem.
P.S Vēlos pateikt paldies par milzīgu palīdzību, remontos un tūnēšanā,lietotājam kris005, viņš gan šeit neraksta, bet cik zinu lasa šo forumu.
P.P.S Ja kāds izlasīja - respekt i uvažuha. Bet mans mērķis nebija izniekot citu laiku. Tikai tā, priekš sevis.
Tiekamies ielās!
E36 328i+ lpg 95'
NB MX-5 99'
E46 325ix lpg 01'
NB MX-5 99'
E46 325ix lpg 01'
Kada sedinasana? Tourings domats prieks R16.Ar normalu kliriensu. Pa grunteni pabraukt ari. Kartupelu maisu iekraut.
njaa veciit. iznakums man patiik, bij maniits Jekabpili lidlauka. kopuma areji man patika. cik tad Tev laika aiznema visu shito drukaat? bet nu labs
Bija interesanti palasiit. lai izdodas iecereetais
Divi aliņi aizgāja kamēr drukāju. Pa vidu vēl ar čomu pa pilsētu pavizinājos
Paldies
Jāpasakās arī draudzenei, ka viņa piecieš to, ka bieži vairāk uzmanības veltu auto nevis viņai, nemaz nerunājot par to, ka puķes un dāvanas tagad ir pavisam reti.. :students:
Paldies
Jāpasakās arī draudzenei, ka viņa piecieš to, ka bieži vairāk uzmanības veltu auto nevis viņai, nemaz nerunājot par to, ka puķes un dāvanas tagad ir pavisam reti.. :students:
E36 328i+ lpg 95'
NB MX-5 99'
E46 325ix lpg 01'
NB MX-5 99'
E46 325ix lpg 01'
Kada sedinasana? Tourings domats prieks R16.Ar normalu kliriensu. Pa grunteni pabraukt ari. Kartupelu maisu iekraut.
sen nebija lasīts tik apjomīgs un interesants apraksts derētu vel tik elektriskie logi.
Būs ar laiku jāpārmet savam kompaktam tumšais salons, jo gaišais nepārāk.
Būs ar laiku jāpārmet savam kompaktam tumšais salons, jo gaišais nepārāk.
Bubulis rakstīja:Nē nu pa glauno, mirusī cūka ir aizvākusies no tava salona .
Apraksts super
Kompots beigās arī izskatās ļoti zolīdi
Kompots beigās arī izskatās ļoti zolīdi
WOOOOOOOW , CEPURI NOST PAR SADU APRAKSTU, TADU VEL NEVIENS NAU UZTAISIJIS(kaa ievadu teemai) KAA ARII VEIKSMI TURPMAKAJOS DARBOS!
AUTINS TIESAM IR VEERTS LAI PACELTU
AUTINS TIESAM IR VEERTS LAI PACELTU
Pēdējais labojis Armando - 22 Apr 2012, 05:02, kopā labots 1 reizi.
...
Lasīt te tiešām bija ko. Gribēju jau iet gulēt, bet kā sāku lasīt, tā nevarēju apstāties. Iznākums ir labs, lai veicas turpmāk!
Jūūū ... apraksts iespaidīgs. Malacis Un sveikts bariņā
Beautiful monster
viewtopic.php?f=29&t=641
viewtopic.php?f=29&t=641
tiešām viens no labākajiem aprakstiem.
Sveiksts bariņā!
Sveiksts bariņā!
Apraksts izskatās mega garš un, pieļauju, ka pat interesants
Bet šobrīd slinkums lasīt tik gari, gan darbā izlasīšu, kad būs brīvāks laiks un nebūs ko darīt
Katrā ziņā skaists mobīlis
Bet šobrīd slinkums lasīt tik gari, gan darbā izlasīšu, kad būs brīvāks laiks un nebūs ko darīt
Katrā ziņā skaists mobīlis
piekriitu par aprakstu - malacis
auto tiešām lēnām, bet apņēmīgi savedas kārtībā un iznākums pagaidām ir ļoti labs..
sveikts bariņā...
auto tiešām lēnām, bet apņēmīgi savedas kārtībā un iznākums pagaidām ir ļoti labs..
sveikts bariņā...
Izlasīju pilnīgi visu! Vesels stāsts tev sanācis saistīts ar šo auto
LAi arii kompoti man nevisai saista un patiik, tad nu shitais ir eksemplars ar kuru ari var parvietoties... malacis
Vīrieši ir dzimuši starp sievietes kājām un pavada atlikušo mūžu lai tiktu atpakaļ starp tām!
Kapēc? Jo nav labākas vietas par mājām .
Kapēc? Jo nav labākas vietas par mājām .
Kompot, jā, melnais salons ir ļoti pateicīgs lietošanā, viegli tīrās un arī netīrumi tik ļoti neizceļas
Uzcelšana gan īsti nav plānos, vienīgi pēdējos auto dzīves gadus padarīt daudz maz cienījamus. Auto jau tika pirkts ar domu nobraukt studiju laiku un tad pārstrādāt dakšās..
E36 328i+ lpg 95'
NB MX-5 99'
E46 325ix lpg 01'
NB MX-5 99'
E46 325ix lpg 01'
Kada sedinasana? Tourings domats prieks R16.Ar normalu kliriensu. Pa grunteni pabraukt ari. Kartupelu maisu iekraut.
Izlasīju visu!
Nice, respekt par labu attieksmi pret auto!
Un beigu beigās tas kompots izskatās ļoti glīti!
Nice, respekt par labu attieksmi pret auto!
Un beigu beigās tas kompots izskatās ļoti glīti!
e30 S50B30us
e90 M57TU2D30
e90 M57TU2D30
Sveikts gan ar parādīšanos/atrādīšanos šeit, gan ar lielo uzņēmību cīņā ar auto
Auto "vecumdienas" būs labas!
Auto "vecumdienas" būs labas!
Haa, labi ka atrunāju tevi no audi 100 un pārējiem gateriem ko tu tur gribēji pirkt
Nu jau beidzot pēc bmw sāk izskatīties tas kompots
Nu jau beidzot pēc bmw sāk izskatīties tas kompots